Hop til indhold
Adghhjc

Hvilken størrelse

Recommended Posts

Prøv dig frem, der findes ingen facitliste for hvad 16 årige med 13 i omkreds bruger.. Prøv evt med en frysepose først.. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

på kondompakker står der størrelser

men du skal vist mere udregne diameter end omkreds, så vidt jeg husker 

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 52 minutter siden:

på kondompakker står der størrelser

men du skal vist mere udregne diameter end omkreds, så vidt jeg husker 

nej der står kun størrelser på de som er større end standart, apoteket har nogle , som skriver de bare er lidt større, de kan anbefales , hvis man der over de 15 cm som er max i danmark for standart

men jeg vil tro det er ok til dig

Del dette indlæg


Link til indlæg
trold2 skrev, for 53 minutter siden:

nej der står kun størrelser på de som er større end standart,

der er altså en del mærker der skriver mm bag på papindpakningen

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 7 minutter siden:

der er altså en del mærker der skriver mm bag på papindpakningen

det her jeg ikke mødt, og som du kan se af det jeg linker , skriver de bare lidt større osv 
og ja mm lyder jo bedre end cm , jeg er f eks 17 , men 170 lyder da meget flottere 

og ja det er pral )

Redigeret af trold2

Del dette indlæg


Link til indlæg

fordi du ikke er stødt på det kan det jo altså godt eksistere

17 cm i bredden?? ja det kan vist ikke være andet end pral 

Redigeret af aaisha

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man
Adghhjc skrev, for 2 timer siden:

Hej jeg er 16 år og skal bruge kondomer men jeg ved bare ikke lige hvad for en størrelse. Har en omkreds på præcis 13. Hjælp!

Tænk ikke så meget over det med størrelsen – kondomer koster ikke så meget – køb nogle og prøv dem af hjemme og få en fornemmelse om de strammer nok til at sidde fast når du galoperer ud over stepperne ;)

Redigeret af mature man

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster
aaisha skrev, for 29 minutter siden:

fordi du ikke er stødt på det kan det jo altså godt eksistere

17 cm i bredden?? ja det kan vist ikke være andet end pral 

Welcome to the wonderful mind of trold2 :D 

Adghhjc skrev, for 2 timer siden:

Hej jeg er 16 år og skal bruge kondomer men jeg ved bare ikke lige hvad for en størrelse

Først, congrats - du er allerede som 16 årig opmærksom på at kondomer er en god ide, du har formentligt en lysende fremtid foran dig allerede der :) 

For det andet, så skal du nok ud og have fat i nogle heeeelt normale standard balonner, spørg evt på apoteket... det lyder måske lidt "pinligt" men de har hørt meget være, og der er ingen der griner af dig der, vi køber alle sammen kondomer, det er lige så normalt som at købe en liter mælk, dog noget sjovere at bruge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle supermarkeder har kondomer i flere størrelser, bla Aldi. Der koster en pakke med 10 ca 25 kr. Brug 100 kr til nogle forskellige og prøv dig frem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

TS, du har fået så mange fine råd herinde allerede, og supergodt at du spørger...

I stedet erindrer jeg en lille munter historie om emnet, som jeg hørte for mange år siden:

En fyr gik hen på apoteket for at købe kondomer, for første gang...

Hvilken størrelse skal jeg have spørger han apotekeren...

Apotekeren svarer, at de skam til netop det formål har et plankeværk omme i baggården med huller i, af forskellige størrelse...

Fyren går herefter om i "prøverummet"...

Der går en rum tid og da fyren omsider kommer tilbage til apoteksdisken, spørger apotekeren - nå fandt de så ud af størrelsen hr.?

Fyren svarer:

Til helvede med størrelsen - hvad koster plankeværket? :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De skal i udgangspunktet nok ikke købes alt for store, for ellers griner kassedamen :D.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hej ungersvend, der er egentligt ikke rigtigt noget konkret svar, kondomer er meget fleksible o.s.v. Så derfor må du prøve dig frem til hvilke der er mest behagelige eller komfortable for dig, og du behøver ikke tænke på, hvad kassedamen i Kvickly tænker, eller ikke tænker, måske, hvis det er en ung lækker model, ærgrer hin sig over at hun ikekan få dit telefonnummer :) Rigtig godt at du passer på tænker dig om og bruger kondom...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 55 minutter siden:

Hej ungersvend, der er egentligt ikke rigtigt noget konkret svar, kondomer er meget fleksible o.s.v. Så derfor må du prøve dig frem til hvilke der er mest behagelige eller komfortable for dig, og du behøver ikke tænke på, hvad kassedamen i Kvickly tænker, eller ikke tænker, måske, hvis det er en ung lækker model, ærgrer hin sig over at hun ikekan få dit telefonnummer :) Rigtig godt at du passer på tænker dig om og bruger kondom...

Hæhæ, da jeg var ungersvend og havde overvundet den værste generthed, gik jeg altid over til den kønneste af kassedamerne for at se, hvordan hun reagerede, når rullebåndet førte kondomerne hen til hendes hænder.

Det var en helt gratis fornøjelse i modsætning til kondomerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 12/5/2017 at 15:48:

gik jeg altid over til den kønneste af kassedamerne for at se, hvordan hun reagerede, når rullebåndet førte kondomerne hen til hendes hænder.

hun reagerede vel ikke meget anderledes end hvis du havde købt hundemad eller opvaskemiddel?

 

jeg arbejdede engang i en kiosk og min veninde mente at det måtte være enormt akavet når folk spurgte efter kondomer

øøh nej?? det er bare endnu en vare på hylden

jeg syntes det var mere akavet og reaktionsfremkaldende når mænd kom ind og købte 3 små gammel dansk eller 2 guldøl fra morgenstunden :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Borende X skrev, den ‎12‎-‎05‎-‎2017 at 15:48:

Hæhæ, da jeg var ungersvend og havde overvundet den værste generthed, gik jeg altid over til den kønneste af kassedamerne

hmmm det første såkaldte "kondom" kom på markedet i 1855 der blev det kaldt præservativ, og var lige så tykt som en cykel slange det kunne tidlige genbruges såååå mon ikke det er efter din ungdom ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grækeren skrev, for 3 minutter siden:

hmmm det første såkaldte "kondom" kom på markedet i 1855 der blev det kaldt præservativ, og var lige så tykt som en cykel slange det kunne tidlige genbruges såååå mon ikke det er efter din ungdom ;)

Det er korrekt. I 30'erne kom en fyr ind på toilettet til en fest i arbejderforeningen. Her stod en anden og vaskede et komdom. Førstnævnte spurgte, om han kunne låne det. "Er du da tosset", sagde sidstnævnte, "det tilhører jo foreningen, så det kan jeg ikke".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 12/5/2017 at 15:48:

Hæhæ, da jeg var ungersvend og havde overvundet den værste generthed, gik jeg altid over til den kønneste af kassedamerne for at se, hvordan hun reagerede, når rullebåndet førte kondomerne hen til hendes hænder.

Kassedamer og rullebånd fandtes ikke dengang.

Adghhjc skrev, den 12/5/2017 at 11:08:

Hej jeg er 16 år og skal bruge kondomer men jeg ved bare ikke lige hvad for en størrelse. Har en omkreds på præcis 13. Hjælp!

Som @aaisha skriver findes der størrelse på mange kondomer, bare i diameter. For at omregne omkreds til diameter bruger du denne formel: "Omkreds/3,14" dvs. i dit tilfælde er diameter ca. 42 mm. Husk at måle når den er helt stiv og på det tykkeste sted på skaftet. Der er et udvalg her:

https://www.kondomland.dk/små-kondomer-c-74.html?bgsid=05ea737e5ba77037d8dbe240f9ce0522

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...