Hop til indhold
Gæst

Rent bedrageri imod demokratiet

Recommended Posts

Gæst

http://www.dr.dk/nyheder/indland/mails-afsloerer-uvildig-cbs-rapport-kopierede-fra-landbrugslobby

Det er desværre ikke første gang at vi ser forskere forsøge at manipolere med rapporter, til brug for de politiske beslutningstagere.

Dette er et uhyggeligt farligt skråplan at bevæge sig ud på, da det jo er en direkte undergravning af demokratiets grundprincipper.

Personligt mener jeg at en sådanne person skal kunne retsforfølges for bedrageri, og have en mærkbar straf på niveau med dokumentfalskneri (fængselsstraf) - om der allerede er lovhjemmel til det ved jeg ikke, men ellers var der et sted politikerne gerne måtte stramme op. Og bliver denne/disse mænd trukket for en domstol, så får vi også afklaret om der er tale om løgne-pressen eller ej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enig, men det er ualmindeligt, almindeligt. Alle prøver at få tingene deres vej.

Men at det kommer fra "skrigeskinkerne" i bæredygtigt landbrug, det er forkasteligt, er der nogen der råber op, når der er det mindste der går dem i mod, så er det dem

Dybest set, kan man vel sige, at de fleste landbrug hører under kategorien, bistandsklienter

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har altid været et problem med uvildighed i forhold til landbrug.

Det er landbruget selv, der sidder med alt væsentlig data og viden på området, men de er ikke uvildige.

Forskerne på KU m.fl. ønsker ikke at bruge data fra landbruget selv (pga. manglende objektivitet), og forsøger at basere deres forskning på inddirekte målinger mv., og kommer derfor ud med forskningsresultater der anvendelsesmæssigt er begrænsede - ja, måske ligefrem misvisende. Og i øvrigt så ville det være underligt, hvis der ikke ligeledes fandtes forskere på KU der ligeledes "vinkler" deres forskning i forhold til en bestemt dagsorden.

Egentligt ærgerligt, at der er så mange, der har mistet tilliden til andre mennesker...

Kan det virkelig passe, at landbrugets forskere og/eller KU's forskere er nogle "onde" mennesker??

Del dette indlæg

Link til indlæg
den slatne skrev, for 2 timer siden:

... Personligt mener jeg at en sådanne person skal kunne retsforfølges for bedrageri, og have en mærkbar straf på niveau med dokumentfalskneri (fængselsstraf) - om der allerede er lovhjemmel til det ved jeg ikke ...

Tjah, Penkowa måtte jo en tur eller to i retten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Tjah, Penkowa måtte jo en tur eller to i retten.

Så vidt jeg har forstået, så er hun kun dømt for dokumentfalsk i forhold til misbrug af bevillingsmidler (dvs. hun anvendte midlerne til private formål og forsøgte at tørre den af på en assistent). Retten har ikke taget stilling til hendes forskning som sådan, idet sagen om hendes forskning er faldet til jorden pga. forældelse.

Mht. citatfusk, så er Esben Lunde Larsen nok mere relevant at bruge som eksempel. Han fik dog kun en reprimande.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 minut siden:

... Retten har ikke taget stilling til hendes forskning som sådan, idet sagen om hendes forskning er faldet til jorden pga. forældelse.

Det var vistnok også derfor, at Landsretten dømte mildere ned Byretten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Filosoffen skrev, for 26 minutter siden:

Det har altid været et problem med uvildighed i forhold til landbrug.

Det er landbruget selv, der sidder med alt væsentlig data og viden på området, men de er ikke uvildige.

Forskerne på KU m.fl. ønsker ikke at bruge data fra landbruget selv (pga. manglende objektivitet), og forsøger at basere deres forskning på inddirekte målinger mv., og kommer derfor ud med forskningsresultater der anvendelsesmæssigt er begrænsede - ja, måske ligefrem misvisende. Og i øvrigt så ville det være underligt, hvis der ikke ligeledes fandtes forskere på KU der ligeledes "vinkler" deres forskning i forhold til en bestemt dagsorden.

Egentligt ærgerligt, at der er så mange, der har mistet tilliden til andre mennesker...

Kan det virkelig passe, at landbrugets forskere og/eller KU's forskere er nogle "onde" mennesker??

Grundlæggende er jeg ligeglad om man vildleder positivt eller negativt omkring landbruget - i begge tilfælde er det dokumentfalsk overfor demokratiet

Der er ikke tale om "onde" mennesker - det er bevidst faglig uhæderligt, en person som ved hvad der er fagligt korrekt, og bevidst fordrejer det, som eksemplet tydeligt viser - og det skal straffes hårdt, også hvis at det er KU eller andre, elllers får vi en meget syg kultur, som ødelægger vort demokrati endnu mere

download.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
McQueen skrev, for 3 timer siden:

Kræmmerskolen slår til igen.

Hold venligst KU udenfor her :-)

Der findes brådne kar i enhver institusion, og dette område er af høj samfundsmæssig betydning, så derfor skal der slåes ned på et hvert tilfælde

jeg tror desværre at det er mere udbredt en man lige tror, tag fx meget af Lomborgs forskning, som flere gange er dokumenteret værende uhæderlig forskning, ved at være selektiv i sine sortering af resultater

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, den 8/12/2016 at 10:49:

Så vidt jeg har forstået, så er hun kun dømt for dokumentfalsk i forhold til misbrug af bevillingsmidler (dvs. hun anvendte midlerne til private formål og forsøgte at tørre den af på en assistent). Retten har ikke taget stilling til hendes forskning som sådan, idet sagen om hendes forskning er faldet til jorden pga. forældelse.

Mht. citatfusk, så er Esben Lunde Larsen nok mere relevant at bruge som eksempel. Han fik dog kun en reprimande.

Han er vist også bare kun en ungdomspolitisk fusker:

http://www.altinget.dk/artikel/embedsmaend-advarede-esben-lunde-om-omstridt-cbs-rapport

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
KF skrev, for 16 minutter siden:

Den berømte "jakke di jakke di jak, kan du lære tv2 at stave til frifindelse" udtalelse:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-09-08-penkowa-frifundet-for-groft-dokumentfalsk-laer-at-stave-til-frifindelse

KF. 

Jakke di jakke di jak.... men de mener at hun har begået noget som var kriminelt da hun lavede dokumentfalsk

Man kan også sige -det er ikke injurie når jeg siger HUN HAR BEGÅET DOKUMENTFALSK

Men da det ikke er grof - så er hun blevet frifundet - det har hun dommernes ord for

Del dette indlæg

Link til indlæg
den slatne skrev, den 12/8/2016 at 09:16:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/mails-afsloerer-uvildig-cbs-rapport-kopierede-fra-landbrugslobby

Det er desværre ikke første gang at vi ser forskere forsøge at manipolere med rapporter, til brug for de politiske beslutningstagere.

Dette er et uhyggeligt farligt skråplan at bevæge sig ud på, da det jo er en direkte undergravning af demokratiets grundprincipper.

Personligt mener jeg at en sådanne person skal kunne retsforfølges for bedrageri, og have en mærkbar straf på niveau med dokumentfalskneri (fængselsstraf) - om der allerede er lovhjemmel til det ved jeg ikke, men ellers var der et sted politikerne gerne måtte stramme op. Og bliver denne/disse mænd trukket for en domstol, så får vi også afklaret om der er tale om løgne-pressen eller ej. 

Det gælder manipulation begge veje?går jeg ud fra

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 7 timer siden:

Det gælder manipulation begge veje?går jeg ud fra

Altså offentligheden forsøger at manipulere forskerne? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 2 timer siden:

Altså offentligheden forsøger at manipulere forskerne? 

Ja og omvendt .forskere har jo en agenda .de kan vejede og nogen gange vildlede .men forskere kan da bestemt blive manipuleret af offentligheden. Og de kan manipulere offentligheden .antyder du det modsatte

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 9 minutter siden:

Ja og omvendt .forskere har jo en agenda .de kan vejede og nogen gange vildlede .men forskere kan da bestemt blive manipuleret af offentligheden. Og de kan manipulere offentligheden .antyder du det modsatte

Ha ha ha... du er sgu sjov.

Forskere der lader sig manipulere af offentligheden har vi allerede et par ord for: 

DÅRLIGE forskere

og snart 

ARBEJDSLØSE forskere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, Lige nu:

Ha ha ha... du er sgu sjov.

Forskere der lader sig manipulere af offentligheden har vi allerede et par ord for: 

DÅRLIGE forskere

og snart 

ARBEJDSLØSE forskere.

Var det ikke netop det de blev .manipuleret .og begge veje du læser ensporet og ud fra din holdning ?eller hvad dårlige forskere er dem som levere resultat der ikke behager dig .

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 13 minutter siden:

Var det ikke netop det de blev .manipuleret .og begge veje du læser ensporet og ud fra din holdning ?eller hvad dårlige forskere er dem som levere resultat der ikke behager dig .

Forskerne er sgu da IKKE blevet manipuleret.

Det kan derimod SELV manipulere....som Troels Troelsen....og Penkowa...

Hvad er det for noget vrøvl bare at skrive: "Det gælder manipulation begge veje?går jeg ud fra "

Er det for at kaste røgslør over diskussionen eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 8 minutter siden:

Forskerne er sgu da IKKE blevet manipuleret.

Det kan derimod SELV manipulere....som Troels Troelsen....og Penkowa...

Hvad er det for noget vrøvl bare at skrive: "Det gælder manipulation begge veje?går jeg ud fra "

Er det for at kaste røgslør over diskussionen eller?

Nej intet røgslør men hvem er uvildig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 5 minutter siden:

Nej intet røgslør men hvem er uvildig 

Du gør i hvert fald ikke meget for at fremme forståelse for uvildighed, når du blot råber 'spejl' ved alle dokumenterede fuskerier!

Det er jo præcist sådan det postfaktuelle samfund og dets konspirationsteoretikere får vind i sejlene!

Ved at trække tæppet væk under det faglige arbejde (i stedet for en faglig kritik, der ALTID er meget velkommen...og super nødvendig, i øvrigt)...så alt i stedet bliver præsenteret som 'lige godt' og alle som 'eksperter'!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 44 minutter siden:

Du gør i hvert fald ikke meget for at fremme forståelse for uvildighed, når du blot råber 'spejl' ved alle dokumenterede fuskerier!

Det er jo præcist sådan det postfaktuelle samfund og dets konspirationsteoretikere får vind i sejlene!

Ved at trække tæppet væk under det faglige arbejde (i stedet for en faglig kritik, der ALTID er meget velkommen...og super nødvendig, i øvrigt)...så alt i stedet bliver præsenteret som 'lige godt' og alle som 'eksperter'!

Nej jeg støtter ikke  den ene eller anden vurdering .da omfanget og konsekvenserne ikke er så ligetil som beskrevet

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 22 minutter siden:

Nej jeg støtter ikke  den ene eller anden vurdering .da omfanget og konsekvenserne ikke er så ligetil som beskrevet

Igen... ren kontrafaktisk demagogi

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 54 minutter siden:

Igen... ren kontrafaktisk demagogi

Kontrafaktisk demagogi :-) den var god .du tror det bliver mere rigtigt hvis du henholder dig til fakta der følger din overbevisning alt andet er postfaktuelt og nu kontrafaktisk :-) men jeg vil overgive mig til fakta .hvis vi lukker landbruget ned eller lader dem lukke på grund af snævre miljø forhold .så vil forureningen i Danmark blive mindre og vi kan så købe vores fødevarer der hvor der ingen kontrol er så de kan nedbryde miljøet endnu mere .men det indregner forskerne vel ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
pocketmoney skrev, for 21 minutter siden:

du tror det bliver mere rigtigt hvis du henholder dig til fakta

JA...pr. definition.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu