Rejsenetværk

Afstemning nr 1

Afstemning nr 1  

14 medlemmer har stemt

1. 1. Afstemning nr 1

• Jeg støtter KF i de økonomiske velfærds debatter.
      3
    • Jeg støtter dem der er imod KF i de økonomiske velfærds debatter.
      7
    • Jeg støtter dem der på et borgerligt grundlag opponerer mod KF i de økonomiske velfærds debatter.
      4

13 indlæg i denne tråd

Kære venner

Læs venligst nedenstående før I afgiver jeres stemme i hver af de 2 afstemninger jeg her opretter!

Til formålet har jeg oprettet tråden identisk under 2 afstemninger med hver deres overskrift:

Afstemning nr 1

Afstemning nr 2

I forum forum for politik er det jo en udvalgt skare som deltager ihærdigt.

På god demokratisk vis er dabattørerne ret skarpt opdelt på hver deres fløj.

Enkelte mere midtsøgende giver også deres besyv med, i et forsøg på at afbalancere yderfløjenes markante udmeldinger.

Mange mange flere end dem der aktivt skriver i forum for politik, følger sikkert med fra sidelinjen, mere eller mindre sporadisk.

Fælles for det tavse flertal, er nok at de enten ikke gider selv at skrive indlæg, eller de orker ikke at følge op, hvis de gjorde.

Så hellere holde sig til passivt at læse med, og det er også helt ok, selvfølgelig.

Men hvordan fordeler læserne sig på yderfløjene, og dem i midten?

Se det udgør en frisk lille afstemning, altid en god mulighed for at få frem i lyset?

Så kan alle deltage anonymt, uden frygt for at blive suget med i uendelige tidskrævende, og mentalt drænende debatter.

Brugerne på EG er jo fælles om en hobby, der koster så meget at det ikke er for flertallet at dyrke den, andet end end en sjælden gang imellem.

Derfor er det måske en kvalificeret antagelse at det mindretal som har bedre råd til vores fælles hobby her på EG, end resten af befolkningen, også er overrepræsenteret blandt brugerne?

Hvilket synes at afspejle sig i en blå dominans i tidligere afstemninger om politik i forum.

Men det interessante er at, det ingenlunde synes at være tilfældet, hverken her på EG eller ude i samfundet i øvrigt at de mest ressource stærke borgere entydigt bakker op om den ideologi som eksempelvis brugeren KF, og dem der støtter ham repræsenterer.

I hvert fald ikke målt på det store mindretal som den øvre middelklasse udgør?

Dermed ikke sagt at samme tipper over mod rød/DF blok, men flere af dem kunne stemme længere til højre end Konsevativt eller Venstre, hvilket i min optik er ret betryggende at konstatere, at det  gør de ikke.

Det viser at nogle ressource borgere har blik for andet og mere end egne helt snævre økonomiske interesser, at de også har et helheds syn, som koster dem mere til fælleskassen, end den politik som de kunne vælge at støtte snævert i egen økonomiske interesse.

Her skilles vandene tilsyneladende ret skarpt, hvor emnet er national velfærd, værdipolitik, EU og betændte opgør om flygtninge politik og følgerne af globalisering.

Hvor brugerne KF og tvr får deres liberale livssyn udfordret ikke kun af debattører med det modsatte ideologiske ståsted, men også i ret udpræget omfang bliver udfordret af mere social konservative opponenter, der synes der også at bestå et skel mellem hvem som støtter de 2 yderfløje i den humanitære værdidebat, hvor brugerne Onslow og Bear nok er de fremmeste repræsentanter for hver deres fløj.

Jeg vil prøve at få frem i lyset, hvor stor støtten er til fløjene her på EG til 2 temaer, som går igen i forum for politik.

Afstemning nr 1

Hvem støtter I

Jeg støtter KF i de økonomiske velfærds debatter.

Jeg støtter dem der er imod KF i de økonomiske velfærds debatter.

Jeg støtter dem der på et borgerligt grundlag opponerer mod KF i de økonomiske velfærds debatter.

Afstemning nr 2

Jeg støtter Onslow i den humanitære værdi debat.

Jeg støtter Bear i den humanitære værdidebat.

Jeg støtter borgerlige opponenter til både Onslow og Bear.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg aner ikke hvad jeg skal stemme i nogen af tilfældene....

Jeg er enig med KF i en del men langt fra alt. Har selv lavet nogle tråde om alt fra pension til KH hjælp der afspejler mine tanker. Her er KF heller ikke enig i alt.

I den Huminitære værdi debat befinder jeg mig nok mest i Onslows gruppe. Men det skyldes nu vi ikke håndterer problemerne særlig godt... eksempelvis at Jøderne i min optik ikke har religionsfrihed længere. Blev vi bedre til at dæmme op for problemerne er mine tanker nok mere i Bears retning dog med lidt andre løsningsforslag

Synes det du har sat op er meget sort/hvid og svært at tilslutte sig. Du skulle evt have valgt et bredere udsnit af debattører. Have du gjort det, så støttede jeg op om Liderlig-fyr´s holdninger både i afstemning 1 og 2 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Sejt! Jeg er opstillet på stemmeseddelen :mrgreen:

Så vil jeg fluks oplyse hvilke dagsordner jeg blandt andet har;

• Jeg er for frihandel.
  • Jeg er imod EU.
  • Jeg er tilhænger af Nato.
  • Jeg går ind for decentralisering.
  • Jeg mener det er fornuftigt at placere offentlige arbejdspladser, rundt i landet.
  • Jeg mener skatten er for høj, og burde være flad (ens for alle).
  • Jeg mener topskatten er en urimelig ekstra særskat på at have succes.
  • Jeg synes den offentlige sektor fylder alt for meget.
  • Jeg mener omfordeling med måde er nødvendigt.
  • Jeg mener frihed er vigtigere end tryghed.
  • Jeg mener at de fleste overførselsindkomster er for høje. Og enkelte er for lave.
  • Jeg mener enhver må tro, hvad de vil. Men stat og religion bør være adskildt.
  • Jeg er for den danske model, og mener ikke vi skal have en lovfæstet mindsteløn.
  • Jeg vil have sendt langt flere offentlige opgaver i udbud.
  • Jeg mener politikerne blander sig alt for meget, i borgernes frihed til at vælge.
  • Jeg mener borgere har personligt ansvar for at forsørge sig selv, hvis det er muligt.

(gentaget fra et tidligere indlæg).

KF.

PS. Kunne man mon bede @Onslow om at lave en lignende opstilling af hans holdninger?. Ellers er det jo lidt svært for folk at vide hvad de skal stemme, for jeg tror mange har en, lad os sige unøjagtig, opfattelse af Onslows holdninger.

Redigeret af KF
Tilføjet tag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Citat

"Kære Rejsenetværk. Du har da vist store problemer med at få tiden til at gå :) "

I grunden ikke genertmand, men jeg får tid til de indfald jeg får, og i dag var det så et par afstemninger der faldt mig ind.

Afstemninger er nemme, de er anonyme og de får flere til at markere et tilhørsforhold i debatten.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Citat

"Kære Rejsenetværk. Du har da vist store problemer med at få tiden til at gå :) "

I grunden ikke genertmand, men jeg får tid til de indfald jeg får, og i dag var det så et par afstemninger der faldt mig ind.

Afstemninger er nemme, de er anonyme og de får flere til at markere et tilhørsforhold i debatten.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ja, jeg er nok ikke så god som dig til at se noget interessant ved dem.
Og jeg kan slet ikke se, hvad det har med politik at gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan da konstatere at KF,tvr og Liderlig fyr gør sig umage med at klargøre deres positioner, så helt ligeglade er de vel ikke.

Fløje profileres nu en gang af nøgle personer, og de er brugbare som symboler på uenigheden mellem fløje.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 22 minutter siden:

Fløje profileres nu en gang af nøgle personer, og de er brugbare som symboler på uenigheden mellem fløje.

Jeg håber @Onslow vil opridse sine holdninger i udlændinge- og integrationspolitikken i morgen, for jeg er rimelig overbevist om at han bliver misforstået af mange, måske ofte grundet hans bastante indspark.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Jeg kan da konstatere at KF,tvr og Liderlig fyr gør sig umage med at klargøre deres positioner, så helt ligeglade er de vel ikke.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Er det svar til mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Ja det er et svar til dig genertmand, og forstår du ikke det, så fred være med det - sikkert for både dig og mig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg forstår hvad du skriver, men ikke hvad det har med mit indlæg at gøre. Men det gør nu heller ikke noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu