Hop til indhold
Onslow

Hvad alle ved,

Recommended Posts

Onslow skrev, for 3 timer siden:

Det ser ikke rart ud for etnisk danske børn, kummerlig tilværelse de kommer til at vokse op til

Hvorfor det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Klik-Mix skrev, for 44 minutter siden:

Hvorfor det?

Du følger ikke meget med i, hvad der sker på skolefronten, hvad?

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 timer siden:

hvis man altså ønsker at vide det.

https://ksdha.wordpress.com/2016/12/16/danmarks-statistik-skjuler-mindst-30-000-muslimer-som-oprindelige-danskere-om-nogle-aar-bliver-det-langt-vaerre/

Det ser ikke rart ud for etnisk danske børn, kummerlig tilværelse de kommer til at vokse op til

- for et årstid siden var der et medlem herinde der udtrykte det på følgende måde: - de behøver bare at skubbe barnevognene over grænsen, - så ender Europa automatisk over tid som deres eget kalifat

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 21 minutter siden:

Jo, men jeg forstår ikke din pointe. Har du muslimsk allergi?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Klik-Mix skrev, for 5 minutter siden:

Jo, men jeg forstår ikke din pointe. Har du muslimsk allergi?

Troll du bare videre. :)

Har du i øvrigt børn? Hvis ja, lader du dem så gå i en folkeskole, hvor der i deres klasse er +50% AEH'ere?

Hvordan har du det med, at uddannelserne i DK er blevet devalueret i en grad, at gymnasiets niveau i dag svarer til 8.-9. klasse, mens de første år på uni s¨nogenlunde kan matche 3. G, begge i forhold til for 20-30 år siden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 minutter siden:

Hvordan har du det med, at uddannelserne i DK er blevet devalueret i en grad, at gymnasiets niveau i dag svarer til 8.-9. klasse, mens de første år på uni s¨nogenlunde kan matche 3. G, begge i forhold til for 20-30 år siden?

Hvor har du det fra? Men skulle du mod forventning have ret, hvad har det så med muslimer at gøre?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror skaden var sket, den gang du gik der .... he he 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nyder livet skrev, for 3 timer siden:

- for et årstid siden var der et medlem herinde der udtrykte det på følgende måde: - de behøver bare at skubbe barnevognene over grænsen, - så ender Europa automatisk over tid som deres eget kalifat

Retorikken har I ikke selv fundet på nej... 

IMG_2596.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige det skyldes i hvert fald ikke unge 2.-3. generationsindvandrere!

Den har Jensens og Møllers børn selv sørget for!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Morisot
Onslow skrev, for 23 timer siden:

Jeg har godt nok svært ved at se, hvordan du kan drage den konklusion ud fra den artikel du linker til. Jeg har lidt på fornemmelsen, at du enten ikke har gidet læse artiklen, eller ikke har forstået den.

Artiklen påpeger, at antallet af indvandrere og deres efterkommere (fra muslimske lande) undervurderes, fordi 3. generations indvandrere, hvor en eller begge forældre har dansk statsborgerskab, ikke i statistikken opfattes som efterkommere af indvandrere. I princippet er det jo rigtig nok.

Artiklen forsøger så at give et estimat for, hvor mange 3. generations indvandrere, der er tale om. Det gør man blandt andet, ved at forudsætte, at efterkommere af indvandrere har samme fertilitet som indvandrere. Det er for det første absolut ikke en rimelig forudsætning. Efterkommere af indvandrere har lavere fertilitet end indvandrere og det er en af grundene til at fertiliteten samlet for ikke-vestlige indvandrere og deres efterkommere er faldet markant fra 3,2 i midten af 90'erne til 1,9 i øjeblikket.

Men fred være med det. Artiklen finder frem til, at Danmarks Statistik "skjuler" ca 30.000 3. generationsindvandrere (hvoraf der vil være tilfælde, hvor en af forældrene er etnisk dansk).

I henhold til artiklen er der (uden korrektion) ca. 286.000 indvandrere og efterkommere i Danmark fra overvejende muslimske lande. Hvis vi alligevel tager "korrektionen"for gode vare, betydet det, at andelen af indvandrere og efterkommere fra muslimske lande stiger fra 5.0% af befolkningen til knap 5.5%.

Jeg kan forstå, at den "chokerende" beregning har kastet både Onslow og Nyder Livet ud i et hysterisk anfald, da et kollaps i det danske skolesystem og et kalifat med hovedsæde i Kolding vel nu nærmest synes uundgåelig.

Det virker nu også mest, som om Onslow mest havde håbet på, at ingen gad læse den artikel han linkede til. En efterlysning af argumenter, bliver i første omgang besvaret med arrogancevåbnet ("du følger ikke meget med i, hvad der sker på skolefronten, hvad?"), nok mest i håb om, at han kan slippe for at læse den svære artikel, han selv har linket til. En artikel der overhovedet ikke vedrører skolesystemet.

Redigeret af Morisot

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, den 17/12/2016 at 10:39:

hvis man altså ønsker at vide det.

https://ksdha.wordpress.com/2016/12/16/danmarks-statistik-skjuler-mindst-30-000-muslimer-som-oprindelige-danskere-om-nogle-aar-bliver-det-langt-vaerre/

Gad vide om Danmark ikke allerede ER overtaget af indvandrere, hvis vi skal regne 3 generation med som indvandrere og ikke som etniske danskere?

Det er nok ikke mange der ikke har en eller anden form for fremmed blod i årene hvis vi går nok generationer tilbage.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morisot skrev, den 18/12/2016 at 10:08:

Jeg har godt nok svært ved at se, hvordan du kan drage den konklusion ud fra den artikel du linker til. Jeg har lidt på fornemmelsen, at du enten ikke har gidet læse artiklen, eller ikke har forstået den.

Artiklen påpeger, at antallet af indvandrere og deres efterkommere (fra muslimske lande) undervurderes, fordi 3. generations indvandrere, hvor en eller begge forældre har dansk statsborgerskab, ikke i statistikken opfattes som efterkommere af indvandrere. I princippet er det jo rigtig nok.

Artiklen forsøger så at give et estimat for, hvor mange 3. generations indvandrere, der er tale om. Det gør man blandt andet, ved at forudsætte, at efterkommere af indvandrere har samme fertilitet som indvandrere. Det er for det første absolut ikke en rimelig forudsætning. Efterkommere af indvandrere har lavere fertilitet end indvandrere og det er en af grundene til at fertiliteten samlet for ikke-vestlige indvandrere og deres efterkommere er faldet markant fra 3,2 i midten af 90'erne til 1,9 i øjeblikket.

Men fred være med det. Artiklen finder frem til, at Danmarks Statistik "skjuler" ca 30.000 3. generationsindvandrere (hvoraf der vil være tilfælde, hvor en af forældrene er etnisk dansk).

I henhold til artiklen er der (uden korrektion) ca. 286.000 indvandrere og efterkommere i Danmark fra overvejende muslimske lande. Hvis vi alligevel tager "korrektionen"for gode vare, betydet det, at andelen af indvandrere og efterkommere fra muslimske lande stiger fra 5.0% af befolkningen til knap 5.5%.

Jeg kan forstå, at den "chokerende" beregning har kastet både Onslow og Nyder Livet ud i et hysterisk anfald, da et kollaps i det danske skolesystem og et kalifat med hovedsæde i Kolding vel nu nærmest synes uundgåelig.

Det virker nu også mest, som om Onslow mest havde håbet på, at ingen gad læse den artikel han linkede til. En efterlysning af argumenter, bliver i første omgang besvaret med arrogancevåbnet ("du følger ikke meget med i, hvad der sker på skolefronten, hvad?"), nok mest i håb om, at han kan slippe for at læse den svære artikel, han selv har linket til. En artikel der overhovedet ikke vedrører skolesystemet.

Er den officielle vurdering ikke 4,7 % muslimer? 

3. Generation muslimske indvandrere. Er de stadig lige kriminelle? Og stadig så ringe repræsenteret på arbejdsmarkedet?

Ellers kan det jo være lige meget de er her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 10 timer siden:

Gad vide om Danmark ikke allerede ER overtaget af indvandrere, hvis vi skal regne 3 generation med som indvandrere og ikke som etniske danskere?

Etnicitet afhænger vel ikke af, hvor mange generationer det er siden familien indvandrede?.

Jeg tænker, se på USA og de mange afro-amerikanere.. Langt hovedparten har boet i USA mere end 3 generationer. Men deres etniske herkomst er stadig afrikansk. Bare til eksempel.

Men hvis du i stedet siger, at man ikke kan kalde 3. generations indvandrere 'Nydanskere', bliver vi langt hurtigere enige ;-)

KF. 

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Morisot
Liderlig-fyr skrev, for 7 timer siden:

Er den officielle vurdering ikke 4,7 % muslimer? 

3. Generation muslimske indvandrere. Er de stadig lige kriminelle? Og stadig så ringe repræsenteret på arbejdsmarkedet?

Ellers kan det jo være lige meget de er her

3. generationsindvandre er formentlig stadig så unge, at de endnu ikke er kommet ind på arbejdsmarkedet og det derfor er svært at sige noget fornuftigt om dem endnu.

Beskæftigelsesfrekvensen for mandlige (ikke-vesterlige) indvandrere er 55% og stiger til 66% for mandlige efterkommere (80% for danske mænd). Så den stiger trods alt pænt.

Beskæftigelsesfrekvensen for kvindlige (ikke-vesterlige) indvandrere er 44% og stiger til 61% for kvindlige efterkommere (75% for danske kvinder). Så for kvinder er det en ganske markant stigning i beskæftigelsesfrekvensen for efterkommere.

Andelen af unge under uddannelse stiger også markant for efterkommere og er nogenlunde på niveau med danskernes. Det dækker over at kvindlige efterkommere i højere grad end kvindligere danskere er under uddannelse, hvorimod mandlige efterkommere stadig halter efter de danske mænd.

Tager man ikke-vestlige indvandrere, så er 29% af de 20-24 årige i gang med en længere-varende uddannelse. Det tilsvarende tal for efterkommere er 39% og hermed overgår de faktisk danskerne på 37%. Det et specielt de kvindlige efterkommere, som bidrager positivt. Eksempelvis vurderes 10%-15% af de studerende på læge- og tandlægestudierne at være ikke-vesterlige indvandrere eller efterkommere.

Den negative historie er at kriminaliteten faktisk stiger blandt ikke-vesterlige efterkommere i forhold til indvandrer-generationen. Denne tendens ses dog også hos efterkommere af vestlige indvandrere, men niveauet er selvfølgelig højere hos de ikke-vestlige efterkommere.

Generelt må man dog stadig konkludere, at der trods alt sker en betydelig adfærdsændring hos efterkommere - specielt hos de kvindlige. Kvindlige efterkommere har en væsentligt højere beskæftigelsesfrekvens, tager i langt højere grad en uddannelse og føder færre børn. Selv om efterkommere som helhed måske bliver bedre integreret, så tyder kriminalitetsstatistikken dog på, at der er en gruppe som bliver tabt og giver problemer.

Bemærkelsesværdigt er det pakistanere, der skiller sig positivt ud. Beskæftigelsen-for pakistanske mænd (indvandrere) er hele 83% (danske mænd 80%). Beskæftigelsesfrekvensen er selvfølgelig lav for deres koner (under 30%), men deres døtre (og efterkommere) opfører sig markant anderledes med hele 44% af pakistanere mellem 0-24 år i gang med en længerevarende uddannelse (37% for danskere). Lave Beskæftigelsesfrekvenser finder man hos Somalier, Afghanere og Syrere.

De fleste af de tal jeg har nævnt, kan man finde her:

http://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/filer-tal-og-analyser/hvordan-gar-det-med-integrationen-2016

Redigeret af Morisot

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 14 timer siden:

Etnicitet afhænger vel ikke af, hvor mange generationer det er siden familien indvandrede?.

Jeg tænker, se på USA og de mange afro-amerikanere.. Langt hovedparten har boet i USA mere end 3 generationer. Men deres etniske herkomst er stadig afrikansk. Bare til eksempel.

Men hvis du i stedet siger, at man ikke kan kalde 3. generations indvandrere 'Nydanskere', bliver vi langt hurtigere enige ;-)

KF. 

Afroamerikanere er MEGET langt fra at være afrikanere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 43 minutter siden:

Dvs. At hvis de flytter til Afrika, så er de ikke afrikanere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, Lige nu:

Tror ikke du skal bruge tid på det, du vil ikke kunne forstå det

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 minut siden:

Nej, så er de amerikanere der bor i Afrika, dvs. indvandrere. Med tiden vil de og/eller deres efterkommere sikkert blive afrikanere hvis de bliver boende længe nok.

Er det virkelig så svært at forstå?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 9 minutter siden:

Nej, så er de amerikanere der bor i Afrika, dvs. indvandrere. Med tiden vil de og/eller deres efterkommere sikkert blive afrikanere hvis de bliver boende længe nok.

Er det virkelig så svært at forstå?

Nej. Det er helt fantastisk. Du hoppede lige i fælden med begge ben. 

Vi er 100% enige. 

Du har lige bekræftet at alle de migranter, der er kommet til Danmark, ikke er danskere. Men de er afghanere, syrere, whatever. 

Med tiden kan deres efterkommere måske blive danske, hvis de bliver boende længe nok. 

Dette er dine egne ord, og jeg er enig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 17 minutter siden:

Nej. Det er helt fantastisk. Du hoppede lige i fælden med begge ben. 

Vi er 100% enige. 

Du har lige bekræftet at alle de migranter, der er kommet til Danmark, ikke er danskere. Men de er afghanere, syrere, whatever. 

Med tiden kan deres efterkommere måske blive danske, hvis de bliver boende længe nok. 

Dette er dine egne ord, og jeg er enig :-)

Nej, du "overså" lige et enkelt ord, jeg skrev "de og/eller deres efterkommere", dvs indvandrere kan sagtens blive danskere, hvis de bliver boende her længe nok, det har jeg hele tiden ment, og det mener jeg stadigvæk. Selvfølgelig bliver man ikke dansker af at flytte til Danmark, men hvis man bor her i en længere periode er der ret god mulighed for at man blvier det.

Redigeret af Bear
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Nej, du "overså" lige et enkelt ord, jeg skrev "de og/eller deres efterkommere", dvs indvandrere kan sagtens blive danskere, hvis de bliver boende længe nok, det har jeg hele tiden ment, og det mener jeg stadigvæk. Selvfølgelig bliver man ikke dansker af at flytte til Danmark, men hvis man bor her i en længere periode er der ret god mulighed for at man blvier det.

Jeg overså det ikke. Det ændrer ikke præmissen. 

Hvor er det skønt. 

Om lidt kommer Stevie efter dig. :-) du er racist, vil han påstå. Vi andre vil sige realist. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 7 minutter siden:

Jeg overså det ikke. Det ændrer ikke præmissen. 

Hvor er det skønt. 

Om lidt kommer Stevie efter dig. :-) du er racist, vil han påstå. Vi andre vil sige realist. 

vrøvl.

Men jeg er da glad for at du er enig i at indvandrere kan sagtens blive danskere, hvis de bliver boende her længe nok. Det havde jeg egentlig ikke regnet med at du var enig i.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 5 timer siden:

He he ... kender et par der har boet i Tanzania pga arbejde.... var de så også afrikanere dengang ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den 20/12/2016 at 15:44:

De har vel stadig afrikansk etnicitet?. Eller i det mindste, er de i USA 'af anden etnisk herkost, end europæisk (eller "Caucasian" som amerikanere kalder det), eller?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu