Hop til indhold
Guest Maya Kathrine

Ny chat med nye rettelser

Recommended Posts

Guest Maya Kathrine

Så er der lavet et par ændringer:

  • Der scrolles nu kun til seneste besked, når det er en man selv lige har skrevet, eller så længe man ikke selv har været igang med at scrolle i listen af beskeder. Løsningen er stadig lidt et eksperiment, men jeg håber vi er kommet nærmere noget der virker.
  • Udløbstiden på en chatsession er ændret fra 60s til 20 min, hvilket skulle gøre at der ikke kommer så mange beskeder som handler om at man er logget af og på.

Næste problem er at løse alt det der vedr. opdatering på hvem og hvor mange der er i chatten - udenfor chatten. Dvs. i browserfanebladet, hovedmenuen osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 15 timer siden:

Næste problem er at løse alt det der vedr. opdatering på hvem og hvor mange der er i chatten - udenfor chatten. Dvs. i browserfanebladet, hovedmenuen osv.

Her i eftermiddag var der tal på hvor mange der var i chatten, oppe på fanebladet, men den stod hele tiden og skiftede mellem en og to, selv om ingen kom eller gik igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Opdatering:

  • Browsertab'en viser nu antallet af nye beskeder, når man er i et andet vindue
  • Mobiludgaven har et "lettere" udseende
  • I brugerlisten er en bruger nu markeret med gul = logget ind, men aktiv i et andet vindue, grøn = aktiv i chatvinduet

Del dette indlæg


Link til indlæg

chatten er begyndt at vise al tekst i en besked i én lang linje, istedet for at have det i flere linjer... det er en kende uoverskueligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Montezi skrev, for 44 minutter siden:

chatten er begyndt at vise al tekst i en besked i én lang linje, istedet for at have det i flere linjer... det er en kende uoverskueligt

Kunne det tænkes at nogen har lagt et langt link op, som "presser siden ud". I så fald kan man som nødløsning reloade siden. Kigger på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maya Kathrine skrev, for 5 minutter siden:

Kunne det tænkes at nogen har lagt et langt link op, som "presser siden ud". I så fald kan man som nødløsning reloade siden. Kigger på det.

Ja, det er faktisk nok årsagen - jeg tester det lige næste gang jeg er på, og ser om det hjælper at reloade siden ;) 

EDIT : nej, det var ikke derfor... selv i en "blank" chat, skriver den hele indlægget i én linje lang linje

Redigeret af Montezi
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 17 minutter siden:

Min søndag aften er ødelagt nu! Chatten virker slet ikke, piller I ved noget i maskinrummet? :D 

Den er fjong nu.

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Iscenesat Virkelighed skrev, for 2 timer siden:

raw-2_34.gif

Min søndag aften er ødelagt nu! Chatten virker slet ikke, piller I ved noget i maskinrummet? :D 

 

Desværre har den log der skulle have hjulpet mig til at finde fejlen ikke været tilstrækkelig nok. Det har jeg nu rettet op på, så vi gerne automatisk skulle være på stikkerne herfra når der opstår fejl som skaber nedbrud som dette. Hvis vi ikke har mulighed for at være det, så har vi nu også mulighed for at kigge ekstra meget tilbage i den log der manglede. For trods jeg ikke kunne se detaljerne om fejlen i loggen, så kan jeg i en anden oversigt se en klar markering af at der har været en alvorlig fejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Playful

Tak for indsatsen med chatten. Nu kører chatten som den gør, med forskellige slags udfordringer alt efter hvilken platform man logger ind med. Det er jo hvad det er og vil nok blive kigget på. Jeg oplever ikke de store problemer fra PC/Internet explorer.

En afgørende feature der efter min mening mangler, er en angivelse, på hovedsiden, af hvor mange der er i chatten. Vi havde det i den gamle chat... lidt a la

Udklip.PNG.acec3117592b8d96832f3675080769ed.PNG

 

Redigeret af Playful
Høflighed tilføjet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Sparkster skrev, for 2 timer siden:

Den er vist nede... igen :)

Kan du uddybe lidt hvad du oplevede der gav dig oplevelsen af at den var nede?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Selvfølgeligt - når jeg forsøgte at tilgå den, fik jeg en fin besked om at der var "tekniske problemer", inden da blev alle smidt af chatten, noget den gør sporadisk i ny og næ :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Sparkster skrev, for 4 minutter siden:

Selvfølgeligt - når jeg forsøgte at tilgå den, fik jeg en fin besked om at der var "tekniske problemer", inden da blev alle smidt af chatten, noget den gør sporadisk i ny og næ :) 

Du må meget gerne tage et screenshot af den fejlbesked, hvis det sker igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Playful
Maya Kathrine skrev, for 22 timer siden:

Du må meget gerne tage et screenshot af den fejlbesked, hvis det sker igen.

Hej Maya,

Chatten er nede lige nu. Jeg har sendt dig en screendump i PB.

Fortsat god søndag

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skyldes det nogle tekniske årsager, at vi endnu ikke har fået en online liste på forsiden med dem der er i chatten, eller prioriteres det ikke.

Får vi ikke nævnte liste igen, eller er det kun et spørgsmål om tid, hvornår vi får den igen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Rejsenetvaerk skrev, for 31 minutter siden:

Skyldes det nogle tekniske årsager, at vi endnu ikke har fået en online liste på forsiden med dem der er i chatten, eller prioriteres det ikke.

Får vi ikke nævnte liste igen, eller er det kun et spørgsmål om tid, hvornår vi får den igen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er et spørgsmål om tid og priotering. Altså kommer listen, eller i hvertilfælde noget der fungerer mindst lige så godt. Jeg kan ikke sige hvornår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Så er online listen på forumforsiden på plads igen. Den opdateres ved load af siden m. op til 5 min. forsinkelse. Det samme er i øvrigt det røde tal i menuen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...