Hop til indhold
KF

SF: Ultimativt krav at KH-loftet fjernes.

Recommended Posts

For ikke at afspore anden tråd, oprettes denne. @Bear @Alkoholikeren

KF skrev, den 15/12/2016 at 20:56:

PS. Har du iøvrigt set din partiformand i Lippert showet, hvor hun stiller et ultimativt krav til S? "der bliver ingen S ledet regering, medmindre de skriver ind i regeringsgrundlaget at KH-loftet skal afskaffes. Det står ikke til diskussion".

Bear skrev, for 11 timer siden:

Ja, jeg så det godt. Jeg mener nu ikke at hun sagde det helt så firkantet, men pointen er god nok. 

Du må forstå at Pia Olsen Dyhr ved hvad hun snakker om her, hun er selv vokset op i meget fattige kår og har prøvet på egen krop hvad det vil sige at være et fattigt (efter danske standarder) barn i Danmark. Hun har også prøvet på egen krop hvordan det danske velfærdssamfund giver børn fra de laveste sociale lag mulighed for at komme ud af det og "blive til noget".

Så når hun stiller et ultimativt krav for til gavn for de fattigste i Danmark, så finder jeg det ulig noget mere sympatisk end at stille et ultimativt krav for at sikre de rigeste i Danmark nogle flere penge, men sådan er vi jo så forskellige. ;) 

Her i direkte citat:

POD (Pia Olsen Dyhr): "Jeg har faktisk et ultimativt krav. Jeg synes sådan set at afskaffelsen af kontanthjælpsloftet er så vigtigt, at det ikke står til diskussion. Det skal afskaffes. Det kommer vi da til at kæmpe for, når vi får en socialdemokratisk ledet regering."

SL (Søren Lippert): "Men det gør vi jo ikke, hvis ikke i peger på dem, vel?".

POD: "Nej, og derfor skal de sørge for i deres regeringsgrundlag, at sørge for en afskaffelse af kontanthjælpsloftet".

SL: "Så det vil sige, der bliver ikke en socialdemokratisk ledet regering, hvis ikke de vil afskaffe kontanthjælpsloftet?".

POD: "Det gør der ikke. Men jeg kan heller ikke forestille mig at de ikke kommer til at afskaffe kontanthjælpsloftet".

LA kunne godt forestille sig at Løkke ikke ville kunne sænke topskatten.. vi ved hvordan dét gik, så måske er POD i virkeligheden bare på jagt efter ministerbiler :D

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 10 minutter siden:

så måske er POD i virkeligheden bare på jagt efter ministerbiler :D

KF.

Det kan jeg godt garantere dig at hun ikke er. (Been there, done that)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, Lige nu:

Det kan jeg godt garantere dig at hun ikke er. (Been there, done that)

Pyhh ha.. så kan jeg sove roligt :-)

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, Lige nu:

Pyhh ha.. så kan jeg sove roligt :-)

KF.

sov godt ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lidt pudsig det altid kommer til at handle om Ministerbiler :-) 

Ville Pia være interesseret i at blive Minister og dermed stige til næsten det dobbelte i løn? Selvfølgelig....

Iøvrigt forstår jeg ikke at loftet på KH er så vigtig... Loftet rammer jo netop dem på kh som har mest. Synes det giver mere mening at tænke på dem som kun får 6500-7000 kr i måneden før skat

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 12 timer siden:

Lidt pudsig det altid kommer til at handle om Ministerbiler :-) 

Ville Pia være interesseret i at blive Minister og dermed stige til næsten det dobbelte i løn? Selvfølgelig...

Det var ment som lidt drilagtigt gas. Jeg er overbevist om at POD er bedøvende ligeglad biler, og at lønnen stiger når man er minister, ikke ligger forrest i tankerne.

Liderlig-fyr skrev, for 12 timer siden:

...Iøvrigt forstår jeg ikke at loftet på KH er så vigtig... Loftet rammer jo netop dem på kh som har mest. Synes det giver mere mening at tænke på dem som kun får 6500-7000 kr i måneden før skat

Det handler om at ejegode partier som feks SF, føler at man først og fremmest  skal hjælpe 'de svage'. Og måden man som SF-politiker kan hjælpe på, er ved at sende flere penge.

Det er derfor SF ikke har nogen selvstændig kontanthjælpspolitik. De fokuserer på de kontanthjælpsmodtagere som får allermest, fordi det er dem man hører flest klagesange fra pt. og SF er altid villig til at hjælpe de som synger klagesange.

