Liderlig-fyr

Ny krise?

25 indlæg i denne tråd

Der bliver oftere og oftere nævnt at en ny krise er undervejs

Idag melder BIS ud vi står overfor en nærkommende reccesion. 

PT kan man godt se at hjulene kører hurtig drejer hurtig derude. Folk køber store biler, det er svært at få folk osv. Ja på FKK klubberne bliver der mildest talt også kastet rundt med Euro. Mange booker pigerne i timevis og med alverdens ekstra. 

NY FINANSKRISE UNDER OPSEJLING PÅ VÆKSTMARKEDER - CITAT

09:48 En ny finanskrise er under opsejling på vækstmarkeder, det viser en rapport fra Bank of International Settlements (BIS). Ifølge rapporten viser blandt andet Kina tegn på en overophedet økonomi, i stil med hvad USA og England gjorde før finanskrisen i 2007-2008. Det skriver the Independent. BIS udtaler, at den forudser, at centralbanker vil blive nødt til at hæve renterne efter flere år med rekordlav rentesatser for at kæmpe mod inflation. Yderligere advarer BIS mod stigende gæld, som den man ser i Kina, og den stigende tendens, protektionisme, som man blandt andet ser i USA, efter Donald Trump begyndte sin præsidentperiode. Den kinesiske virksomhedsgæld er næsten fordoblet siden 2007 og svarer nu til 166 pct. af landets BNP. Yderligere steg husholdningsgælden til 44 pct. af landets BNP i 2016. Claudio Borio, der er chef for penge-og økonomiafdelingen i BIS, advarer mod en ny og nærtstående recession, mens verden stadig kommer sig over finanskrisen i 2007-2008 og den følgende eurokrise, der ramte i 2010. /ritzau/FINANS Mariannne Kromann Hellesen © RITZAU

Del dette indlæg

Link til indlæg

Konjunkturerne går altid op og ned.

Har man investeret fornuftigt i værdipapirer, er det ikke sikkert, at man sætter til, hvis der er en krise lige om hjørnet. Alternativet var jo at lade pengene stå kontant hos en Straarup-klon, og her ville de dagligt blive mindre værd grundet negativ renteudvikling og gebyrer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 5 timer siden:

Har man investeret fornuftigt i værdipapirer, er det ikke sikkert, at man sætter til, hvis der er en krise lige om hjørnet. Alternativet var jo at lade pengene stå kontant hos en Straarup-klon, og her ville de dagligt blive mindre værd grundet negativ renteudvikling og gebyrer.

- har selv solgt fjernøsten beholdningen ud i sidste uge. 

- Stoppede med gearing for en måned siden

- Er begyndt at omlægge til mere defensive aktier

- Er ikke fuldt investeret længere, har en kontantbeholdning 

Man ved jo aldrig hvornår aktiemarkedet rammer toppen. Men økonomien har været meget i fremgang i en årrække og aktiemarkedet er steget rigtig meget så jeg vælger stille og roligt at hoppe af vognen nu her hvor snakken om en ny krise er tiltagende. Det er trods alt sjovere at købe på bunden end på toppen el

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 timer siden:

En langsigtet diversificeret investor, vil altid være parat til at tage et 50% fald, og købe op når blodet flyder i gaderne. Velvidende at i det lange løb er afkastet 8-9% årligt.

Det er et meget lille fåtal der ikke sætter til, på kort sigt, under en generel recession.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 14 minutter siden:

Fornuftigt!. Gearing over 40% af belåningsværdien, mener jeg er for risky pt. CFD og ETN er helt forbudt nu i mine øjne (er ETN nu altid, faktisk).

Hvordan gearede du?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 17 minutter siden:

- har selv solgt fjernøsten beholdningen ud i sidste uge. 

- Er begyndt at omlægge til mere defensive aktier

- Er ikke fuldt investeret længere, har en kontantbeholdning 

Man ved jo aldrig hvornår aktiemarkedet rammer toppen. Men økonomien har været meget i fremgang i en årrække og aktiemarkedet er steget rigtig meget så jeg vælger stille og roligt at hoppe af vognen nu her hvor snakken om en ny krise er tiltagende. Det er trods alt sjovere at købe på bunden end på toppen el

Det ligner meget min strategi. Jeg købte en del i 2009, da markedet var i bund og er nu også krøbet lidt i ly.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 1 minut siden:

Fornuftigt!. Gearing over 40% af belåningsværdien, mener jeg er for risky pt. CFD og ETN er helt forbudt nu i mine øjne (er ETN nu altid, faktisk).

Hvordan gearede du?.

KF.

jeg holdte mig indenfor 1,99 % rente grænsen. Altså 60 % af belåningsværdien. 

generelt har jeg haft 8-12 aktier i porteføljen spredt udover forskellige brancher og regioner. Shipping og minedrift er gået voldsomt godt i 2016. Andre har givet noget mindre overskud og heldigvis ingen tab. Outperformede markedet stort i 2016 men halter ca 5 % efter omxc20cap her i 2017... Er som nævnt begyndt at skifte over i mere defensive aktier og kontantbeholdning, så satser ikke alverden på store afkast i 2017 men dermed forhåbentlig heller ikke store tab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

jeg holdte mig indenfor 1,99 % rente grænsen. Altså 60 % af belåningsværdien. 

generelt har jeg haft 8-12 aktier i porteføljen spredt udover forskellige brancher og regioner. Shipping og minedrift er gået voldsomt godt i 2016. Andre har givet noget mindre overskud og heldigvis ingen tab. Outperformede markedet stort i 2016 men halter ca 5 % efter omxc20cap her i 2017... Er som nævnt begyndt at skifte over i mere defensive aktier og kontantbeholdning, så satser ikke alverden på store afkast i 2017 men dermed forhåbentlig heller ikke store tab

Defensive aktier er det fx Novo, du tænker på her? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 15 timer siden:

Er du sikker?? Jeg mener at kunne huske at du investerede i lotto-kuponer, for anden investering var lige så risiko-fyldt.... Så man KAN altså investere fornuftigt. Det er rart at vide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 6 minutter siden:

Er du sikker?? Jeg mener at kunne huske at du investerede i lotto-kuponer, for anden investering var lige så risiko-fyldt....

Er du sikker?? Jeg tror, det eneste, jeg har skrevet om lotto, var i strengen, hvor kuglestøderen nedgjorde lottospillere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Er du sikker?? Jeg tror, det eneste, jeg har skrevet om lotto, var i strengen, hvor kuglestøderen nedgjorde lottospillere.

Ja, det er den streng jeg tænker på. Der gjorde du meget i at investeringer reelt også er et lotto-spil. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, Lige nu:

Ja, det er den streng jeg tænker på. Der gjorde du meget i at investeringer reelt også er et lotto-spil. 

Nå, på den måde. Jeg troede du mente, at jeg skulle have skrevet, at jeg købte lottokoponer, fordi investeringer i værdipapiret var for risikofyldt. Det er ikke tilfældet. Det, jeg har ment, er, at det reelt er meget svært for nogen at gennemskue aktiemarkederne, hvorfor investeringer kan være som et lottospil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
genertmand skrev, for 6 timer siden:

Er den ligefrem uundværlig :)

Ja er den ikke uundværlig??

Jeg ser egentlig lidt frem til den. Har som nævnt forberedt mig på en krise kommer..

.Kriser rydder op i miserable firmaer hvilket gavner de bedre drevne efterfølgende ( mærsk har historisk været god til at udnytte kriser) 

Folk køber pt kæmpe biler som tit kommer på brandudsalg under kriser da folk ikke kan betale længere. Mulighed for et godt kup

Og det bedste af det hele... Mændene på FKK klubber smider mildest talt rundt med penge pt ( i hvert fald på harmony) og pigerne vænner sig til store indtægter hvor de populære piger ikke leverer alverden ved en 30 min standard session. Det ændrer sig ved en krise :-) 

Jeg vil ikke sige en krise er uundværlig men der er nu nogle positive ting ved det fremfor hvis træerne altid voksede ind i himmelen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Nå, på den måde. Jeg troede du mente, at jeg skulle have skrevet, at jeg købte lottokoponer, fordi investeringer i værdipapiret var for risikofyldt. Det er ikke tilfældet. Det, jeg har ment, er, at det reelt er meget svært for nogen at gennemskue aktiemarkederne, hvorfor investeringer kan være som et lottospil.

Men nu taler du dog trods alt om at investere fornuftigt i værdipapirer så helt lotto er det jo nok alligevel ikke.... det var vist mest voksenmobning af kuglestøderen, som du kalder ham ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hyr Pelle Dragsted som konsulent :)

Pelle Dragsted har retweetet Louise Riisgaard

Vandt sgu lige fondbørsens aktiespil igen i år. @JoachimBOlsens ansigtsudtryk er priceless Slået på hjemmebanen.

Pelle

https://twitter.com/i/web/status/875744979280441345

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, 1 time siden:

Men nu taler du dog trods alt om at investere fornuftigt i værdipapirer så helt lotto er det jo nok alligevel ikke....

Ja, jeg har en investeringsrådgiver til at hjælpe mig, men en sådan én kan jo også tage fejl, selvom det er gået meget godt. Det var vist ikke så mange, der havde forudset finanskrisen i 2008

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Ja, jeg har en investeringsrådgiver til at hjælpe mig, men en sådan én kan jo også tage fejl, selvom det er gået meget godt. Det var vist ikke så mange, der havde forudset finanskrisen i 2008

Tro mig. Sådan en tager fejl - men langt sjældnere end en lotto-kupon vinder, og det er meget sjældent man taber HELE indskuddet, som ved Lotto. Det var faktisk det jeg (forgæves) forsøgte at overbevise dig om i den anden tråd. Men enten lykkedes det bedre end du ville være ved, ellers vidste du det godt p forhånd. Jeg har på fornemmelsen det var det sidste - og at du egentlig bare sagde det for at mobbe JBO ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu