Hop til indhold
Dinosdk69

Måske bare gammel...

Recommended Posts

StudineMILF skrev, 1 time siden:

Jeg er tæt på de 40, men jeg staver faktisk rigtig godt. Jeg har INTET imod at man ikke er god til at stave, med mindre man er doven. Der er jo nogle som er ordblinde, og det kan de jo ikke gøre for. ;)

"... Jeg har intet imod, at man..."

;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 5 timer siden:

"... Jeg har intet imod, at man..."

;-)

Er på en totalt smadret iphone uden mine briller. God nok undskyldning. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 20 minutter siden:

Der er 2 udsagnsled i sætningen. 

Alt for mange sætter konsekvent komma for navnemåde som hér "at finde", for de tror, det er udsagnsled, men dér skal det være i en anden form, f.eks. nutid, datid el. lign. ;)

De fejl, jeg lægger mest mærke til, er dem, hvor der decideret bruges et forkert ord. En gængs klassiker er ordene hvis, vis, vist eller vidst. :huh:

Jeg har lige i alderstråden under generel debat set et nyt udtryk "hver dig selv". For mit eget vedkommende har kun ét "mig selv"! ;) Eller har vi nu også det? :D

Jeg er overbevist om, at den eksploderede mængde at stave-/skrivefejl hænger sammen med, at stort set alle i dag gebærder sig hjemmevant på de sociale medier, hvor det at deltage i debatten jo er en naturlig ting. Hvad gjorde folk med stave-/skrivevanseligheder før i tiden? De lod vel sagtens simpelthen være med at udtrykke sig på skrift.

Jeg har forsøgt at at læse korrektur, men mon ikke der også hér vil være nogen, der vil lede med lys og lygte efter en fejl eller to! :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
jydefyren skrev, for 3 minutter siden:

Alt for mange sætter konsekvent komma for navnemåde som hér "at finde", for de tror, det er udsagnsled, men dér skal det være i en anden form, f.eks. nutid, datid el. lign. ;)

De fejl, jeg lægger mest mærke til, er dem, hvor der decideret bruges et forkert ord. En gængs klassiker er ordene hvis, vis, vist eller vidst. :huh:

Jeg har lige i alderstråden under generel debat set et nyt udtryk "hver dig selv". For mit eget vedkommende har kun ét "mig selv"! ;) Eller har vi nu også det? :D

Jeg er overbevist om, at den eksploderede mængde at stave-/skrivefejl hænger sammen med, at stort set alle i dag gebærder sig hjemmevant på de sociale medier, hvor det at deltage i debatten jo er en naturlig ting. Hvad gjorde folk med stave-/skrivevanseligheder før i tiden? De lod vel sagtens simpelthen være med at udtrykke sig på skrift.

Jeg har forsøgt at at læse korrektur, men mon ikke der også hér vil være nogen, der vil lede med lys og lygte efter en fejl eller to! :P

Jeg er ikke perfektionist, så jeg kommer ikke til at lede efter fejl hos dig, med mindre de springer i øjnene på mig med det samme. Det er også meget sjovere, og finde fejl hos mennesker, som hader fejl hos andre, men som selv har en hel del af dem selv. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
jydefyren skrev, for 6 minutter siden:

men mon ikke der også hér vil være nogen, der vil lede med lys og lygte efter en fejl eller to! :P

man behøver ikke at lede med lys og lygte for at se, at du har rundet et spørgsmål af med et udråbstegn i stedet for et spørgsmålstegn ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 11 timer siden:

Jeg har opdaget, at jeg tænder af på stavefejl. Er det bare mig?

Nej, det er også noget der skaber stor konflikt med mit OCD.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 19 minutter siden:

man behøver ikke at lede med lys og lygte for at se, at du har rundet et spørgsmål af med et udråbstegn i stedet for et spørgsmålstegn ;)

Busted! :shock::D

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 23 minutter siden:

Jeg er ikke perfektionist, så jeg kommer ikke til at lede efter fejl hos dig, med mindre de springer i øjnene på mig med det samme. Det er også meget sjovere, og finde fejl hos mennesker, som hader fejl hos andre, men som selv har en hel del af dem selv. :P

Hvis man påstår man er fejlfri, så er man enten en robot eller tosset :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 23 minutter siden:

Jeg er ikke perfektionist, så jeg kommer ikke til at lede efter fejl hos dig, med mindre de springer i øjnene på mig med det samme. Det er også meget sjovere, og finde fejl hos mennesker, som hader fejl hos andre, men som selv har en hel del af dem selv. :P

haha, jeg skrev selv 2 gange. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 23 minutter siden:

man behøver ikke at lede med lys og lygte for at se, at du har rundet et spørgsmål af med et udråbstegn i stedet for et spørgsmålstegn ;)

Hvor henne ser du, at han har stillet et spørgsmål ? Just asking.....:-o

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 2 minutter siden:

Hvor henne ser du, at han har stillet et spørgsmål ? Just asking.....:-o

I den del af hans indlæg, som jeg citerede

"men mon ikke.." gør, at det bliver udformet som et spørgsmål og ikke en konstatering

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det, der tænder mig mest af, er ikke nødvendigvis stave-/skrivefejl, for det kan alle komme til, men mere det at nogle mennesker bare skriver uden at FORSØGE at gøre det forståeligt og mere læsbart for os andre.

Det er en ærlig sag at have vanskeligheder med at læse og skrive, men det skinner ofte igennem, at en del af det er ren og skær dovenskab ikke lige at læse det igennem igen... jeg bilder i hvert fald mig selv ind, jeg kan se forskel! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da kun dejligt, at læse at vi måske har bevæget os væk fra "Hvis man ikke kan stave korrekt og sætte kommaer, de rigtige steder, så kan man ikke tage folk seriøst". Hvis der er noget som jeg vil betragte som "gamle" gnavpotter så er det netop dem, der ikke evner at forholde sig til skrevne, men så evig og altid skal rette ens stavefejl. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det, der pikerer mig mest, er, når en udøvende og meget hypet pige herinde, der gennem nedladenhed overfor ikke meningsfæller giver udtryk for at anse sig selv som værende intellektuel på trods af, at manglen på nutids r'er og r ved dobbelt verber og infinitive forbindelser er afslørende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikke dog en underlig tråd. Det er da træls for os, der ikke har en lang uddannelse.  Stavefejl er menneskeligt og kan ikke undgås. Det er jo indholdet der tæller og ikke stavefejl. 

Jeg bryder mig ikke om højrøvede bedrevidende mennesker, der ser ned på deres medmennesker.

Vi har alle fejl og ingen er fejlfrie.

Basta. Min lørdags kommentar.

God weekend.

:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som udgangspunkt syntes jeg også at en tekst fyldt med stave-og gramatiske fejl, kan være belastende læsning

Omvendt finder jeg det charmerende at læse en tekst her på sitet, som er selvskrevet af en eksotisk nymf og ikke hendes bagmand - der er således noget " real" over hende, som jeg føler tiltrækkende ...

f.eks.:

MIT NAVN ER EMMA))JEG ER HER FOR AT TILFREDSESTILLE MIG))SMILER))JA JA))OG FOR AT FÅ PIK TIL AT SUTTE)))DET ELSKER JEG))JEG SUTTER DYBT,GRUNDIGT OG BRUGER MIN TUNGE MEGET)))UMMM))))JA!))) OBS!! MIN FISSE ER NATURLIGT VÅD OG ELSKER AT BLIVE KNEPPET

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...