Hop til indhold
TheVoice

Fjernelse af tråde pga af lynchstemning

Recommended Posts

Er vi på EG sunket så dybt, at det ikke længere skal ret meget til, før der skabes lunchstemninger på et meget tyndt grund. Jeg kunne håbe at grunden til at sådanne tråde fjernes uden yderligere info, skyldes at man på EG er "flov" over at folk ikke formår at tale i en ordenligt tone når emnerne bliver meget følsomme. Jeg håber ikke at det skyldes, at enkelte kræver disse tråde fjernet fordi, de har meget meget svært ved at håndtere disse emner rent følelsesmæssigt.

Det er klart at når jeg udtaler mig, tager det selvfølgelig afsæt i en konkret sag. Jeg var ved at skrive et indlæg, hvor jeg faktisk opfordrede folk til lige at skrue ned for diverse beskylninger og regulære tæsk, og i stedet søge dialog i en sag der var meget sparsom med oplysninger (ihvertfald ind til man rent faktisk ved hvad der er foregået). Jeg skal ikke på nogen måde forsvare den unge mand og hans gerninger, men det kunne vel tænkes at han havde et behov for at at lette sit hjerte og få lidt gode råd til at komme videre. 

Der sker så det at han nærmest bliver overfaldet. Et eller andet sted må jeg bare sige, at hvis der ikke er mere i sagen end de sparsomme info der er givet, så er der ikke tale om en gal pædofil mand, nok snarere en ung mand med lidt for mange hormoner og manglende viden omkring man helt basalt omgås piger, uagtet om de er under den kriminelle lavalder eller over. 

Den unge knægt har øjnesynligt lidt kommunikations vanskeligheder, men på trods af det, kan man næppe beskylde ham for at svare eller skrive i et uanstændigt sprog. Det samme kan man ikke sige om alle de skribenter der deltog i tråde

Jeg kan såmænd sagtens sætte mig ind i, at man ikke ønsker at EG skal sende et signal omkring, at her er pædofile velkommen. Problemet er bare at i de tråde jeg har set fjernet ikke har været i nærheden at grim pædofili.  Iøvrigt er det med indtryk at alle på EG faktisk tager afstand for seksuelle overgreb, pædofili, dyresex og emner i denne ende af skalaen. Jeg synes ihvertfald at man strammer grebet en smule for meget, hvis man ikke kan tale omkring den unge mands opførsel, eller i andre sammenhænge kommentere på en tv udsendelse omkring følsomme seksuelle emner.

Det kunne selvfølgelig også tænkes at tråden er oprettet udelukkende med det formål, at se om man kunne få folk helt op i det røde felt. Jeg synes så bare at man kunne lukke tråden, og forklare hvorfor.

Jeg ved ligeledes godt, at det er en svær opgave at moderere på EG, og mit indlæg skal ej heller tolkes som nu er sur eller lignende - Blot at man skal tænke lidt over om det nu også er nødvendigt at fjerne en tråd, og ligeledes om man måske ikke skulle give en forklaring. Slutteligt vil jeg bare sige "Nu skal man jo ej heller jagte spøgelser med den effekt, at der snart ikke er nogen der tør skrive noget - Det er jo ikke fordi, at strømmen af indlæg ligefrem er stigende, nok nærmest aftagende (set over tid)

Forsat god aften til alle.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Citat

1.4 Det er forbudt at skrive eller antyde, at glædespige, gigolo eller transvestit er under 18 år og enhver efterlysning af mindreårige piger/drenge vil medføre bortvisning. Omtale af seksuelle forhold til unge under 18 år er ligeledes ikke tilladt og vil medføre bortvisning.

Det må jo så skyldes at man har vurderet at den unge mand har haft et seksuelt forhold til en pige under 18 år. Det er der så ikke belæg for at hævde, så det er nok ikke ret enkelt alligevel.  :) Men fair nok, at man tolker lidt forskelligt på den nævnte paragraf. Og forøvrigt tak for at der blevet svaret.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 9 timer siden:

så er der ikke tale om en gal pædofil mand, nok snarere en ung mand med lidt for mange hormoner og manglende viden omkring man helt basalt omgås piger,

Det er jeg så lodret uening med dig. Jeg mener ikke der er et gråområde ang. pædofili.
Det er enten eller - og ham der skrev dette var på den gale side.

Jeg mener han burde være blevet smidt ud med besked om ikke at komme igen. Men nu er det ikke mit site, så det bestemmer jeg ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 4 timer siden:

Det er jeg så lodret uening med dig. Jeg mener ikke der er et gråområde ang. pædofili.
Det er enten eller - og ham der skrev dette var på den gale side.

Jeg mener han burde være blevet smidt ud med besked om ikke at komme igen. Men nu er det ikke mit site, så det bestemmer jeg ikke.

Vi har nok forskellig opfattelse af:

  • Hvad man kan tillade sig at skrive/antage om andre medlemmer på EG.
  • Hvad man skal kalde den unge mænds optræden. 
  • Hvad dækker betegnelse pædofili over
  • Hvad er konstruktiv kritik, holdninger m.v og hvad er person angreb (paragrat 1.3)

Vi er bare uenige, og moderation har jo redegjort fint for hvad der ligger til grund for at tråden blev fjernet. Det respektere jeg selvfølgelig, Det har næppe noget formål at starte en debat omkring den unge mand eller beslutningen omkring at slette tråden. 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 25 minutter siden:

Vi har nok forskellig opfattelse af:

  • Hvad man kan tillade sig at skrive/antage om andre medlemmer på EG.
  • Hvad man skal kalde den unge mænds optræden. 
  • Hvad dækker betegnelse pædofili over
  • Hvad er konstruktiv kritik, holdninger m.v og hvad er person angreb (paragrat 1.3)

Vi er bare uenige, og moderation har jo redegjort fint for hvad der ligger til grund for at tråden blev fjernet. Det respektere jeg selvfølgelig, Det har næppe noget formål at starte en debat omkring den unge mand eller beslutningen omkring at slette tråden.

Se det var jeg så helt enig med dig i ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...