Hop til indhold
Jogge

Privatliv på IPhone

Recommended Posts

Jeg orker ikke at starte en religionskrig mellem iPhone eller android. Derimod ønsker jeg helt faktuelt erfaringer med hvordan i sikre jeres privatliv på en IPhone.

Og nej det er ikke nok bare at sætte kodeord på, for i familien med børn sker det på en restaurant i ny og næ at een af ungerne låner telefonen eller der opstår andre situationer hvor konen pludselig står med telefonen i hånden og spørger, hvad er koden. 

Jeg har lige fået iPhone og jeg føler mig totalt blottet. Det er nu lykkedes mig, håber jeg, at den ikke synkroniserer alt muligt uforudsigeligt til min iPad derhjemme. 

På min Android havde jeg installeret Handcent som er et SMS program som kan fange SMS fra udvalgte numre og gemme dem bag koder, og iøvrigt ikke vise der sædvandlige ikon med at nu er der kommet en SMS. 

Hvad gør i på iPhone? Kan man oprette SMS biblioteker eller lignende?

hvilken browser bruger I? På Android brugte jeg een med kode på. Så slap jeg for at slette historik mm hver gang jeg havde været herinde. 

Hvad med billeder? Her savner jeg også en let måde at gemme visse billeder så ungerne ikke falder over dem. Her er det faktisk frække billeder af deres egen mor jeg gerne vil skåne dem for. 

Så helt generelt savner jeg gode råd til igen at få privatliv på min telefon. For jeg nægte at tro på at en så populær telefon som iPhone kan give ejeren så få muligheder for tilpasning. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gode dyr er rådne ... i Apples verden er vi alle uskyldige små lam, der aldrig kan finde på at træde forkert.

Apple er ret konsekvente med at udelukke programmer, som kan bruges til noget snavs, men du kan hente browseren "Opera". Der kan du slette historik. Derudover findes der et mailprogram, der hedder Ibis-mail. Det kan låses af med en kode.

Husk også at slukke for telefonen, så Kort og Find My iPhone ikke holder øje med, hvor du har været.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest anders Jensen

Jeg anvender private browsing når jeg er på Ero guide ( og læg mærke til jeg har delt ordet op) 

det gør jeg også med super fransk og mega fransk - ellers bum så kommer der også noget op der ikke ser helt godt ud hvis konen låner den og skriver super :)))) 

du kan godt slå find min iPhone fra - det er klart det sikreste 

men i det hele taget er det jo et totalt lortekoncet 

mht kun iPhone pga jeg skal på arbejde 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til billede og videoer bruger jeg "My Folder"

Mener det kostede cirka 20,- og så kan du importere alle film og billeder derind og slette dem efterfølgende i den almindelig galleri. Man skal bruge kode for at lukke appén op, og hvis der er forsøg på "indbrud" kan man sætte telefonen til at tage et billede af den der sidder med telefonen. Det får du så en notifikation om næste gang du logger ind. 

App ikonet, synes jeg, er meget neutralt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
anders Jensen skrev, for 3 timer siden:

Jeg anvender private browsing når jeg er på Ero guide ( og læg mærke til jeg har delt ordet op) 

Den der pointe med autocomplete og autocorrect er nemlig væsentlig. Det er jo også i tastaturordbogen de gemmes - ikke bare i fx en browser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja... det mest åbenlyse er jo, helt at udlade at have noget "tys tys" på sin officielle I-phone, I-pad m.v. Det er ihvertfald nemt at administrere, kontra løbende at være nervøs angående sikkerheden når nysgerrige hænder/øjne nærmer sig et medie 1 meter fra en selv. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det er ikke nemt (selvom målet for Apple netop er at gøre det nemt fx at skifte device).

Husk også at slå bannere fra, hvis du fx bruger LINE. Uheldigt at vise noget til nogen, og der pludselig kommer en kælen besked med hjerter m.v. ned fra toppen af skærmen!

Jeg bruger i øvrigt LastPass (der primært er en kodeords husker) og webmail. LastPass har en egen browser og alt er beskyttet med fingeraftryk. 

Browsing bruger jeg dog mest in private i Chrome. Det er ikke så smart hvis jeg fx kopierer et link. Pludseligt bliver det foreslået sat ind i Facebook - UPS med dobbelt ups på!

Måske jeg skulle følge med her, så jeg bliver mere snu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...