Hop til indhold
Onslow

Topmålet af naivitet

Recommended Posts

Så jeg lider af samme tomhed, er vidensressistens ( jeg har lige brugt dine ord og mangler fuldstændig sund fornuft, ved at være fuldstændig enige med hende.

ligesom langt størstedelen af den danske befolkning.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 19 minutter siden:

Så jeg lider af

Det gør du åbenbart, og skulle du være mere varsom med at tage størstedelen af den danske befolkning som gidsel for dine handicaps.

A propos respekt, det er noget, man skal gøre sig fortjent til, men ikke har krav på, fordi man ifølge en ondskabens bibel føler sig hævet over "vantro"!

Redigeret af Onslow
Manglende g i gør

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Det ør du åbenbart, og skulle du være mere varsom med at tage størstedelen af den danske befolkning som gidsel for dine handicaps.

A propos respekt, det er noget, man skal gøre sig fortjent til, men ikke har krav på, fordi man ifølge en ondskabens bibel føler sig hævet over "vantro"!

Du får et smil frem os mig, så tåbeligt og så latterlig, jeg kan kun smile af det. trykkede på en knap der hed jeg er uenig med dig. det er sgu underholdende

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil ikke sige jeg er fuldstændig enig i alle hendes punkter, men hovedbudskabet om at vi skal respektere mennesker, for hvad de ér, hver især. Ikke baseret på religion, er jeg klart enig i.

Et par kommentarer til nogle af punkterne;

6. Vi må ikke blive kilden til had, fordi vi lader moderate muslimer tage skylden for gale mørkemænds værk.

Det er nok en forholdsvis ubegrundet frygt. 'Vi', som i Vesten, bliver primært lagt for had af ekstremister fordi vi håner deres religion, stjæler deres land, og fører krig på deres jord.

9. Et land kan ikke være religiøst. Et menneske kan være religiøst.

Et lands styre kan være religiøst, og indføre religionens skrifter som landets love, dermed er landet religiøst.

10. Den største fare for radikalisering er ikke selve religionen, men at vi polariserer og ekskluderer muslimer.

Det tvivler jeg stærkt på. Polarisering og eksklusion er småting.. Radikalisering stammer nok nærmere fra problemerne i mellemøsten, med krig og ufred, og Israels eksistens som palæstinenserne ser som sidste århundredes største tyveri af et folks land. Derfor kan man se billeder af små børn, der kaster sten efter FN soldater. Forældrene opdrager dem til at hade Israel, og Vesten som deres støtter. Hvis lidt polariseret debat og eksklutioner, skulle udgøre 'den største fare', var problemerne nok til at overse.

Jeg bladrede en 30-40 kommentarer ned i sporet, men stødte ikke på noget der understreger hendes "tomhed, tomhed for faktuel viden og almindelig sund fornuft".

Kan du være lidt mere specifik, Onslow?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Seriøst Onslow !

Du lyder mere og mere som en bitter gammel mand.

Der er ikke galt i, at være en muslim, forudsat at vedkommende kan rumme andre menensker - det være sig ateister, katolikker, protestaner, jøder osv.

Og de findes altså også.

Jeg kan ikke lide ekstremister hvad enten de er islamister, fanatiske tilhængere af 'Vladimir Trump', nazister, ekstremistiske zionister , stenkastende venstre facister (også kaldet autonome) osv. altså folk der ikke kan rumme andres forskelligheder.

Et helt menneske kan sagtens rumme, at andre ikke nødvendigvis deler ens egne holdninger, sålænge at der er gensidig respekt.

Og et ordentligt menneske dømmer ikke andre på forhånd på deres køn, religiøsitet, seksualitet, nationalitet og handikap.

Man kan dømmes på ord og gerninger, men giv nu andre mennesker en smule plads.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
nicegent2 skrev, for 4 minutter siden:

Seriøst Onslow !

Du lyder mere og mere som en bitter gammel mand.

Der er ikke galt i, at være en muslim, forudsat at vedkommende kan rumme andre menensker - det være sig ateister, katolikker, protestaner, jøder osv.

Og de findes altså også.

Jeg kan ikke lide ekstremister hvad enten de er islamister, fanatiske tilhængere af 'Vladimir Trump', nazister, ekstremistiske zionister , stenkastende venstre facister (også kaldet autonome) osv. altså folk der ikke kan rumme andres forskelligheder.

Et helt menneske kan sagtens rumme, at andre ikke nødvendigvis deler ens egne holdninger, sålænge at der er gensidig respekt.

Og et ordentligt menneske dømmer ikke andre på forhånd på deres køn, religiøsitet, seksualitet, nationalitet og handikap.

Man kan dømmes på ord og gerninger, men giv nu andre mennesker en smule plads.

Det sædvanlige useriøse vrøvl, når argumenterne ikke rækker.

Jo, det er der noget galt i, for dine forudsætninger holder ikke en meter, jeg vil ikke sige, at de ikke findes, men når situationen spidser til, bliver de totalt decimerede.
Der var måske heller ikke noget galt i at være nazist i 30'erne, forudsat at vedkommende ............
Kan du ikke selv se hulheden i din argumentation?

De næste 3 afsnit kan jeg kun erklære mig enig i.

Det er netop det, jeg gør, lyt dog til deres imamer, som klart definerer, hvad Izlam er, nemlig en fascistisk doktrin, der vil definere folks liv fra vugge til grav.
Og nej, jeg skal ikke give plads til mennesker, der i sidste instans er indbegrebet af intolerance.
Er du i tvivl, så inviter du i al ærbarhed en muslimsk pige på date foran hendes far, brødre og fætre!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 20 minutter siden:

Kan du være lidt mere specifik, Onslow?.

Hun har selv været inde og stille spørgsmål ved nogle af kommentarerne, jeg gider ikke læse det hele igen, så du må klare dig selv, det slår du jo altid på. ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 16 minutter siden:

Hun har selv været inde og stille spørgsmål ved nogle af kommentarerne, jeg gider ikke læse det hele igen, så du må klare dig selv, det slår du jo altid på. ;) 

Min tålmodighed slap op efter de første 30-40 kommentarer, så jeg klarer mig nok gennem resten af livet, uden denne viden ;-)

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 3 minutter siden:

Min tålmodighed slap op efter de første 30-40 kommentarer, så jeg klarer mig nok gennem resten af livet, uden denne viden ;-)

KF.

Det håber jeg da, du gør, jeg ville da nødigt undvære vore godmodige mundhuggerier. :) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 19 timer siden:

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/camillaschwalbe/ECE9388252/du-skal-have-samme-respekt-for-en-muslim-som-du-har-for-en-kristen-eller-en-ateist/

Nyd kommentarsporet, hvor hendes deltagelse yderligere understreger hendes tomhed, tomhed for faktuel viden og almindelig sund fornuft.

Jeg kender et utal af muslimer som er mere tolerante, har mere respekt for andre mennesker, som er mere accepterende overfor andres tro (eller mangel på samme) end Onlsow og hans følgesvende herinde. Jeg tror faktisk at det antal muslimer som jeg har mødt gennem tiderne som er MERE intolerante end Onslow og hans følge, kan tælles på en hånd.

Hovedparten af de danske muslimer er demokratisk indstillet, har intet problem med andre religioner, og er ikke hverken kriminelle eller ekstremistiske islamister.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er enig med @RomantikerenOnslow ligner mere og mere en gammel gnaven mand, prøv også at se overskriftet på hans indlæg, meget hen af EB og dens Nationen brugere

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Faldt lige over dette samtale spor. Er flad af grin :D:D:D Hvorfor begynde at snakke om danskere der er (gode) muslimer, når man så ikke kan definere hvad danskere er? :rolleyes:

16806693_10154196261851881_2325466340238

Camilla Brejner Schwalbe ·
Ved du godt, at der er masser af danskere der er muslimer?
Synes godt om · Svar · 4 · 23. februar 2017 16:16
523808_170972776362193_1648265767_n.jpg?

Jan Mølgaard ·
Camilla Brejner Schwalbe Hvad forstår du ved en dansker?
Synes godt om · Svar · 28 · 23. februar 2017 16:21
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 18 timer siden:

Det sædvanlige useriøse vrøvl, når argumenterne ikke rækker.

Jo, det er der noget galt i, for dine forudsætninger holder ikke en meter, jeg vil ikke sige, at de ikke findes, men når situationen spidser til, bliver de totalt decimerede.
Der var måske heller ikke noget galt i at være nazist i 30'erne, forudsat at vedkommende ............
Kan du ikke selv se hulheden i din argumentation?

De næste 3 afsnit kan jeg kun erklære mig enig i.

Det er netop det, jeg gør, lyt dog til deres imamer, som klart definerer, hvad Izlam er, nemlig en fascistisk doktrin, der vil definere folks liv fra vugge til grav.
Og nej, jeg skal ikke give plads til mennesker, der i sidste instans er indbegrebet af intolerance.
Er du i tvivl, så inviter du i al ærbarhed en muslimsk pige på date foran hendes far, brødre og fætre!

I mange ungdomsmiljøer er det at lægge et kort ind og date indvandre kvinder fra mellemøsten, er lig med at underskrive sin egen dødsdom. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Morisot
Onslow skrev, den 2/26/2017 at 15:33:

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/camillaschwalbe/ECE9388252/du-skal-have-samme-respekt-for-en-muslim-som-du-har-for-en-kristen-eller-en-ateist/

Nyd kommentarsporet, hvor hendes deltagelse yderligere understreger hendes tomhed, tomhed for faktuel viden og almindelig sund fornuft.

Jeg har ikke læst det indlæg, du her har linket til her og gider sådan set ikke tage stilling til det. Men efter at have læst dig indlæg om "guldkorn fra EU" og EUs ambitioner om at få 37 millioner flygtninge til Danmark, vil jeg i al beskedenhed opfordre dig til at være lidt mere ydmyg med at beskylde andre for  mangel på "almindelig sund fornuft" og måske indimellem demonstrere,  at du faktisk har denne ganske nyttige evne, inden du tæppe-bomber os med nye tråde.

Redigeret af Morisot

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 3 timer siden:

I mange ungdomsmiljøer er det at lægge et kort ind og date indvandre kvinder fra mellemøsten, er lig med at underskrive sin egen dødsdom. 

Har du da eksempler på at det har kostet nogen livet at date indvandrerkvinder fra Mellemøsten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 1 time siden:

Har du da eksempler på at det har kostet nogen livet at date indvandrerkvinder fra Mellemøsten?

Mener du æresdrab og antyder du det ikke finder sted ? Og mener du etnisk danske mænd der har en muslimsk kone /kæreste ? Det finder sted men er ikke sædvanligt vel ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 24 minutter siden:

Mener du æresdrab og antyder du det ikke finder sted ? Og mener du etnisk danske mænd der har en muslimsk kone /kæreste ? Det finder sted men er ikke sædvanligt vel ?

Det er dig der skriver at det at date en kvinde fra mellemøsten er lig med at underskrive sin egen dødsdom. Nu kender jeg personligt adskillige kvinder der kommer fra mellemøsten og som har etnisk danske mænd, og de mænd lever i bedste velgående og er ikke blevet slået ihjel. 

Så jeg må konstatere at du endnu en gang har fyret en grotesk overdrivelse (for ikke at kalde det en løgn) af herinde. Hvis det virkelig var tilfældet at man blev slået ihjel for at date en kvinde fra Mellemøsten, så var der nok ret mange flere mord i Danmark end tilfældet er, tror du ikke?

Redigeret af Bear

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 37 minutter siden:

Det er dig der skriver at det at date en kvinde fra mellemøsten er lig med at underskrive sin egen dødsdom. Nu kender jeg personligt adskillige kvinder der kommer fra mellemøsten og som har etnisk danske mænd, og de mænd lever i bedste velgående og er ikke blevet slået ihjel. 

Så jeg må konstatere at du endnu en gang har fyret en grotesk overdrivelse (for ikke at kalde det en løgn) af herinde. Hvis det virkelig var tilfældet at man blev slået ihjel for at date en kvinde fra Mellemøsten, så var der nok ret mange flere mord i Danmark end tilfældet er, tror du ikke?

Ja men nu er du fuld af løgn .du kender ikke adskillige danske mænd der har en muslimsk kæreste eller kone fra mellemøsten .omvendt mand der har en dansk kone jo det er der masser af

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morisot skrev, for 6 timer siden:

Jeg har ikke læst det indlæg, du her har linket til her og gider sådan set ikke tage stilling til det. Men efter at have læst dig indlæg om "guldkorn fra EU" og EUs ambitioner om at få 37 millioner flygtninge til Danmark, vil jeg i al beskedenhed opfordre dig til at være lidt mere ydmyg med at beskylde andre for  mangel på "almindelig sund fornuft" og måske indimellem demonstrere,  at du faktisk har denne ganske nyttige evne, inden du tæppe-bomber os med nye tråde.

Jeg skal ydmygt undlade at kommentere din intelligensmæssige habitus, dine evindelige personangreb svarer for sig selv.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 14 timer siden:

Ja men nu er du fuld af løgn .du kender ikke adskillige danske mænd der har en muslimsk kæreste eller kone fra mellemøsten .omvendt mand der har en dansk kone jo det er der masser af

Blot fordi virkeligheden ikke passer ind i dit fordomsfulde verdensbillede skal du altså ikke beskylde mig for at være løgner!

Jeg har selv to muslimske kvinder ansat, den ene er gift med en etnisk dansk mand, den anden er pt. single, men har haft adskillige etniske danske kærester. Et andet eksempel (som jeg dog ikke kender personligt, desværre) er Haifa Awaad, der er sammen med en etnisk dansk mand.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

Blot fordi virkeligheden ikke passer ind i dit fordomsfulde verdensbillede skal du altså ikke beskylde mig for at være løgner!

Jeg har selv to muslimske kvinder ansat, den ene er gift med en etnisk dansk mand, den anden er pt. single, men har haft adskillige etniske danske kærester. Et andet eksempel (som jeg dog ikke kender personligt, desværre) er Haifa Awaad, der er sammen med en etnisk dansk mand.

Ja jeg kender en der har levet under dække i 20 år fra hun var teenager blev jagtet af sin familie .du kender 2 der ingen problemer har .du har sikkert ret .gå ned på det normale getto plan hvor de fleste lever og spørg hvordan det fungerer .du generaliserer selv .har hele tiden gjort opmærksom på at der er velintegrere hårdt arbejdende indvandrere .troende muslimer derimod tvivler jeg på der er held med integrationen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 3 minutter siden:

Ja jeg kender en der har levet under dække i 20 år fra hun var teenager blev jagtet af sin familie .du kender 2 der ingen problemer har .du har sikkert ret .gå ned på det normale getto plan hvor de fleste lever og spørg hvordan det fungerer .du generaliserer selv .har hele tiden gjort opmærksom på at der er velintegrere hårdt arbejdende indvandrere .troende muslimer derimod tvivler jeg på der er held med integrationen.

Tror du virkelig at de fleste indvandrere i Danmark bor i ghettoer? Hvor har du det fra?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 7 minutter siden:

Tror du virkelig at de fleste indvandrere i Danmark bor i ghettoer? Hvor har du det fra?

For f Bear nej men er det ikke der integrationen går trægt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, Lige nu:

For f Bear nej men er det ikke der integrationen går trægt ?

Det er jo det du skriver:

" gå ned på det normale getto plan hvor de fleste lever  "

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu