Hop til indhold
Rejsenetværk

Vi der køber sex skal nu kureres

Recommended Posts

I denne artikel udgør et kursus, en del af straffen for at have købt sex i delstaten Washington.
 
En af metoderne har været at politiet lokker med 17 årige piger, af hvilke det også er ulovligt at købe sex i Danmark, men her sidder mennesker tvungent i behandling for den handling, at have købt sex af personer i myndig alder :angry:
 
Kan vi »helbrede« de mænd, der betaler for sex?
Eksperiment: At bekæmpe prostitution ved at rehabilitere de mænd, der opsøger den.
Onsdag D. 15. FEBRUAR 2017 KL. 16:06
http://www.b.dk/globalt/kan-vi-helbrede-de-maend-der-betaler-for-sex 
 
Som en af kommentarerne lød i debat sporet:
 
»Det korte svar, nej (om man kan helbrede mænd, der betaler for sex, red.). Et andet spørgsmål; kan vi kurere kvinder der bruger deres kroppe for penge? Samme svar. Mennesket finder altid en måde at overgive sig til sine lyster, og der vil altid være nogen til at hjælpe med disse lyster. Det store spørgsmål er i stedet: Kan vi helbrede mennesket fra at være et menneske?«
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker lidt, at grunden til det er, at USA ikke tilbyder de samme rettigheder som her i vores lille Danmark.. 

En dansk pige behøver ikke at prostituere sig for at få mad på bordet, men det er altså ikke sådan i så mange andre lande :( Her kan man altid få SU/bistandsydelser etc., hvor det måske er de fattige kvinder i udlandet, staten forsøger at beskytte. Desværre er der mange kvinder, der prostituerer sig af nød og derfor ikke har andet valg - måske fordi de ikke har råd til uddannelse eller ikke kan finde et job. Man har da hørt om, at nogle kvinder går i stykker på det, og det er da forfærdeligt! <3

Træls at man skal straffes for at købe eller sælge sex, men reglen er sikkert ment for at beskytte os. Heldigvis har det ikke ramt Danmark, og det tror jeg er fordi, at man næsten ikke kan blive så fattig her, at man er tvunget til prostitution :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke at der i USA ligger et ønske om at beskytte fattige kvinder til grund for en politik, om at straffe mænd der køber sex.

Jeg tror at der ligger religiøs moral til grund for en sådan lovgivning, og ikke noget udtrykt ønske om at beskytte fattige kvinder.

I USA har religiøse lobbyister en stor, og skadelig indflydelse på lovgivningen i moralske spørgsmål.

Hvis de ville kunne de arbejde for en reel social sikring, som et alternativ til prostitution, men det er ikke overordnet deres dagsorden.

Det er jo ikke fordi fattige piger i USA ikke har et alternativ til prostitution.

Alternativet består i høj grad af working poor jobs, service jobs i burgerbarer, supermarkeder og hoteller til uanstændigt lave lønninger, men med drikkepenge oveni.

Millioner af amerikanere hutler sig igennem i sådanne jobs, nogle har 2 - 3 jobs for at opnå en anstændig indkomst.

Der er så piger der fravælger dette alternativ, de aktivt tilvælger prostitution i stedet.

Det ser vi også herhjemme, at studerende og ufaglærte kvinder vælge at prostituere sig, enten på fuld tid, eller blot supplerende.

Også for at få mere tid til studier, eller fritid, men de kunne mange af dem i stedet sidde 37 timer om ugen i kassen i Netto.

At de ikke gør det, hverken i USA eller i Danmark, det skal staten ikke gøre sig til dommer over, hverken over dem der sælger sex, eller os der køber sex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er vel også lidt nød inde over, hvis kvinden måske har børn eller svært ved at financiere et studie. 

Det kan da godt være, et der er noget politisk inde over. Der vil jo altid være gimper som f.eks Tanja Rahm, der sviner kunderne til, selvom hun da forhelvede selv har valgt at besøge dem - og tåber der støtter dem i deres generaliserende påstande. 

Jeg så en dokumentar om prostitution fra Sverige, og der sagde kvinderne selv, at de følte sig beskyttede af politiet, når de kom og gav den stakkels mand en bøde på 15.000 for at have købt sex. Om de blev betalt for at sige det, ved jeg så ikke :) 

<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er nogen steder Og har selv oplevet hvor det ikke er acceptabelt at gå på bordel eller massageklinik.

Var på et "behandlingssted" hvilket jeg alt for sent fandt ud af, men det er en anden historie. Hvor personalet slet og ret sagde. Det må man ikke og derefter begyndte klicherne om at man gøre skade og bla, bla det væltede ud. Havde lyst med turde ikke. af frygt for hvad de kunne finde på disse Velfærdsgeneraler som jeg kaldte dem, og engang skulle jeg mødes i noget klub vi skulle vist i svømmehallen og var så dum at sige til en personale at vi kørte forbi et massageklinik på vejen hjem. mange fjer bliver til en hønsegård og der kom ekstra fut under kedlerne da jeg aflyst en klubaften for som jeg sagde jeg skulle besøge en veninde jeg ikke havde set i flere måneder. så lagde de 2 og 2 sammen og endnu gang fik jeg at vide at det måtte man ikke. Jeg skulle bare have holdt kæft og bare gøre det men var bange for at afslører det. Og pludselig var personalet interesseret i hvad det var for en veninde. Det er sandt jeg havde ikke set min gode veninde i flere måneder og skulle mødes med hende og nej hun var ikke glædespige og nej vi har aldrig haft sex.

Jøsses, godt jeg er kommet væk derfra... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kureres?

Uha, jeg er bange for læger, så jeg holder mig langt væk og skal ikke kureres. Så lever jeg hellere med "skavankerne".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Kureres?

Uha, jeg er bange for læger, så jeg holder mig langt væk og skal ikke kureres.

Her er ellers en beretning fra en bruger,som ved en fejl besøgte en sådan læge:

Han lyder dog ikke som om han blev helt kureret, trods den gedigne behandling :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...