Hvis du spørger SF, hvad Kontanthjælpssatsen burde være, for unge uddannelsesparate, og enlige forsørgere, mødes du i første omgang af blanke øjne.. hvis du fastholder spørgsmålet, får du til sidst svaret "højere".

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 3 timer siden:

Det var ment som lidt drilagtigt gas. Jeg er overbevist om at POD er bedøvende ligeglad biler, og at lønnen stiger når man er minister, ikke ligger forrest i tankerne.

Det handler om at ejegode partier som feks SF, føler at man først og fremmest  skal hjælpe 'de svage'. Og måden man som SF-politiker kan hjælpe på, er ved at sende flere penge.

Det er derfor SF ikke har nogen selvstændig kontanthjælpspolitik. De fokuserer på de kontanthjælpsmodtagere som får allermest, fordi det er dem man hører flest klagesange fra pt. og SF er altid villig til at hjælpe de som synger klagesange.

Hvis du spørger SF, hvad Kontanthjælpssatsen burde være, for unge uddannelsesparate, og enlige forsørgere, mødes du i første omgang af blanke øjne.. hvis du fastholder spørgsmålet, får du til sidst svaret "højere".

KF.

Ville du være ligeglad med at stige til det dobbelte i løn? Jeg ville ikke...

næh men skal man reelt hjælpe de svage til man jo netop hjælpe de svage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 42 minutter siden:

Ville du være ligeglad med at stige til det dobbelte i løn? Jeg ville ikke...

Jeg tror det er de færreste politikere, der først og fremmest tænker på hvor meget løn de kan skrabe til sig, når de diskutterer politik.

Jeg skrev ikke at de er ligeglade med lønnen. Men at det nok ikke er det vigtigste element for dem. I øvrigt har Trump sagt at han kun vil tage imod $1,- i løn som præsident, og det kun fordi han ikke kan frasige sig det hele.

Liderlig-fyr skrev, for 45 minutter siden:

næh men skal man reelt hjælpe de svage til man jo netop hjælpe de svage

Vil det sige at du mener de partier og politikere, som lige for tiden fokuserer kraftigt på KH-loftet, blot bedriver populistisk politik med nyhedsstrømmen?. Eller at de er så naive at de ikke kan se at dem de tror de skal hjælpe, langt fra er de svagest stillede?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 15 minutter siden:

Jeg tror det er de færreste politikere, der først og fremmest tænker på hvor meget løn de kan skrabe til sig, når de diskutterer politik.

Jeg skrev ikke at de er ligeglade med lønnen. Men at det nok ikke er det vigtigste element for dem. I øvrigt har Trump sagt at han kun vil tage imod $1,- i løn som præsident, og det kun fordi han ikke kan frasige sig det hele.

Vil det sige at du mener de partier og politikere, som lige for tiden fokuserer kraftigt på KH-loftet, blot bedriver populistisk politik med nyhedsstrømmen?. Eller at de er så naive at de ikke kan se at dem de tror de skal hjælpe, langt fra er de svagest stillede?

KF.

Må være populistisk... eller en anden grund end man netop vil hjælpe de aller svageste

Håber da ikke vi har nogen sidende på Christiansborg som ikke kan gennemskue at uddannelsesparate kh modtagere klart er de svageste i DK og har en langt ringere indtægt endda også per person end dem som er ramt af kh loftet

Trump er milliardær og dermed ikke særlig sammenlignelig med vores folketingspolitikere.  For ham er det en hobby for vores er det et levebrød. 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 timer siden:

Må være populistisk... eller en anden grund end man netop vil hjælpe de aller svageste

Du må også på kursus i, hvad en populistisk bevægelse/politik handler om, kan jeg se!

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 1 time siden:

Du må også på kursus i, hvad en populistisk bevægelse/politik handler om, kan jeg se!

Hvorfor?. Det LF og jeg debatterer rammer da fuldkommen inden for skiven.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, 1 time siden:

Hvorfor?. Det LF og jeg debatterer rammer da fuldkommen inden for skiven.

KF.

Begrebet populisme er beskrevet her: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 4 timer siden:

Begrebet populisme er beskrevet her:...

Jeg ved hvad det betyder.

Hvad er det, du mener LF har skrevet, som får dig til at skrive: "Du må også på kursus i, hvad en populistisk bevægelse/politik handler om, kan jeg se!"?.

KF. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu