Hop til indhold
Onslow

Tager jeg fejl?

Recommended Posts

Onslow skrev, for 5 minutter siden:

eller er det de samme mennesker, der kalder Trump en farlig mand.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/partier-vil-endegyldigt-forhindre-dansk-afstemning-om-eu-medlemskab

Men godt da, at skabsfascisterne toner rent flag.

Ovennævnte partier + et par stykker mere, er meget afhængige af EU.

Hvad skal de ellers stille op med tidligere formænd, hvis de ikke kan eksporteres til EU- parlamentet?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja uha. Man må endelig ikke inddrage pøblen i vigtige spørgsmål. 

Jeg vil direkte rystet, hvis de borgerlige går med til sådan en aftale. 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

At indgå sådan en aftale, vil være at forære rigtigt mange stemmer til DF og Enhedslisten...

Trist af de Radikale m.fl. åbenbart gerne vil lave sådan en sort/hvid politik, som i den grad opsplitter befolkningen.

Og sjovt at Radikale m.fl. samtidig kritiserer DF for at DF's religionskritik opsplitter befolkningen, når Radikale m.fl. selv åbenlyst ønsker at føre en politik der opsplitter befolkningen tifoldigt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dem der er for dette forslag, er også for diktatur.

Nej tak til diktatur, ja tak til demokrati.

Vi har som befolkning krav på at blive hørt.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

LA vil ikke indgå en sådan aftale.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 1 time siden:

LA vil ikke indgå en sådan aftale.

KF.

Hvor højt er du egentlig placeret i LA, siden du kan udtale dig så stålsat på partiets vegne?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 12 minutter siden:

Hvor højt er du egentlig placeret i LA, siden du kan udtale dig så stålsat på partiets vegne?

Det gad jeg også godt vide! ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, 1 time siden:

Hvis du ved hvad ordet liberal betyder, så finder du svaret på dit spørgsmål.... LA går sjældent ind for bureaukrati ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 1 time siden:

Hvis du ved hvad ordet liberal betyder, så finder du svaret på dit spørgsmål.... LA går sjældent ind for bureaukrati ;)

Nemli.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Jeg har ingen officiel position. Er menigt medlem. Og glem venligst ikke at der her på EG er et særligt behov for anonymitet.

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Er han ikke bare med på deres nyhedsmails til medlemmerne? ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er da ikke noget forkert eller udemokratisk i at melde ud på forhånd at man ikke vil stemme for en folkeafstemning om EU, for derved at fjerne emnet som forhandlingspunkt ved regeringsdannelser, hvilket er præcis hvad der er tilfældet her. Hvis man ikke synes at det er en god ide, kan man bruge sin demokratiske ret og stemme på et andet parti. 

>>De Radikales motivation for forslaget er især en frygt for, at Dansk Folkeparti i fremtiden kan bruge det som et krav for at pege på en ny statsminister. Og den tankegang er Jan E. Jørgensen, EU-ordfører for Venstre, enig i:

- Tanken bag at Dansk Folkeparti ikke sådan skulle kunne presse en folkeafstemning igennem ved at sige, at de peget på den statsminister, der vil love dem en folkeafstemning, den synes rigtig godt om, siger Jan E. Jørgensen.<<

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Der er da ikke noget forkert eller udemokratisk i at melde ud på forhånd at man ikke vil stemme for en folkeafstemning om EU, for derved at fjerne emnet som forhandlingspunkt ved regeringsdannelser, hvilket er præcis hvad der er tilfældet her. Hvis man ikke synes at det er en god ide, kan man bruge sin demokratiske ret og stemme på et andet parti. 

>>De Radikales motivation for forslaget er især en frygt for, at Dansk Folkeparti i fremtiden kan bruge det som et krav for at pege på en ny statsminister. Og den tankegang er Jan E. Jørgensen, EU-ordfører for Venstre, enig i:

- Tanken bag at Dansk Folkeparti ikke sådan skulle kunne presse en folkeafstemning igennem ved at sige, at de peget på den statsminister, der vil love dem en folkeafstemning, den synes rigtig godt om, siger Jan E. Jørgensen.<<

Hvad bliver det næste, at de Radikale heller ikke mener at der skal stemmes til folketinget???

Vil være rystet hvis der er opbakning til sådan noget antidemokratisk PIS! Og hvis det skulle være tilfældet, så vil jeg da håbe at de partier der måtte stå bag vil få sig en gevaldig vælgerlussing!

Mit kryds vil i hvert fald komme op til genovervejelse alt efter om der bliver opbakning til forslaget - og jeg er endnu en gang blevet bekræftet i at der under INGEN omstændigheder kommer på tale at stemme på de radikale!!

Redigeret af Prinz
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 21 minutter siden:

Hvad bliver det næste, at de Radikale heller ikke mener at der skal stemmes til folketinget???

Nej, det er der da ingen der har foreslået.

Prinz skrev, for 21 minutter siden:

Vil være rystet hvis der er opbakning til sådan noget antidemokratisk PIS! Og hvis det skulle være tilfældet, så vil jeg at de partier der måtte stå bag vil få en gevaldig vælgerlussing!

Mit kryds vil i hvert fald komme op til genovervejelse alt efter om der bliver opbakning til forslaget - og jeg er endnu en gang blevet bekræftet i at der under INGEN omstændigheder kommer på tale at stemme på de radikale!!

Din stemme tror jeg nu nok at de radikale kan undvære, de har nok aldrig haft den ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 9 minutter siden:

Nej, det er der da ingen der har foreslået.

Din stemme tror jeg nu nok at de radikale kan undvære, de har nok aldrig haft den ;)

Som jeg skrev var dette forslag bare endnu en bekræftelse.

Men du kan da have ret i at uden valg og folkeafstemninger så har de radikale jo slet ikke brug for vælgere :lol: 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 5 minutter siden:

Som jeg skrev var dette forslag bare endnu en bekræftelse.

Men du kan da have ret i at uden valg og folkeafstemninger så har de radikale jo slet ikke brug for vælgere :lol: 

Det svarer vel til at jeg truer med ikke at ville stemme på DF :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 9 minutter siden:

Det svarer vel til at jeg truer med ikke at ville stemme på DF :D

Hvilket er komisk eftersom du flere gange har været efter DF som værende en trussel mod demokratiet og at dette forslag netop er vendt imod demokratiet (for at ramme DF)

Du må føle dig lidt som en lille hykler ;) 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 8 minutter siden:

Hvilket er komisk eftersom du flere gange har været efter DF som værende en trussel mod demokratiet og at dette forslag netop er vendt imod demokratiet (for at ramme DF)

Ja, helt enig. Som sædvanligt. Double standards fra de helliges fløj. :-) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 18 minutter siden:

Dette forslag er da på ingen måde vendt mod demokratiet, det er da fuldt ud demokratisk for et politisk parti at melde ud på forhånd at man ikke vil lægge stemmer til et lovforslag om en folkeafstemning om dansk medlemskab af EU. Hvad er der udemokratisk ved det? Hvis man så er uenig, stemmer man blot på et andet parti ved næste valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 42 minutter siden:

Dette forslag er da på ingen måde vendt mod demokratiet, det er da fuldt ud demokratisk for et politisk parti at melde ud på forhånd at man ikke vil lægge stemmer til et lovforslag om en folkeafstemning om dansk medlemskab af EU. Hvad er der udemokratisk ved det? Hvis man så er uenig, stemmer man blot på et andet parti ved næste valg.

HAHAHA så nu er det demokratisk at være imod folkeafstemninger :D:D:D 

Måske man i EU i stedet skulle begynde at føre en politik så man ikke skulle rende rundt og være så skide bange for folkeafstemninger ;) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, Lige nu:

HAHAHA så nu er det demokratisk at være imod folkeafstemninger :D:D:D 

Måske man i EU i stedet skulle begynde at føre en politik så man ikke skulle rende rundt og være så skide bange for folkeafstemninger ;) 

Ja, det er da fuldt ud demokratisk at gå ind for at der ikke skal afholdes folkeafstemning om dansk medlemsskab af EU. Ligesom det er demokratisk at gå ind for at der ikke skal holdes folkeafstemning om dansk medlemsskab af NATO, eller hvad man nu ellers kunne finde på at holde folkeafstemning om. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her er iøvrigt Pia Olsen Dyhrs kommentarer til det (foranlediget af artiklen fra DR):

Med den overskrift skulle man jo tro at SF vil forhindre folkeafstemninger om EU - hvilket ville være imod min og SFs demokrati opfattelse!

Vi vil til gengæld meget klart melde ud, at Danmark ikke skal følge i de britiske fodspor med Brexit.

I en tid med et reaktionært USA har vi endnu mere brug for et progressivt EU samarbejde til at løse grænseoverskridende problemer, som flygtninge, klima, styr på de finansielle markeder mv

Så drop snakken om Daxit og lad os få et stærkt europæisk samarbejde!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvorfor i alverden skulle man stemme om medlemsskab af EU. Det har vi jo gjort. Vi har også stemmeret til EU, og vi har indflydelse. Et stærkt EU med Danmark som medlem, er helt klart at foretrække frem for et isoleret Danmark.

Så faktisk hellere en afstemning om monarkiets afskaffelse. Og hvis der bliver stemt imod afskaffelsen, så kan vi jo stemme igen. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 timer siden:

POD citat; Med den overskrift skulle man jo tro at SF vil forhindre folkeafstemninger om EU...

Det ér vel netop idéen?. At indgå en aftale med AL og R, og andre partier de mener at kunne overtale, om at Daxit afstemning ikke er til diskussion. Gældende for nuværende folkevalgte, såvel som for fremtidige.

Naturligvis ér det ultimativt muligt for et parti at trække sig fra en sådan aftale efterfølgende, men det er på ingen måde bare, at et parti melder ud at de ikke vil støtte en eventuel Daxit afstemning, som du skriver i tidligere indlæg.

I øvrigt er det vel lige så meget et forsøg på at stække NB, som DF.. NB har jo sagt at ét krav for at de peger på en statsminister, er at vedkommende vil udskrive valg om at forlade EU. (http://nyeborgerlige.dk/folkeafstemning/)

Bear skrev, for 3 timer siden:

POD citat; hvilket ville være imod min og SFs demokrati opfattelse!

Hvorfor i himlens navn støtter SF så forslaget?.

KF.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu