Hop til indhold
omega88

Bath bus i Pattaya.

Recommended Posts

Hej alle sammen jeg sidder ude på min altan og nyder det gode vejr her i Pattaya, nattens dronning har lige forladt hotellet og jeg er drænet for den sidste dråbe.

Jeg har besluttet at aflægge en fyldig rapport men først når jeg kommer hjem.:wacko:

Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber at de mere erfarne Pattaya rejsene kan besvare.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan bath bus systemet virker, jeg har brugt det i 7 dage nu og som jeg forstår kører de fra walkingstreet om til 2 street og mod nord op til rundkørslen med delfin springvandet og så til venstre ned på beachroad og tilbage til walking street.

Men jeg har flere gange prøvet at bussen kører en anden vej i rundkørslen. Den ene gang blev jeg siddende i bussen og blev kørt meget langt mod nord.

Så hvis der nogen der kan forklare mig hvordan det hænger sammen så vil det være super.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De fleste køre, den rundstrækning 2road til beach road. Forbi warking street, tilbage til 2 road.

Tror faktisk ikke der, helt noget system ellers. Så hvis bussen pludselig, kører en anden vej. Er der vist ikke noget at gøre andet end at stige af og tage den næste.

Prisen er jo til at betale 10 bath.

Ps. De kan også hyres som taxa prisen kan du forhandle om, Plejer at betale 100 bath

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er forskellige ruter, som starter forskellige steder, og mig bekendt kan man ikke se på den enkelte, hvor den kører hen. Kører den i en forkert retning, så stå af og find en anden. Udover "ringbilen" Beach Road og second Road, så kører der også bath-buser på Soi Buakao i begge retninger og en tredie kører til Jomtien og tilbage. Og der er flere ruter men prisen er den samme nemlig 10 bath. Utrolig effektivt og billigt system.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil gerne takke for hjælpen, jeg har i går været ude og ride på nogle elefanter og på turen der ud i en almindelig taxi, kunde jeg se at der var bath busser over alt i pattaya

Så man kan åbenbart også leje dem som almindelig taxi:):):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
omega88 skrev, den 23/11/2016 at 01:11:

Jeg vil gerne takke for hjælpen, jeg har i går været ude og ride på nogle elefanter og på turen der ud i en almindelig taxi, kunde jeg se at der var bath busser over alt i pattaya

Så man kan åbenbart også leje dem som almindelig taxi:):):)

http://circa.com/lifestyle/travel/elephant-abuse-is-the-dark-secret-behind-elephant-rides-for-tourists

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som de kan se skrev jeg forkert på ét sted (ligesom alle andre i denne tråd).
Det skal stå "baht" og intet andet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaikurt skrev, den 24/11/2016 at 23:08:

Super godt indlæg til spørgsmålet om bath busser i Pataya.........her komme så et til fra mig af.......http://www.womenshealthmag.com/health/vagina-pain......et stort problem i sydøstasien.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tårn skrev, den 22.11.2016 at 14:20:

og mig bekendt kan man ikke se på den enkelte, hvor den kører hen.

Det står ellers ovenover førerhuset.

Man kan godt hyre dem som alm. taxier - har været ude for at blive læsset af og over i en anden bathbus, fordi en flok "kinesere" vist var kommet i den forkerte retning - og nu hyrede "bussen" til at køre dem direkte til deres bestemmelsessted - men det var den nye taxi, der så modtog betalingen på de 10 bath (udtales [bar] )

Har været ud for at komme med den forkerte nede fra Walking Street - og da den drejede ned at 2. rd, hoppede jeg af igen og ville nu give chaufføren betalingen på de 10 bath - men det ville han ikke tage imod - og jeg kunne bare gå hen og tage den rigtige ud af South Pattaya Road istedetfor.

Men "bathbus-systemet" er utrolig fleksibelt, da chaufførerne af erfaring godt ved hvor og hvornår der er penge at hente - f.eks. var der stort marked på Theppasit road i aftes - og så holdt taxaerne i kø der.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
klarpådet skrev, for 57 minutter siden:

Hvordan får man stoppet sådan en bath bus hvis man gerne vil køres hjem i en brandert ? Vinker man bare eller hvad er kutymen ?

Ja..  Og mange dytter også når de kører forbi/nærmer sig én,  i håb om man vil vælge dem.  

Vælger jeg ikke at køre med en der er i rute, så plejer jeg tage en af de utallige scooter taxier der er.    De er billigere end at leje en af de her bath busser.   

Spørg bare altid om pris først og regn med ca 50-60 bath for en tur uanset hvor du skal hen i Pattaya.    . Nogle forsøger med et højere beløb, men der bare give dem den kolde skulder.  Der er vel 3-4 scooter taxier for hvert 30-40 meter i Pattaya.   Så prøver én med en høj pris så let at vælge en anden.    Men som regel kommer de løbende og tilbyder en billigere pris hvis man afslår.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
klarpådet skrev, for 12 timer siden:

Hvordan får man stoppet sådan en bath bus hvis man gerne vil køres hjem i en brandert ? Vinker man bare eller hvad er kutymen ?

Hvis du sammen med en pige, så siger du bare til hende at hun skal finde en baht bus eller motorbike til jer. Det er en del have hendes arbejde ;)

Engang var jeg med en pige fra WS, hun var cirka lige så pløret som undertegnet. Jeg bad hende finde en bahtbus til mit hotel, men hun sagde nej, hun havde selv motorbike. Fint nok, så den tog vi i stærk påvirket tilstand. Zigzagede ind og ud mellem trafikken på sai song, og så op ad soi honey henover de par vejbumb, der er det, heldigvis havde jeg godt fat i hendes patværk, ellers var jeg faldet af.

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg
klarpådet skrev, for 20 timer siden:

Hvordan får man stoppet sådan en bath bus hvis man gerne vil køres hjem i en brandert ? Vinker man bare eller hvad er kutymen ?

De virker som taxa her hjemme gjorde. 

Hånden ud og de samler dig op. 

Vedr scooter taxa også kaldet motor sai hvis du virker som turist/første gangs så aftal pris up front.

Ellers er det bare at sige hvor du vil hen.

Følgende ord vil næsten altid sikre rigtig pris hvis du ikke aftalte upfront.

Ba! Betyder lets go

Leo og så Sai for venstre og qwuaa for højre. 

Juud for at stoppe. HUSK ikke at sige det 1 gang hårdt da de så stopper med det samme og du så vælter af  :D

Juud juud blødt og roligt tak.

Alt indenfor WS til Soi 6 max 60 baht per person. 

Redigeret af newbee

Del dette indlæg


Link til indlæg
klarpådet skrev, den 22.12.2019 at 04:09:

Hvordan får man stoppet sådan en bath bus hvis man gerne vil køres hjem i en brandert ? Vinker man bare eller hvad er kutymen ?

Hvis du vil opgradere til en af de blå- eller rødgule taxier skal du regne med prisen er noget højere, men skal I langt er det altså noget mere komfortabelt - især i regnvejr ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bath-bussens afløser?

https://www.pattayamail.com/news/20-billion-baht-pattaya-tram-project-gets-first-public-hearing-281215

Jeg tror de bør satse på gratis el-busser istedetfor - det kræver mindre vejarbejde, ruterne er nemmere at ændre efter behov/trafikuheld og de kan også bedre investere i det efter behov:

https://ing.dk/artikel/kinesiske-elbusser-sparer-mere-diesel-end-alle-verdens-elbiler-tilsammen-224898

https://ing.dk/artikel/roskildes-nye-elbusser-kommer-kina-211233/

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...