Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Endnu en dyr rokade hvor mange bliver forgyldt...

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/her-er-samuelsens-nye-soede-ministerliv/6414391

Den nye regering kommer til at have en stor ministerrokade hvor vi siger farvel til en del og goddag til nogle nye

Med andre ord bliver antallet af ministre som skal have ministerpension, eftervederlad osv osv osv noget større. Selvfølgelig kommer ministerrokaden efter der er gået et år så afgående ministre får den lukrative ministerpension. Det er med at forgylde vennerne

Samuelsen stiger til dobbeltløn for at lægge de stålsatte øjne på hylden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Løn og arbejdsindsats hænger ofte godt sammen. Men jeg tror ærligt talt ikke at det holder helt for en minister med møder, ting der skal læses, ansvar, stå til rådighed mv. 

Jeg gad ik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Easterneuropeplease skrev, for 34 minutter siden:

Løn og arbejdsindsats hænger ofte godt sammen. Men jeg tror ærligt talt ikke at det holder helt for en minister med møder, ting der skal læses, ansvar, stå til rådighed mv. 

Jeg gad ik.

Altså du gad ikke få 1.100.000 kr i måneden og efter 1 år ansættelse fortsætte med samme løn i minimum 18 måneder? og derudover få livslang ministerpension? 

Jeg har aldrig set en udregning på hvad de ministre som kun har været ansat i 1 år har fået i løn i den periode. Men det giver nogle milioner i hvert fald

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 1 minut siden:

Altså du gad ikke få 1.100.000 kr i måneden og efter 1 år ansættelse fortsætte med samme løn i minimum 18 måneder? og derudover få livslang ministerpension? 

Jeg har aldrig set en udregning på hvad de ministre som kun har været ansat i 1 år har fået i løn i den periode. Men det giver nogle milioner i hvert fald

Det er årsløn vi taler om. Ikke månedsløn.

Og ja. Det gad jeg ikke. En minister arbejder ca. 16 timer i døgnet i mindst 6 dage pr. uge. Det svarer til 2,5 fuldtidsjob...man kan med andre ord relativt nemt finde andet at lave, hvor løn pr. time står i betydeligt mere attraktivt forhold til stress, ansvar mv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

Med andre ord bliver antallet af ministre som skal have ministerpension

Sådan var det også da Helle T. var statsminister, der var også en hel del rokader, og ministerne blev jo selvfølgelig først skiftet ud når de havde sikret sig ministerpensionen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
gerog skrev, for 3 timer siden:

Sådan var det også da Helle T. var statsminister, der var også en hel del rokader, og ministerne blev jo selvfølgelig først skiftet ud når de havde sikret sig ministerpensionen.

Ja og løkke inden der...

Skal egentlig også bare ses i lyset af jeg er enormt træt af hvad der lige er sket. Der var en historisk chance for at få gjort noget ved topskatten. DF var i den grad presset af messerschmidt fadæsen og NB. Ikke just bedste tidspunkt for dem med nyvalg og derfor kunne de muligvis have været presset til at gå med til det. 

Men den mulighed er fuldstændig smidt på gulvet nu! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 1 minut siden:

Ja og løkke inden der...

Skal egentlig også bare ses i lyset af jeg er enormt træt af hvad der lige er sket. Der var en historisk chance for at få gjort noget ved topskatten. DF var i den grad presset af messerschmidt fadæsen og NB. Ikke just bedste tidspunkt for dem med nyvalg og derfor kunne de muligvis have været presset til at gå med til det. 

Men den mulighed er fuldstændig smidt på gulvet nu! 

Dog er jeg optimistiks til at tro på, at det nok skal blive sænket, da det er LAs store krav.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
gerog skrev, for 1 minut siden:

Dog er jeg optimistiks til at tro på, at det nok skal blive sænket, da det er LAs store krav.

Som DF naturligvis gladeligt støtter op om nu når de på ingen måde er presset længere.

Eller skal vi satse på Socialdemokratiet synes det er en god ide.

Nej det bliver da klart EL,SF og A der i en alliance synes det er en skide god ide med topskattelettelser

ironi kan forekomme...

Der var muligheden,  men den er forspildt! At topskattelettelser bliver indført i regeringsgrundlag som et ønske og kommer med som et stort punkt ved de næste finanslovsforhandlinger er skide ligegyldig. Det er ikke LA, V og K der bestemmer, slet ikke. De skal have en af de 3 ovenstående konstellationer med og det kan de ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 7 timer siden:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/her-er-samuelsens-nye-soede-ministerliv/6414391

Den nye regering kommer til at have en stor ministerrokade hvor vi siger farvel til en del og goddag til nogle nye

Med andre ord bliver antallet af ministre som skal have ministerpension, eftervederlad osv osv osv noget større. Selvfølgelig kommer ministerrokaden efter der er gået et år så afgående ministre får den lukrative ministerpension. Det er med at forgylde vennerne

Samuelsen stiger til dobbeltløn for at lægge de stålsatte øjne på hylden

Sjovt nok, den udgift har kf ikke noget imod?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altså alle folkevalgte er kleptokrater, et sammensat ord af kleptomaner og teknokrater, folk der lader  sig vælge for at rage til sig, under påskud at gøre det bedre for danskerne, det er ikke sket inden.....?..

Hvis vi ser bort fra Enhedslisten, Liberal Alliance, Nye Borgerlige, og Dansk Folkeparti, så er der max 3 % forskel i økonomifordelingspolitiken, balndt de gamle partier, mange udgifter er bundet af internationale aftaler,forsvaret/NATO, eksempelvis. 70 % af den resterende lovgivning er kompromiser med de øvrige fagministre i EU, en rådsforordning i eksempelvis fødevare området, der laver en rådsforordning som skal impelementeres i national staternes lovgivning, alle ministre fra Danmark forhandler på et mandat fra markedsudvalget.

Så en regering med flere partier giver ingen særlige ændringer. LA er i er godt mindretal...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vildmand skrev, 1 time siden:

Sjovt nok, den udgift har kf ikke noget imod?

Jeg deler ikke jeres konspiratoriske teorier, om at årsagen til at vi skal have ny regering, er at så kan flere få ministerpension. Det er jo en så latterlig tanke, at man fattes ord for at nogen seriøst kan tro dette.

Vores parlamentarikere får bestemt ingen høj løn, i forhold til deres ansvarsområder.

Folketingsmedlemmer får godt kr. 51.000 pr måned. Pensionen udgør knap 80.000 årligt.

Ministre får knap 98.000 pr måned, og pension på tjenestemandsniveau, fra efterlønsalderen.

Det er de færeste topledere i danmark, der ville spises af med sådanne almisser.

KF

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
KF skrev, for 2 timer siden:

Jeg deler ikke jeres konspiratoriske teorier, om at årsagen til at vi skal have ny regering, er at så kan flere få ministerpension. Det er jo en så latterlig tanke, at man fattes ord for at nogen seriøst kan tro dette.

Vores parlamentarikere får bestemt ingen høj løn, i forhold til deres ansvarsområder.

Folketingsmedlemmer får godt kr. 51.000 pr måned. Pensionen udgør knap 80.000 årligt.

Ministre får knap 98.000 pr måned, og pension på tjenestemandsniveau, fra efterlønsalderen.

Det er de færeste topledere i danmark, der ville spises af med sådanne almisser.

KF

Præcist.

Lønnen for et folketingsmedlem er rystende lav. 

Lønnen for ministre er ligeså rystende lav.

Efter min mening kan man ikke tiltrække "kvalificeret" arbejdskraft, til folketing, og ministerposter.

Så folketinget består mestensdels af djøffere og andre, der aldrig har haft fingrene i mulden i den private sektor. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er selvfølgelig direkte omkostninger ved de mange ministre og udskiftninger. Men jeg tror nu at det kun er toppen af isbjerget. Den virkelige omkostning er at så mange mere eller mindre inkompetente ministre kan få lov at eksperimentere med samfundsudviklingen, samt at hver gang vi har betalt for at lære en op i nogle måneder så rokerer de.

Tænk bare på Skatte ministeriet med de utallige ministerrokader de sidste 10-15 år, og hvad de har kostet samfundet, over 10 milliarder for svindelnumre samt noget tilsvarende for alle de andre ting inkl inddrivelse. Og så kan de jo bare pege på hinanden bagefter at sige at det var alle de andres skyld.

Minister posteringer drejer sig tilsyneladende mest om magtspil og personlige ambitioner, ikke om et job der skal gøres til gavn for samfundet og som ministeren så kan holdes til ansvar for og/eller få berettiget ros for. Hvornår har vi egentlig sidst hørt om en minister der har bagefter har fået anerkendelse for et veludført job?

mvh

Dr X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og så lige vedrørende Anders Trump Samuelsen. Vi må håbe at han ikke er ligeså stålsat når han møder den russiske udenrigsminister, for så ender vi da i krig med russerne. Jeg forstår ikke at man kan anbringe en mand med en sådan mangel på dømmekraft i en så vigtig og udsat position.

mvh Dr X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu