KF

Fattige er selv skyld i det.

49 indlæg i denne tråd

Jeg er ikke enige med ham.

Det er den grad generaliserende, nogen er bare født under en meget uheldig stjerne, nogen gang kæmpe sig væk fra deres social arv, nogen gang heldigvis andre forbliver nede i sølet. nogen har erhvervet sig en psykisk sygdom, det er ikke lige noget man lige giver sig selv hvor de ikke er stand til at arbejde. Nogen siger fast i et systemmet. nogen kan ikke styre sin økonomi. man siger ikke til en alkoholiker du kan bare lade være, man siger ikke til der fuldstændig opgivet, tag dig sammen!

Jeg er lige ved at sige at han er en arrogant skid.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo et forkvaklet, oldnordisk syn, der, vistnok under indflydelse af den lutheranske kristendom, flittigt blev prædiket i almueskolen i sidste halvdel af 1800-tallet.

Jeg behøver vist ikke anføre, at jeg ikke deler synspunktet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 49 minutter siden:

Jeg er ikke enige med ham.

Så vil jeg tillade mig at sige, at du er snæversynet og ikke sætter dig ind i tingene før du udtaler dig

Borende X skrev, for 39 minutter siden:

Jeg behøver vist ikke anføre, at jeg ikke deler synspunktet.

Samme her. Lad nu være med at udtale dig om ting du ikke har sat dig ind i ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

:D - i skulle prøve at læse selve artiklen :D:D 

Her er lidt citater fra den:

""HVOR LANG TID lytter vi egentlig til hinanden, før vi beslutter, hvad vi mener om det, den anden fortæller os? Hvor meget tid bruger vi på at læse artikler på nettet, før vi danner os en holdning til afsenderen? Læser vi egentlig andet end overskrifterne, inden vi begynder at hidse os op og svine andre til?

Jeg har en teori om, at vi skriger og skræpper langt mere, end vi lytter for virkelig at ville forstå. Derfor har dette blogindlægs overskrift absolut intet med indholdet at gøre. Det er et socialt eksperiment.

Naturligvis mener jeg ikke, at fattige mennesker selv er skyld i deres fattigdom. Det er en absurd holdning ...........

MIT ÆRINDE er derfor i stedet at teste, hvorledes dynamikken fungerer på internetmedier og ikke mindst de sociale medier. Læser folk mon overhovedet indholdet af denne blog, ...............

Hvis folk rent faktisk gør sig den umage og ordentlighed at læse indholdet, så kan de i hvert fald umuligt blive harme over overskriften, eftersom jeg mener det stik modsatte. ""

Redigeret af Bundstokken
fremhævelse af citeret tekst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 16 minutter siden:

Fantastisk. Hvis nu bare Thomasonly64 og bundstokken havde ventet lidt, så havde vi nok nået at få hele krænkelsesorkestret på banen.:D

Hovedpersonerne meldte sig, og faldt som forventet pladask i med begge ben, og beviste forfatterens pointe til fulde.

Jeg takker for underholdningen, og bekræftelsen af at visse brugere ikke læser hvad der skrives, men i højere grad ser på hvem afsenderen er, og danner sig meninger derfra.

Man kan vel driste sig til at sige, debatniveauet blev udstillet i al sin uskønhed. :wacko:

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Min indvending gik på KF's indgangsbøn, for det er faktisk et synspunkt, der er lyslevende i dagens debat.

Min "indgangsbøn" var at manden havde en pointe. Hvis du havde besværet dig med bare at skimme artiklen, ville du have vidst hvad mandens pointe var. :idea:

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, Lige nu:

Min "indgangsbøn" var at manden havde en pointe. Hvis du havde besværet dig med bare at skimme artiklen, ville du have vidst hvad mandens pointe var. :idea:

KF.

Med mit kendskab til dig, er jeg da ikke et øjeblik i tvivl om, at du deler udsagnet om, at de fattige selv er skyld i deres fattigdom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Med mit kendskab til dig, er jeg da ikke et øjeblik i tvivl om, at du deler udsagnet om, at de fattige selv er skyld i deres fattigdom.

Og jeg kan som sædvanlig glemme alt om at du kommer med citater, hvor jeg udtaler dette? :rolleyes:

Dit indlæg her.. "med mit kendskab til dig", beviser jo blot igen forfatterens pointe. At du først og fremmest ser på hvem der er afsender, og så er budskabet der fremføres mindre vigtigt.

KF.

PS. Faktisk har jeg indtil flere gange skrevet det modsatte.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Ha!......nettets svaghed.......uden filter........uden kildekritik.........sandhed og løgn..........når det er på nettet, må det være sandheden.

:P  En blog er næsten altid fuldstændig ligegyldig og helt uden betydning. Det samme kan siges om de sociale medier. Undskyld! Men de er faktisk kun omfattende tidsrøvere og beskæftigelsesterapi for frygtelige mange mennesker.

Det gælder selvfølgelig ikke for Eroguide, for der er en helt anderledes substans med sex og kødlige lyster!  :rolleyes:

Redigeret af Connoisseur
Tyrkerfejl!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 15 minutter siden:

Har læst artiklen, men har svært ved at se andet end, at LA-folketingsmedlemmer kunne tage lidt ved lære og lytte. Efterhånden vil de få indsigt i samfundets indretning, menneskelig handlen og komplicerede økonomiske sammenhænge. Bare lige for at nævne lidt.

Hvad har dét med artiklens budskab at gøre?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
KF skrev, for 20 minutter siden:

Og jeg kan som sædvanlig glemme alt om at du kommer med citater, hvor jeg udtaler dette? :rolleyes:

Dit indlæg her.. "med mit kendskab til dig", beviser jo blot igen forfatterens pointe. At du først og fremmest ser på hvem der er afsender, og så er budskabet der fremføres mindre vigtigt.

KF.

PS. Faktisk har jeg indtil flere gange skrevet det modsatte.

Og jeg kan vel som sædvanlig glemme alt om, at du kommer med citater, hvor du har skrevet det modsatte.

Din indgangsbøn dækker jo meget godt den holdning, som du i dit eget lille egoland sidder og prædiker.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 10 minutter siden:

Ja, når du nu spørger, hvad sammenhængen mellem artiklens budskab og mit budskab.

Plask, plask, plask stop nu dig selv :D 

Tak til KF for månedens hidtil sjoveste indlæg :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu