Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Hvad skal man gøre?

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

Når der arbejdsmæssig er meget pres på, har jeg en tendens til at tage på. Motionen forsvinder og nogle måltider bliver en uheldig hovsa løsning. Det har så udviklet sig til, at der det sidste års tid, har været møl i mit tøj... ja det er sgu blevet for småt :wacko:

Man kan selvfølgelig skifte ud til en større garderobe :-) 

Men jeg valgte løsningen... nej fandme nej, det skal der gøres noget ved :!:

Så siden 1 Maj er jeg gået all in på motion, styrketræning og ændrede kostvaner. So far 2 huller mindre i bæltet... jubii

Men der er en bagside af medaljen :? får lidt dårlig ånde når jeg taber mig, hvilket jo er meget irriterende. Har googlet meget rundt for hvad man kan gøre ved det. Egentlig står der ikke alverden om det andet en børste tungen også. Det virker ikke rigtig...

Er der nogen af Jer som har nogle ideer til hvordan det kan modvirkes??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Er der noget du spiser mere af end normalt? Hvis du feks spiser mere protein er det svært at undgå dårlig ånde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er du stoppet med at spise kulhydrater, eller spiser meget få? I så fald er det derfor, og en almindeligt kendt bivirkning. Hvis du vil undgå dette er den eneste løsning at vælge en anden type diæt, hvor du får flere kulhydrater. Lugten skyldes de ketoner kroppen laver når du ikke spiser de kulhydrater som den har brug for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

På apoteket (og flere andre steder) kan man købe SB12, som virker godt mod dårlig ånde. Det har jeg ihvertfald haft succes med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

Når der arbejdsmæssig er meget pres på, har jeg en tendens til at tage på. Motionen forsvinder og nogle måltider bliver en uheldig hovsa løsning. Det har så udviklet sig til, at der det sidste års tid, har været møl i mit tøj... ja det er sgu blevet for småt :wacko:

Man kan selvfølgelig skifte ud til en større garderobe :-) 

Men jeg valgte løsningen... nej fandme nej, det skal der gøres noget ved :!:

Så siden 1 Maj er jeg gået all in på motion, styrketræning og ændrede kostvaner. So far 2 huller mindre i bæltet... jubii

Men der er en bagside af medaljen :? får lidt dårlig ånde når jeg taber mig, hvilket jo er meget irriterende. Har googlet meget rundt for hvad man kan gøre ved det. Egentlig står der ikke alverden om det andet en børste tungen også. Det virker ikke rigtig...

Er der nogen af Jer som har nogle ideer til hvordan det kan modvirkes??

Kære Liderlig-fyr:)

Mht når arbejdet begynder, at fylde udover de sådan 37 - 40 timer/ugen så skal du begynde, at tænke dig alvorligt om hvor morsomt det egentlig er, at du ikke har tid til at deltage i din egen BEGRAVELSE. Det er altså en helbredsmæssig farlig kurs. Jeg ved om det!! - arbejde i ca. 25 år gennemsnitlig 60 - 70 timer/ugen enkelte uger omkring 80 timer. Lige pludselig en dag : BANG - så lå jeg der - færdig - kroppen sagde stooooop, og så efterfølgende med 2 alvorlige sygdomme 3 - 4 år i Vor Herres forgård!!! han holdt hånden over mig. Jeg lærte af lektien og arbejder nu kun halvtids !! - ja normal arbejdsuge. Hold da kæft med fritid jeg har fået til at nyde livet

De 60 - 70 timer/ugen var et funktionær job som ingeniør og et selvstændig erhverv  sideløbende hermed dvs CVR nr. Det var sjovt - spændende - min egen herre - udviklende - prøve mange ting osv, Uden dette hæsblæsende liv "ville jeg idag som menneske have været fattigere"; men jeg betalte dyrt - næsten mit liv i en alder af 50 år.

Lad aldrig arbejde tage overhånd!!!!! - -  lidt overarbejde - en ekstra "skalle" i ny og næ tager man sjældent skade af, og slet ikke når man selv er med bestemmende i omfanget og hvornår.

-------------------

Engang læste jeg, at er man i tvivl om dårlig ånde, så kan det kontrolleres ved at man slikker sig på oversiden af hånden, og lader det tørre, så lugter man til området!! - hvis det har en fæl lugt, - ja så har man dårlig ånde - ingen lugt, så er der ingen dårlig ånde. - jeg bruger selv denne test hvis jeg er i tvivl.

Mht din ånde pt - drikker du meget kaffe? - og drikker du i det taget nok helt almindelig postevand hver dag ?????  - spiser du hvidløg? - krydret mad? - osv 

Hvis der ikke er noget der virker, så er tyggegummi /en halspastel er lille nødhjælp her og nu, og så er det ellers til lægen du!!! 

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er kyssetøjet blevet tilset af en tandlæge for nylig? Det kan jo være at der er noget med bisserne, der får det til at hørme. :D

Eller som de andre skriver, hvis du spise lowcarb og du derfor er i ketose, kan det også give dårlig ånde. 

Redigeret af Iscenesat Virkelighed

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

Er der noget du spiser mere af end normalt? Hvis du feks spiser mere protein er det svært at undgå dårlig ånde. 

Ja meget mere grønt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
AalborgLook skrev, for 3 timer siden:

Kan det være mavesyre?
Ellers kan en gang tandbørstning efter måltiderne ofte klare det.

Nej det virker ikke rigtig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
spritsaillateen skrev, for 3 timer siden:

Er du stoppet med at spise kulhydrater, eller spiser meget få? I så fald er det derfor, og en almindeligt kendt bivirkning. Hvis du vil undgå dette er den eneste løsning at vælge en anden type diæt, hvor du får flere kulhydrater. Lugten skyldes de ketoner kroppen laver når du ikke spiser de kulhydrater som den har brug for.

Jeg er ikke stoppet helt med at spise kulhydrat. Men nedsat det og fjernet hvidt brød og sukker helt. 

Tror også mest det det skyldes ketoner. Spørgsmålet er om man kan nedsætte generne fra det

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Iscenesat Virkelighed skrev, for 1 time siden:

Er kyssetøjet blevet tilset af en tandlæge for nylig? Det kan jo være at der er noget med bisserne, der får det til at hørme. :D

Jeg var til tandlæge i sidste årtusind, så det kan ikke være det. Specielt ikke i lyset af jeg efterfølgende også har været til tand eftersyn hver 6 mdr med tandrens etc på egen opfordring

Iscenesat Virkelighed skrev, for 1 time siden:

Eller som de andre skriver, hvis du spise lowcarb og du derfor er i ketose, kan det også give dårlig ånde. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
AalborgLook skrev, for 5 minutter siden:

Så skal det sikkert bare knaldes væk ;-)

Nå så er problemet løst om et par dage :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spis lidt mere dåse-Makrel, så han du styr på hvad din ånde lufter af. Og ellers et smut til doktormand alternativ tandbissemanden

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

Mundslimhinde og svælg er en del af kroppen og reagerer på alt hvad vi gør med den...

Jeg tror det handler om at sørge for, at du har mundvand/spyt nok til rådighed hele tiden - det er nemlig kroppens egen rense-/skyllevædske, der burde tage evt. lugt(bakterier) med sig.

Problemet kan dog også være et andet, så hvis problemet fortsætter i længere tid, bør du altså søge læge.

Jeg ville derfor begynde at tygge suggerfri tyggegummi - det øger den naturlige mundsekretion og giver samtidig en forbedring af fordøjelsessystemet og eri øvrigt ikke en ulempe i forhold til følelsen af mæthed...

Jeg ville i øvrigt også sørge for at drikke et glas postevand ca. hver time...

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...