Sara 7 Skrevet 16. Oktober, 2016 Som overskriften lyder, så er min mail igen igen blevet hacket og jeg ved også godt, hvem det er, men han bliver bare ved. Jeg har 2 gange nu fået besked på, at "der er en som har logget sig ind med min kode og sendt en masse upassende mails" og han har også blokeret for nogle af de mails jeg har sendt til mine kunder, hvor de skriver tilbage til mig, at de ikke har hørt fra mig om aftalen blev til noget...hvor jeg faktisk har svaret dem. Spørgsmålet er, hvordan får man tossen til at stoppe !!! Og hvordan kan man mon sikre sig bedst muligt ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BetaMini Skrevet 16. Oktober, 2016 det er vel bare at bruge standardproceduren hvis man har uindbudte gæster på sin mail skift kode (til noget der ikke er åbenlyst) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kækkerren 9 Skrevet 16. Oktober, 2016 1. Reinstaller dine PC(er) så evt virus, worm, keylogger osv bliver fjernet ordentligt. 2. Brug et langt og indviklet kodeord, skriv det ned på et stykke papir som du har ved siden af din pc eventuelt. Store bogstaver, små bogstaver, tal og tegn. Ingen ord der findes I ordbøger. 3. Lad være med at klikke på tilfældige links fra fremmede, heller ikke folk som udgiver sig for at være kunder. Ingen undtagelser ~ såfremt at du IKKE stoler på personen 100% Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Beelzeb8b Skrevet 16. Oktober, 2016 Sara skrev, for 56 minutter siden: Som overskriften lyder, så er min mail igen igen blevet hacket og jeg ved også godt, hvem det er, men han bliver bare ved. Jeg har 2 gange nu fået besked på, at "der er en som har logget sig ind med min kode og sendt en masse upassende mails" og han har også blokeret for nogle af de mails jeg har sendt til mine kunder, hvor de skriver tilbage til mig, at de ikke har hørt fra mig om aftalen blev til noget...hvor jeg faktisk har svaret dem. Spørgsmålet er, hvordan får man tossen til at stoppe !!! Og hvordan kan man mon sikre sig bedst muligt ? Eksempelvis med gmail, kan man indstille en to trins verifikation, en fast kode , og en kode der bliver sendt til mobilen, man også taster ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 16. Oktober, 2016 Hvis samme person flere gange kan hacke din kode til email, så må ligger der nok et program på din pc, sender informationer omkring din gøren og laden. Løsninger Køb en ny Pc Reindstallere din PC. Det man typisk tidligere kalde formatering + geninstallering af Windows og programmer Sikre dig at du har et ordentlig virus program og slet al udvedkommede post. Ikke noget med at klikke på vedhæftede filer eller links. Det allerbedste du faktisk kan gøre er: Hav en pc der kun anvendes til din Businesss og brug en anden Pc, smartphone, tablet til alt andet. Sluk din arbejdspc, når den ikke benyttes. Omkring din E-mail er du selvfølgelig også nødt til at skifte koden til noget der ikke kan gættes. Er du stadig lidt mistroisk så benyt et lokalt installeret email program, Jeg tror faktisk af man kan fravælge WEBbaseret adgang i Outlook. Bliver du stadig hacket så gift dig med manden eller stop som GP Indsæt andet medie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MandMedM 175 Skrevet 16. Oktober, 2016 Sara skrev, 1 time siden: jeg ved også godt, hvem det er, men han bliver bare ved. Hvordan har "tossen" fået fat i koden? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sara 7 Skrevet 17. Oktober, 2016 Jeg bruger min mobil til at maile fra. Kan jo ik slæbe min pc med på job. Jeg har fornylig oprettet mailen og en lang og mystisk kode. Som en svarer herinde, så kan jeg i min gmail indstille den med en 2 trins kode, hvor koden bliver sendt via sms og det har jeg faktisk også gjort, men i dag blev der ikke sendt nogen kode til min tlf...jeg prøvede faktisk et par gange, men uden held. Så hackeren har formået at slå 2 trins sikkerheden med imstilling til sin mobil, for jeg kan i menuen ikke ændre noget . Ham tossen er virkelig dygtig. Når han både hacker min mail og mobil konstant, så håber jeg moderator vil lade mig lave aftaler herinde, ellers går jeg snart konkurs. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Beelzeb8b Skrevet 17. Oktober, 2016 Sara skrev, for 22 minutter siden: Jeg bruger min mobil til at maile fra. Kan jo ik slæbe min pc med på job. Jeg har fornylig oprettet mailen og en lang og mystisk kode. Som en svarer herinde, så kan jeg i min gmail indstille den med en 2 trins kode, hvor koden bliver sendt via sms og det har jeg faktisk også gjort, men i dag blev der ikke sendt nogen kode til min tlf...jeg prøvede faktisk et par gange, men uden held. Så hackeren har formået at slå 2 trins sikkerheden med imstilling til sin mobil, for jeg kan i menuen ikke ændre noget . Ham tossen er virkelig dygtig. Når han både hacker min mail og mobil konstant, så håber jeg moderator vil lade mig lave aftaler herinde, ellers går jeg snart konkurs. "meld" det til google og drop den mail. Har vedkommende tilføjet en ekstra gendannelses mail, til din konto? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kinky Jill Skrevet 17. Oktober, 2016 Sara skrev, for 51 minutter siden: så håber jeg moderator vil lade mig lave aftaler herinde, ellers går jeg snart konkurs. Det gør mig ondt du har denne klaphat til at ødelægge det for dig. Men tror ikke du løser det ved at flytte aftalerne herover... Du skal nok enten fabrik 0 stille alle dine it produkter eller købe nyt, og derefter en ny mail adr med der en ny kode igen, og hold dig til denne række følges ellers hjælper det ikke. For tossen er sansynligvis inde i alt hvad du laver Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prism 0 Skrevet 17. Oktober, 2016 (edited) Sara skrev, for 2 timer siden: Jeg bruger min mobil til at maile fra. Kan jo ik slæbe min pc med på job. Jeg har fornylig oprettet mailen og en lang og mystisk kode. Som en svarer herinde, så kan jeg i min gmail indstille den med en 2 trins kode, hvor koden bliver sendt via sms og det har jeg faktisk også gjort, men i dag blev der ikke sendt nogen kode til min tlf...jeg prøvede faktisk et par gange, men uden held. Så hackeren har formået at slå 2 trins sikkerheden med imstilling til sin mobil, for jeg kan i menuen ikke ændre noget . Ham tossen er virkelig dygtig. Når han både hacker min mail og mobil konstant, så håber jeg moderator vil lade mig lave aftaler herinde, ellers går jeg snart konkurs. Det lyder som om du gør alt det rigtige. Er det en mail du har haft i lang tid, eller en relativt ny en? Hvis den er af ældre dato, så er det værd at gennemgå de oplysninger der (med tiden) bliver tilknyttet til din konto. Her tænker jeg på "alternativ e-mail", "telefonnummer", "sikkerheds spørgsmål" etc. Kunne det være at du har tilknyttet en anden e-mail som backup - og det er denne e-mail han har hacket, og bruger til at få tilsendt en ny kode hver gang du skifter den? Hvis du bruger gmail kan du også kigge her for at få en ide om hvad der foregår: security.google.com/settings/security/notifications Hvis du ikke bruger gmail kan du overveje at skifte, da de har de bedste sikkerhedsværktøjer. Mht 2 trins kodeord er det ogås mere sikkert at bruge en app på din mobile end at få koden via en sms. Redigeret 17. Oktober, 2016 af prism Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13997 Skrevet 17. Oktober, 2016 Sara skrev, for 2 timer siden: så håber jeg moderator vil lade mig lave aftaler herinde Sålænge vi kan skrive til dig herinde, skulle der vist ikke være nogen problemer i det - og du har vel også en telefon og mulighed for at sende SMSer Men hvis du ved hvem det er, kan du forsøge at politianmelde vedkommende for at bryde postloven. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sara 7 Skrevet 17. Oktober, 2016 Kækkerren skrev, for 12 timer siden: 1. Reinstaller dine PC(er) så evt virus, worm, keylogger osv bliver fjernet ordentligt. 2. Brug et langt og indviklet kodeord, skriv det ned på et stykke papir som du har ved siden af din pc eventuelt. Store bogstaver, små bogstaver, tal og tegn. Ingen ord der findes I ordbøger. 3. Lad være med at klikke på tilfældige links fra fremmede, heller ikke folk som udgiver sig for at være kunder. Ingen undtagelser ~ såfremt at du IKKE stoler på personen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 17. Oktober, 2016 Sara skrev, for 5 timer siden: Jeg bruger min mobil til at maile fra. Kan jo ik slæbe min pc med på job. Det er så også helt ok. Men som nævnt i tidligere indlæg - Søg en løsning hvor du ikke blander brugen af dine elektronisk midler sammen. Hvis du besvarer e-mails fra flere enheden er det jo lidt svært at konkludere, fra hvilken enhed har napper din email-kode. Hvis det var mig, ville jeg så nok starte med at anskaffe mig en ny smartphone, som kun skal benyttes til GP brug. Og lave en nye e-mail, som kun benyttes fra den nye Smartphone. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg