Hop til indhold
Onslow

Offerrollen spillet til perfektion

Recommended Posts

Denne unge kvinde sørger på bedste og velkendte vis for at stigmatisere sig selv i sit krampagtige forsøg på at fraskrive sig sit ansvar for eget liv og egne handlinger.

https://www.information.dk/debat/2016/11/ung-muslim-hoejrefloejen-radikaliserer

Et bedre argument for hjemsendelse af uintegrerbare  er sjældent set.

Redigeret af Extinguisher
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og Kafferen skriver

jeg gider ikke Danmark. Hver gang jeg hører om den slags forslag, begynder jeg at gå mere op i min tro.

så kan hun blot smutte med klanen, hun vil ikke blive savnet herfra....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest solkongen

Det argument hørte jeg også i russisk roulette, så det er nok sandt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er nu meget sandt i det hun skriver, med at fremmedliggørelse skaber øget afstand og virker polariserende. 

Læs noget Emile durkheim..

Redigeret af Claire
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 34 minutter siden:

Der er nu meget sandt i det hun skriver, med at fremmedliggørelse skaber øget afstand og virker polariserende. 

Jeg har svært ved at få øje på, hvad hendes selvynkende tirade skulle indeholde af sandt.

Hun tillægger nogle mennesker (her højrefløjen) motiver, som er grebet ud af luften, og bygger en slags frygt op på dette, at nogle danskere skulle kunne finde på at klæde hendes mor og kusiner af.

Og at de politiske vinde blæser den vej, hvor det ikke er come il faut at leve i et parallel samfund på andres regning, benytter hun så til at lade sig radikalisere, og tilsyneladende leger hu med tanken om at drive det helt ud på overdrevet af absurditet og samtidig legitimere det med paranoide forestillinger om de onde mennesker på højrefløjen.

Hun er helt igennem usympatisk og truende overfor de mennesker og det land, der har givet hende alt, og det kan ikke selv en hel hær af franske sociologer bedre på!

Men der er ingen, der har tvunget hende hertil, ejheller afholder hende fra at rejse tilbage til Somalia, så hvad hulen venter hun på? 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 47 minutter siden:

Claire, det kan du ikke forvente af en, for hvem urinposten er den evige sandhed.

Det nemmeste er jo at tage afstand fra alt der ikke er dansk og tro, at de fremmede kun er af det onde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Flaber skrev, for 9 minutter siden:

Claire, det kan du ikke forvente af en, for hvem urinposten er den evige sandhed.

Det nemmeste er jo at tage afstand fra alt der ikke er dansk og tro, at de fremmede kun er af det onde

Du har problemer med at læse, ikke? Det sorte krimskrams er bogstaver, som adskiller sig fra baggrunden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Onslow... Vi har jo bare forskellige syn på debatten i Danmark så.
Både på SoMe, Borgen og flere medier som f.eks. Urias, nationen og DKA, ser jeg et generelt billede af, at der er et fremmedhad der dominere diskursen i det postfaktuelle samfund vi desværre, åbenbart, lever i.. Og når jeg tolker diskursen på den måde, kan du være sikker på, at der er rigtigt mange, især udlændinge, der også gør det. 

Når du nu læser et debat indlæg som det, du linker til, tænk hvis din reaktion så var at sige; "Hvorfor har den pige det på den måde? Hvad er det der har ført til, at hun har de holdninger hun har og hvad kan vi som samfund gøre, for at hun føler sig inkluderet og velkommen?"
Frem for i stedet at oprette en tråd her og kalde hende stigmatiserende, ansvarsfralæggende og uintegrerbar? Hvad skal det hjælpe?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 36 minutter siden:

Både på SoMe, Borgen og flere medier som f.eks. Urias, nationen og DKA, ser jeg et generelt billede af, at der er et fremmedhad der dominere diskursen i det postfaktuelle samfund vi desværre, åbenbart, lever i.. Og når jeg tolker diskursen på den måde, kan du være sikker på, at der er rigtigt mange, især udlændinge, der også gør det. 

Når du nu læser et debat indlæg som det, du linker til, tænk hvis din reaktion så var at sige; "Hvorfor har den pige det på den måde? Hvad er det der har ført til, at hun har de holdninger hun har og hvad kan vi som samfund gøre, for at hun føler sig inkluderet og velkommen?"
Frem for i stedet at oprette en tråd her og kalde hende stigmatiserende, ansvarsfralæggende og uintegrerbar? Hvad skal det hjælpe?

Kunne ikke formuleres bedre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 7 timer siden:

Bum. Spot on !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest solkongen
Claire skrev, for 9 timer siden:

Det er kun eliten, der læser det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 8 timer siden:

Du har problemer med at læse, ikke? Det sorte krimskrams er bogstaver, som adskiller sig fra baggrunden.

Flaber virker nu som en bedre læser end dig, men på den anden side, hvis du bedst kan beskrive bogstaverne som "krimskrams" sååååå

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det er jo meget fornuftig at reflektere over hvorfor hun har det sådan. De problemer som der er med nogle udlændinge og en lovgivning som skal holde udlændinge væk rammer selvfølgelig alle udlændinge og besværliggører integration meget

Men omvendt skal man jo så også reflektere over hvorfor højre radikale har det sådan og hvad vi som samfund skal gøre ved det? For højreradikale kommer der jo unægtelig flere af. 

Det løser næppe noget at have forståelse for og agere på den ene gruppe følelser hvis man ditto ikke gør det på den anden gruppe

i min optik skal man isolere tingene til kun at omhandle de slemme af problembørnene og skille sig af med dem så resten ( både den ene og den anden gruppe) kan omfagne hinanden og leve sammen i fred og fordragelighed

pt bevæger vi os i hver sin retning. Og det er der en stor fare ved

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 10 timer siden:

Det har du nok ret i, jeg ser bare ikke rigtigt, hvad det har med fundamentalistisk naziislam at gøre, men hvis du insisterer, så er det igen bare et spørgsmål om, hvorvidt hønen eller ægget kom først, og der står vi nok ikke skulder ved skulder. :) Hvis det de facto skulle være tonen i debatten, der genererer radikalisering og ikke omvendt, så spørger jeg dig, hvorfor fænomenet ikke har ramt andre end muslimerne, i sidste halvdel af 70'erne fik vi på bare 3 måneder flere end 10.000 vietnamesiske bådflygtninge til landet, og de lod sig da integrere uden de store bølgeskvulp, så at sige. Hvorfor mon? Hvad er den fællesnævner, der gør, at østlige asiater lynhurtigt indpasser sig i det omkringliggende samfund, mens folk fra Mellemøsten, Nordafrika og især Somalia altid er at finde i samfundets absolutte bundskrab med enorme problemer og omkostninger til følge?

Postfaktuelle samfund, min bare røv, du har rigtig taget dette buzzword, som behændigt er opfundet af den selvbestaltede åndselite, når den skal bortforklare, at tingene ikke går, som forventet i elfenbenstårnene. Og så kan du rigtigt italesætte begrebet, når du skal kaste skidt på andre, ikke? Igen, hvad kom først, total uacceptabel opførsel eller dit imaginære fremmedhad? Og hvorfor bruger du ikke ordet xenofobi, når du nu gerne vil fremstå som intellektuel ved at bruge udanske ord?
Personligt kender jeg ingen, der hader fremmede, fordi de er fremmede, men jeg har antruffet nogle, der har oplevet kulturberigelsen i fuld skala og derfor ikke er venligt stemt overfor misdæderne, og i en sådan situation, kommer man nemt til at generalisere.

Hvad får dig til at mene, at jeg ikke stiller mig selv det spørgsmål? Ved at læse hendes skriv står årsagen bare ligeså klar som snaps, og det harmonerer nok ikke med din konklusion, fred være med det, vi lever i et frit land, men prøv at kigge på det med andre briller i stedet for at skide i egen rede!
Det had, hun har til danskere, og som hun deler med et meget stort antal andre muslimerer, bunder jo ikke i noget konkret som umotiverede overfald og lignende, snarere i, at hun finder det urimeligt, at det danske samfund ikke 100% indretter sig efter de normer, der har bragt hande fra Somalia til Danmark, forstå det, hvem der kan! Og så længe hun ytrer sig fundamentalistisk og danskerhadende, skal hun nok ikke forvente at blive inkluderet og budt velkommen af ret mange andre end dig og det rødikale Politiken/Information segment.
Og hvad skal min tråd hjælpe? Ja ikke hende, hun fortjener frem tæer i hendes velærværdighed tilbage til Somalia eller Somaliland, hvor der i langt størstedelen af arealet hverken er borgerkrig eller lignende.

En lang smøre, som du nok ikke kan anerkende ret meget af, men det får være, for største delen af den arbejdende befolkning udenfor hoved(røv)staden har efterhånden forstået, hvad der ligger bag den pågående befolkningsudskiftning.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Problemet med din "hønen og ægget" teori er, at du forsøger at opstille en kausalitet som ikke er der, eller som ihvertfald nok har for mange påvirkede faktorer til, at man kan sige "hendes radikalisering fører til fremmedhad" og vice versa..

Integration ER at begge sider er åbne og accepterende ellers kommer man ikke nogen vegne i integrationen.

Elfenbenstårnet eksisterede for årtier siden, viden bygger i dag på åbenhed og samarbejde, postfaktualitet er i høj grad at vi hiver enkeltsager frem og forsøger at generalisere dem ud på en gruppe, selvom der ikke er faktuelt grundlag for ens meninger.

Det hele kan opsummeres til, i stedet for at vi opdeler os i grupper der forsøger at tale en anden gruppe ned, bør vores fokus være på, hvad vi selv kam gøre, for at skabe et bedre samfund for alle.

PS undskyld min brug af hvad der for dig, åbenbart er fremmedord, istedet for at opstille det som om, at det er fordi jeg "taler ned til dig", så tænk at det måske bare er sådan jeg kommunikere? På samme måde som jeg tænker at det er MEGA respektløst og nedsættende når du kalder mig "tøs", men du lægger en helt anden mening i ordet.

Redigeret af Claire

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 7 minutter siden:

Problemet med din "hønen og ægget" teori er, at du forsøger at opstille en kausalitet som ikke er der, eller som ihvertfald nok har for mange påvirkede faktorer til, at man kan sige "hendes radikalisering fører til fremmedhad" og vice versa..

Integration ER at begge sider er åbne og accepterende ellers kommer man ikke nogen vegne i integrationen.

Elfenbenstårnet eksisterede for årtier siden, viden bygger i dag på åbenhed og samarbejde, postfaktualitet er i høj grad at vi hiver enkeltsager frem og forsøger at generalisere dem ud på en gruppe, selvom der ikke er faktuelt grundlag for ens meninger.

Det hele kan opsummeres til, i stedet for at vi opdeler os i grupper der forsøger at tale en anden gruppe ned, bør vores fokus være på, hvad vi selv kam gøre, for at skabe et bedre samfund for alle.

Hej Claire, du rammer godt nok helt præcist i din måde at formulere "problemet" på!

Dejligt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Problemet er vel grundlæggende at de fleste danskere har en modvilje mod integration, vi vil ikke integreres i islam, ligesom de fleste muslimere ikke vil integreres her, de bliver helst i ghettoen.

De har taget deres værdier med sig, da jeg var barn så man jøder gå med kalot offentligt, det kan/tør de ikke mere. Deres skoler og synagoger har bevæbnet politivagt, jeg nægter at tro at det er pga. de slemme etniske danskere.

Er der nogen der bør se indad når der bliver talt om racisme er det muslimer, de er meget gode til det.

Redigeret af Gungner
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 12 minutter siden:

Deres skoler og synagoger har bevæbnet politivagt, jeg nægter at tro at det er pga. de slemme etniske danskere.

Er der nogen der bør se indad når der bliver talt om racisme er det muslimer, de er meget gode til det.

Og problemet med DEN tankegang er at du sætter en hel befolknings gruppe i forbindelse med en mindre gruppes opførsel. Og det er lige præcis dét, debattøren her mener, driver hende mod radikalisering, hun er i forvejen sat i den bås af det hun beskriver som en (ekstremistisk) højrefløj..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 59 minutter siden:

Og problemet med DEN tankegang er at du sætter en hel befolknings gruppe i forbindelse med en mindre gruppes opførsel. Og det er lige præcis dét, debattøren her mener, driver hende mod radikalisering, hun er i forvejen sat i den bås af det hun beskriver som en (ekstremistisk) højrefløj..

Nu ved jeg jo ikke om du har arbejdet i muslimske lande, jeg har.

Du glemte at citere det med kalotten, det kan vel overføres til tildækningen.

Muslimske kvinder bliver ikke overfaldet pga. deres tildækning, gælder det samme for jøder med kalot?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 7 minutter siden:

Nu ved jeg jo ikke om du har arbejdet i muslimske lande, jeg har.

Du glemte at citere det med kalotten, det kan vel overføres til tildækningen.

Muslimske kvinder bliver ikke overfaldet pga. deres tildækning, gælder det samme for jøder med kalot?

Slettet. Gider ikke ned på det niveau hvor vi tager et problem og generalisere ud på en hel gruppe, den debat må du tage på nationen.

Redigeret af Claire

Del dette indlæg

Link til indlæg
Claire skrev, for 1 time siden:

Sjovt at integration faktisk er gået relativt fint med alle andre grupper, end med muslimer - og der er selvfølgelig udelukkende de fremmedfjendske danskeres skyld :D 

Havde indvandrekritiske partier samme opbakning før den overvejende muslimske indvandring startede, som de har nu?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når du har boet og arbejdet i muslimske lande har du sikkert også bemærket hvordan indiske og asiatiske arbejdere bliver behandlet.

Bar du også davidstjernen da du var i de muslimske lande?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 1 minut siden:

Sjovt at integration faktisk er gået relativt fint med alle andre grupper, end med muslimer - og der er selvfølgelig udelukkende de fremmedfjendske danskeres skyld :D 

Havde indvandrekritiske partier samme opbakning før den overvejende muslimske indvandring startede, som de har nu?

Er det problemløsning orienteret, at sige at det er den gruppe der er problemet, færdig bum? Hvis jeres udgangs punkt er en eller anden ideologisk holdning om, at muslimerne slet ikke skal være i Danmark, syntes jeg bare bi skal droppe debatten her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 2 minutter siden:

Når du har boet og arbejdet i muslimske lande har du sikkert også bemærket hvordan indiske og asiatiske arbejdere bliver behandlet.

Bar du også davidstjernen da du var i de muslimske lande?

Ja og hvis du selv har boet og arbejdet i muslimske lande, ved du også godt, at vestlige generelt har en helt andet status end lokal befolkningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og guys. Det er skræmmende at i skal argumentere mod samarbejde, uanset hvordan nogle opfører sig eller hvordan nogle samfund og religioner fungere. 

Jeg hopper tilbage på hyggen nu.

/out

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu