Hop til indhold
Guest Rockhound

Forkortelser

Recommended Posts

holstebronx skrev, den 8/12/2016 at 19:09:

Fundet på nettet:

 

-Amerikansk 1 er samleje uden for sengen.
-Amerikansk 2 samleje på stol med ansigtet mod hinanden.
-Andalusisk er stimulation af penis mellem lårene (også russisk).
-Dansk er samleje typisk i missionærstilling.
-Esperanto er stimulation af penis mellem fødderne.
-Hollandsk er som Espereranto men med træsko på.
-Engelsk er et utilfredstillende samleje.
-Fransk er oralsex.
-Græsk er analsex.
-Italiensk er stimulation i armhulen.
-Japansk er at blive bundet.
-Japansk 2 er telefonsex/internetsex.
-Norsk er onani med hånden, mens man overvejer et samleje.
-Pariserfransk er oralsex uden kondom (også superfransk).
-Russisk er stimulation af penis mellem lårene (også andalusisk).
-Spansk er stimulation af penis mellem brysterne. En variation herover er spansk baldesex, hvor manden stimulerer sin penis mellem kvindens balder.
-Schweisisk er massage med to kvinder, hvor den ene masserer sine egne kønsorganer, mens den anden slikker mandens kønsorganer.
-Svensk er onani med hånden.
-Tysk er samleje, hvor kvinden rider på manden.
-Tjekkisk er sex med dyr( zoofili ).
-Tysk er sadomasochisme (både blidt og hårdt

 

************** Hvorfor fanden er der 2 x tysk ?!

Tak for info. Jeg skal have ændret mine annoncer nu :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 41 minutter siden:

Og det fremmer jo ikke ligefrem min sproglige udvikling , at jeg ikke benytter mig af de sprog jeg engang mestrede - ligeledes er det med vores evner inden for de fleste ting 

- heraf også stavning . 

Og nej , jeg kan simpelthen ikke fordrage hvis man ikke formår at mestre  sproget korrekt .

Der er naturligvis mange niveauer at mestre sproget på, men at lade det gå til grunde under et bjerg af forkortelser ,det anser jeg bestemt ikke som en gyldig grund.

Jeg forstår fint, at nogen mener at det er nødvendigt med forkortelser -

MEN det er vel i bund og grund at lade sig rive med strømmen , fordi "sådan gør alle andre jo også - så kan jeg vel også gøre det "

 Jeg anser det altså som dovenskab 

- hverken en udvikling eller en nødvendighed . 

 

Jeg er bevidst om ,at jeg lyder ret forstokket og konservativ - selvom jeg langt fra bærer et konservativt sind, tvært imod  . haha :D 

Men lige på dette punkt, er jeg altså yderst konservativ .

Jeg taler også rigsdansk, og jeg har altid forsøgt at undgå at tilegne mig en dialekt , uanset hvor i landet jeg har boet

Jeg har altså svært ved at se noget som jeg virkelig holder af , gå til grunde. 

Og jeg holder virkelig af sproget og især af det , at kunne mestre det så korrekt som muligt. 

Sådan er vi jo så forskellige . 

Vi har vel alle vores standpunkter og forskellige ting som vi hver især kæmper for at bevare standarten af ? 

Af en, der "ikke kan fordrage når man ikke formår at mestre sproget korrekt ..." laver du altså pænt mange fejl selv. Fx her også en dobbeltkonfekt ("mestre korrekt," og nej man kan ikke tale om niveauer af mestring, det er volapyk, omend du ikke er ene om det), men også helt basale, såsom at du sætter mellemrum før et tegn, forveksler ord ("standart" er en fane), vælger helt forkert ord (heraf i stedet for enten heriblandt eller herunder) og benytter særskrivning (tvært imod). 

Jeg nævner det kun, fordi du siger du selv går op i det. Og så fordi det kunne være en pointe at være eftergivende over for andres fejl, for de fleste af os laver selv fejl (inkl. undertegnede).

Derudover er der intet belæg for at sproget går til grunde, det forandrer sig bare ligesom det altid har gjort. Den form du har tilegnet dig, ville generationer før dig betragte som degenereret.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Bebop skrev, for 49 minutter siden:

Af en, der "ikke kan fordrage når man ikke formår at mestre sproget korrekt ..." laver du altså pænt mange fejl selv. Fx her også en dobbeltkonfekt ("mestre korrekt," og nej man kan ikke tale om niveauer af mestring, det er volapyk, omend du ikke er ene om det), men også helt basale, såsom at du sætter mellemrum før et tegn, forveksler ord ("standart" er en fane), vælger helt forkert ord (heraf i stedet for enten heriblandt eller herunder) og benytter særskrivning (tvært imod). 

Jeg nævner det kun, fordi du siger du selv går op i det. Og så fordi det kunne være en pointe at være eftergivende over for andres fejl, for de fleste af os laver selv fejl (inkl. undertegnede).

Derudover er der intet belæg for at sproget går til grunde, det forandrer sig bare ligesom det altid har gjort. Den form du har tilegnet dig, ville generationer før dig betragte som degenereret.

Nu er der jo forskel på at bruge forkortelser og på,at være ordblind eller lave stavefejl ? 

Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at jeg ikke bryder mig om stavefejl ? Jeg var for eksempel ret vild med

@Frække Ida og hendes måde at skrive på.

Jeg savner hende pokkers meget herinde på EG . For hendes forkortelser og stavemåde var genial og hendes udtryksform og valg af måder at stave og forkorte på, var hendes helt egen og trods hendes unikke forkortelser , så gav de ikke mig nogen tvivl om, hvad hendes sammensætning af bogstaver betød - netop fordi hun havde hendes helt unikke måde at gøre sig forståelig på. 

Og hun er altså hverken doven eller dum. Hun er genial efter min mening . 

 

Der er masser der ikke er så gode til at stave. Det anser jeg bestemt ikke som værende en fejl hos folk?

Man er jo ikke doven fordi at man er ordblind , eller fordi at man ikke kan stave  ? 

Det er forkortelserne som mange bruger  jeg anser som dovenskab - og jeg anser de måder at forkorte på, som værende direkte uopfindsomt.

    

Jeg kan sagtens forstå din lussing :) Men der er altså forskel på, ikke at kunne stave - og på ikke at gide.

Og forkortelser som denne tråd hentyder til,  anser jeg i høj grad som dovenskab. IKKE som stavefejl.

Når jeg er så vild med for eksempel @Frække Ida måde at stave på, er det fordi jeg anser det som værende genialt at gå mod strømmen og opfinde sin egen unikke måde at sammensætte ordene på. Og nej , hendes måde er da langt fra fri for stavefejl . men det er for mig ligegyldigt med stavefejl. Det er genialiteten bag stavefejlene og den måde man vender sig mod strømmen på, jeg anser som værende genialt . 

 

Du tænder mig kun, med dine verbale tæsk :P 

Så smæk du bare løs @Bebop

Jeg kan li`det :D 

 

 

 

 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 7 minutter siden:

Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at jeg ikke bryder mig om stavefejl ?

I så fald er det mere fundamentale sprogvanskeligheder, for du skrev:

Kamilla K skrev, for 1 time siden:

ligeledes er det med vores evner inden for de fleste ting 

- heraf også stavning . 

Og nej , jeg kan simpelthen ikke fordrage hvis man ikke formår at mestre  sproget korrekt .

Din formulering er svær at læse som andet end at du går op i retstavning?

Men min pointe var netop ikke at kritisere dit sprog eller din stavning. Kun at opfordre til lidt tolerance.

Kamilla K skrev, for 8 minutter siden:

 

Og forkortelser som denne tråd hentyder til,  anser jeg i høj grad som dovenskab. IKKE som stavefejl.

Det er de ikke altid. Når man skal lave en liste kan forkortelser hjælpe læseren til et hurtigere overblik end fuld tekst. Hvis jeg skimmer 100 annoncer for at se, hvem der tilbyder fransk uden gummi, så er det meget hurtigere at gennemskue, hvis alle annoncører bruger fx "OWO". Det er samtidig en internationalt anerkendt forkortelse, som forebygger misforståelser. Så det er ikke dovenskab, men snarere klogskab at anvende den. :-)

Kamilla K skrev, for 13 minutter siden:

Du tænder mig kun, med dine verbale tæsk :P 

Så smæk du bare løs

Haha. Vi kunne godt lave sjov, for jeg synes det er sjovt at rette folk, når de selv gerne vil have det. Og indimellem også når de ikke vil (mest når de puster sig op). ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Bebop skrev, for 3 minutter siden:

I så fald er det mere fundamentale sprogvanskeligheder, for du skrev:

Din formulering er svær at læse som andet end at du går op i retstavning?

Men min pointe var netop ikke at kritisere dit sprog eller din stavning. Kun at opfordre til lidt tolerance.

Det er de ikke altid. Når man skal lave en liste kan forkortelser hjælpe læseren til et hurtigere overblik end fuld tekst. Hvis jeg skimmer 100 annoncer for at se, hvem der tilbyder fransk uden gummi, så er det meget hurtigere at gennemskue, hvis alle annoncører bruger fx "OWO". Det er samtidig en internationalt anerkendt forkortelse, som forebygger misforståelser. Så det er ikke dovenskab, men snarere klogskab at anvende den. :-)

Haha. Vi kunne godt lave sjov, for jeg synes det er sjovt at rette folk, når de selv gerne vil have det. Og indimellem også når de ikke vil (mest når de puster sig op). ;-)

:lol:

jamen jeg er altså også en slem pige @Bebop , det kan jeg godt se

Så det er kun godt, at du forsøger at sætte mig på plads

Sådan skal det være ! :P:D 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Bebop skrev, for 9 minutter siden:

 

Kamilla K skrev, for 24 minutter siden:

Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at jeg ikke bryder mig om stavefejl ?

I så fald er det mere fundamentale sprogvanskeligheder, for du skrev:

Kamilla K skrev, for 1 time siden:

ligeledes er det med vores evner inden for de fleste ting 

- heraf også stavning . 

Og nej , jeg kan simpelthen ikke fordrage hvis man ikke formår at mestre  sproget korrekt .

Din formulering er svær at læse som andet end at du går op i retstavning?

Men min pointe var netop ikke at kritisere dit sprog eller din stavning. Kun at opfordre til lidt tolerance.

Kamilla K skrev, for 24 minutter siden:

 

Og forkortelser som denne tråd hentyder til,  anser jeg i høj grad som dovenskab. IKKE som stavefejl.

Det er de ikke altid. Når man skal lave en liste kan forkortelser hjælpe læseren til et hurtigere overblik end fuld tekst. Hvis jeg skimmer 100 annoncer for at se, hvem der tilbyder fransk uden gummi, så er det meget hurtigere at gennemskue, hvis alle annoncører bruger fx "OWO". Det er samtidig en internationalt anerkendt forkortelse, som forebygger misforståelser. Så det er ikke dovenskab, men snarere klogskab at anvende den. :-)

 

jeg er ligeglad - jeg synes personligt at det er dovenskab . Jeg bøjer mig IKKE på det punkt :P  

Men du er velkommen til at synes at det er genialt - jeg er bare ikke enig med dig 

Jeg er nok mere tolerant end de fleste på mange punkter - du tager grueligt fejl af mit væsen, hvis du mener noget andet 

Men lige på det punkt, så anser jeg kun @Frække Ida unikke måde at mestre sproget på, som værende genial.

Hendes måde , er bestemt unik og den går så meget mod strømmen på så genial en facon ,at jeg betragter det som klogskab 

Jeg anser det bestemt IKKE som klogskab ,at følge strømmen som en død fisk ,uden at have trang til at sætte sig eget unikke præg. 

Vil du også give mig smæk for denne kommentar ? :P 

HVis nu at jeg tigger pænt ? 

Be om ? :P:D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
StudineMILF skrev, for 1 minut siden:

Sig frem :P

Nej jeg har ingen forslag :) det troede jeg at du havde, ud fra "sprog guiden"

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 6 timer siden:

  Men du er velkommen til at synes at det er genialt - jeg er bare ikke enig med dig 

Jeg er nok mere tolerant end de fleste på mange punkter - du tager grueligt fejl af mit væsen, hvis du mener noget andet 

Genialt er for stort et ord til at beskrive, hvad jeg mener om det. Men OWO er klart bedre end "superfransk" som ikke er entydigt, og TLA'er er hurtige at afkode, når man har lært dem. Og det tager kortere tid at forstå OWO end superfransk pga entydigheden :-)

Det med tolerance går på de forskellige valg af sprog, som uanset din opfattelse ikke behøver bunde i dovenskab. Jeg generaliserer ikke til din holdning til alt andet. Folk kan ofte have meget afgrænsede felter af konservativ intolerance ;-)

Hvis jeg skal spanke dig, så er det for din opfattelse af den stil @Frække Ida benytter. Den er ikke genial, det bare klassisk sms- og chatsprog, som du vist ellers selv beklagede dig over?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Bebop skrev, for 40 minutter siden:

Genialt er for stort et ord til at beskrive, hvad jeg mener om det. Men OWO er klart bedre end "superfransk" som ikke er entydigt, og TLA'er er hurtige at afkode, når man har lært dem. Og det tager kortere tid at forstå OWO end superfransk pga entydigheden :-)

Det med tolerance går på de forskellige valg af sprog, som uanset din opfattelse ikke behøver bunde i dovenskab. Jeg generaliserer ikke til din holdning til alt andet. Folk kan ofte have meget afgrænsede felter af konservativ intolerance ;-)

Hvis jeg skal spanke dig, så er det for din opfattelse af den stil @Frække Ida benytter. Den er ikke genial, det bare klassisk sms- og chatsprog, som du vist ellers selv beklagede dig over?

 

jamen jeg ved ikke hvad folk mener med alt det superfransk og megafransk og hvad der ellers er af slang for de forskellige begreber ? Jeg er ret dum når det gælder de begreber og ofte synes jeg at folk har forskellige forklaringer og er uenige om hvad det betyder. Så jeg bruger dem ikke selv, netop for at der ikke skal opstå misforståelser.

Jeg kan heller ikke sms,-og chatsprog , for jeg skriver helst ikke sms og jeg chatter endnu mindre. Jeg har bare aldrig før set den måde som frække ida skriver på, og der er ellers en del der skriver sms til mig , selvom jeg sjældent svarer på sms - men den måde har jeg aldrig før set nogen skrive på :) 

Jeg kan godt li`det. Men når der kun kommer forkortelser og slang som foreksempel de forkortelser og slang der er blevet nævnt i denne tråd, så er det altså ikke mange der forstår hvad der menes. Og vigtigheden for kommunikation er vel , at tale og skrive så alle kan forstå hvad der menes ?

Jeg taler og skriver ikke selv så alle forstår hvad jeg mener. Jeg tog en videre uddannelse et sted, hvor de fleste var mellem 18 og 22 år og der var allerede så stor en kløft imellem mig og de unge, at det kun var de ældre der forstod hvad jeg sagde. 

Jeg går ikke SÅ meget op i  sprogkundskaber, som du måske gør :)

Jeg har gjort. Men dengang var jeg også lidt klogere , end nu . Det er en lang forklaring som ikke behøver at blive detaljeret, for det har intet med forkortelser at gøre :) 

 jeg synes helt sikkert at det er stort , at du har al den overskud.

Jeg har ofte lagt mærke til at du går meget op i at kommentere og forklare og det tager jeg hatten af for, at du går så meget op i . 

Men helt enige , det bliver vi to altså aldrig.  For det kan jeg bedst li, at vi ikke er :P  :wub:

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, sprog er en alvorlig ting, og det er på høje tid, at nogen begynder at problematisere det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Ja, sprog er en alvorlig ting, og det er på høje tid, at nogen begynder at problematisere det.

:lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmm har læst tråden der går fra " begreber i sex verden" Frank tysk græsk og italiensk, læser så at Norsk, er onani, mens man tænker på samleje, tilbage i primo 90 erne på Peter BNgvej var jeg med til et gang bang, hvor jeg af de udøvende dejlige kvinder blev belært om at norsk, var Frank, men at kvinden har en isterning i munden.... ak ja sprog udvikler sig...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...