Hop til indhold
Guest 91tr

Facebook

Recommended Posts

Guest 91tr

Har i nogen tid stødt på een af mine favorit piger i "personer du måske kender" listen, på facebook. - Muligvis fordi at jeg har hendes mobil nr, og fordi at iphone, facebook, ens kneppe vaner og hvor og hvornår man køre fra arbejde er kørt sammen i een pærevælling, således at man ingen anelse har om hvem og hvad folk ved om en liv.

Nå men. Det samme måtte jo være sket i hendes ente. Ingen af os kender hinandens borgerlige navne i "kneppe verdenen", men nu gør vi så på Facebook. 

Idag tilføjede hun mig så som ven. hendes initiativ. Det er sådan set ikke det store problem, jeg har 500 venner på facebook, hvoraf jeg ikke kender de 100. - Så hun kan nu være nr. 101 om man vil.

Men er det i orden? og hvis ja, skal jeg nu forvente sær behandling? rod? andet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest TboneDK

Jeg har også en GP på min venneliste, og har haft en SB derpå også (Nu er jeg heller ikke gift, eller fast kæreste pt) 
men, det kan godt være både, lidt akavet, men omvendt, hvis hun ADD'er dig, så er det jo ikke dig, der trænger dig på.

- og det er jo nemt at slette/blokere eller lign. hvis der går "problemer" i den.

F.eks har jeg INGEN nuværende arbejds- kollegaer på min FB, da jeg ikke syntes de behøver vide, hvad/hvem jeg laver i min fritid ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel helt ok, når hun selv at inv. til FB-venskab. Man må så bare håbe, at hun er afklaret omkring, at nu varer det ikke længe før, man andre også ved hvad hun hedder. Folk har det jo med at pløje andres vennelister igennem af rent nysgerrighed.

Om du skal forvente særbehandling ? Det opdager du nok først om du gør. næste gang du besøger hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er helt iorden, og fuldstændigt dit eget valg hvem du er venner med på FB. 

Det værste er bare at mange andre ikke kan lade være med at snage og sætte spørgsmålstegn ved andres venner, og komme med eventuelle fordomme, hvis man ikke lige "passer ind i normen".

Jeg selv har en udenlandsk ung veninde som jeg mødte via et sexcam site, vi synes begge at vi snakkede mere end vi havde sex, så vi blev venner istedet, jeg blev FB ven med hende på et tidspunkt, men vi måtte droppe det igen pga. "venners" ubehagelige snagen i hvordan vi kender hinanden. Vi er stadig venner og skriver ofte sammen, men det var lidt træls at andre ikke kan være ligeglade med ens gøren og laden på FB, og være glad for én som man er, uden at blande sig med fordomme og løftede pegefingre.

Ja, hun er 20 år yngre end mig - ja, hun er langt over min standard udseendesmæssigt, tidligere fotomodel - Ja, hun er Rumæner - Nej, hun har aldrig bedt mig om penge - Nej, det er ikke sex det kommer an på, det er venskab! En masse ting der åbenbart er svære at forholde sig til, og lade være med at blande snotten ind i, når man er "normal" dansker idag - sørgeligt!  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 91tr

Tak for svarene. Med i orden. Havde jeg enligt i tankerne, om det var udenfor god GP etik, at add'e sine kunder... 

Jeg har heller ikke kollegaer på min FB, af samme grund. - De behøver ikke se hvor sent jeg går hjem fra Viktor. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Brøndby

Jeg fandt også en af mine faste GP på Facebook, men hende skulle jeg ikke være venner med, da en mine øvrige venner, der oven i købet var i et fast forhold ( gift) allerede var på hendes venneliste . 

 

Ha ha ha ha...... Mine venner behøver ikke kende alt til mit meget private  privatliv .

Del dette indlæg


Link til indlæg
91tr skrev, den 16/12/2016 at 20:57:

Men er det i orden? og hvis ja, skal jeg nu forvente sær behandling? rod? andet?

Mener du særbehandling?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tass

Diskretion er en lidt sjov størrelse. Reklamere ikke med hvad jeg laver, men skjuler det heller ikke. Hvis nogen kan få ondt i numsen over mine GP besøg, så er det dem der har et problem, ikke mig. Privat navn hører til samme kategori, kender den på mange GPere, ved ikke helt hvorfor, men det forbliver mellem mig og dem. Bruger normalt mit handle herinde fra og privat navn selv.
Med det sagt, så er det jo ene og alene op til dig, hvad der er ok når hun selv "invitere". Som gæst ville jeg ikke anmode ved en GP, men hvis hun selv invitere ser jeg ikke noget problem, hun har jo truffet valget fra hendes side... Har støt på flere GPere på facebook efterhånden. Men deres privatliv angår ikke mig, medmindre de selv fremviser det.

Men nok ikke nogen grund til at forvente særbehandling på den konto, det får man på en helt anden måde hvis man overhovedet får det ;)

bedste råd er nok at gøre som du selv finder bedst. Det kan kun den enkelte afgøre, ingen anden. Nogle gemmer sig bag skjulte numre, fake navne, ja jeg spekulere til tider på om der går Mission impossible i den med maske osv. :huh: set ud fra det man til tider læser..... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
91tr skrev, den 16/12/2016 at 20:57:

Har i nogen tid stødt på een af mine favorit piger i "personer du måske kender" listen, på facebook. - Muligvis fordi at jeg har hendes mobil nr, og fordi at iphone, facebook, ens kneppe vaner og hvor og hvornår man køre fra arbejde er kørt sammen i een pærevælling, således at man ingen anelse har om hvem og hvad folk ved om en liv.

Nå men. Det samme måtte jo være sket i hendes ente. Ingen af os kender hinandens borgerlige navne i "kneppe verdenen", men nu gør vi så på Facebook. 

Idag tilføjede hun mig så som ven. hendes initiativ. Det er sådan set ikke det store problem, jeg har 500 venner på facebook, hvoraf jeg ikke kender de 100. - Så hun kan nu være nr. 101 om man vil.

Men er det i orden? og hvis ja, skal jeg nu forvente sær behandling? rod? andet?

Nogle gange får man jo foreslået "personer du måske kender", på facebook, fordi man har fælles venner - og så er det jo ikke engang sikkert, at hun ved, hvem du er. Måske er hun bare typen, der modtager og sender mange venneanmodninger generelt.

Det virker som om, du har modtaget hendes venneanmodning uden at kontakte hende yderligere. Men nu, da I er venner på facebook, kan du jo roligt sende hende en besked dér - altså på facebook messenger - og uddybe nærmere.

Det er der i alt fald intet forkert i - du skriver jo til hende som hendes facebook-ven og ikke som andet. ;-)

Og så er det jo egentlig lige meget, hvad vi andre på eroguide.dk synes...

 

Redigeret af Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 91tr
Borende X skrev, for 22 timer siden:

Mener du særbehandling?

Ja jeg mener særbehandling. Omend, hun til tider også give en behandling som nogle vil finde sær....

autocorrect kan være en udfordring nogle gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
91tr skrev, Lige nu:

Ja jeg mener særbehandling. Omend, hun til tider også give en behandling som nogle vil finde sær....

autocorrect kan være en udfordring nogle gange.

Haha, ja, sidstnævnte kan være en led forbandelse. Der er således stor forskel på, om man skriver "lige gyldigt" eller "ligegyldigt" – det betyder næsten det modsatte, og "efter middag" er heller ikke det samme som "eftermiddag" :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
TboneDK skrev, den 16/12/2016 at 22:54:

F.eks har jeg INGEN nuværende arbejds- kollegaer på min FB, da jeg ikke syntes de behøver vide, hvad/hvem jeg laver i min fritid

Nu er facebook, desværre ikke det nemmeste at finde ud af - men du kan lave en gruppe til dine arbejdskollegaer og når du tilføjer nye venner blandt din arbejdskollegaer tilføje dem til denne liste, men husk straks at gøre deres adgang begrænset - så de ikke kan se din øvrige facebook-vennelister og hvad du ellers foretager dig - men kun se det, som du ønsker at dele med den gruppe, du har valgt at kalde dine arbejdskollegaer.

Desværre er facebook bygget op på en sådan måde at nye venner, som udgangspunkt har adgang til alt - hvor jeg syntes at det ville være mere naturligt, om de kun havde begrænset adgang og man så selv skulle give dem mere og mere adgang.

Til kontrol kan du trykke på de 3 små ubetydelige prikker (faktisk den væsentligste funktion på facebook, men af en eller anden grund ikke særlig opreklameret) ved siden af "Besked" og via et par omveje klikke dig frem til at se din egen profil som en bestemt person - dvs. at du indtaster navnet på f.eks. en arbejdskollega - og så kan du studere hvormeget og hvad vedkommende kan se på din egen profil, som om du var vedkommende :)

Ved siden af globussen er der også et ikon med en hængelås - derfra har du adgang til at justere, hvad du deler med vennerne - ultimativt kan du indstille facebook, så du kun deler med dig selv :)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fisseslikkeren skrev, for 19 minutter siden:

bruger ikke facebook. Er til insta og snap.

Det er da en enormt vigtig information, som alle bør vide - burde du ikke også dele det på facebook :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...