Hop til indhold
Onslow

Igen noget omkring røde lejesvende grebet ud af luften?

Recommended Posts

Guest Vestegnen

Hun er ikke den eneste,  som foragter ham!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

Er det med vilje at du undlader at nævne at DR tager afstand fra hende og understreger at det IKKE er DR's holdning, eller passede det bare ikke ind i din vinkling af historien?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, 1 time siden:

Er det med vilje at du undlader at nævne at DR tager afstand fra hende og understreger at det IKKE er DR's holdning, eller passede det bare ikke ind i din vinkling af historien?

Kunne ikke lige finde der hvor DR tager "afstand" fra den nævnte radiovært - kan du hjælpe med hvor det står? Tværtimod svares der temmelig undvigende på de spørgsmål der stilles og der efterlades et indtryk af at en radiovært gerne må give udtryk for sin personlige holdning, om end det i dette tilfælde ikke var "elegant".

Overordnet set efterlader det et indtryk af et nyhedsmedie med KLAR politisk slagside!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 11 timer siden:

Kunne ikke lige finde der hvor DR tager "afstand" fra den nævnte radiovært - kan du hjælpe med hvor det står? Tværtimod svares der temmelig undvigende på de spørgsmål der stilles og der efterlades et indtryk af at en radiovært gerne må give udtryk for sin personlige holdning, om end det i dette tilfælde ikke var "elegant".

Overordnet set efterlader det et indtryk af et nyhedsmedie med KLAR politisk slagside!

>>

- Jan Laursen, souschef i DR Musik og Radio - hvad synes du om, at hun så tydeligt  signalerer, at hun ikke kan lide Trump?
- Det er ikke særlig elegant, og hendes udsagn er ikke et udtryk for DR's holdning. Der ryger i programmet en finke, måske to eller tre af panden. Det kan vi gøre bedre.

- Det er ikke et udtryk for DR's holdning siger du. Hvad er jeres holdning så til valget?
- Vi har ikke nogen holdning. Det skal vi ikke have.

- Men en DR-medarbejder ytrer jo holdninger på job i DR. Hvordan skelner lytterne mellem hendes private og DR's holdning?
- Hun repræsenter mest sig selv, og det er ikke elegant som sagt.

- Forstår du, hvis enkelte lyttere tror, at det er DR's holdning, når hun gennem tre timer politiserer mod Trump?
- Det kan jeg ikke svare på. Det er hendes holdninger.

-Må hun ytre disse klare holdninger?
- I et program på en musik-kanal er det ikke passende.

- Der er hundredvis af chefer i DR. Hvorfor stoppede ingen hende i de tre timer, det stod på?
- Sådan foregår det ikke, når man laver live-radio. Men vi evaluerer, hvad der er sket, men ikke gennem pressen. Vi tager en snak med den pågældende vært, Julie Bundgaard.

- Nogen kalder DR røde lejesvende og den slags. Kan hendes udsagn fremme den holdning?
- Jeg har aldrig hørt den slags i forbindelse med P7 Mix<<

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det klinger hult at påstå at DR ikke har nogle holdninger, når man i en sådan grad lader program værterne give udtryk for venstre orienterede holdninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

>>

- Jan Laursen, souschef i DR Musik og Radio - hvad synes du om, at hun så tydeligt  signalerer, at hun ikke kan lide Trump?
- Det er ikke særlig elegant, og hendes udsagn er ikke et udtryk for DR's holdning. Der ryger i programmet en finke, måske to eller tre af panden. Det kan vi gøre bedre.

- Det er ikke et udtryk for DR's holdning siger du. Hvad er jeres holdning så til valget?
- Vi har ikke nogen holdning. Det skal vi ikke have.

- Men en DR-medarbejder ytrer jo holdninger på job i DR. Hvordan skelner lytterne mellem hendes private og DR's holdning?
- Hun repræsenter mest sig selv, og det er ikke elegant som sagt.

- Forstår du, hvis enkelte lyttere tror, at det er DR's holdning, når hun gennem tre timer politiserer mod Trump?
- Det kan jeg ikke svare på. Det er hendes holdninger.

-Må hun ytre disse klare holdninger?
- I et program på en musik-kanal er det ikke passende.

- Der er hundredvis af chefer i DR. Hvorfor stoppede ingen hende i de tre timer, det stod på?
- Sådan foregår det ikke, når man laver live-radio. Men vi evaluerer, hvad der er sket, men ikke gennem pressen. Vi tager en snak med den pågældende vært, Julie Bundgaard.

- Nogen kalder DR røde lejesvende og den slags. Kan hendes udsagn fremme den holdning?
- Jeg har aldrig hørt den slags i forbindelse med P7 Mix<<

Kan du ikke finde det i levende billeder - det er ikke sikkert han kan læse;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, 1 time siden:

Det klinger hult at påstå at DR ikke har nogle holdninger, når man i en sådan grad lader program værterne give udtryk for venstre orienterede holdninger.

>>  Men vi evaluerer, hvad der er sket, men ikke gennem pressen. Vi tager en snak med den pågældende vært, Julie Bundgaard. <<

Hun beklager jo også selv:

>>

- Jeg indrømmer blankt, at jeg var rystet i morges. Det har været et vildt valg, en vild nat, en vild morgen. Og ja, der røg helt sikkert en finke, som min chef udtrykker det, og det beklager jeg virkelig meget, skriver hun til Ekstra Bladet.

- Men jeg syntes netop, at jeg forsøgte komme hele vejen rundt i den halve time, playlisten til amerikanerne stod på. Der var ikke tale om en tre timer lang verbal "nedskydning" af Donald Trump. Det var ikke nogen normal morgen, uanset hvem der havde vundet. Heller ikke på P7 Mix.

- Ekstra Bladet burde nævne, at der også var kommentarer der fløj i Hillarys retning til Abba's 'One Of Us Is Crying' eller da der blev spillet Michael McDonald 'Sweet Freedom' til de mange amerikanere, der også havde det sådan - her bliver der også sagt til lytterne; - Det kan også være,  du synes, det er det bedste, der er sket, så må du også meget gerne byde ind - eller da Irene Cara's 'What A Feeling' blev til et bud på et nummer, der kunne spilles til Trumps sejrsfest.

- Mit arbejde er at være radiovært med personlighed, og for mit vedkommende er det tit, at kommentere kækt på både musik, historier eller verdenssituationen, samt at forsøge at skabe en forbindelse mellem musik og lytterens liv.<<

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, DDR beklager ikke eller tager afstand, men vikler sig ind i floromspunden bortforklaring på, hvorfor hun ikke har fået silkesnoren med det samme.

I firmaet, hvor jeg tjener til dagen og vejen, blev en medarbejder trods ellers pletfri vandel fyret, fordi han efter en igen igen uheldig episode med somaliske knægte i kantinen ytrede, at de burde sparkes ud af landet.

Men du opfattede det nok ikke så slemt, fordi du tilsyneladende er vaccineret mod klarsyn til at se den agenda, som medierne har.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den 10/11/2016 at 13:22:

Hun beklager jo også selv:

>>

- Jeg indrømmer blankt, at jeg var rystet i morges. Det har været et vildt valg, en vild nat, en vild morgen. Og ja, der røg helt sikkert en finke, som min chef udtrykker det, og det beklager jeg virkelig meget, skriver hun til Ekstra Bladet.

- Men jeg syntes netop, at jeg forsøgte komme hele vejen rundt i den halve time, playlisten til amerikanerne stod på. Der var ikke tale om en tre timer lang verbal "nedskydning" af Donald Trump. Det var ikke nogen normal morgen, uanset hvem der havde vundet. Heller ikke på P7 Mix.

- Ekstra Bladet burde nævne, at der også var kommentarer der fløj i Hillarys retning til Abba's 'One Of Us Is Crying' eller da der blev spillet Michael McDonald 'Sweet Freedom' til de mange amerikanere, der også havde det sådan - her bliver der også sagt til lytterne; - Det kan også være,  du synes, det er det bedste, der er sket, så må du også meget gerne byde ind - eller da Irene Cara's 'What A Feeling' blev til et bud på et nummer, der kunne spilles til Trumps sejrsfest.

- Mit arbejde er at være radiovært med personlighed, og for mit vedkommende er det tit, at kommentere kækt på både musik, historier eller verdenssituationen, samt at forsøge at skabe en forbindelse mellem musik og lytterens liv.<<

Hun bruger én sætning på at 'beklage' at der røg en finke af panden.. 

Og seks sætninger på at forsvare sin ensidige foragt, og moralisere over hvad Ekstra Bladet i stedet burde skrive.

Rendyrket venstrefløjsk!.

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vildmand skrev, for 12 minutter siden:

Idiotien vil ingen ende tage blandt den lave højrefløj

Kanske den fordømmende venstrefløj burde blive hjemme, sålænge de stadig smitter?

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, den 10/11/2016 at 12:10:

Man skal vist tilhøre DF eller Ny Borgerlige for at synes, at det er godt, at Trump fik magten, så tag det med venstreorienterede holdninger med et gran salt! 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 2 timer siden:

Man skal vist tilhøre DF eller Ny Borgerlige for at synes, at det er godt, at Trump fik magten, så tag det med venstreorienterede holdninger med et gran salt! 

Man skal vist være dum i nakken/i lommen på storkapitalen for at fatte nogen som helst sympati for Hitlary.

Jeg bryder mig heller ikke om manden, men af 2 onder.....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 30 minutter siden:

Man skal vist være dum i nakken/i lommen på storkapitalen for at fatte nogen som helst sympati for Hitlary.

Jeg bryder mig heller ikke om manden, men af 2 onder.....

Af to onder fik de det værste...

Det er i øvrigt tankevækkende, at over 50% slet ikke stemte, lidt over 46% stemte på Hillary og 45% stempe på tumpe-manden - alligevel betyder det mystiske valgsystem, de har, at det netop blev Tumpe-manden, der vandt... 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den 10/11/2016 at 10:34:

Præcis denne undskyldning er så vag, at det er åbenlyst, at ledelsen ikke ønsker at skride effektivt til handling for en sådan politiseren.

Mao. er dette et klokkeklart eksempel på den rød-drejning der er i journalistkredse generelt, samt specifikt på DR.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 5 timer siden:

Den får alt hvad den kan trække med venstreorienterede konspirationer hva ;) Jeg har kun set én DFer udtale støtte til Trump.

Jeg er tilfreds med at Hillary ikke blev president, men havde foretrukket et par andre frem for Trump.

I øvrigt så vil Trump låne en masse penge for at investere i infrastruktur. Det lyder i betænkelig grad som DK i 70erne under Anker.... det må da lige være noget for dig :P 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, 1 time siden:

Præcis denne undskyldning er så vag, at det er åbenlyst, at ledelsen ikke ønsker at skride effektivt til handling for en sådan politiseren.

Mao. er dette et klokkeklart eksempel på den rød-drejning der er i journalistkredse generelt, samt specifikt på DR.

Hvad i al verden havde du forestillet dig DR skulle gøre for at tilfredsstille din fordomsfulde indstilling i denne sag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 55 minutter siden:

I øvrigt så vil Trump låne en masse penge for at investere i infrastruktur. Det lyder i betænkelig grad som DK i 70erne under Anker.... det må da lige være noget for dig :P 

Hold dig til at udtale dig im ting, du ved noget om. Du kender ikke mig, og hvad der er noget for mig - på gothånd tak!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 2 timer siden:

...I øvrigt så vil Trump låne en masse penge for at investere i infrastruktur...

Han siger da ellers;

"the trillions of dollars of American corporate money overseas can now be brought back at a 10 percent rate."

Og at skatten af disse $20bio. skal øremærkes forbedringer af infrastrukturen.

"American Energy & Infrastructure Act. Leverages public-private partnerships, and private investments through tax incentives, to spur $1 trillion in infrastructure investment over 10 years. It is revenue neutral."

KF.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 10 timer siden:

Han siger da ellers;

"the trillions of dollars of American corporate money overseas can now be brought back at a 10 percent rate."

Og at skatten af disse $20bio. skal øremærkes forbedringer af infrastrukturen.

"American Energy & Infrastructure Act. Leverages public-private partnerships, and private investments through tax incentives, to spur $1 trillion in infrastructure investment over 10 years. It is revenue neutral."

KF.

Det vil tage tid før de penge kommer ind og der er kun ca 3 år til at næste valgkamp starter og der skal han have nogle resultater at fremvise ;) 

Manden er entreprenør og vil næppe afholde sig fra at låne penge i den forventning at de så rigeligt kommer ind igen senere. Kritikkere har netop kritiseret ham for at ville optage massive lån (ligesom Anker gjorde) men det bliver da spændende at se hvad der kommer til at ske.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 17 timer siden:

Hvad i al verden havde du forestillet dig DR skulle gøre for at tilfredsstille din fordomsfulde indstilling i denne sag?

At DR altid er objektiv og neutral er et af kerneargumenterne for at modtage licens, og hvis DR ikke opfylder dette, er der ingen grund til at vi betaler licens til DR.

Hos DR skal objektivitet og neutralitet derfor vægtes så højt, at det får direkte konsekvenser, hvis der sker "smuttere". Dvs. bortvisning/fyring af de pågældende medarbejdere der begår "smutteren". Både den studievært der dummer sig, men også de ansvarlige som tydeligvis ikke har været deres ansvar bevist.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, den 12/11/2016 at 13:24:

Hun bruger én sætning på at 'beklage' at der røg en finke af panden.. 

Og seks sætninger på at forsvare sin ensidige foragt, og moralisere over hvad Ekstra Bladet i stedet burde skrive.

Rendyrket venstrefløjsk!.

KF.

Seriøst?

At vi var mange der var berørt af Trump's indtog i det hvide hus den morgen er der intet "venstrefløjsk" i. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, den 12/11/2016 at 19:53:

Selvfølgelig har ledelsen ikke en konstant vagthund siddende der kan standse live programmer hvis der bliver sagt noget kontroversielt. Jeg synes at DR chefen håndterer sagen korrekt og proffesionelt, Jeg er ikke i tvivl om at Julie Bundgaard har fået besked på at holde sine personlige politiske synpunkter ude af sit musikprogram.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, Lige nu:

Selvfølgelig har ledelsen ikke en konstant vagthund siddende der kan standse live programmer hvis der bliver sagt noget kontroversielt. Jeg synes at DR chefen håndterer sagen korrekt og proffesionelt, Jeg er ikke i tvivl om at Julie Bundgaard har fået besked på at holde sine personlige politiske synpunkter ude af sit musikprogram.

Det er fuldkommen irrelevant mht. argumentet om overvågning, for så er det netop for sent i forhold til en live-udsendelse.

Hvis ledelsen havde været sit ansvar bevist, så havde ledelsen på forhånd gjort det klokkeklart overfor Julie Bundgaard, at politiseren ikke er tilladt, og at det har direkte konsekvenser hvis det "smutter" (også selvom det ikke er forsætligt og/eller andre dårlige undskyldninger)

Og den efterfølgende udtalelse fra ledelsen, viser klokkeklart, at ledelsen bevist vælger ikke at stå ved sit ansvar.

DR taber desværre helt utroligt meget i forhold til objektivitet og neutralitet i denne sag, og sagen vil helt sikkert fremadrettet blive brugt, som et eksempel på, at DR skal nedskæres eller helt afskaffes. For denne sag viser tydeligt, at DR ikke ønsker en kultur i DR der sikrer objektivitet og neutralitet i alle aspekter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu