Hop til indhold
Gæst

Er man partout intellektuel fordi man er belæst?

Recommended Posts

Nej, men noget kunne tyde på, at manden besidder et klarsyn som få og har modet til at give udtryk herfor.

Jeg glæder mig til at se ham navigere i oprørte vande.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fra wiki:

"Intellektuel betegner det at forholde sig abstrakt, rationelt og objektivt reflekterende til sin omverden. At være intellektuel handler altså ikke nødvendigvis om at være specielt intelligent; det skal mere forstås som en bestemt måde at anvende sin intelligens på i sit møde med verden. Den intellektuelle tilgang står i modsætning til en mere umiddelbar, følelsesdrevet måde at opfatte tingene på.".

Men Mattis lyder da som én der tør sige til Putin og andre, hvor skabet skal stå. (Ikke at jeg tvivler på, at Trump vil blive bedstevenner med Putin).

KF.

Redigeret af KF
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit bedste bud er Kor og godt nej. Hvis man suger alt til sig uden at stoppe og tænke kan det være rigtigt eller siger arhh det lyder da godt nok lidt for meget eller for unuanceret. Klogskab og intelligents er to vidt forskellige ting. intelligent er evne til at se tingene i andre perspektiver foroven og tvivle.

Den engelske filosof Bertrand Russel sagde i noget stil med at de dumme er så stråsikrer og de intelligente er så fuld af tvivl

Dette er en kunst, og dette kræver mod man skal være ham der er uenig med alle andre og tør at argumenter mod alle andre. sætte spørgsmålstegn jeg elsker dette.

Jeg kom til at skrive på chatten at jeg nok godt kunne finde på at stemme på Donald Trump, og chatten var et udbredt Hillary Clinton land, og hele Danmarks befolkning lige borset fra nogle få modige. Så blev jeg haglet ned blev og når jeg nu også hersket tvivl om hvem der er værst Donald Trump eller Hillary Clinton: Jeg ved ikke hvem der er værst, men i Hillary Clinton land er det bandlyst at tvivle på at det er Donald Trump der er værst.

Jeg forholder mig objektivt til tingene. thats it

Jeg er ikke Amerikaner så jeg kan ikke udelukke at jeg vil stemme på Trump hvis jeg var amerikaner, jeg kan hellere ikke udelukke at jeg vil stemme på Hillary. Faktum man må hellere sige og mene det alle andre siger og mener for ikke at komme ud i konflikt.

dette er at være intellektuel? i min optik jeg kan jo tage fejl, men der er vist ingen endegyldige svar på det. Gudskelov

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu