Liderlig-fyr

Hvorfor er det kun muslimmer som forsvares?

97 indlæg i denne tråd

https://www.b.dk/globalt/overgreb-paa-joeder-tager-til

Det er jo Jøderne som er det mest udsatte mindretal i Danmark. Og forfølgelsen af dem er tiltagende. 

Der er boligområder der ikke er sikre at bo i, udannelsesinstitutioner som må fravælges, jødiske skoler skal have politibeskyttelse, der er områder hvor det ikke er sikkert at bære synlige religiøse symboler ifølge politiet osv osv osv 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 11 minutter siden:

Det er jo Jøderne som er det mest udsatte mindretal i Danmark. Og forfølgelsen af dem er tiltagende. 

Der er boligområder der ikke er sikre at bo i, udannelsesinstitutioner som må fravælges, jødiske skoler skal have politibeskyttelse, der er områder hvor det ikke er sikkert at bære synlige religiøse symboler ifølge politiet osv osv osv 

Også er det DF der blir beskyldt for at være Nazister 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Liderlig-fyr skrev, for 32 minutter siden:

Artiklen er fra oktober 2015. Er du løbet tør for møg at smide med?

Det er tydeligt din agenda kun går på bashing og forfølgelse. Hykleriet skriger jo til himlen. 

Edit: stavefejl

Redigeret af Den Forkerte Farve

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Forkerte Farve skrev, 1 time siden:

Det er tydeligt din agenda kun går på bashing og forfølgelse. Hykleriet skriger jo til himlen. 

jo men det er jo ikke stoppet med tiden vel ? hykleriet ligger vist i det bliver ignoreret samtidig.med islamisterne er forfulgte uskyldigheder .

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvom artiklen er fra 2015, så er problemet jo stadigvæk aktuelt.

Når du ser på Den forkerte farves svar, så ser du en af grundene til at vi har disse problemer. I stedet for at forholde sig til emnet, så afviger man, og begynder at råbe; bashing, hykleri osv osv. For den forkerte farve ved jo godt inderst inde at jøderne er forfulgt de steder hvor der er et tilpas antal af muslimer. Der er jo en grund til at der er 24 timers beskyttelse af flere jødiske institutioner. Der var en sag for ikke lang tid siden, hvor en jødisk jazz-musiker ikke måtte spille til Copenhagen jazz festival pga sikkerhedsmæssige årsager. Jeg tænker ikke det var pga trusler fra nazisterne og den yderste højrefløj at man afviste musikeren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 43 minutter siden:

Selvom artiklen er fra 2015, så er problemet jo stadigvæk aktuelt.

Når du ser på Den forkerte farves svar, så ser du en af grundene til at vi har disse problemer. I stedet for at forholde sig til emnet, så afviger man, og begynder at råbe; bashing, hykleri osv osv. For den forkerte farve ved jo godt inderst inde at jøderne er forfulgt de steder hvor der er et tilpas antal af muslimer. Der er jo en grund til at der er 24 timers beskyttelse af flere jødiske institutioner. Der var en sag for ikke lang tid siden, hvor en jødisk jazz-musiker ikke måtte spille til Copenhagen jazz festival pga sikkerhedsmæssige årsager. Jeg tænker ikke det var pga trusler fra nazisterne og den yderste højrefløj at man afviste musikeren.

Hvor har jeg skrevet at jøder ikke er forfulgt? Lad vær med at tillægge mig noget jeg ikke har sagt. Jeg undrer mig bare over formålet med at bringe en artikel der er 2 år gammel. 

Skal vi diskutere nutiden, kan vi skrivende stund konstatere at terror igen har ramt London, denne gang er muslimer ramt, ja du læste rigtigt muslimer. Måler vi i antal dræbte som følge af had, forfølgelse og terror så er sjovt nok det største bidrag også muslimsk. 

Skal vi blive enige om at vi alle er forfulgt af et mindretal af galninge? Det statement vil gerne forholde mig til, om det er synd for kun jøder eller muslimer er en latterlig diskussion, vi har et enormt problem og jeg nægter at tro på artikler som denne bidrager til at folk står sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Forkerte Farve skrev, 1 time siden:

Hvor har jeg skrevet at jøder ikke er forfulgt? Lad vær med at tillægge mig noget jeg ikke har sagt. Jeg undrer mig bare over formålet med at bringe en artikel der er 2 år gammel. 

Skal vi diskutere nutiden, kan vi skrivende stund konstatere at terror igen har ramt London, denne gang er muslimer ramt, ja du læste rigtigt muslimer. Måler vi i antal dræbte som følge af had, forfølgelse og terror så er sjovt nok det største bidrag også muslimsk. 

Skal vi blive enige om at vi alle er forfulgt af et mindretal af galninge? Det statement vil gerne forholde mig til, om det er synd for kun jøder eller muslimer er en latterlig diskussion, vi har et enormt problem og jeg nægter at tro på artikler som denne bidrager til at folk står sammen.

Nu skriver jeg heller ikke at du har skrevet jøder ikke er forfulgt. Min pointe var at dit svar var typisk, og intet hjælper på den situation vi har. Det er fint at du undre dig, men så kom med nogle bedre argumenter end at råbe bashing; hykleri osv for så kommer man aldrig til at kunne have en debat. Og det er det som i mine øjne er et kæmpe problem når vi taler f. eks taler muslimer.

Du er helt velkommen til at starte en tråd med noget du finder aktuelt. Og ja, det er da klart at der er flest almindelige muslimer som bliver dræbt af radikale muslimer, derfor er de da om nogen de største ofre. Det er der jo ingen tvivl om. Men det betyder meget for dig at muslimer er ofre, så derfor stiller du det jo selv op som "dem/os". Det hjælper heller ikke på at få os til at stå sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Forkerte Farve skrev, for 27 minutter siden:

Til orientering er den jødiske synagoge beskyttet af 4 skatteyder betalte politifolk døgnet rundt, hvilket involverer ca. 14 politifolk til vagtplan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 12 timer siden:

Fordi jeg ikke er stødt på en eneste herinde der mener at jøderne selv har været ude om det og at de har et medansvar for at de bliver forfulgt. Tro mig, hvis der var nogen der forsøgte at argumentere omkring jøderne som der argumenteres omkring muslimerne herinde, så skulle jeg nok tage jøderne i forsvar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Forkerte Farve skrev, for 12 timer siden:

Politibeskyttelse af den Jødiske Carolineskole foregår den 19.06.17.... Altså højaktuel nutid. Samtlige ting jeg skriver er højaktuelle. Linket viser grafer hvor meget problemerne er eskaleret og derfor valgte jeg den. 

Den må du lige forklare. Jeg spørger til hvorfor man ikke har samme fokus på den mindretalsgruppe som er absolut mest udsat for racisme og får krænket deres Religionsfrihed mest

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Bear skrev, for 31 minutter siden:

Fordi jeg ikke er stødt på en eneste herinde der mener at jøderne selv har været ude om det og at de har et medansvar for at de bliver forfulgt. Tro mig, hvis der var nogen der forsøgte at argumentere omkring jøderne som der argumenteres omkring muslimerne herinde, så skulle jeg nok tage jøderne i forsvar.

Men det er vel værre at 75 % af Jøderne er utrygge. Og i meget stort omfang bliver udsat for racisme og religionskrænkelse????

Demokratiske værdier og religionsfrihed skulle velsagtens også gælde for dem... Hvilket det på ingen måder er gældende idag. Så det er vel værd at kæmpe for og tage i forsvar? Selv politiet har meldt ud det er klogeligt for Jøderne ikke at bære synlige religiøse symboler i offentligheden. Specielt i København

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 timer siden:

Men det er vel værre at 75 % af Jøderne er utrygge. Og i meget stort omfang bliver udsat for racisme og religionskrænkelse????

Demokratiske værdier og religionsfrihed skulle velsagtens også gælde for dem... Hvilket det på ingen måder er gældende idag. Så det er vel værd at kæmpe for og tage i forsvar? Selv politiet har meldt ud det er klogeligt for Jøderne ikke at bære synlige religiøse symboler i offentligheden. Specielt i København

Demokratiske værdier og religonsfrihed skal gælde for alle.

Det er vigtigt at man ikke tager en undersøgelse der viser 75% (eller hvor mange det måtte være) jøder, er utrygge og bruger den til at banke muslimer.... det er derimod vigtigt at fange nogen gerningsmænd og sætte dem bag tremmer.  Det er muligt nogen er dem er muslimer. Det er også muligt de alle er muslimer. Men det kan man ikke bruge til at dømme andre muslimer, så er man lige så galt på den som de er .

Det er klart man selv har et vist ansvar for at undgå problemer, så religiøse symboler der er for åbenlyse, de gale steder, skal man selvfølgelig undgå. En ting er at have ret, en anden ting er at få ret..... når det så er sagt, må politiet acceptere en vis form for selvtægt, hvis de ikke kan sørge for loven opretholdes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 13 minutter siden:

Demokratiske værdier og religonsfrihed skal gælde for alle.

Det er vigtigt at man ikke tager en undersøgelse der viser 75% (eller hvor mange det måtte være) jøder, er utrygge og bruger den til at banke muslimer.... det er derimod vigtigt at fange nogen gerningsmænd og sætte dem bag tremmer.  Det er muligt nogen er dem er muslimer. Det er også muligt de alle er muslimer. Men det kan man ikke bruge til at dømme andre muslimer, så er man lige så galt på den som de er .

Det er klart man selv har et vist ansvar for at undgå problemer, så religiøse symboler der er for åbenlyse, de gale steder, skal man selvfølgelig undgå. En ting er at have ret, en anden ting er at få ret..... når det så er sagt, må politiet acceptere en vis form for selvtægt, hvis de ikke kan sørge for loven opretholdes.

Der er vel heller ingen som skriver det er alle muslimer? Hverken i linket, i mine indlæg eller andres indlæg her i tråden

Tror ikke der er nogen som er ved sine fulde 5 som mener det er samtlige 200.000-250.000 muslimer som laver jødeforfølgelse

Nu er det hele København man fraråder Religiøse symboler fra Jøderne. Det er på ingen måde i orden!!!! Ja faktisk mener jeg man frit skal kunne bære religiose symboler om man går i voldsmose eller på strandvejen. Kan man ikke det er der områder i DK som ikke har religionsfrihed og det skal naturligvis bekæmpes for at værne om demokratiet m.m. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 10 minutter siden:

Der er vel heller ingen som skriver det er alle muslimer? Hverken i linket, i mine indlæg eller andres indlæg her i tråden

Tror ikke der er nogen som er ved sine fulde 5 som mener det er samtlige 200.000-250.000 muslimer som laver jødeforfølgelse

Nu er det hele København man fraråder Religiøse symboler fra Jøderne. Det er på ingen måde i orden!!!! Ja faktisk mener jeg man frit skal kunne bære religiose symboler om man går i voldsmose eller på strandvejen. Kan man ikke det er der områder i DK som ikke har religionsfrihed og det skal naturligvis bekæmpes for at værne om demokratiet m.m. 

Jamen jeg tror vi er enige. I princippet. Men man har stadig selv et vist ansvar. Selvom man skal kunne have sine ejendele i fred, låser man jo alligevel både hus og bil når man går derfra. At tildække åbenlyse religiøse symboler, hører nok hjemme i den kategori. 

Men jeg er enig, selvfølgelig skal det  bekæmpes der hvor der ikke er religionsfrihed. Det er ulovligt, og der skal slåes hårdt ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
tvr skrev, for 22 minutter siden:

Jamen jeg tror vi er enige. I princippet. Men man har stadig selv et vist ansvar. Selvom man skal kunne have sine ejendele i fred, låser man jo alligevel både hus og bil når man går derfra. At tildække åbenlyse religiøse symboler, hører nok hjemme i den kategori. 

Men jeg er enig, selvfølgelig skal det  bekæmpes der hvor der ikke er religionsfrihed. Det er ulovligt, og der skal slåes hårdt ned.

Huse og biler skal aflåses forsikringsmæssig. 

Religionsfriheden er bare principielt afskaffet hvis man frarådes Til det. Jeg mener det er en falliterklæring

Det var bedre at opfordre til at bære symbolerne. Og er der så problemer med ekstremistiske racister nogle steder så kunne man evt sætte civile betjente ind eller overvågning for at få fat i ekstremisterne. Lidt ala forhøjet politiopbud ved en fodboldkamp

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 43 minutter siden:

Men man har stadig selv et vist ansvar.

Det mente Kølns borgmester også efter den famøse nytårs aften. husker du bla. "armslængde" princippet ?

Det er overhovedet IKKE i orden, at jøder, muslimer eller andre forfølges, chikaneres, eller overfaldes under nogen omstændigheder ! Nu er muslimer jo nok de største racister der findes, så det undre jo ikke nogen, at de forfølger anderledes tænkende. 

Og kom nu ikke med den gamle historie om, at det er nogle få uansvarlige unge mennesker der ikke ved hvad de laver. De er præget gennem koran skoler og hjemmefra. Hvordan var det lige det var med statistikker omkring tilslutning af sharia ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 16 timer siden:

Det er nok ikke etniske danskere der er årsagen til problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den Forkerte Farve skrev, for 16 timer siden:

Så nu to år efter er problemet forsvundet, må man konkludere ud fra det du skriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
pocketmoney skrev, for 15 timer siden:

jo men det er jo ikke stoppet med tiden vel ? hykleriet ligger vist i det bliver ignoreret samtidig.med islamisterne er forfulgte uskyldigheder .

Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

Der bliver altid en voldsom debat når man taler om at forbyde muslimske tørklæder; men jøder kan ikke gå med kalot i København.

I praksis vil det sige at man ikke har religionsfrihed.

Jøderne i danmark har været her i mange generationer, jeg ser dem som etniske danskere med en anden religion hvorfor skal de trues af indvandrere fra fredens religion.

Redigeret af Gungner
Tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Åh Gud ... Så er skillelinjerne sat op igen. Jøder på den ene side og Muslimer på den anden side. Jeg har aldrig rigtig fattet, hvorfor muslimer hader Jøderne. Men én ting ved jeg, siger du jøde til en muslim, så ser han rødt.

Nu er jeg selv nogenlunde neutral hvad angår jøder. Jeg syntes det er en forfærdelig fortid de har, fra da Hitler forfulgte dem og til hadet helt op til i dag. Men mange glemmer, at det IKKE KUN var jøder der var forfulgt af Hitler. Der var andre grupper som f.eks. Jehovas Vidner, Homosexuelle og vist nok også Polakker, der kom i koncentrationslejre. Men man hører kun Jøder i debatten.

Men jeg må nok indrømme, at jeg nægter at være naiv. Jeg tror aldrig at vi kommer til at se en muslimsk opblødning eller tilnærmelse af jøder. Jeg tror at de radikale og fundamentalistiske muslimer er kommet for at blive (desværre). Og som tiden vil gå, vil alt blive værere og værere. (igen desværre)

Redigeret af Angath

Del dette indlæg

Link til indlæg
Angath skrev, for 12 minutter siden:

Åh Gud ... Så er skillelinjerne sat op igen. Jøder på den ene side og Muslimer på den anden side. Jeg har aldrig rigtig fattet, hvorfor muslimer hader Jøderne. Men én ting ved jeg, siger du jøde til en muslim, så ser han rødt ...

Det har noget at gøre med, at (de øvrige) muslimer sympatiserer med palæstinenserne.

Og palæstinenserne anklager jøderne for at have hugget deres land i en proces fra ca. 1880-1948 (hvor jøderne købte jorden, og til priser, der ofte matchede dem i New York).

FN foreslog i 1948 en delingsplan, altså en tostatsløsning, som jøderne accepterede, men som palæstinenserne og de øvrige arabere forkastede. Det kom, kort sagt, så til en krig, der skabte et palæstinensisk flygtningeproblem. Det kom til en krig til (1956), en til (1967) og nok en (1973). Flygtningeproblemet voksede kun, ikke mindst grundet fertiliteten i flygtningelejrene.

Relativt mange palæstinensiske flygtninge havnede i Danmark – og her stødte de i København på jøder. Altså det samme folk, som de anså som årsag til deres ulykke.

Det er, meget sammentrængt, årsagen til det muslimske jødehad, du "aldrig rigtigt har fattet". Håber, det afklarede lidt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja og den gamle Kristus kirke, nu Al akse moskeen er også et af mange stridspunkter

Al-Aqsa-moskeen er en moské i Jerusalem, bygget ca. år 638. Det er det tredje helligste sted indenfor Islam, efter Mekka og Medina. Moskeens kuppel er 56 meter i diameter, og er dermed verdens syvendestørste moské. På moskeens nordlige del er der ridset et citat af Muhammed ind. Al-Aqsa-moskeen er palæstinensernes 3. største helligdom og er blevet omtalt af aviserne under mange omstændigheder de sidste år. Kun gifte palæstinensiske mænd over 50 år og gifte palæstinensiske kvinder over 45 år kan besøge den i Ramadanen uden særlig tilladelse, og udenfor Ramadanen er der slet ingen adgang for palæstinensere, men kun adgang for israelske muslimer.[1] Den er bygget på tempelbjerget, som er Salomos tempels gamle tempelplads.

hvis man er interesseret i en roman der fint beskriver konflikten G ja det er en roman o.s.v men trilologien i Arn det bind der hedder tempel ridderen, skrevet af Jan Guilliou er god...og er man igen så læs de tre bøger og nap den fjerde der handler om eftertiden..  

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Og du har den samme holdning til slør, burkaer og andre muslimske symboler ? At tildække disse ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Luskeren skrev, for 2 timer siden:

Det mente Kølns borgmester også efter den famøse nytårs aften. husker du bla. "armslængde" princippet ?

Det er overhovedet IKKE i orden, at jøder, muslimer eller andre forfølges, chikaneres, eller overfaldes under nogen omstændigheder ! Nu er muslimer jo nok de største racister der findes, så det undre jo ikke nogen, at de forfølger anderledes tænkende. 

Både i Køln og når det gælder overfaldene på Jøderne er udmeldingerne fuldstændig absurde. Nej Kvinder skal ikke mindst have en armlængde afstand til mænd, hvis de går i nærheden af nogle mellemøstlige Mænd... og på samme vis skal Jøder da også kunne gå med deres Kalot uden at være i stor fare.

Vi plejer at værne om Demokratiet, ytringsfriheden, religionsfriheden og retsstaten!!! Eksempelvis siger man jo heller ikke til folk, man skal undgå at tage på et fodboldsstadion grundet der kan være uroligheder. Nej man tager en vurdering af risikoen og sætter tilsvarende mængde politi ind..... 

Og på samme vis må det da være med Jøderne. Er de i overhængende fare grundet deres religion må man sætte tilsvarende politi ind for at håndtere det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu