Hop til indhold
jp

SPØRG KOKKEN

Recommended Posts

Nu er JP en rimelig kok med tryk på RIMELIG !!

Har tænkt på om i ligger med problemer i køkken regionerne !!

Jeg færdes normalt mange timer herinde så hvis der er noget i ikke lige kan google !

El en personlig drejning så spørg bare !!

Forbeholder mig at svaret ikke kommer på 20 min !

Og nu kan i jo drille med foto af kokke piger !! 

Ved ikke i nu om jeg selv vil komme med forslag ! som fek. den nye grill saison.

Men måske?

Vi snakkes "kun et beskedent" tilbud.

Hilsen JP

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vestegnen skrev, for 2 minutter siden:

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

JP

Jeg elsker ligesom du køkkenets glæder...så lige en tråd, der falder i min smag...;)

Men jeg har længe gået og grublet over, hvor man mon kan møde en stegepande som den her:

Måske hos @StudineMILF eller hos @JenniferRomantica ? :P

Hvad med at lægge for med noget med hvide asparges, de er jo i sæson nu ?

Eller grillet sommerbuk - bukkejagten går ind, den 16. maj?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
pallehansen skrev, for 13 minutter siden:

Har du brug for hjælp i køkkenet @jp?

tumblr_ooprtpDDeS1vj1g6io1_1280.png

WOW en køkken hjælper tak JP

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Anilingus Tak for dejlig stege pande video den er fræk !!

Nå asparges ja saison nu og til st hans  23 juni.

1 Skræl de hvide og skær bunden af , bræk bunden af de grønne, koges i letsaltet vand 1-3 min efter størrelse.

2. Smelt noget smør til lunt ! kolde hårdkogte æg pureres igennem trådsigte, 

3. Sauce over og pynt evt. med rejer og kørvel !!

Råbuk (ja hannen har saison her om sommeren)

1.. hvis du har en kølle, kan den grilles hel (nøglebenet fjernes) Brug stege termometer ca 54 - 58  gr.

     Den kan også deles via hinderne i klump, lårtunge, fladsteg, inderlår, , af hindes !

      Ben sener brunes og vand hældes ved, koger i 3 timer med lidt grønsager, sigtes ! 

      Koges ind til passende smag !! Jævn evt med majsmel (udrørt) Tilsæt en hånd fuld frost hindbær og lad det trække.

      Kødet brunes og steges 5 min pr cm høj ! det er en generel rette snor !!

      Sommer grønsager til kogt sprøde 

Tak herfra JP

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
jp skrev, for 2 timer siden:

@Anilingus Tak for dejlig stege pande video den er fræk !!

Nå asparges ja saison nu og til st hans  23 juni.

1 Skræl de hvide og skær bunden af , bræk bunden af de grønne, koges i letsaltet vand 1-3 min efter størrelse.

2. Smelt noget smør til lunt ! kolde hårdkogte æg pureres igennem trådsigte, 

3. Sauce over og pynt evt. med rejer og kørvel !!

Råbuk (ja hannen har saison her om sommeren)

1.. hvis du har en kølle, kan den grilles hel (nøglebenet fjernes) Brug stege termometer ca 54 - 58  gr.

     Den kan også deles via hinderne i klump, lårtunge, fladsteg, inderlår, , af hindes !

      Ben sener brunes og vand hældes ved, koger i 3 timer med lidt grønsager, sigtes ! 

      Koges ind til passende smag !! Jævn evt med majsmel (udrørt) Tilsæt en hånd fuld frost hindbær og lad det trække.

      Kødet brunes og steges 5 min pr cm høj ! det er en generel rette snor !!

      Sommer grønsager til kogt sprøde 

Tak herfra JP

Super...

Takker for opskrifterne, jeg er allerede sulten.

Et lille tip til alle de der godt kan lide hvide asparges udenfor sæsonen...

Find en lokal avler så nær dig som det nu er muligt(kan anbefale Thorup Bakkegaard, lige udenfor Assens - de leverer til alle de fine i Kbh., men du kan købe ved gårdbutikken for rimelige penge). Nordtyskland er også aspargesmekka, hvis du kommer på de kanter...

Skræl de rå hvide asparges og skær lidt af bunden hurtigst muligt efter hjemkomsten og kom dem hele eller i snitter(hvis det er hvad du skal bruge) i fryseposer og frys dem ned. Jo mere friske, jo mere forsigtig skal du være under skrælningen, ellers knækker de, akkurat som friske tulipaner...

Herefter tager du det kvantum op af fryseren du skal bruge og tilbereder dem direkte(de må endelig ikke tø op !) i kogevand, tilsat salt og lidt sukker.

Enten har du så fine hele hvide asparges eller snitter til italiensk salat m.v....begge dele så nær de friske, som muligt, året rundt...

Så støtter du DK og ikke Kina - det er nemlig derfra langt de fleste asparges på glas eller dåse kommer.

Samtidig med at du får en væsentlig bedre kvalitetsoplevelse ud af det...;)

 

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 2 minutter siden:

Super...

Takker for opskrifterne, jeg er allerede sulten.

Et lille tip til alle de der godt kan lide hvide asparges udenfor sæsonen...

Find en lokal avler så nær dig som det nu er muligt(kan anbefale Thorup Bakkegaard, lige udenfor Assens - de leverer til alle de fine i Kbh., men du kan købe ved gårdbutikken for rimelige penge). Nordtyskland er også aspargesmekka, hvis du kommer på de kanter...

Skræl de rå hvide asparges og skær lidt af bunden hurtigst muligt efter hjemkomsten og kom dem hele eller i snitter(hvis det er hvad du skal bruge) i fryseposer og frys dem ned. Jo mere friske, jo mere forsigtig skal du være under skrældningen, ellers knækker de...

Herefter tager du det kvantum op af fryseren du skal bruge og tilbereder dem direkte(de må endelig ikke tø op !) i kogevand, tilsat salt og lidt sukker.

Enten har du så fine hele hvide asparges eller snitter til italiensk salat m.v....begge dele så nær de friske, som muligt, året rundt...

Så støtter du DK og ikke Kina - det er nemlig derfra langt de fleste asparges på glas eller dåse kommer.

Samtidig med at du får en væsentlig bedre kvalitetsoplevelse ud af det...;)

 

ÅÅÅÅ Og til asp. suppe !!

ELLER kogt høne i ASP.

ELLER Høns i tarteletter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
jp skrev, Lige nu:

ÅÅÅÅ Og til asp. suppe !!

ELLER kogt høne i ASP.

ELLER Høns i tarteletter

Jamen, som du disker op, JP...:)

Man kan sagtens købe en kasse med 5 kilo "stumper" til 100-150 kr., som de kaldes - pissegode til supper, tarteletter o.s.v.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 3 minutter siden:

Gode krydderi kombinationer... Nogen bud?

 

 

@holstebronx Du har fat i måske de vigtigste i dit køkken ! Tak fedt spørgsmål !

1. løg, hvidløg og timian,hakket el blendet sammen, bruges til mange ting !! fars, fisk, fjerkræ, til at smørres på kød til grille.

2. Rosmarin, salvie, enebær til vildt ! både stegning og sauce

3. Rosmarin til hvide fisk, lam, og grillet kylling el andet. fjerkræ, til grønsager sauteret

4. Salvie til kalvekød 

5.Timian er nok lige så anvendelig som persille, purløg, karse, 

6. Dild til fisk, laks, rimet, gravet, til saucer der til!! både varme og kolde !

7. Merian, portulak bruges til italienske retter og pizza.

8. Laurbær bruger jeg til meget, supper, gryderetter, fonder, (er med i en krydder pose)

9. Kommen, fenikel og koriander bruges til marineret fisk, brød

10 Basilikum er fantastisk, pesto hvid fisk, saucer under skindet på fjerkræ.

11 Paprika blander jeg med chilli og tomat og merian, saucer supper 

12 karry er en blanding , det er sjov at google sammen sætning !! tag 3-5 af dem og du har din egen

13 Vanilie bruger jeg ti desserter og is, men fantastisk til vildt, oksekød

OK !! Tænker ? 

Hilsen JP

Del dette indlæg


Link til indlæg
jp skrev, for 6 minutter siden:

@holstebronx Du har fat i måske de vigtigste i dit køkken ! Tak fedt spørgsmål !

1. løg, hvidløg og timian,hakket el blendet sammen, bruges til mange ting !! fars, fisk, fjerkræ, til at smørres på kød til grille.

2. Rosmarin, salvie, enebær til vildt ! både stegning og sauce

3. Rosmarin til hvide fisk, lam, og grillet kylling el andet. fjerkræ, til grønsager sauteret

4. Salvie til kalvekød 

5.Timian er nok lige så anvendelig som persille, purløg, karse, 

6. Dild til fisk, laks, rimet, gravet, til saucer der til!! både varme og kolde !

7. Merian, portulak bruges til italienske retter og pizza.

8. Laurbær bruger jeg til meget, supper, gryderetter, fonder, (er med i en krydder pose)

9. Kommen, fenikel og koriander bruges til marineret fisk, brød

10 Basilikum er fantastisk, pesto hvid fisk, saucer under skindet på fjerkræ.

11 Paprika blander jeg med chilli og tomat og merian, saucer supper 

12 karry er en blanding , det er sjov at google sammen sætning !! tag 3-5 af dem og du har din egen

13 Vanilie bruger jeg ti desserter og is, men fantastisk til vildt, oksekød

OK !! Tænker ? 

Hilsen JP

Jo det er helt fint :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 36 minutter siden:

Den eneste ret i EG regi, som jeg kan komme på, må være varm tærte med fersken smag :D

 

Det er fordi at en fersken ligner en MEATY fisse og fordi den har ryg for at smage sådanne ! fedt spørgsmål !

Nemt svar er ikke i saison omkring jul !

Men !!

Vores stenfrugter i dk har det ikke godt ! vi vil ikke betale for store modne frugter !! Jo men så er det en tusse til GP

Så alle tyr til dåse !

Mørdej bages i form, vanilie sauce ovenpå (kage creme) Ferskner på og en gele af lagen

Hilsen JP

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 2 timer siden:

Den eneste ret i EG regi, som jeg kan komme på, må være varm tærte med fersken smag :D

 

Respekt for at æde den bagefter, DET er et ægte madklaver! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan kan det være at mine frosne grøntsager altid ender med at være slatne, når jeg koger dem? Kan man gøre noget bestemt, så de bliver mere sprøde, ligesom frisk salat og grøntsager?

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 26 minutter siden:

Hvordan kan det være at mine frosne grøntsager altid ender med at være slatne, når jeg koger dem? Kan man gøre noget bestemt, så de bliver mere sprøde, ligesom frisk salat og grøntsager?

Hej GEROG Grønsager egner sig faktisk ikke til frost !  Vandet fryser i store is krystaller og sprænger fibrene ! når de tør løber vand ! saft, vitaminer ud.

Industrien fryser ved 38 gr så det går en anelse bedre !

Andvendele af disse frost ting er suppe, stuvede, frikasse, hvor du ikke opdager det rigtigt !!

Du har samme resultat i frugt og bær ! Hvor de er beds efter ! til blændtning el is el frugt grød!!

Fisk er den 3 værste ting at fryse specielt de hvide !

Tak JP

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 53 minutter siden:

Har du forstand på Vegetar retter ? ;)

 

 

Hej StudineMilf !

U stort område !

1. kog grønsager i vand m. terning evt. blænd det !! Brug det som suppe el sauce !!

    Fek. ærter, jordskok, broccoli, asparges, artiskok.

2. Bernaise sauce, kog gulerod og løg i tern i vand med salt til mør! blænd det med bernaise essens kun lidt smør !!

3. skræl selleri, artiskok el kina radisse i tynde skiver kog dem i hvidvin med salt, sukker,  chilie og stjerne annis, køles

     serveres med pesto.

4. sauter forskellige grønsager i oliven olie med chili , hvidløg, timian og basilikum

5. Kog rodbede smut skrællen af, deles groft ! tilsæt oliven olie "serveres varm" Enkelt godt.

Tænker !!!

Tak JP

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pik sprøjt
StudineMILF skrev, for 1 time siden:

Har du forstand på Vegetar retter ? ;)

 

 

Lav lasagne med

spinat

kogte urter

bønner fra dåse

kartofler i skiver

oliven

feta

eller søg efter indiske retter mange er vegetariske.

Jeg spiser kun kød 2 - 4 gange om ugen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jp skrev, for 2 timer siden:

Hej StudineMilf !

U stort område !

1. kog grønsager i vand m. terning evt. blænd det !! Brug det som suppe el sauce !!

    Fek. ærter, jordskok, broccoli, asparges, artiskok.

2. Bernaise sauce, kog gulerod og løg i tern i vand med salt til mør! blænd det med bernaise essens kun lidt smør !!

3. skræl selleri, artiskok el kina radisse i tynde skiver kog dem i hvidvin med salt, sukker,  chilie og stjerne annis, køles

     serveres med pesto.

4. sauter forskellige grønsager i oliven olie med chili , hvidløg, timian og basilikum

5. Kog rodbede smut skrællen af, deles groft ! tilsæt oliven olie "serveres varm" Enkelt godt.

Tænker !!!

Tak JP

 

Takker, men søger opskrifter.

Ellers blir jeg bare ved med at lave de ting jeg har lært hjemmefra :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...