Hop til indhold
TordenSkjold

HPV vaccination til mænd

Recommended Posts

Guest Anilingus

Hej TS.

Gratis HPV vaccination til mænd er, først og sidst, et politisk spørgsmål. Og så er der hele diskussionen omkring vaccinens bivirkninger. Men, når nu den findes burde man vel også få den hurtigst muligt "ud i systemet".

Du kan jo gøre ligesom jeg, selv betale for vaccinen hos din egen læge, og jeg har ikke haft bivirkninger.

HPV er formentlig langt mere betydende for forstadier til kræftsygdomme end vi lige går og aner. 

God fredag aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til politikerne bliver tvunget til at finde penge til det af en flok journalister? HPV kræft i svælget hos mænd udgør flere tilfælde end HPV i livmoderhalsen. Alligevel hører man stort set kun om livmoderhals kræft. Og derfor vaccineres kun piger..
Til orientering så kan man (nemt) få kræft i halsen af at slikke fisse... Det kan undgås på 3 måder; lade være med at slikke fisse, bruge sådan en kondom agtig tingest imellem tunge og fissen - eller lade dig HPV vaccine og betale de penge det koster (det er 3 vacciner og de koster ca. 1000 kr pr stk.
Debatten om bivirkninger var fuldstændig afsporet. I vores nabolande var der nærmest ingen anmeldte bivirkninger, så de fleste anmeldte herhjemme skyldes nok medieomtalen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TordenSkjold skrev, for 39 minutter siden:

Hvorlænge skal HPV vacination være forbeholdt hunkøn?

 

HPV vaccination vil stadigvæk være forbeholdt hunkøn i en rum tid.

Det er et pragteksempel på, hvordan Kræftens Bekæmpelse manipulere og styrer kræftbehandlingen i landet. Man forfølger egne snævre, populistiske mål, uden hensyn til befolkningens almenvel.

Det er den gode sags tjeneste, der er endt i kvalmende lobbyvirksomhed, manipulation og magtmisbrug.

Politisk burde man tage et opgør med dem en gang for alle og smide dem ud af alle råd, nævn, udvalg og arbejdsgrupper.

Så vil kræftbehandlingen udvikle sig mere fornuftig og afbalanceret til gavn for hele befolkningen, og dermed også for samfundet.

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BennyBom skrev, for 10 minutter siden:

Til politikerne bliver tvunget til at finde penge til det af en flok journalister? HPV kræft i svælget hos mænd udgør flere tilfælde end HPV i livmoderhalsen. Alligevel hører man stort set kun om livmoderhals kræft. Og derfor vaccineres kun piger..
Til orientering så kan man (nemt) få kræft i halsen af at slikke fisse... Det kan undgås på 3 måder; lade være med at slikke fisse, bruge sådan en kondom agtig tingest imellem tunge og fissen - eller lade dig HPV vaccine og betale de penge det koster (det er 3 vacciner og de koster ca. 1000 kr pr stk.
Debatten om bivirkninger var fuldstændig afsporet. I vores nabolande var der nærmest ingen anmeldte bivirkninger, så de fleste anmeldte herhjemme skyldes nok medieomtalen.

 

Jeg kan så fortælle dig, at jeg kender 2 mænd som har købt vaccinen til deres piger og begge piger ligger i sengen nu efter vaccinen. Jeg har ikke givet min datter den og vil bestemt ikke anbefale nogen og få den eller give deres børn den. Det handler om at tjene penge og de tænker ikke på de stakkels mennesker der får alle de bivirkninger for livet. Nogle slipper heldigvis men hvad med dem som blir ramt så meget at deres liv går helt i stå ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik vaccinen inden min seksuelle debut og havde ingen bi-virkninger. Jeg ved ikke om de "bi-virkninger" folk har oplevet, virkelig er på grund af vaccinen, men 
jeg syntes det er synd at man bliver bange for den, da den indiskutabelt vil redde liv. 
Det sagt, HPV er vist så udbredt at man nok har det allerede, hvis man har været seksuelt aktiv i en årrække, så i det tilfælde ville jeg nok ikke ta den?
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 18 timer siden:

Jeg kan så fortælle dig, at jeg kender 2 mænd som har købt vaccinen til deres piger og begge piger ligger i sengen nu efter vaccinen. Jeg har ikke givet min datter den og vil bestemt ikke anbefale nogen og få den eller give deres børn den. Det handler om at tjene penge og de tænker ikke på de stakkels mennesker der får alle de bivirkninger for livet. Nogle slipper heldigvis men hvad med dem som blir ramt så meget at deres liv går helt i stå ? 

Ja, hvis du med sikkerhed kan sige at de 2 piger ikke bare har influenza som en stor del af befolkningen har, så er det endog meget tankevækkende. Fakta er at i Sverige og Norge, hvor der ikke har været den sindsyge mediedækning, er der næsten ikke rapporteret bivirkninger. Herhjemme er rapporteringerne gået amok, pga mediedækningen. Så er alle med influenza, menstruationssmerter, hovedpine, neglesvamp og meget andet indrapporteret som birvirkninger..

SAMTLIGE læger på Rigshospitalets øre/næsre/hals afdeling er vaccineret og deres børn ligeså. Jeg blev behandlet der og spurgte alle jeg mødte, for at vide om jeg skulle give mine børn.
Der er også børn der bliver syge af MFR vaccinen osv. Vi har med vacciner udryddet nogle meget grimme sygdomme. Men det er klart; hvis du kender 2 der nu er sengeliggende, så lad os da endelig stoppe alle vaccineprogrammer.. eller.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
BennyBom skrev, for 1 minut siden:

Ja, hvis du med sikkerhed kan sige at de 2 piger ikke bare har influenza som en stor del af befolkningen har, så er det endog meget tankevækkende. Fakta er at i Sverige og Norge, hvor der ikke har været den sindsyge mediedækning, er der næsten ikke rapporteret bivirkninger. Herhjemme er rapporteringerne gået amok, pga mediedækningen. Så er alle med influenza, menstruationssmerter, hovedpine, neglesvamp og meget andet indrapporteret som birvirkninger..

SAMTLIGE læger på Rigshospitalets øre/næsre/hals afdeling er vaccineret og deres børn ligeså. Jeg blev behandlet der og spurgte alle jeg mødte, for at vide om jeg skulle give mine børn.
Der er også børn der bliver syge af MFR vaccinen osv. Vi har med vacciner udryddet nogle meget grimme sygdomme. Men det er klart; hvis du kender 2 der nu er sengeliggende, så lad os da endelig stoppe alle vaccineprogrammer.. eller.. 

Helt enig med BB.

Valget omkring vaccinationer er frit.

Vi skal altid huske på, at medicin og vacciner tages for virkningen ikke for bivirkningen!

Nogle fravælger vaccination for MFR og går så i stedet i "smitttegrupper" med deres unger. Hvad der på overfladen forekommer, at være en rationel og nem løsning af problemet, kan vise sig at blive det modsatte, når voksne i så fald tillige udsættes for smittespredning.

At vi ikke længere døjer med kopper, tuberkulose o.l. kan vi vel mestendels takke vaccinerne for. 

I forhold til HPV, ligger der selvfølgelig en økonomi i omegnen af i alt kr. 5.000,00, men har hørt, at vaccinen kan fås på recept fra Sverige, og så skulle den ca. være til halv pris. Er det en høj pris, for, at forsøge atsikre sit(og andres) helbred bedre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
BennyBom skrev, for 3 timer siden:

Ja, hvis du med sikkerhed kan sige at de 2 piger ikke bare har influenza som en stor del af befolkningen har, så er det endog meget tankevækkende. Fakta er at i Sverige og Norge, hvor der ikke har været den sindsyge mediedækning, er der næsten ikke rapporteret bivirkninger. Herhjemme er rapporteringerne gået amok, pga mediedækningen. Så er alle med influenza, menstruationssmerter, hovedpine, neglesvamp og meget andet indrapporteret som birvirkninger..

SAMTLIGE læger på Rigshospitalets øre/næsre/hals afdeling er vaccineret og deres børn ligeså. Jeg blev behandlet der og spurgte alle jeg mødte, for at vide om jeg skulle give mine børn.
Der er også børn der bliver syge af MFR vaccinen osv. Vi har med vacciner udryddet nogle meget grimme sygdomme. Men det er klart; hvis du kender 2 der nu er sengeliggende, så lad os da endelig stoppe alle vaccineprogrammer.. eller.. 

Dette er en længere diskussion kan jeg høre som jeg ikke synes jeg har lyst til at være en del af. Fint du har din mening. Jeg ville bare lige give min mening til kende pga de 2 unge piger her og jeg har ikke sagt at man ikke skal få MFR Vaccinen men HPV Vaccinen. God aften til dig BennyBom. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 11 timer siden:

Dette er en længere diskussion kan jeg høre som jeg ikke synes jeg har lyst til at være en del af. Fint du har din mening. Jeg ville bare lige give min mening til kende pga de 2 unge piger her og jeg har ikke sagt at man ikke skal få MFR Vaccinen men HPV Vaccinen. God aften til dig BennyBom. :)

Helt ok - jeg syntes bare dit argument "at fordi man kender 2 piger..." slet ikke holder. Og der er masser der bliver dårlige af alle mulige vacciner, og det bør altså ikek afholde os fra at søge at udrydde disse mange, forfærdelige sygdomme. Også en god dag til dig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
TordenSkjold skrev, den 20/1/2017 at 21:16:

Hvorlænge skal HPV vacination være forbeholdt hunkøn?

Vaccinationen er ikke forbeholdt hunkøn. Du kan tage kontakt til egen læge, der kan give dig vaccinationen. 

Det gjorde jeg, og lå efterfølgende syg i 1 måned med samtlige symptomer på POTS. De kom få dage efter første stik. Er nu meget i tvivl om mine børn skal have denne vaccination. Jeg var heldig at symptomerne gik i sig selv igen. Hvis det ikke var slet var jeg ikke meget værd i dag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, den 20/1/2017 at 22:39:

Det handler om at tjene penge og de tænker ikke på de stakkels mennesker der får alle de bivirkninger for livet. Nogle slipper heldigvis men hvad med dem som blir ramt så meget at deres liv går helt i stå ? 

Ævl. SST tjener ikke penge på vaccinen.

Hvad med dem der dør af hpv-forårsaget cancer? 

Connoisseur skrev, den 20/1/2017 at 22:34:

HPV vaccination vil stadigvæk være forbeholdt hunkøn i en rum tid.

Det er et pragteksempel på, hvordan Kræftens Bekæmpelse manipulere og styrer kræftbehandlingen i landet. Man forfølger egne snævre, populistiske mål, uden hensyn til befolkningens almenvel.

Det er den gode sags tjeneste, der er endt i kvalmende lobbyvirksomhed, manipulation og magtmisbrug.

Politisk burde man tage et opgør med dem en gang for alle og smide dem ud af alle råd, nævn, udvalg og arbejdsgrupper.

Så vil kræftbehandlingen udvikle sig mere fornuftig og afbalanceret til gavn for hele befolkningen, og dermed også for samfundet.

En lang omgang usammenhængende vrøvl. Hvad er dit argument for din konspirationsteori?

Anilingus skrev, den 21/1/2017 at 17:25:

Nogle fravælger vaccination for MFR og går så i stedet i "smitttegrupper" med deres unger. 

 

At vi ikke længere døjer med kopper, tuberkulose o.l. kan vi vel mestendels takke vaccinerne for. 

Ene og alene vaccinerne kan vi takke. Det er dem og intet andet. Ikke noget "mestendels". 

Smittegrupper, derimod, giver dødsfald og livsvarige mén. http://www.b.dk/globalt/etaarig-tysk-dreng-doed-af-maeslinger

Men MFR kan slet ikke sammenlignes med HPV. Hpv-vaccinerne beskytter kun mod nogle varianter, ikke alle. Apropos penge er det for øjeblikket den variant, der kun dækker to typer HPV, der indgår i programmet i DK, fordi den er lidt billigere end dem der beskytter mod 4 eller 9 typer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da klart, at man som forælder nødigt ser sin datter/sine døtre ligge under for bivirkninger, som kan vare i en hel måned - det kan jeg sagtens forstå.

Men vaccinen garanterer vel også, at man ikke senere får den sygdom, man er vaccineret imod.

Redigeret af Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Bebop skrev, den 27/1/2017 at 23:50:

Ene og alene vaccinerne kan vi takke. Det er dem og intet andet. Ikke noget "mestendels".

 @Bebop Jo, mestendels er faktisk korrekt anvendt. For vaccinerne er ikke det eneste der udryddede sygdomme som tuberkulose og kopper. Den almene forbedrede hygiejne har helt sikkert også gjort sit, og sådan kunne der sikkert findes flere andre ting der gjorde udslaget. Vaccinerne har været medvirkende ikke udelukkende...

Jeg gad egentlig ikke rette indlægget dengang du skrev din kommentar retur, men gør det så alligevel nu. For jeg bryder mig ikke om såkaldte selvudråbte kloge åge´r der ikke har ret.

Jeg præciserer gerne tingene så meget som jeg kan, men nogle ting kræver mere tekstplads end andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 9 minutter siden:

 @Bebop Jo, mestendels er faktisk korrekt anvendt.

Nej. Jeg klippede dine ukvalificerede spekulationer væk, for hygiejne har ikke spillet nogen betydningsfuld rolle for kopper og tb (sidstnævnte er iøvrigt som bekendt ikke udryddet). Koppersmitte er luftbåren! Hvis nogen her agerer kloge Åge, der er galt på den, så er det dig, for den internationale videnskabelige konsensus er, at det er vaccinen der er årsagen.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/store-opdagelser-kokopper-og-vaccination

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Bebop skrev, for 3 timer siden:

Nej. Jeg klippede dine ukvalificerede spekulationer væk, for hygiejne har ikke spillet nogen betydningsfuld rolle for kopper og tb (sidstnævnte er iøvrigt som bekendt ikke udryddet). Koppersmitte er luftbåren! Hvis nogen her agerer kloge Åge, der er galt på den, så er det dig, for den internationale videnskabelige konsensus er, at det er vaccinen der er årsagen.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/store-opdagelser-kokopper-og-vaccination

@Bebop

Ja, jeg er med på at såvel kopper, som TB er luftbårne. TB er modsat kopper, endog på fremmarch, desværre. Ved en sådan dråbeinfektion kan smittefaren, udover ved bruge af vaccination, også reduceres ved brug af mundbind, isolation m.v. Er forholdet så 80/20, 95/5 eller 99,99/0,01 i vaccinens favør?

Mestendels tager ikke stilling til denne procentuelle graduering. Det er selve pointen. Så havde jeg anvendt udelukket e.l. udtryk, hvis jeg og alle andre var 100 % sikre på vaccinen.

Den internationale konsensus mener det jeg siger. Men statistikken skamrides jo ofte i den hellige markedsførings navn, for så fremmer man vaccinens fortræffelighed fremfor andet, og helt fint for det. Sådan ser verden jo også ud.

Du er derfor her dommer uden ret, som det kaldes i det civile liv. Men i syndes rige, er vi alle lige.:)

Når det så er sagt, så vil jeg tilstå, at jeg føler, jeg skylder jeg dig en undskyldning @Bebop

For når jeg tog dette spørgsmål op igen, så var det for at give dig en "bytter", som det hedder på fodboldbanen.

Du havde skrevet et svar i den tråd jeg havde startede om et andet emne, og jeg blev sgu lidt irriteret på dig, vil jeg tilstå.

For jeg skriver, som jeg skriver. Har ord og munddiarré om du vil, men sådan er jeg. Du har i det mindste læst det, kan jeg se, du kan nemlig udtale dig om at du synes det er et (for) stort værk, jeg har præsteret.

Sommetider kunne jeg på dine svar, tro du var læge, men jeg gætter bare.

Pesonligt er jeg i det civile liv beskæftiget med bogstaver, men det havde du måske gættet allerede. :D

Her går det ikke, at man træffer en afgørelse der hedder fordi. Man må have mellemregningen, argumenterne med. Derfor er det sommetider en fyldig proces jeg står for. Det er svært at lave om på for mig , når jegskriver her på EG. Men jeg har jo også sagt, at alle på EG er velkommen til at formulere det jeg skriver anderledes, hvis de kan og endvidere er enige i synspunktet. Og så ellers bare deltage i en konstruktiv debat, så derfor takker jeg også herved for dit bidrag. Jeg kunne håbe, det ikke blev dit sidste i tråden.

Håber vi er enige, ellers lad mig det vide.

God lørdag aften til dig @Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 13 timer siden:

Er forholdet så 80/20, 95/5 eller 99,99/0,01 i vaccinens favør?

Der er ingen grundt til at tagge mig (3 gange!) når du citerer mig - det virker ens. Svaret er 100/0. Det er et logisk-metodisk spørgsmål for opstilling af præmissen, hvordan man kan afgøre det. Men det behøver ikke være så langhåret, videnskabsteoretisk: Det verdensomspændende vaccineprogram er den afgørende faktor, der adskiller koppers skæbne fra TB's. Hygiejne har ikke kunnet udrydde TB, som er mindre smitsom end kopper ...

Anilingus skrev, for 13 timer siden:

Den internationale konsensus mener det jeg siger.

Nu venter jeg i spænding på dit belæg. Du kan fx læse her:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1069029/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK11763/

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Bebop skrev, for 6 minutter siden:

Der er ingen grundt til at tagge mig (3 gange!) når du citerer mig - det virker ens. Svaret er 100/0. Det er et logisk-metodisk spørgsmål for opstilling af præmissen, hvordan man kan afgøre det. Men det behøver ikke være så langhåret, videnskabsteoretisk: Det verdensomspændende vaccineprogram er den afgørende faktor, der adskiller koppers skæbne fra TB's. Hygiejne har ikke kunnet udrydde TB, som er mindre smitsom end kopper ...

Nu venter jeg i spænding på dit belæg. Du kan fx læse her:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1069029/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK11763/

Jeg tagger dig fordi det er hurtigere for mig end at skrive dit navn, beklager, det skal ikke ske igen. j

Jamen mit belæg er, at du ikke med sikkerhed kan sige 100/0, som du gør. Igen derfor brugen af mestendels. Bemærk endvidere at jeg skrev nok foran mestendels. Jeg kan nemlig ikke konkludere det du gør. Men vi fortolker jo hver især statistikker og tekster forskelligt.

Retorisk spørgsmål. Er kopper udryddet og ved vi det med sikkerhed?

Jeg synes vaccinationer, herunder HPV er en fantastisk ting. Bivirkningsdiskussioner o.l. deltager jeg gerne i. Her i DK er de anmeldte bivirkninger langt mere markante, end andre lande omkring os. Hvorfor? En effektiv skræmmekampagne med pressens mennemkomst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 25 minutter siden:

Jeg tagger dig fordi det er hurtigere for mig end at skrive dit navn, beklager, det skal ikke ske igen. j

Ingen årsag - gør som du vil - det generer ikke.

Resten finder jeg ikke anledning til at kommentere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Bebop skrev, for 2 timer siden:

Resten finder jeg ikke anledning til at kommentere.

Helt OK Bebop, det var ikke skrevet for at genere, og jeg går ud fra at du nu kan se at jeg har lært af dit "svirp over næsen", i hvert fald på dette punkt.

Jeg lærte engang, at det bedste ikke må blive det godes fjende.

Jeg kan garanteret blandt alverdens kilder og lærde udi sygdommen kopper, finde nogen der vil støtte at der ikke er 100% årsagssammenhæng mellem vaccinen og udryddelsen. Det kan man jo altid, hvis man leder længe nok. Men den var blandt de allerbedste eksempler på at det nytter at vaccinere worldwide, det medgir jeg dig så, trods alt.;)

Det farlige ved den retorik du fører herom, kan for de lægfolk,der ikke ved ligesåmeget om sygdomme som du, meget let medføre, at så gælder det nok også f.eks. for så vidt angår HPV vaccinen. Sådan ser jeg dine kloge Åge(undskyld udtrykket) kategoriske og notoriske udtalelser kan blive læst og misfortolket.

Alment kommer det altså til at fremstå, som om vaccinationer redder alverden, men det gør de jo ikke altid, de er næsten altid et supplement til andre faktorer herunder hygiejne m.v. Kopper udgør en undtagelse i dette her spil, men altså ikke en fuldstændig. Selvom man er HPV vaccineret, så er det stadigvæk en god ide at bruge kondom, uanset at den man er sammen med er blevet testet negativ for alle kønssygdomme, undtagen HPV og tager antikonception.

Men det er som sagt et retorisk spørgsmål, og ikke et spørgsmål om flueknepperi i forhold til alverdens kilder og statistikker om emnet.

Håber du kan se pointen, tak for diskussionen, jeg lukker den her, jeg hører gerne fra dig igen, måske bliver vi ikke enige, men i så fald tak, alligevel.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...