Hop til indhold
smokehat

Pattaya om sommeren

Recommended Posts

Hej

Sider på sådan en grå søndag og drømmer mig frem til sommerferien..

får en del ferie overført pga høj sæson på arbejdet i foråret så regner med Thailand til Juni ! 

Hvordan er det nu med vejret i juni i Pattaya ???

Har selv kun sammenlignings erfaring fra September og Oktober.

Til info køre Emirates kampagne i øjeblikket på CPH - BKK med A380 via Dubai til 3500 afrejse i maj - juni ..

Det har KLM så valgt at matche ... afrejse Juni - 3000 fra BIllund eller CPH til BKK via Amsterdam - Så bliver det vist ikke billigere 

MVH

K

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vejret er såmænd fint nok i juni. Det er selvfølgelig varmere end i december. :P

Jeg synes nu aldrig jeg har haft de store kvaler med vejret, uanset hvilket tidspunkt jeg har været der på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vädret brukar vara blandat med dagar där det är moln varvat med sol. Temperatur mellan 29-34 grader. Om det regnar så år det över på ett par timmar. En annan fördel med att åka på sommaren till Thailand är att allt är mycket billigare än övriga tiden på året som flyg och hotell. Där är också mindre utlänningar vid den tiden.

Jag har åkt till Thailand vid den här tiden juni/juli 2013,2014, 2015 och 2016. Och det blir också 2017.

Jag har också varit i Thailand vid jul och nyår, november och oktober men det slår inte juni/juli.

Däremot 2017 kommer jag att åka två gånger.

Jag åker alltid med Thai Airways, orka inte med några mellanlandningar.

Thai Airways kommer säkert ha en kampanj i november, och då kan man säker få en biljett från Köpenhamn för 4500 svenska kronor.

 

Smokehat! Hur är det i september tycker du?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Loranga

Ja sidste år i september - enkelte dage med meget regn - til gengæld de dage med uden regn var det skyfrit 

i år i starten af Oktober syntes jeg der var mange dage med overskyet - til gengæld kom regnen om aften og natten.

i år med Qartar airways - 6 plus 6 timers flyve tur.. passer mig faktisk godt - bedre end 1,5 time til amsterdam også 11 timer derfra...

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 5 timer siden:

@Loranga

Ja sidste år i september - enkelte dage med meget regn - til gengæld de dage med uden regn var det skyfrit 

i år i starten af Oktober syntes jeg der var mange dage med overskyet - til gengæld kom regnen om aften og natten.

i år med Qartar airways - 6 plus 6 timers flyve tur.. passer mig faktisk godt - bedre end 1,5 time til amsterdam også 11 timer derfra...

Norwegian plejer nu altid at kunne gøre det billigere.. Sidste år omkring den tid fik jeg den for 2400,-  Vel og mærke med direkte flyvning.

Overvejer dog hvis jeg tager derned igen næste år at vælge en tur med mellemlanding i Dubai da det som ryger ville være dejligt med at dele turen op.

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://www.norwegian.com/dk/booking/fly/lavpris/?D_City=CPH&A_City=BKK&D_Day=01&D_Month=201708&R_Day=01&R_Month=201709&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=DKK

Det gode ved Norwegian er at man altid let kan finde en billig rejse.. Næsten uanset hvilken uge på året man vil afsted.  Andre selskaber der er det næsten en umuligt at få et overblik. Og de billige rejser svære at finde og er kun bestemte datoer som de så vælger. Og en selv der må tilpasse.. Hos Norwegian skal man som det eneste regne med at rejse fra KBH om lørdagen og så hjem igen søndag. Men så bare bestemme hvilken uge man vil afsted og hvor mange uger man vil være dernede. Så let få overblik over priserne.   

PT ligger priserne omkring de 3000,- kr for en returrejse fra April og hele sommeren igennem. Og med afgang lørdag og hjem en søndag er det alle med direkte flyvning.  Ved dog de falder deromkring nytår og et par måneder frem..   Som du kan se ved link så let finde en rejse til 2400 allerede nu.. Men bliver flere af dem som sagt ved omkring nytårstid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for jeres input..  jeg planlægger ud fra en tur i Juni nu...

@ZEUS

Jeg har også tjekket Norwegian - uanset hvordan jeg vender og drejer det, kan jeg ikke overskue at rejse ud til thailand med kun håndbagage, ligeledes har jeg pga arbejde fordele af at være tilbage i DK senest natten til fredag for at kan indgå i en vagtplan igen...

Desuden også plus hvis jeg kan rejse fra Billund uden at blive flået.. bliver aldrig dus med CPH Airport, mest pga menneskemængden og personalet derover.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, 1 time siden:

Desuden også plus hvis jeg kan rejse fra Billund uden at blive flået.

Jeg søgte lidt på det og fandt ud af at selvom jeg tog til Hamburg, var det stadig billigere og hurtigere at flyve fra CPH - det må være noget med at fra Billund/Hamburg går ruterne mere vestover, flere mellemlandinger og/eller næsten altid med mellemlanding i Abu Dubai - hvor der fra CPH kan flyves mere direkte og uden mellemlandinger - og mellemlandinger koster i både brændstof og lufthavnsafgifter.

Jeg har også forsøgt at sætte en flyning sammen med et par dages stopover i Abu Dubai, hvis jeg alligevel skulle mellemlande der - men det gør kun rejsen ca. kr. 500,- dyrere.

Mht. ekstra bagage - det kan man vel også betale sig fra :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, den 1/11/2016 at 19:19:

Tak for jeres input..  jeg planlægger ud fra en tur i Juni nu...

@ZEUS

Jeg har også tjekket Norwegian - uanset hvordan jeg vender og drejer det, kan jeg ikke overskue at rejse ud til thailand med kun håndbagage, ligeledes har jeg pga arbejde fordele af at være tilbage i DK senest natten til fredag for at kan indgå i en vagtplan igen...

Desuden også plus hvis jeg kan rejse fra Billund uden at blive flået.. bliver aldrig dus med CPH Airport, mest pga menneskemængden og personalet derover.

 

KLM har som du selv skriver rejser til 3000 kr fra Billund

 

Jeg var I Pattaya fra d. 10 til 24 maj i år, Det var varmt, ca 35-40  grader. Det regnede kun 2 gange begge gange om natten og det varede ca ½ time

Jeg er ved at planlægge min næste tur til Thailand. afrejse fra Billund d. 26 april. hjem igen d. 17 maj. pris 3004 kr

der er forplejning med i prisen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bozz skrev, 1 time siden:

KLM har som du selv skriver rejser til 3000 kr fra Billund

 

Jeg var I Pattaya fra d. 10 til 24 maj i år, Det var varmt, ca 35-40  grader. Det regnede kun 2 gange begge gange om natten og det varede ca ½ time

Jeg er ved at planlægge min næste tur til Thailand. afrejse fra Billund d. 26 april. hjem igen d. 17 maj. pris 3004 kr

der er forplejning med i prisen

Ja der en fin pris.

Med hensyn til Norwegian så skal man altid tilkøbe de her ekstra ydelser. Så er det hvordan man har det, men personligt vil jeg ti gange heller selv købe noget mad og tage med fremfor flymad.  Med hensyn til håndbagege der undrer jeg over dem der slet ikke kan nøjes med det :)  Og absolut vil have en ekstra kuffert med. 

Selvom jeg feks sidste gang havde stor toilet taske med en masse forskelligt, 7-8 t´shirt og 5 badeshorts, en sommer jakke og ditto lange bukser, samt em masse andet diverse såsom computer, tablet og oplader og forlængerledninger, som man faktisk godt må have med i en seperat taske,- så havde jeg alt det i min "kuffert" som bare har de her mål hvor den må tages med op som håndbagage.

Jeg under mig over hvad i tager med siden i ikke har plads i sådan en :D   Selv syntes jeg det måske var tåbeligt med alt det tøj jeg havde med, da man kan købe det billigt dernede. Men valgte det da jeg bedre kan lide at få noget med god pasform osv.  Jeg købte endda et par gummisko dernede som jeg også havde med hjem og stadig masser af plads i de her kufferter som har mål så man må tage dem med op som håndbagage :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 6 timer siden:

Zeus.....hvor meget vejer din håndbagage så?

En ting er hvad der er plads til noget andet kan være vægten.

Må være dig svar skyldig.. Har ikke lige talene i hovedet hvad den må veje.

Sidste år var jeg meget OBS på det og vejede  den før turen og var ikke noget problemer der overhovedet, så vejede den ikke før denne tur i år.  Selve computeren vejer en del men den må jo tages med i en seperat taske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kufferten må veje 10 kg kan jeg se, med de billig billetter jeg har købt.  Og med målene: 55 x 40 x 23 cm. Og er altså ikke en lille kuffert ;-) 

Derudover må man have en ekstra taske til computer som må have de her mål: 25 x 33 x 20 cm

http://www.norwegian.com/dk/rejseinformation/bagage/handbagage/

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 13 minutter siden:

Kufferten må veje 10 kg kan jeg se, med de billig billetter jeg har købt.  Og med målene: 55 x 40 x 23 cm. Og er altså ikke en lille kuffert ;-) 

Derudover må man have en ekstra taske til computer som må have de her mål: 25 x 33 x 20 cm

http://www.norwegian.com/dk/rejseinformation/bagage/handbagage/

Sad nemlig og læste de samme regler. Begge tasker til sammen må veje 10 kg, som jeg læser det.

Min "lille kuffert" vejer 1,6 kg og har max målene.

En computer (afhængig af størrelse) vejer vel 3-4 kg (inkl mus, ledninger og forlængerledning). En tablet små 1 kg. Så ville jeg haveplads til 3,4 kg tøj. Det er ikke specielt meget.

Nu har jeg så rejst til Thailand 3 gange det sidste år (dog ikke med Norwegian) og det er kun på sidste tur fra København at min håndbagage blev vejet.

Skal man rejse på din måde skal man nok tage at se meget på hvad ens kuffert vejer.

Min store kuffert får jeg nu tit fyldt ud, så den vejer 23 kg (har så computeren i denne). Kunne da sagtens tage flere ting med men har ikke pladsen eller kiloerne til det. Men nu kan jeg også godt lide at medbringe nogle kilo læsestof, så jeg kan foretage mig andet end at læse på computeren.

Jeg ved så ikke hvem af os der læser Norwegians regler korrekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 5 timer siden:

Sad nemlig og læste de samme regler. Begge tasker til sammen må veje 10 kg, som jeg læser det.

Min "lille kuffert" vejer 1,6 kg og har max målene.

En computer (afhængig af størrelse) vejer vel 3-4 kg (inkl mus, ledninger og forlængerledning). En tablet små 1 kg. Så ville jeg haveplads til 3,4 kg tøj. Det er ikke specielt meget.

Nu har jeg så rejst til Thailand 3 gange det sidste år (dog ikke med Norwegian) og det er kun på sidste tur fra København at min håndbagage blev vejet.

Skal man rejse på din måde skal man nok tage at se meget på hvad ens kuffert vejer.

Min store kuffert får jeg nu tit fyldt ud, så den vejer 23 kg (har så computeren i denne). Kunne da sagtens tage flere ting med men har ikke pladsen eller kiloerne til det. Men nu kan jeg også godt lide at medbringe nogle kilo læsestof, så jeg kan foretage mig andet end at læse på computeren.

Jeg ved så ikke hvem af os der læser Norwegians regler korrekt.

Det tror jeg du har , ifølge det link jeg sendte.. Ser man deres foromtale og der jeg læste før så stod det ikke klart om det var 10 kg samlet.  Men i linket ser det ud som det er samlet 10 kg.

Kan ikke huske hvad min kuffert vejer, ligesom min bærbare men sidste år var det dog en del fra den samlede vægt den måtte veje.  Men kan da godt se 10 kg ikke er meget..  Jo tror såmænd hvis bare tøj så kan der altså virkelig være meget tøj for 10 kg :) Men en bærbar vejer godt til, og ej heller sjov hvis man pludselig står og skal betale ekstra hvis overvægt. Så bliver prisen meget højere end de ekstra kg man kan tilkøbe allerede nu ved at betale for en ekstra kuffert.  Dengang var det 250 kr pr tur og tilkøbte netop en sidste år på forhån til hjemturen, da jeg ville sikre mig hvis jeg fandt på at købe en masse dernede i Thailand.

Ikke noget jeg vil anfale at tage chancen. Men tror nu ikke man ville få bøde for nogle få kg´s overvægt.. Så bare spille dum og hævde man troede selve kufferten måtte veje 10 kg og man derudover måtte have en bærbar med.   Nu stor forståelse for der ikke må være overvægt.  Har set dokumentarserien: "Flystyrt", og der så man eksempler hvor de ikke gik så meget op i præcis vægt fra passagerne, med ikke så sjove konsekvenser ;-)     Uanset hvad så bliver det en cirkavægt de får.. For selvfølge stor forskel om gennemsnittet af passagerne vejer 65 kg eller over 100 kg.. Ligesom stor forskel på hvor mange der feks køber en ramme colaer med op fra det toldfrie områder. Der er der pudsigt nok ingen begrænsninger på hvad man må tage med med op i flyet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg har også set det mayday-afsnit (kan findes på youtube sammen med en masse andre afsnit (god opvarmning at se 50 afsnit inden man flyver)), hvor de fandt ud at at folk vejede mere i gennemsnit end man regnede med. Den flyver med overvægt kom ikke så mange meter op i luften. Men nok til at alle vist døde.

En ømtålelig debat i Danmark vil altid være hvis man sagde at alle måtte bringe en totalvægt på fx 110 kilo med i flyet, inkl personen selv. Så skulle nogle altid betale for overvægt bare for at komme med flyveren. Et problem for bagagefolkene ville så være letvægterne som ville proppe 40-50 kg i kufferten.

Norwegian gør lidt som AirAsia. Skære ned på håndbagegen for at tvinge folk til at betale for ekstra bagage. AirAsia har en grænse på 7 kg (har Ryan Air vist også). Asiaterne overholder så ikke altid den grænse :). 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg foretrækker som sving også at tage læsestof med.. virkelig noget jeg slapper af med på en ferie, dog slæber jeg ikke computer med.

Og ved også godt det billigt at købe tøj og gå på vaskeri at få vasket, men alligevel kan jeg ikke helt overskue at få det i en kabine kuffert. 

med de priser der køres kampagne til i øjeblikket så mit valgt nu ikke så svært.

God tur til @Bozz  - tror eller har nogen set billigere priser end dem KLM har i øjeblikket ?? (udover norwegian uden forplejning / kuffert)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Baggageregler for KLM economy class

I kabine

  • 1 stykke håndbagage maks. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 tommer)
  • 1 stk. tilbehør, f.eks. en håndtaske, mappe eller bærbar computer, maks. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 tommer)
  • Samlet vægt maks. 12 kg (26 lbs).

I Lastrum

  • 1 x bagage, der skal checkes ind: L + B + H maks 158 cm (62 tommer) og samlet maks. 23 kg (50 lbs).

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 30/10/2016 at 23:27:

Norwegian plejer nu altid at kunne gøre det billigere.. Sidste år omkring den tid fik jeg den for 2400,-  Vel og mærke med direkte flyvning.

Overvejer dog hvis jeg tager derned igen næste år at vælge en tur med mellemlanding i Dubai da det som ryger ville være dejligt med at dele turen op.

Jojo men så skal der betales for alt så som baggage mad drikke sædevalg, derudover tager checkin i BKK på vejen hjem alt for langtid i forhold til andre selskaber, sidste gang med norwegian tog check in 2 timer da 2-3 fly skulle checkkes ind ved alt for skranker, men der skulle åbenbart spares, var i lufthavnen 3½ time før  nåede lige flyet ved final call.

Så vil sige hvis der ikke kan spares mindst 2000 holder jeg mig fra Norwegian.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Den lille hårde

2 timer tjeck ind i BKK ? altså 2 timer INDEN Security og immigration ? 

Ellers tak siger jeg bare -- er jo direkte uforskammet når man tænker på det lave lønniveau et nordeuropæisk selskab udnytter.

med de lønninger i asien - skal der bare åbnes nogle skranker !

På mine ture med KLM og Qartar var der ingen kø og meget personale både i tjeck ind og ved boarding så det gik tjept 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den lille hårde skrev, for 15 timer siden:

Jojo men så skal der betales for alt så som baggage mad drikke sædevalg, derudover tager checkin i BKK på vejen hjem alt for langtid i forhold til andre selskaber, sidste gang med norwegian tog check in 2 timer da 2-3 fly skulle checkkes ind ved alt for skranker, men der skulle åbenbart spares, var i lufthavnen 3½ time før  nåede lige flyet ved final call.

Så vil sige hvis der ikke kan spares mindst 2000 holder jeg mig fra Norwegian.

Giver dig ret.. Nu har jeg ikke erfaring med andre selskaber på sådanne lange ture så har intet jeg kan vægte det op imod erfaringsmæssigt.

Dog ved fordele ved Norwegian sige den lethed og overblik man har ved at se priser og helt klart også finde de billigste priser. Så godt være man skal tilkøbe de her andre ting som sædevalg, mad og drikke og ekstra kuffert.  Men er jo ikke mere end 500 kr pr tur for alle 3 ting.. Personligt dog glad for jeg har frihed til at fravælge de 3 ting og selv købe lige præcis den mad jeg kan lide og have med op selv. Ligesom med kuffert da jeg sagtens kan have det jeg vil have med i en kuffert som kan tages med op som håndbagege.. Og dermed også slippe for skal tjekke den ind og bruge tid med at hente den.   

Skal dog siges ved turen i år måtte jeg som du skriver, stå i kø flere timer i BKK sammen med alle dem der skulle tjekke kufferter ind og enig med dig hvis det er standarten fremover så virkeligt noget der trækker ned.. Turen sidste år der gik det lyn hurtigt men i år så oplevede jeg virkelig smøl.. Jeg troede det bare var forhold i Thailand, men kan som du siger være Norwegian der også der har sparet og købt et skodprodukt i BKK lufthavn..  Jeg mødte op i god tid men fik at vide jeg tidligst kunne tjekke ind 2-3 timer før og der blev jeg mødt af en kæmpe kø hvor dem der skulle tjekke bagage ind stod i samme kø og derfor tog ekstra tid.. Derud over samme kø dannelser når man skulle gennem paskontrol og indtjekning.. Men siges det var sammen med mange andre selskaber også.. Der godt nok irriterende at se der var to kæmpe lange køer for turister, hvor arrogante toldere tog abnorm lang tid for at tjekke pas,- mens der lige ved siden af var 2 spor hvor der af og til kom en thaier som lyn hurtigt kom igennem da der ingen folk var der.  

Andre fordele ved Norwegian som jeg kan komme på er at det er nye super moderne fly.. De har dog endnu ikke wifi på de her afgange til Thailand som helt klart trækker ned for eget vedkommende.. Ved ikke om andre selskaber har det, men det er ihvertfald noget jeg vil vægte højt hvis jeg igen skal på en sådan lang tur der tager 10-12 timer.

Fordellen ved afgang fra KBH til BKK med Norwegian er også at man hver uge fast med afgang lørdag eftermiddag og hjem søndag morgen fra BKK altid får nogle særdeles billige ture som endda er med direkte flyvning.. Lige det med direkte flyvning ubetinget dog ikke en fordel.. Der sagtens se fordele ved at have en mellemlanding midt på rejsen.

Men som sagt har jeg ingen erfaring fra andre selskaber ved sådanne langdistance flyvninger.. Så kan ikke udtale mig objektivt. Og din mening vægter meget højere der, da du netop har prøvet flere forskellige selskaber.. Tilgengæld dem der aldrig har fløjet med Norwegian og kun har de her fordomme om at de nødvendigvis er dårlige fordi er billige giver jeg til gengæld ikke meget for :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 13 timer siden:

@Den lille hårde

2 timer tjeck ind i BKK ? altså 2 timer INDEN Security og immigration ? 

Ellers tak siger jeg bare -- er jo direkte uforskammet når man tænker på det lave lønniveau et nordeuropæisk selskab udnytter.

med de lønninger i asien - skal der bare åbnes nogle skranker !

På mine ture med KLM og Qartar var der ingen kø og meget personale både i tjeck ind og ved boarding så det gik tjept 

Jeg har kun været afsted 2 gange.. Første tur (sidste år) der gik det lyn hurtigt.. Her sidste tur vel 1 1/2 til 2 timer men var altså ikke kun tjek inn.. Det var hele vejen igennem hvor der var smøl /for få spor ,og var også sammen med andre selskaber.   Stod netop og talte med Australier om det hvor man virkelig følte sig diskrimineret iforhold til thaier hvor der var åbnet ligeså mange spor til trods de udgjorde 5 % af os..   Kan huske jeg skulle skide :D og altså ikke sjovt at stå der og vente.. Ligesom man lynhurtigt skulle finde et toilet når man endelig slap igennem så ikke fik købt feks toldfrie sodavand som jeg ville have med op.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 19 timer siden:

@Den lille hårde

2 timer tjeck ind i BKK ? altså 2 timer INDEN Security og immigration ? 

Ellers tak siger jeg bare -- er jo direkte uforskammet når man tænker på det lave lønniveau et nordeuropæisk selskab udnytter.

med de lønninger i asien - skal der bare åbnes nogle skranker !

På mine ture med KLM og Qartar var der ingen kø og meget personale både i tjeck ind og ved boarding så det gik tjept 

Plejer også at bruge klm rejser en del så får altid premium lane i bkk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I Bangkok har jeg aldrig skulle vente på min kuffert. Men måske er det bare mig der er langsom til at komme igennem immegrationskontrollen (udfylder selvfølgelig papirerne i flyveren). Forrige gang tæller så ikke med hos mig, idet jeg kom til at gå et forkert sted hen og stod i kø der (aner ikke hvor de mennesker (det var ikke Thaier) skulle hen eller kontroleres for, men det var ikke der jeg kunne komme ind i Thailand med mine papirer :D). Derefter havde jeg ikke adressen på der hvor jeg skulle bo, og havde bøvl med at komme på internettet. Så da jeg nåede frem til båndet med kufferter, stod der en enlig kuffert ved siden af et stillestående bånd.

I København venter jeg måske 5-10 minutter.

Redigeret af mr. sving
Tilføjelser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...