Hop til indhold
KF

Dragsted om kommunal kynisme.

Recommended Posts

Pelle Dragsted skriver;

"Læs lige det her brev fra myndighederne til en kontanthjælpsmodtager.

"Er din mor død? Det er vi da ligeglade med. Du skal bare se at komme til endnu et meningsløst kontrol-møde"

Det er skingrende vanvittigt. Hvad er det for en kulde og kynisme. Hvor kommer den fra?

Ville svare til at din arbejdsgiver trak halvdelen af din løn fordi du havde overset en mail midt i sorgen efter et dødsfald i den nære familie. 

Hvad skal man kalde et samfund, der behandler sine borgere sådan?"

418.jpg.213f2619cb2a7ac5d78badc52279c0c8.jpg

Skingrende vandvittig kulde og kynisme??

• Kommunen, eller hvem der er afsender, anerkender at vedkommende er i en vanskelig situation.
  • Vedkommende har haft over 5 uger til at finde 5min til at ringe afbud.
  • Ingen kan udeblive fra job i flere uger, uden at give besked. Evt. få en pårørende / ven til at give besked.

Ingen kender forhistorien, måske er det en person der i forvejen har fået advarsler fordi vedkommende er blevet væk. I en sorg eller sygdomssituation bliver alle rundt på gulvet, men på den anden side så ville det være naturligt at kontakte sin arbejdsgiver, i dette tilfælde jobcenteret og informere om fremtidige uregelmæasigheder p.g.a. denne ulykkelige situation. Dette er endnu et typisk dansk forsøg på at det skal være synd for en eller nogen, og derfor er systemt sygt. Jeg er enig, hele systemet med jobcenteret er sygt! Men Dragsteds offergørelse er usmagelig. Derudover er der ingen info på så man kan se hverken afsender eller modtager. Det kan, jeg siger ikke det er, men det kan være fake news.

KF.

Redigeret af KF
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

I Nogen tilfælde tror jeg gør systemet en borger mere syg, eller måske bliver syg af alle de tiltag man skal i gennem, nogen har nok bare brug for fred. Man gør alt forkerte fra jobcenteret side, om sagsbehandlerne manglede den nødvendig indsigt i menneskets natur når disse er i stor krise. Om de er trænet i at hjælpe mennesker der er snublet og måske ikke selv kan finde en vej ud.

De færreste vil dette og nogen side fast desorienteret desillusioneret og har opgivet havner i et ingenmandsland for stærk til førtidspension for svag til det ordinære arbejdsmarkedet jeg kender flere der træder vande for ikke at synke til bunds.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 2 minutter siden:

I Nogen tilfælde tror jeg gør systemet en borger mere syg, eller måske bliver syg af alle de tiltag man skal i gennem, nogen har nok bare brug for fred. Man gør alt forkerte fra jobcenteret side, om sagsbehandlerne manglede den nødvendig indsigt i menneskets natur når disse er i stor krise. Om de er trænet i at hjælpe mennesker der er snublet og måske ikke selv kan finde en vej ud.

De færreste vil dette og nogen side fast desorienteret desillusioneret og har opgivet havner i et ingenmandsland for stærk til førtidspension for svag til det ordinære arbejdsmarkedet jeg kender flere der træder vande for ikke at synke til bunds.  

Jeg er fuldkommen enig. Og mener man burde nedlægge jobcentrene, som koster kr. 6 mia årligt, men ingen påviselig effekt har på borgernes beskæftigelsesgrad. Ligesom det du skriver, er én af årsagerne til jeg kalder den socialdemokratiske velfærdsstat for en taberfabrik, der gør borgerne til klienter i et system de fastholdes unødigt længe i.

Men skingrende vandvittig kulde og kynisme, har jeg modsat Dragsted vanskeligt ved at få øje på, i det (måske) fabrikerede indlæg.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 6 timer siden:

De følger blot loven...som politikerne har vedtaget...bakket op af vælgerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 6 timer siden:

. Ligesom det du skriver, er én af årsagerne til jeg kalder den socialdemokratiske velfærdsstat for en taberfabrik, der gør borgerne til klienter i et system de fastholdes unødigt længe i.

