Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Så kommer der afgift på tyske veje...

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

.... burde vi så få afgift på danske veje? 

Jeg mener vi burde have det. Nu betaler danske billister jo i store dele af EU

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men til gengeld vi betaler meget mere i vægtafgift og registeringsafgift i forhold til andre EU lande. Så ingen betaling på danske vej !!!

Redigeret af Sexdyretxxx

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det ikke kun på motorvejen, der kommer afgift. Det er vel ikke det store problem for de af os, der kun skal ned i Fleggaard i Flensborg  - og en tur på Apenraderstrasse, Junkerhohlweg, Burgstrasse, Feldstrasse eller Harrisleerstrasse.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 timer siden:

Så kommer der afgift på tyske veje...

Kan vi komme det lidt nærmere?.

KF. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
KF skrev, for 7 timer siden:

Kan vi komme det lidt nærmere?.

KF. 

nøjagtige dato ikke fastsat men det er blevet godkendt af EU nu ( efter afslag i første omgang)

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Sexdyretxxx skrev, for 8 timer siden:

Men til gengeld vi betaler meget mere i vægtafgift og registeringsafgift i forhold til andre EU lande. Så ingen betaling på danske vej !!!

Måske det er gået din næse forbi, men ideen er udlændinge skal betale for at køre på danske veje

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 54 minutter siden:

nøjagtige dato ikke fastsat men det er blevet godkendt af EU nu ( efter afslag i første omgang)

Hvad mon har fået transportkommisæren til at skifte mening i sagen?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 53 minutter siden:

Måske det er gået din næse forbi, men ideen er udlændinge skal betale for at køre på danske veje

Udlændinge betaler i forvejen forvejen for at benytte danske veje, i form af brændstofafgifter.

(Og lastbiler betaler decideret vejbenyttelsesafgift).

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Oralis voluptatem skrev, for 7 timer siden:

...Hvis det betyder at de hurtigere bliver færdig med alt det vejarbejde der er i Tyskland pt. Så betaler jeg gerne 10 euro pr. gang.

Vil et eventuelt provenu fra vejafgiften, være højere end nuværende bevillinger?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Havnebumsen
KF skrev, for 4 timer siden:

Hvad mon har fået transportkommisæren til at skifte mening i sagen?.

KF.

Der er jo vignettekort etc i store dele af EU hvorfor skulle Tyskland så ikke have lov? 

Årsagen for afslag var tidligere at tyskerne fik reduceret beløbet i eksisterende vægtafgift. 

Formoder at tyskerne bare sænker vægtafgift med tilsvarende beløb og man så skal betale begge dele ligesom alle de andre lande

Del dette indlæg

Link til indlæg
Havnebumsen skrev, for 6 timer siden:

Der er jo vignettekort etc i store dele af EU hvorfor skulle Tyskland så ikke have lov? 

Årsagen for afslag var tidligere at tyskerne fik reduceret beløbet i eksisterende vægtafgift. 

Formoder at tyskerne bare sænker vægtafgift med tilsvarende beløb og man så skal betale begge dele ligesom alle de andre lande

Det var jo som du skriver, fordi det var stillet an, så tyskerne selv ikke skulle betale.

Noget må være blevet ændret. :-)

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Havnebumsen
KF skrev, for 33 minutter siden:

Det var jo som du skriver, fordi det var stillet an, så tyskerne selv ikke skulle betale.

Noget må være blevet ændret. :-)

KF.

Min sidste linie beskriver hvad jeg finder mest sandsynligt der er sket. I stedet for Tyskerne er blevet fritaget for vignette skal alle betale vignette/vejafgift. Tyskerne får bare sænket deres vægtafgift med tilsvarende beløb. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Havnebumsen skrev, for 2 minutter siden:

Min sidste linie beskriver hvad jeg finder mest sandsynligt der er sket. I stedet for Tyskerne er blevet fritaget for vignette skal alle betale vignette/vejafgift. Tyskerne får bare sænket deres vægtafgift med tilsvarende beløb. 

Jamen var det ikke netop problemet, da de fik afslaget?. At tyskerne i realiteten ikke ville komme til at betale, da deres vægtafgift ville blive sænket tilsvarende? Eller husker jeg forkert?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Havnebumsen
KF skrev, for 9 minutter siden:

Jamen var det ikke netop problemet, da de fik afslaget?. At tyskerne i realiteten ikke ville komme til at betale, da deres vægtafgift ville blive sænket tilsvarende? Eller husker jeg forkert?

KF.

jo men ordlyden er nok ændret. Har ikke hørt at selve oplægget skulle være ændret

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu