Hop til indhold
Romantikeren

Mopper vs Jan Sonnersgaard

Recommended Posts

Jeg ved ikke om det er det rigtigt forum, men det går da helt skævt på de danske medier.

En stor forfatter Jan Sonnersgaard som er nok en af vores tid mest talentfulde forfattere overhoved, han døde af et hjertestop i Beograd, også Mopper Linse Kesslers mor som døde af en langvarig sygdom, det er selvfølgelig trist alt sammen og sender en kærlig og venlig tanke til de pårørende.

Men Ikke et ord om den meget talentfulde forfatter, eller meget lidt Ekstrabladet har ikke et eneste ord om ham. Men Mopper derimod fylder det hele. Hun er nok det sødeste menneske. Men hun er mest kendt mest kendt for at ja være sammen med Linse Kessler som er mest kendt for sin fortrin og geggo, sikkert også en sød og skøn person.

Men hvad kan disse mennesker? De er gode til at være realitystjerner, og de 3 er nok langt mere kendt end Jan Sonnersgaard.

en stor kunstnerisk begavelse vs Linse Kesslers mor. hvem har brug for største anerkendelse Mopper åbenbart

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 8 minutter siden:

Jeg ved ikke om det er det rigtigt forum, men det går da helt skævt på de danske medier.

En stor forfatter Jan Sonnersgaard som er nok en af vores tid mest talentfulde forfattere overhoved, han døde af et hjertestop i Beograd, også Mopper Linse Kesslers mor som døde af en langvarig sygdom, det er selvfølgelig trist alt sammen og sender en kærlig og venlig tanke til de pårørende.

Men Ikke et ord om den meget talentfulde forfatter, eller meget lidt Ekstrabladet har ikke et eneste ord om ham. Men Mopper derimod fylder det hele. Hun er nok det sødeste menneske. Men hun er mest kendt mest kendt for at ja være sammen med Linse Kessler som er mest kendt for sin fortrin og geggo, sikkert også en sød og skøn person.

Men hvad kan disse mennesker? De er gode til at være realitystjerner, og de 3 er nok langt mere kendt end Jan Sonnersgaard.

en stor kunstnerisk begavelse vs Linse Kesslers mor. hvem har brug for største anerkendelse Mopper åbenbart

Du har helt ret. Jeg ved snart ikke, hvad det er for et mediebillede, vi efterhånden har fået. I går eller forgårs havde samme Ekstrablad Guddødemig en artikel om, at Stadils kone var sur over, at han havde klippet hende 10 cm kortere. Nej, sans for proportioner er snart kun et udtryk, der findes i Ordbog Over Ældre Dansk Sprog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 9 minutter siden:

Det er fordi, det er det Ekstrabladets læsere er interesseret i at læse.

Jeg ved ikke, om det går skævt for de danske medier. Måske går det mere skævt for befolkningen.

Men der er nu mange andre medier end Ekstrabladet. Måske har du valgt det forkerte.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selv politikken har en artikel om Mopper, og Jan Sonnersgaard er kun for dem der har valgt at tagne et abonnement kan læser om ham, jeg er har hellere ikke hørt noget om ham i nyhederne.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dumhedens hav er uudtømmeligt. :( 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Romantikeren skrev, for 50 minutter siden:

"Velkommen" til tidens "virkelighed".

Geggo må leve i angst ........

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo Ekstrabladet kommer dog med en artikel om Jan Sonnergaard ikke Sonnersgaard som jeg skrev i mit første indlæg.

men det sådan lidt gemt væk og kun meget overfladiske går slet ikke dybden med hans tanker og ideer. Men vi for at vide at Mopper altid skal have en porter på sit stamværtshus og Linse Kessler måtte afleveres på et spædbørnehjem.

barske realiteter men hvad kommer det os ved og ligegyldige formaliteter 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 53 minutter siden:

Dumhedens hav er uudtømmeligt. :( 

Men det er vel op til en selv om man bader i det ;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Vestegnen

En forklaring kan vel være, at alle ved hvem Mopper er. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hahahaha.

Jamen, det er det der skrives om, fordi det er det der sælger. Mopper er vel den mest kendte af de to, eller hvad ?

Og der hvor andre (jeg selv inklusive), dømmer lav-kultur, kommer oprøret fra. De går hen og stemmer DF. Og Trump. Og Le Pen. For de gider jo ikke høre på den slags.

Lige præcis det punkt at nogen kan finde på at dømme offentligt (at vi alle gør det privat er noget andet), og sige at Mopper intet kan og Sonnersgaard kan, og derfor har den anden fortjent spalteplads men den første ikke, er jo ret dømmende. Uanset hvad man kan eller ikke kan, er spalteplads, avisernes skriverier osv belønningen ?

Skal talent måles i det ? 

jeg mener nej.

Men lad dog aviserne skrive om det deres målgruppe helst vil læse om. Så kan vi selv se, i hvilken målgruppe man findes blandt..... se hvad din foretrukne avis skriver..... Er du i Sonnersgaard eller Mopper segmentet ??

:)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vestegnen skrev, 1 time siden:

En forklaring kan vel være, at alle ved hvem Mopper er. 

Ikke alle. Jeg har aldrig hørt om hende. Har dog hørt om Linse Kessler. Er det ikke Mikkels søster?   Jeg har set nogle få billeder af hende.

Og Jan Sonnergaard. Jeg har læst hans novellesamling, Radiator. Det berører mig at han er død og at det er sket så uventet.

Om hans betydning for dansk litteraturhistorie?   Det kan jeg ikke udtale mig om. Det er der nogen der kan, men nok ikke boulevardpressens journalister.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu