Hop til indhold
Guest BetaMini

Annoncelight: "Din forbindelse er ikke privat"

Recommended Posts

Guest BetaMini

jeg ved ikke om det er det rigtige sted at lægge denne henvendelse

men når jeg forsøger at komme på annoncelight får jeg denne melding uanset hvordan jeg forsøger at manipulere med http og www

annoncelight.jpg

:angry:

what to do?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan ikke gøre noget lige nu. Det er ikke et problem hos dig, men på serveren. Måske virker det i en anden browser (IE, FireFox eller lignende). Det er en sikkerhedsindstilling i Chrome der blokerer adgangen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BetaMini

hej, tak for din respons

har også selv lige søgt og det er så åbenbart pga en chrome indstilling men jeg ved ikke lige hvordan man ændrer det, hvis jeg altså skal gøre det

jeg kan desværre ikke installere andre browsere på denne computer så jeg håber det retter sig igen

har aldrig før haft problemet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det tyder altså på, at der er noget galt med sikkerhedscertifikatet på denne server :

Der var problemer med at oprette sikker forbindelse til dette websted

Det sikkerhedscertifikat, der præsenteres af dette websted, er ikke sikkert.

Problemer med sikkerhedscertifikat kan skyldes et forsøg på at narre dig eller opsnappe data, du sender til serveren.

Det anbefales, at du lukker denne webside og ikke fortsætter til webstedet.

 

Gå i stedet til min startside

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Hej @BetaMini!

Ja, der har været et problem med sikkerhedscertifikatet på serveren i dag. Så det er ikke din computer eller browser det er galt med.

Det er nu fikset og problemet er korrigeret så det ikke burde opstå i fremtiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
BetaMini skrev, for 1 minut siden:

hej maya kathrine

jeg kan komme ind nu

tak :) 

Dejligt at høre! AL-holdet beklager meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

Det er meget fint, at problemet er løst.

Men kan du sige noget om,

1: hvad problemet/fejlen var  - og

2: hvilke sikkerhedsmæssige konsekvenser det kunne have at logge sig ind på siden medens der var problemer med certifikaterne på serveren?

Vi har jo alle kunnet komme ind, hvis vi "overridede" den sikkerhedsadvarsel, der kom når man gik ind på websitet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine

Hej Kirk!

Sikkerhedscertifikatet på serveren burde automatisk være opdateret, men pga. en fejl fra vores side skete dette ikke i dag. Den fejl er nu rettet, så det sker automatisk fremover. Jeg har svært ved at være mere konkret om hvad fejlen var, og det ikke fordi vi har noget at skjule overhovedet.

Et gyldigt sikkerhedscertifikat(en grøn hængelås i browseren) gør at man med sikkerhed har viden om at de følsomme oplysninger man opgiver ikke kan opsnappes fra de bliver indtastet i ens browser og til de ender hos Annoncelight. Dette pga. at forbindelsen er krypteret når sikkerhedscertifikatet er i kraft. Dvs. at i princippet burde den amerikanske efterretningstjeneste ikke kunne opsnappe noget, selvom de har en god aftale med din internetudbyder. Det kan en medarbejder hos f.eks. YouSee/TDC heller ikke. Krypteringen beskytter også en imod at der er nogen som lytter med ude fra gaden, hvis man tilfældigvis har en ikke-beskyttet WIFI-forbindelse i hjemmet. Det har de fleste dog efterhånden.

De konsekvenser der kan være ved at ignorerer alle browseren advarsler og samtidigt indtaste og overføre/sende følsomme til os, kan være at en TDC medarbejder med meget snilde og ikke så rare intentioner kan være i besiddelse af disse oplysninger. Dette er dog dit eget problem når du vælger at ignorere alle advarsler og samtidig sende følsomme oplysninger imens certifikatet ikke er gyldigt/tilstede. Skulle det ske for os igen(vi er kun  mennesker), så kontakt os i stedet. I øvrigt var det ikke noget udefrakommende der skabte problemet, så ingen udefra kunne planlægge efter at udnytte hullet. Det var udelukkende en intern fejl, som vi endnu en gang beklager meget. I øvrigt mener jeg ikke man bør have mistro til TDC eller en TDC-medarbejder, men nærmere dem endnu længere oppe i systemet(NSA osv.).

Jeg håber det var svar nok, ellers kan jeg godt lide at svare på spørgsmål ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...