Hop til indhold
19517

Hvad betyder GB??

Recommended Posts

Jeg er faktisk lidt pinlig over dette spørgsmål. Jeg ved jo godt at det er en af de kvinder vi skriver om. Men hvad sådan helt præsis, betyder det?

Jeg gætter på Girl Bought? (Pige købt)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er jo fra før krigens tid – altså den første – og her kaldte vi det slet og ret bunkepul. Jeg synes selv, at der er meget mere melodi og kraft i dette ord, end dette nymodens, der er skyllet ind over os.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke tro mine egne øjne. Jeg mener da helt bestemt, at jeg har læst tråde hvor i GB bliver brugt om en ganske almindelig ludder, og nej, jeg kan ikke lide dette ord. Det er blevet brugt så mange gange til noget negativt, at det er ødelagt. Lige som neger og perker. Men i mener vel, at i har ret??

Del dette indlæg


Link til indlæg
19517 skrev, for 31 minutter siden:

Jeg kan ikke tro mine egne øjne. Jeg mener da helt bestemt, at jeg har læst tråde hvor i GB bliver brugt om en ganske almindelig ludder, og nej, jeg kan ikke lide dette ord. Det er blevet brugt så mange gange til noget negativt, at det er ødelagt. Lige som neger og perker. Men i mener vel, at i har ret??

ehh glædes pige

Del dette indlæg


Link til indlæg
19517 skrev, for 31 minutter siden:

Jeg kan ikke tro mine egne øjne. Jeg mener da helt bestemt, at jeg har læst tråde hvor i GB bliver brugt om en ganske almindelig ludder, og nej, jeg kan ikke lide dette ord. Det er blevet brugt så mange gange til noget negativt, at det er ødelagt. Lige som neger og perker. Men i mener vel, at i har ret??

Tror at tingene blandes lidt sammen her.

GP er kort for glædespige, mens GB er gang-bang - sådan som jeg har forstået det. Lille bogstavforskel, men stor betydningsforskel :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Curiosity skrev, for 9 timer siden:

Tror at tingene blandes lidt sammen her.

GP er kort for glædespige, mens GB er gang-bang - sådan som jeg har forstået det. Lille bogstavforskel, men stor betydningsforskel :wacko:

Men der bliver meget ofte skrevet GB, selvom de burde have skrevet GP... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 46 minutter siden:

Men der bliver meget ofte skrevet GB, selvom de burde have skrevet GP... 

Kommer til at tænke på den gamle Århushistorie, hvor den ene spørger den anden: Hva' bety'er en'li' det dær GB, der står på no'en biler?...hvortil den anden svarer: Ve' du ing'gang det? Det' sgo' da Griminal-Bolitiet! :ph34r:

Undskyld sidespringet! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

og så kan de ikke forstå man drikker.....

Når der ikke kan staves til BT, GP eller GB, så bør man nok gå på kursus. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 12/5/2017 at 23:46:

Jeg er jo fra før krigens tid – altså den første – og her kaldte vi det slet og ret bunkepul. Jeg synes selv, at der er meget mere melodi og kraft i dette ord, end dette nymodens, der er skyllet ind over os.

Hvis vi for enkelheden holder os til heterosex: Bunkepul kan være noget andet - det kan fx involvere lige mange kvinder og mænd. GB er altid en bunke ("gang") af det ene køn, der knepper en eller få af det andet køn. Så GB er mere præcist.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 2 minutter siden:

Hvis vi for enkelheden holder os til heterosex: Bunkepul kan være noget andet - det kan fx involvere lige mange kvinder og mænd. GB er altid en bunke ("gang") af det ene køn, der knepper en eller få af det andet køn. Så GB er mere præcist.

Jeg forstår slet ikke din indvending.

Det var for årtier siden samme betegnelse for det, der nu hedder gangbang. Antallet var helt ligegyldigt. Jeg behøver vel næppe antyde over for dig, at "gang" betyder "bande" eller "slæng", og der er ingen kønsbetegnelse på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 11 minutter siden:

Jeg forstår slet ikke din indvending.

Det var for årtier siden samme betegnelse for det, der nu hedder gangbang. Antallet var helt ligegyldigt. Jeg behøver vel næppe antyde over for dig, at "gang" betyder "bande" eller "slæng", og der er ingen kønsbetegnelse på.

OK så prøver jeg lige at forklare mere indgående:

Bunkepul: Mange mennesker har sex sammen - det siger ikke noget om kønsfordelingen, den kan derfor både være jævn og skæv.

Gang bang: Mange mennesker har sex, der er altid overvægt af det ene køn, minoriteten har mange sexpartnere, majoriteten få.

Sexparty: Mange mennesker har sex, der er en nogenlunde jævn fordeling af kønnene og/eller der er ikke nødvendigvis deling af sexpartner.

Som du kan se dækker "bunkepul" noget mindre præcist end de to andre begreber, der hver især er "delmængder" af bunkepul".

Du kan se de gængse definitioner her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_bang "a situation in which several people engage in physical sexual activity with one particular individual sequentially or at the same time."

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gangbang When multiple partners, usually 3 or more, engage in sexual intercourse with a single willing partner.

Pointen med et "gang" er at det er et slæng, der arbejder sammen (her om at kneppe en eller få, som er i centrum for aktiviteten).

 

Eksempel på aktuel brug af bunkepul:

http://www.tvguide.dk/nyheder/video-bunkepul-i-paradise-poolen/6984/ - det ville man aldrig kalde "GB"

 

Med andre ord: Et GB er også bunkepul, men bunkepul kan også være meget andet end lige et GB. Vil man derfor omtale et GB, så risikerer man misforståelser ved at kalde det bunkepul.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 30 minutter siden:

OK så prøver jeg lige at forklare mere indgående:

Bunkepul: Mange mennesker har sex sammen - det siger ikke noget om kønsfordelingen, den kan derfor både være jævn og skæv.

Gang bang: Mange mennesker har sex, der er altid overvægt af det ene køn, minoriteten har mange sexpartnere, majoriteten få.

Sexparty: Mange mennesker har sex, der er en nogenlunde jævn fordeling af kønnene og/eller der er ikke nødvendigvis deling af sexpartner.

Som du kan se dækker "bunkepul" noget mindre præcist end de to andre begreber, der hver især er "delmængder" af bunkepul".

Du kan se de gængse definitioner her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_bang "a situation in which several people engage in physical sexual activity with one particular individual sequentially or at the same time."

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gangbang When multiple partners, usually 3 or more, engage in sexual intercourse with a single willing partner.

Pointen med et "gang" er at det er et slæng, der arbejder sammen (her om at kneppe en eller få, som er i centrum for aktiviteten).

 

Eksempel på aktuel brug af bunkepul:

http://www.tvguide.dk/nyheder/video-bunkepul-i-paradise-poolen/6984/ - det ville man aldrig kalde "GB"

 

Med andre ord: Et GB er også bunkepul, men bunkepul kan også være meget andet end lige et GB. Vil man derfor omtale et GB, så risikerer man misforståelser ved at kalde det bunkepul.

Mange tak for din udførlige redegørelse.

Jeg havde nu mest på fornemmelsen af, at årsagen lå i, at validiteten og troværdigheden af et begreb efterhånden blev større, når man fandt en engelsk betegnelse. Men "ållerajt", som Erhard Jacobsen altid sagde, begrebet er så mere differentieret end som så.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...