Den må adressere til Hjort Frederiksen og Inger Støjberg, der har ændret systemet VOLDSOMT (til det værre!) i deres ministertid!

De er så vidt jeg husker det IKKE socialdemokrater.

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 2 timer siden:

Den må adressere til Hjort Frederiksen og Inger Støjberg, der har ændret systemet VOLDSOMT (til det værre!) i deres ministertid!

De er så vidt jeg husker det IKKE socialdemokrater.

Det har været en del af socialdemokraternes våde drømme de seneste 45år, at udvikle et altomfavnende velfærdssamfund. Og dét er lykkedes dem alt for godt, for vi er endt med en nærmest totalitær velfærdsstat, som fastholder folk i systemet, gør dem modløse, deprimerede, og fratager dem ethvert ansvar for eget liv og levned. Og nej, dén kan ikke tørres af på hverken Hjorten, eller Støjberg, tværtimod, for de forsøgte i det mindste at hjælpe mennesker med den bedste kur.. beskæftigelse.

Romantikeren skrev, for 9 timer siden:

De færreste vil dette og nogen side fast desorienteret desillusioneret og har opgivet havner i et ingenmandsland for stærk til førtidspension for svag til det ordinære arbejdsmarkedet jeg kender flere der træder vande for ikke at synke til bunds.  

Ovenstående kunne du passende adressere til McQueen, for en af hans kæpheste ér netop at folk partout skal have ordinære job, eller befinde sig i absurde aktiveringsprojekter på overførselsindkomst. Ethvert forslag om at finde middelveje, indslusningsordninger, for de som ikke er i stand til at tage et ordinært job, men heller ikke er syge, eller er for raske til førtidspension / flexjob, såsom erhvervsgrunduddannelser på overenskomstmæssig elevløn, bliver mødt med ubrydelig modstand, og latterlige argumenter om at det ville udgøre statsstøtte til virksomheder, eller at virksomhedsejerne vil skumme fløden. Altså typisk socialdemokratisk. Og netop dén mentalitet der har været med til at skabe Taberfabrikken.

For i en socialdemokratisk verdensorden, må intet beskæftigelses- eller socialtiltag, på nogen mulig måde kunne komme én virksomhed til gode. Så må borgerne hellere træde vande i 'systemet' fortsat.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 2 minutter siden:

Det har været en del af socialdemokraternes våde drømme de seneste 45år, at udvikle et altomfavnende velfærdssamfund. Og dét er lykkedes dem alt for godt, for vi er endt med en nærmest totalitær velfærdsstat, som fastholder folk i systemet, gør dem modløse, deprimerede, og fratager dem ethvert ansvar for eget liv og levned. Og nej, dén kan ikke tørres af på hverken Hjorten, eller Støjberg, tværtimod, for de forsøgte i det mindste at hjælpe mennesker med den bedste kur.. beskæftigelse.

Ovenstående kunne du passende adressere til McQueen, for en af hans kæpheste ér netop at folk partout skal have ordinære job, eller befinde sig i absurde aktiveringsprojekter på overførselsindkomst. Ethvert forslag om at finde middelveje, indslusningsordninger, for de som ikke er i stand til at tage et ordinært job, men heller ikke er syge, eller er for raske til førtidspension / flexjob, såsom erhvervsgrunduddannelser på overenskomstmæssig elevløn, bliver mødt med ubrydelig modstand, og latterlige argumenter om at det ville udgøre statsstøtte til virksomheder, eller at virksomhedsejerne vil skumme fløden. Altså typisk socialdemokratisk. Og netop dén mentalitet der har været med til at skabe Taberfabrikken.

For i en socialdemokratisk verdensorden, må intet beskæftigelses- eller socialtiltag, på nogen mulig måde kunne komme én virksomhed til gode. Så må borgerne hellere træde vande i 'systemet' fortsat.

KF.

Tja Det er blevet et enten eller samfund ikke et både og. Hvis jeg skal have job hvor ved jeg ikke så bliver det med en meget lav løn på grund af en masse ting jeg ikke vil komme ind på. Jeg vil måske magte 10 timer om ugen men i stedet for at give mig en ordentlig løn eller i hvert fald en lille startløn som kan forhøjes med tiden til noget der minder om ordinært løn, det vil skabe stolthed og man føler at man bidrager. i disse papirløse dage vil jeg have en udskrift af min lønseddel jeg ahr tændt næsten 1000 kroner i denne uge 100 kroner i timen. Har været et sted hvor jeg gik ned lønnen var absurd lav det kunne nærmest ikke svare sig at tage offentlig transport der til. og arbejdet var ja toppen af kedsomlighed. Og så hører man folk sige sådan ting skal også laves. Ja til dem der kan holde det ud. det kunne jeg ikke. men for nogen er det okay, dem kan vi andre lærer en masse af, men det er ofte dem vi ser ned på.

Jeg er havnede i en kasse der fortæller mig hvad jeg kan uden at de egentlig har spurgt mig ensformige arbejde det samme evige eneste dag, jeg kan ikke holde det ud. kassetænkning når det er værst. Mange job er ensformig og mange job er rutinepræget. Men magter ikke at side og samle dimsedutter eller klister stregkoder på nøgler til at man kan åbne syltetøjsglas, eller tjekke datoer mellem oste i Kvickly, hvis det var en del af arbejde kunne jeg nok godt leve med det, det var det eneste jeg skulle.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 3 timer siden:

Rent mccarthyistisk bullshit uden gran af bevis!

Og nej... nedlæggelsen af arbejdsformidlingen, frakoblingen af a-kasserne og fagbevægelsen og nedlæggelsen af de statslige jobcentre og åbningen for profit (husker du ham med Ferrarien?) til private aktører og et kæmpe bureaukrati med inddeling i KH klasser og i øvrigt så meget fusk fra Hjortens side, at Tynell fra P1 fik Cavling prisen for at afsløre ulovlighederne - det kan du takke Venstres elendige ministre for!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 8 minutter siden:

Rent mccarthyistisk bullshit uden gran af bevis!

Og nej... nedlæggelsen af arbejdsformidlingen, frakoblingen af a-kasserne og fagbevægelsen og nedlæggelsen af de statslige jobcentre og åbningen for profit (husker du ham med Ferrarien?) til private aktører og et kæmpe bureaukrati med inddeling i KH klasser og i øvrigt så meget fusk fra Hjortens side, at Tynell fra P1 fik Cavling prisen for at afsløre ulovlighederne - det kan du takke Venstres elendige ministre for!

Det er muligt. Det har bare ikke meget med den socialdemokratiske taberfabrik at gøre, vel?. Og det var altså det emne du svarede på.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 13 timer siden:

Jeg er fuldkommen enig. Og mener man burde nedlægge jobcentrene, som koster kr. 6 mia årligt, men ingen påviselig effekt har på borgernes beskæftigelsesgrad. Ligesom det du skriver, er én af årsagerne til jeg kalder den socialdemokratiske velfærdsstat for en taberfabrik, der gør borgerne til klienter i et system de fastholdes unødigt længe i.

Men skingrende vandvittig kulde og kynisme, har jeg modsat Dragsted vanskeligt ved at få øje på, i det (måske) fabrikerede indlæg.

KF.

"men ingen påviselig effekt har på borgernes beskæftigelsesgrad". Debattøren KF laver fake news - af følgende, udvalgte grunde.

Det er ikke jobcentret, der træffer afgørelse om sanktion. Det er "kommunen" - ofte benævnt "Ydelsescentret", "Ydelse", "Borgerservice" eller "Økonomisk Rådgivning". Der er påviselig effekt af det arbejde de udfører - nemlig et væsentligt element af den såkaldte flexicuritymodel, succeshistorien om det rummelige arbejdsmarked, de skattefinansierede sygedagpenge for lønmodtagere og refusion til arbejdsgivere m.m., revalidering, fleksjob, skånejob, seniorjob og et utal af ordninger, der er med til at gøre Danmark til et af de lande i verden med det højeste BNP per indbygger. Der er, vil mange skatteydere sige, behov for en vis kontrol og sanktioner, når skatteyderne, solidarisk, betaler store beløb til det i Danmark vidt berømte sociale sikkerhedsnet, som varetages i et samarbejde mellem jobcentrene og ydelse. Jeg kunne fortsætte - men når det ikke inden andre skriver indlæg også.

Mon dog et folketingsmedlem laver fake news? Hvad ville konsekvenserne ikke være ved at lave decideret svindel ved at tage noget, der ligner et brev til en borger, hvis det er et falsk brev?

Redigeret af Joey Joe Joe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 20 minutter siden:

"men ingen påviselig effekt har på borgernes beskæftigelsesgrad". Debattøren KF laver fake news - af følgende, udvalgte grunde.

Det er ikke jobcentret, der træffer afgørelse om sanktion. Det er "kommunen" - ofte benævnt "Ydelsescentret", "Ydelse", "Borgerservice" eller "Økonomisk Rådgivning". Der er påviselig effekt af det arbejde de udfører - nemlig et væsentligt element af den såkaldte flexicuritymodel, succeshistorien om det rummelige arbejdsmarked, de skattefinansierede sygedagpenge for lønmodtagere og refusion til arbejdsgivere m.m., revalidering, fleksjob, skånejob, seniorjob og et utal af ordninger, der er med til at gøre Danmark til et af de lande i verden med det højeste BNP per indbygger. Der er, vil mange skatteydere sige, behov for en vis kontrol og sanktioner, når skatteyderne, solidarisk, betaler store beløb til det i Danmark vidt berømte sociale sikkerhedsnet, som varetages i et samarbejde mellem jobcentrene og ydelse. Jeg kunne fortsætte - men når det ikke inden andre skriver indlæg også.

Beskæftigelsesministeriet har svaret, at de ikke kan påvise at jobcentrene leverer øget beskæftigelsesgrad til brugerne. Deres primære opgave er at få ledige i job og uddannelse og få de unge i uddannelse. Ministeriet kan ikke påvise nogen effekt i beskæftigelsesgraden, af Jobcentrenes eksistens.

Indtil ministeriet svarer anderledes, står dette til troende.

Latterlige beskyldninger om 'Fake-News* :mrgreen: Tjek nu lige med dit bagland før du udtaler dig.

Joey Joe Joe skrev, for 29 minutter siden:

Mon dog et folketingsmedlem laver fake news? Hvad ville konsekvenserne ikke være ved at lave decideret svindel ved at tage noget, der ligner et brev til en borger, hvis det er et falsk brev?

Jeg har ikke kaldt det fake-news, vel?. Jeg studsede over vi ikke måtte se afsenderen.. En almindelig skepsis ér sund, når det kommer til EL og særligt Dragsted, som flere gange er taget i at lyve i folketingssalen.

Det ville givetvis ikke have nogen konsekvenser, hvis det kom frem at han blev taget ved næsen.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 24 minutter siden:

Beskæftigelsesministeriet har svaret, at de ikke kan påvise at jobcentrene leverer øget beskæftigelsesgrad til brugerne. Deres primære opgave er at få ledige i job og uddannelse og få de unge i uddannelse. Ministeriet kan ikke påvise nogen effekt i beskæftigelsesgraden, af Jobcentrenes eksistens.

Indtil ministeriet svarer anderledes, står dette til troende.

Latterlige beskyldninger om 'Fake-News* :mrgreen: Tjek nu lige med dit bagland før du udtaler dig.

Jeg har ikke kaldt det fake-news, vel?. Jeg studsede over vi ikke måtte se afsenderen.. En almindelig skepsis ér sund, når det kommer til EL og særligt Dragsted, som flere gange er taget i at lyve i folketingssalen.

Det ville givetvis ikke have nogen konsekvenser, hvis det kom frem at han blev taget ved næsen.

KF.

Du skrev, jobcentrene skal nedlægges i sammenhæng med du skrev om det brev. Du sætter nogle ting sammen, som ikke hører sammen. Det er at lave fake news ;-)

Jo, det har da den konsekvens, som du skriver om, at en politiker bliver utroværdig. Det er ikke så godt, når man er på valg. Den rapport, du omtaler, har været genstand for meget kritik, derfor skriver jeg: "Der er påviselig effekt af det arbejde de udfører - nemlig et væsentligt element af den såkaldte flexicuritymodel, succeshistorien om det rummelige arbejdsmarked, de skattefinansierede sygedagpenge for lønmodtagere og refusion til arbejdsgivere m.m., revalidering, fleksjob, skånejob, seniorjob og et utal af ordninger, der er med til at gøre Danmark til et af de lande i verden med det højeste BNP per indbygger"

Du har kraftigt hentydet, at det er ikke er sandt, at det brev er det som det er. Du skrev: "Det kan, jeg siger ikke det er, men det kan være fake news." Og her: " i det (måske) fabrikerede indlæg" Det er at påstå, at Dragsted laver fake news :-)

Redigeret af Joey Joe Joe

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, 1 time siden:

Det er muligt. Det har bare ikke meget med den socialdemokratiske taberfabrik at gøre, vel?. Og det var altså det emne du svarede på.

KF.

Skabelsen af et ineffektivt jobcenter system er i høj grad Venstres skyld!

Det må så være deres Taberfabrik.

I øvrigt venter jeg stadig på, at du definerer, HVEM der er de tabere, som Taberfabrikken fabrikerer!??

Det er voldsom stigmatiserende sprogbrug overfor de mennesker... ja meget nedladende! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, 1 time siden:

For ideologerne er det bare en taberfabrik... verdens mest fleksible arbejdsmarked ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 1 time siden:

Skabelsen af et ineffektivt jobcenter system er i høj grad Venstres skyld!

Stop nu din evindelige partipolitisering.

Arbejdsformidlingen tilbage til fagforeningerne, det ville virke!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg får simpelhen tics når jeg læser sådan noget. Magter det slet ikke.

konsekvensen af "kig på det individuelle fremfor systemmet" vil i mange tilfælde få fatale konsekvenser

- hvad skal man rette sig efter hvis det bliver individuelle vurderinger? Per skete der ikke noget ved udeblev og jeg mister 1000 kr i måneden for samme forseelse. Det vil jo blive dybt uretfærdig da man pludselig skal vurderes udfra den enkeltes socialrådgivers luner

- desuden vil det resultere i en voldsom arbejdsbyrde da hver enkelt vil have en diskutionsklub fremfor man kan henvise til sådan er reglerne

Lad os arbejde henimod at have så hensigtsmæssige regler som muligt og det er ens for alle så man har noget at forholde sig til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 10 timer siden:

Stop nu din evindelige partipolitisering.

Arbejdsformidlingen tilbage til fagforeningerne, det ville virke!

Ja....men nu er det jo @KF der taler om partiansvar!!

Så du må rette din harme mod ham.

Jeg gør blot opmærksom på, hvem der var, der ødelagde systemet! (bevidst?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 timer siden:

Jeg får simpelhen tics når jeg læser sådan noget. Magter det slet ikke.

konsekvensen af "kig på det individuelle fremfor systemmet" vil i mange tilfælde få fatale konsekvenser

- hvad skal man rette sig efter hvis det bliver individuelle vurderinger? Per skete der ikke noget ved udeblev og jeg mister 1000 kr i måneden for samme forseelse. Det vil jo blive dybt uretfærdig da man pludselig skal vurderes udfra den enkeltes socialrådgivers luner

- desuden vil det resultere i en voldsom arbejdsbyrde da hver enkelt vil have en diskutionsklub fremfor man kan henvise til sådan er reglerne

Lad os arbejde henimod at have så hensigtsmæssige regler som muligt og det er ens for alle så man har noget at forholde sig til

Det har du ret i...."Med lov må land bygges".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu