Hop til indhold
kurtjo

Ananym test for kønsygdomme, hvor, hvordan?

Recommended Posts

Hej Venner.

Hvordan foregår anonym test af kønssygdomme og hvor kan jeg få det udført?

Er der særlige klinikker på sygehusene der har denne opgave? Hvilke?

Hilsen

Kurt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I Københavnsområdet er det Bispebjerg hospital.

For øvrigt så har din læge tavshedspligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Hej Kurt

prøv din egen læge, det er langt mere anonymt og diskret end at sidde i et vente værelse på en hospitals afdeling for veneriske sygdomme.

din læge har tavshedspligt og hvis han/hun er proffessionel vil du få en imødekommende og forstående behandlngbehandling

Del dette indlæg


Link til indlæg

I DK er test for kønssygdomme anonymt men behandling er ikke, da du jo evt. skal have medicin på recept. Hvis du ikke har mod på klinikkerne på de større hospitaler kan du opsøge hvilken som helst læge og få foretaget en test og få vejledning (ved faktisk ikke om det stadig gælder). Ellers så er der flere telefonlinjer der kan svare på alle dine spørgsmål... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
SydfynsVærste skrev, for 1 minut siden:

Du kan ikke få anonyme tests i det danske sundhedsvæsen. Sådan fungere systemet ikke.

På Bispebjerg Hospital kan du blive testet anonymt. Men hvis du skal have behandling og dermed medicin skal du selvfølgelig oplyse dit cpr.nr. mv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 11 minutter siden:

På Bispebjerg Hospital kan du blive testet anonymt. Men hvis du skal have behandling og dermed medicin skal du selvfølgelig oplyse dit cpr.nr. mv.

Præcis, man er ikke anonym hvis man har fået "lort på krogen" :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan blive testet for kønssygdomme på Odense universitets hospital. Det er samme indgang og faktisk også samme venteværelse som allergi klinikken, så man kan ligesom gemme sig lidt i mængden, for der er ingen der ved, om man skal ind det ene eller det andet sted.

Helt annonym kan man vist ikke være, for de bad mig ved skranken om at oplyse mit navn og cpr. Nr.

Undersøgelserne er meget mere omfattende på OUH, end det er hod ens læge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
intim-massage-Sara skrev, for 36 minutter siden:

Du kan blive testet for kønssygdomme på Odense universitets hospital. Det er samme indgang og faktisk også samme venteværelse som allergi klinikken, så man kan ligesom gemme sig lidt i mængden, for der er ingen der ved, om man skal ind det ene eller det andet sted.

Helt annonym kan man vist ikke være, for de bad mig ved skranken om at oplyse mit navn og cpr. Nr.

Undersøgelserne er meget mere omfattende på OUH, end det er hod ens læge.

Mht. anonymitet, så tror jeg det afhænger af hvor man bliver testen. En hurtig søgning på google viste at på Gentofte Hospital kan man blive anonymt for HIV og syfilis. På Bispebjerg kan du være anonym ved alle former for tests.......

Du har for øvrigt ret i at det fint trådstarter efterspørger herinde for det er super relevant og alle kan jo blive ramt, selvom man forsøger at helgardere sig :) og hvis man få et eller andet, så er det rart at få klaret det med det samme.....OG der er ikke noget at skamme sig over. Min læge fortalte ud af det blå at han havde haft gentagne tilfælde af kønsvorter som ung (jeg spurgte til HPV-vaccinen der udover tingene specifikt til kvinder også beskytter både M/K mod kønsvorter)

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 5 timer siden:

På Bispebjerg Hospital kan du blive testet anonymt. Men hvis du skal have behandling og dermed medicin skal du selvfølgelig oplyse dit cpr.nr. mv.

Ønsker du prøvesvar skal du registreres. Anonymitet betyder i den her sammenhæng at det kun er det sundhedspersonale, der er tilknyttet klinikken der kan tilgå oplysningerne. Andre sundhedsansatte ikke kan tilgå deres databaser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
SydfynsVærste skrev, for 3 timer siden:

Ønsker du prøvesvar skal du registreres. Anonymitet betyder i den her sammenhæng at det kun er det sundhedspersonale, der er tilknyttet klinikken der kan tilgå oplysningerne. Andre sundhedsansatte ikke kan tilgå deres databaser.

Ok, men jeg tolkede også ønsket om anonymitet som om at kunne være anonym overfor egen læge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...