Hop til indhold
andux

Alderdiskrimantion...

Recommended Posts

Så jeg har været medlem af Fitness dk gennem en årrække .. så sendt de en e-mail fornyelig hvor de varslet en pris stigning.. så

jeg tjekket lige deres forskellig former for medlemskab og fandt ud af at jeg bliver opkrævet en højere abonnement pris fordi jeg er over 24.. kan

det virkelig være rigtig.. jeg bruger da ikke mere eller mindre fordi jeg er +40,,, overvejer at klage til forbrugerstyrelsen ...hvad synes I ...

ANYTIME

Vil du have mulighed for at træne, lige når det passer ind i dine planer, så er ANYTIME medlemskabet det rette. Med et ANYTIME medlemskab får du adgang til alle hold og træning i hele åbningstiden i alle fitness dk’s centre.

Pris: 299 kr./md.*

*Prisen gælder hvis man er under 24 år. Er man over 24 år er prisen 399 kr./md.

Del dette indlæg

Link til indlæg

De fleste under 24 år er vel på SU og har derfor en anden indkomst, end en 40 årig med fast arbejde? 

Overstående gælder naturligvis ikke alle og det kunne være formuleret anderledes, hvis nu det er sådan det hænger sammen. :D

Redigeret af Iscenesat Virkelighed

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver @Iscenesat Virkelighed ret i formuleringen kunne have været smartere, hvis intentionen har været at gøre det billigere for studerende, for så kunne de blot have den billigere pris gældende ved forevisning af gyldigt studiekort.

Man kunne godt mistænke dem for helst at foretrække de "unge og smukke", så de fremstod som den hippe fitnesskæde, og så vil de gerne slippe for os gamle på 40+ med lidt ekstra på sidebenene!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest wishbone32
jydefyren skrev, for 28 minutter siden:

Man kunne godt mistænke dem for helst at foretrække de "unge og smukke", så de fremstod som den hippe fitnesskæde, og så vil de gerne slippe for os gamle på 40+ med lidt ekstra på sidebenene!

Hvorfor tror du at de fleste moderne fitnesscentre, ligner mere et udstillingsvindue.

Bare fordi det er et stort glasbur, hvor man kan se næsten alt hvad dem derinde foretager sig :D

Jeg kunne i hvert fald ikke leve med, at skulle udstilles på den måde og samtidig betale for det.

Men ja det er da ikke fair at gøre forskel på prisen pga folks alder, det burde vel være ens for alle. Uanset om man er kvinde, mand, ung, gammel eller noget helt andet :)

Men kan godt se ideen med, at hvis de havde studierabat til dem på su pga deres økonomi. Det bruges jo alligevel rigtig mange steder i forvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest wishbone32
holstebronx skrev, for 5 minutter siden:

Man kunne også bare vælge et fitness center som er billigere ;) 

Ja hjemme i stuen, eller ude i den friske luft. Det er meget mere økonomisk.

Armbøjninger og mavbøjninger hjemme på gulvet koster intet, det samme med at løbe udenfor.

I aalborg har vi da den løbebane lige imellem sygehus syd og skovdalen, meget praktisk hvis man dratter om af overanstrengelse :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Ja og alle de kvinde der kommer indernes Pernille Vermund outfit, for at blive set og feteret, har nappet et par Miller i fw, hvor jeg er medlem gider egentligt ikke gamle damer, men fuck for free, så må jeg ikke være krævende e eller kræsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 15 timer siden:

De fleste under 24 år er vel på SU og har derfor en anden indkomst, end en 40 årig med fast arbejde? 

Overstående gælder naturligvis ikke alle og det kunne være formuleret anderledes, hvis nu det er sådan det hænger sammen. :D

Har sendt dig en PB herinde :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 8 timer siden:

OK. :D 

Måtte bare sige det, så du får det tjekket - hvis nu man glemmer det :D Det er en henvendelse!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror mere de højere priser for folk over 24, er fordi at de ældre har det med at droppe medlemskab hurtigere(famileliv, arbejde, opgive det, osv). De yngre har det med at blive ved, Er ihvertfald hvad jeg har fået at vide fra et familiemedlem som arbejder et sådan sted :P

Men kunne klart nok også være, som andre har været inde på, at de foretrækker de unge og smukke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MikkelM skrev, den 21/12/2016 at 10:43:

Har sendt dig en PB herinde :D

Har ikke sendt dig en. Men hvis jeg havde ville jeg have skrevet, at du støjer i tråden med det der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
andux skrev, den 20/12/2016 at 19:13:

fandt ud af at jeg bliver opkrævet en højere abonnement pris fordi jeg er over 24.. kan

det virkelig være rigtig.. 

Ja, du har jo selv tjekket det. Hvad spørger du om, og hvad har det med prostitution at gøre siden du lægger dit spørgsmål her (i Generel Debat:"Generel debat om prostitution og emner der relaterer hertil")

Fitness.dk diskriminerer på alder, men det er ikke ulovligt. Fx har en del biografer også billigere billetter til børn, selvom de optager er helt sæde og endda ofte både forstyrrer og sviner mere :-)

https://ast.dk/naevn/ligebehandlingsnaevnet/alder-handicap-kon-etnisk-oprindelse-seksuel-orientering-ovrige-grunde/forskelsbehandling-pa-grund-af-alder

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...