Hop til indhold
Guest Sara25

Salò eller 120 dage i Sodoma

Recommended Posts

Guest Sara25

En stærk kinky film bliver vist imorgen i Cinemateket- hvis man er til det univers :):twisted::o

http://www.dfi.dk/Filmhuset/Cinemateket/Billetter-og-program/Serie.aspx?serieID=14591

Salò og Ordet-release

Fra holocaust-fortællinger og promiskuøsitet til South Parks undervognsbehandling af tabuiserede emner. Det nye nummer af Ordet – tidsskrift for film og medier kommer friskt fra trykken den 5. maj – og dét med fokus på alt hvad der er farligt og forbudt på film!

Der er release-fest i Cinemateket med besøg af dansk filmindustris enfant terrible nummer ét, Zentropas Peter Aalbæk Jensen, som introducerer et af filmhistoriens mest grænseoverskridende værker, Pier Paolo Pasolinis 'Salò eller de 120 dage i Sodoma'. En film, der mange steder blev forbudt, og som fortsat er berygtet for sin fremstilling af sadisme og tortur – både mental og seksuel. 


Aalbæk Jensen siger: ''Pasolini blev myrdet kort efter færdiggørelsen af 'Salò' – hans ultimative værk. Han blev kørt over adskillige gange af en trækkerdreng. Altså slået ihjel og liget maltrakteret. Hans sidste film blev således en ouverture til hans egen tragiske afgang. Filmen er uafrystelig og var ved premieren i Danmark et konsekvent chok for publikum. Så den selv i Dagmar 4, tror jeg det var. Aldrig hverken før eller siden har jeg haft en lignende filmoplevelse. Kom an … dem, der tør.''

Inden filmen – som vises på original 35mm celluloid – er der filmquiz og kolde øl i Asta Bar. Og du kan selvfølgelig erhverve dig Ordet #39 – ganske gratis!

PROGRAM
18.00 – Asta Bar åbner 
18.30 – Filmquiz
19.00 – 'Salò eller de 120 dage i Sodoma' med introduktion

SÆRTILBUD: Som studerende ved Københavns Universitet får du ved køb af medlemskab i Cinemateket adgang til hele arrangementet gratis. 

Jakob Freudendal & Niels Harpøth / Ordet 
Morten Tang / Cinemateket

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vestegnen

En intellektuel filmnørd! Jeg er håbløst forelsket i Sara25 :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har set Salò, for nogle år siden. Det var en ekstrem, men samtidig eksperimenterende film. Er ikke sikker på, at jeg har lyst til at se den igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vestegnen
d'Artagnan skrev, for 53 minutter siden:

Har set Salò, for nogle år siden. Det var en ekstrem, men samtidig eksperimenterende film. Er ikke sikker på, at jeg har lyst til at se den igen.

Nej, jeg savner ikke at se mennesker spise lort ! :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sara25

:-P haha, nej.. Men hvis det endelig skulle være, så er setuppet da ok- Peter Aalbæk, filmquiz og Astabar.. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...