Hop til indhold
NoBS

Gyldne måger og fiskeduft

Recommended Posts

Over hver eneste bakketop jeg passerer skues en gylden måge. Hvede, patenteret dressing, kødklister, hvede, sur agurk, kødklister, hvede. Man mættes i lange blikke efter stjernekokke og michelinmænd.

Rundt hvert sving jeg betvinger minutter falbydes for en slik. Lår, fiskeduft, slapt maveskind, brystvæv i fri dressur, tantekys, latexduft. Man kommer i fantasien om hermafroditter og filmstjerner.

Ser mig i spejlet - kinderne hules mere og mere - stræben efter ægthed er forfejlet, ynkelig, skiden, angstprovokerende. Lytter til løgne og selvbedrag, ser menneskelig forfald til tonerne af Floyd - Did You exchange a walk on part in the war, for a lead role in a cage.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og udenfor snart hver eneste restaurant, den gyldne måge, ligger der en død Ronald McDonald.....

Forbandet være den dag, trenden med de skræmmende klovne, med knive og økser, dukkede op, 

For nu, skydes, sagesløse og ubevæbnede Ronald McDonald ned.

Mcdonalds overvejer at bevæbne Ronald fremover.

I'm Comfortably Numb , and never went to war, daddy did come back ...............

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ned Flanders skrev, for 16 timer siden:

Og udenfor snart hver eneste restaurant, den gyldne måge, ligger der en død Ronald McDonald.....

Forbandet være den dag, trenden med de skræmmende klovne, med knive og økser, dukkede op, 

For nu, skydes, sagesløse og ubevæbnede Ronald McDonald ned.

Mcdonalds overvejer at bevæbne Ronald fremover.

I'm Comfortably Numb , and never went to war, daddy did come back ...............

Klovne findes så rigt her - og mange andre steder :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ikke for at ødelægge stemningen, men min indre dyre velfærds-aktivist.presser sig på, istedet for nuggets, lavet af KZ-høns, så prøv disse, stegt i en god oliven olie, de er mere end velsmagende,  omend ikke super sundt, så sundt for samvittigheden ...

Som næsten "Replubli-veganer", stemmer jeg på Hälsans Kök

nugget-vegan.png

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Ned Flanders med få undtagelser i et par storbysmiljøer er alt det der øko fis og dyrevelfærd ikke helt slået an her i Vest Danmark - vi har det med det som vi har det med moms.

Del dette indlæg


Link til indlæg
NoBS skrev, for 7 minutter siden:

@Ned Flanders med få undtagelser i et par storbysmiljøer er alt det der øko fis og dyrevelfærd ikke helt slået an her i Vest Danmark - vi har det med det som vi har det med moms.

 

Bullshit. Helt og aldeles.  :x

Del dette indlæg


Link til indlæg
Connoisseur skrev, Lige nu:

 

Bullshit. Helt og aldeles.  :x

Antager du så er en af de få der betaler moms her ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
NoBS skrev, for 13 timer siden:

@Ned Flanders med få undtagelser i et par storbysmiljøer er alt det der øko fis og dyrevelfærd ikke helt slået an her i Vest Danmark - vi har det med det som vi har det med moms.

Åh ja, mindes et gammelt indslag i TV-avisen, hvor rasende jyder udtalte, at de hellere ville hælde øko-mælk i kloakken, end drikke den.

Antallet af økologiske landbrug er stigende, mon ikke også fordi, en del af dem, har indset at der er penge i det.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ned Flanders skrev, for 2 timer siden:

Åh ja, mindes et gammelt indslag i TV-avisen, hvor rasende jyder udtalte, at de hellere ville hælde øko-mælk i kloakken, end drikke den.

Antallet af økologiske landbrug er stigende, mon ikke også fordi, en del af dem, har indset at der er penge i det.  

Ikke der hvor jeg bor - der kan du knapt nok finde en bakke øko æg i køledisken - og når jeg spørger min ellers flinke brugsuddeler til det, griner han bare og siger - det ka' itt' svar' sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
NoBS skrev, for 13 minutter siden:

Ikke der hvor jeg bor - der kan du knapt nok finde en bakke øko æg i køledisken - og når jeg spørger min ellers flinke brugsuddeler til det, griner han bare og siger - det ka' itt' svar' sig.

"Trump -Territory" her bliver "Liberale Hillary" typer jaget bort med høtyve og brændende fakler ........

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fra min kongelige embedstid på Grønland:

På "Brættet" i bygden ligger sælen vel sprættet.

Rådden fugl er hevet frem, fandme om jeg vil ha' den hjem.

Angmasetter i spanden, fandme kun elsket af selveste Fanden

Men hvalen i fjorden – fandme den skønneste spise på jorden!

 

PS: Det kan være, at Roland vil optage dette digt på m.a.s.s.a.g.e.p.l.u.s.dk? Jeg håber da.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
NoBS skrev, den 21/11/2016 at 22:21:

 

Rundt hvert sving jeg betvinger minutter falbydes for en slik. Lår, fiskeduft, slapt maveskind, brystvæv i fri dressur, tantekys, latexduft. Man kommer i fantasien om hermafroditter og filmstjerner.

Ser mig i spejlet - kinderne hules mere og mere - stræben efter ægthed er forfejlet, ynkelig, skiden, angstprovokerende. Lytter til løgne og selvbedrag, ser menneskelig forfald til tonerne af Floyd - Did You exchange a walk on part in the war, for a lead role in a cage.......

Tja....umiddelbart tænker jeg, at budskabet er at konkurrencen for GP er presset, hvilket kan ses på prisen. Dernæst gives der udtryk for en manglende ægthed. Jeg har måske lidt svært ved at forstå, den enorme interesse i at fokusere på ægthed, løgne m.v  når præmissen er "Hvis du giver mig penge, så giver jeg dig sex". Der er vel ikke særligt svært at forstå, at ønsker man ægthed, så skal man nok slet ikke overveje at blande penge ind i sexen.

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej BX.

Borende X skrev, for 38 minutter siden:

PS: Det kan være, at Roland vil optage dette digt på m.a.s.s.a.g.e.p.l.u.s.dk? Jeg håber da.

Jeg undre mig lidt :) Du er lidt forhippet på at, reklamere for først den ene site. Nu den anden site. Og du skriver på den 3 site. Hvorfor ikke bare oprette dig på en af siderne og selv lægge dit digt ind. Så er du da sikker på det er der. :lol: Et godt råd glem fortiden lev i nuet i stedet for.

God dag allesammen.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 29 minutter siden:

Hej BX.

Jeg undre mig lidt :) Du er lidt forhippet på at, reklamere for først den ene site. Nu den anden site. Og du skriver på den 3 site. Hvorfor ikke bare oprette dig på en af siderne og selv lægge dit digt ind. Så er du da sikker på det er der. :lol: Et godt råd glem fortiden lev i nuet i stedet for.

God dag allesammen.

KK

Er sarkasme dig helt fremmed? Det havde jeg nu ikke troet :D.

Pointen er, at man på pågældende site stjæler digte med arme og ben med det ene formål at latterliggøre forfatteren. Et af mine digte er således allerede havnet i den slamgryde.

Jeg tænkte derfor, at hvis stanken af rådden fisk og smattede angmasetter kunne finde vej dertil, så ville det smukt ligne lugten af det øvrige slam derovre.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Er sarkasme dig helt fremmed? Det havde jeg nu ikke troet :D.

Pointen er, at man på pågældende site stjæler digte med arme og ben med det ene formål at latterliggøre forfatteren. Et af mine digte er således allerede havnet i den slamgryde.

Jeg tænkte derfor, at hvis stanken af rådden fisk og smattede angmasetter kunne finde vej dertil, så ville det smukt ligne lugten i al det andet slam derovre.

Hej BX

Jo jo BX. Jeg forstår ganske udmærket spydige og hånlige bemærkninger. :)

God dag 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 timer siden:

Tja....umiddelbart tænker jeg, at budskabet er at konkurrencen for GP er presset, hvilket kan ses på prisen. Dernæst gives der udtryk for en manglende ægthed. Jeg har måske lidt svært ved at forstå, den enorme interesse i at fokusere på ægthed, løgne m.v  når præmissen er "Hvis du giver mig penge, så giver jeg dig sex". Der er vel ikke særligt svært at forstå, at ønsker man ægthed, så skal man nok slet ikke overveje at blande penge ind i sexen.

 

Enhver fortolkning er legitim og vil falde inden for et spænd af korrekt og falcifisering. Ej har jeg tilstræbt logik eller et særligt fokus. Det er blot ord, der er stillet op i mere eller mindre tilfældig orden ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
NoBS skrev, den 21/11/2016 at 22:21:

Over hver eneste bakketop jeg passerer skues en gylden måge. Hvede, patenteret dressing, kødklister, hvede, sur agurk, kødklister, hvede. Man mættes i lange blikke efter stjernekokke og michelinmænd.

Rundt hvert sving jeg betvinger minutter falbydes for en slik. Lår, fiskeduft, slapt maveskind, brystvæv i fri dressur, tantekys, latexduft. Man kommer i fantasien om hermafroditter og filmstjerner.

Ser mig i spejlet - kinderne hules mere og mere - stræben efter ægthed er forfejlet, ynkelig, skiden, angstprovokerende. Lytter til løgne og selvbedrag, ser menneskelig forfald til tonerne af Floyd - Did You exchange a walk on part in the war, for a lead role in a cage.......

There must be some mistake, i didn't mean to let them take away my sole.

I am to old, its a mistake.

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg
NoBS skrev, den 21/11/2016 at 22:21:

Did You exchange a walk on part in the war, for a lead role in a cage.....

to min og seks sek. inde i teksten.

Pink Floyd. Fantastisk lyrik og musik. 

Jeg føler mig 35+ år yngre.

Redigeret af Gungner
Slåfejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ned Flanders skrev, den 21/11/2016 at 23:13:

I'm Comfortably Numb , and never went to war, daddy did come back 

Hvor finder du den linje? Jeg kender finder den ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gungner skrev, for 39 minutter siden:

Hvor finder du den linje? Jeg kender finder den ikke.

Den er hjemmelavet, 

Comfortably numb, henviser til at jeg er lam i låget af sprit.

and never went to war,Daddy did come back , "henviser" til Roger Waters, fars død, bortset fra jeg ikke har oplevet krig, og ikke mistet min far til krig.......

Måske comfortably, referencen giver mere mening nu?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ned Flanders skrev, 1 time siden:

Den er hjemmelavet, 

Comfortably numb, henviser til at jeg er lam i låget af sprit.

OK. det er accepteret.

Efter min mening hentyder teksten nærmere til LSD.

Comfortlably-numb er efter min mening Pink Floyds bedste nummer, David Gilmore´s guitearsolo er verdensklasse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gungner skrev, for 8 timer siden:

OK. det er accepteret.

Efter min mening hentyder teksten nærmere til LSD.

Comfortlably-numb er efter min mening Pink Floyds bedste nummer, David Gilmore´s guitearsolo er verdensklasse.

Comfortably Numb.  er "Selv medicinering" i højeste Potens, spiritus, dengang som nu er nok den mest udbredte form for selv medicinering, til at dæmpe følelser, uro og angst.

Der er frit valg på alle hylder. 

Og ja det er stor musik.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
NoBS skrev, for 34 minutter siden:

@Ned Flanders og @Gungner Vil selv meget nødigt vælge eet Pink Floyd nummer - det er et meget helstøbt materiale.

Nu har jeg ikke valgt ét nummer, refererer blot til en titel ............

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...