Hop til indhold
jungaluhu

hvordan lejer jeg en værelse ud til en glædespige ???

Recommended Posts

Hej.

Jeg har et hus. min veninde vil gerne leje det ene værelse af mig, men skal ikke have adresse der :-)

Hvordan gør jeg det bedst uden der opstår nogen problemer ?

Mvh. Thomas

Redigeret af jungaluhu

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke ekspert i de nærmere juridiske spidsfindigheder, men du skal i hvert fald sørge for, at lejen modsvarer dine udgifter - ligesom hvis du vil fremleje en lejlighed. Det er sværere at fastsætte prisen, da værelsesmarkedet ikke er lovreguleret. Et bud kunne være at opregne boligarealet i dit hus (stuer og værelser, men ikke køkken, bad, bryggers osv.) og finde ud af, hvad kvadratmeterprisen så er pr. måned, så kan du let finde ud af, hvad udgiften til værelset er, læg så lidt til for el, vand og varme. Varmen kan du regne ud på samme måde, men el og vand må blive et estimat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jungaluhu skrev, for 1 minut siden:

Jeg ved jo det ikke er lovligt og tjene penge på rufferi. er det ikke det ? eller er det ikke mit problem hvad hun laver når hun har lejet et værelse af mig ?

Hvis hun flytter (sin folkeregisteradresse) ind, så har hun lejet en bolig, og det er dit moralkodeks, der bestemmer, hvad hun laver der inde og med hvem. I princippet ved du jo ikke, om hun er nymfoman eller GP.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Takker for jeres svar :-) hvordan gør jeg så det hvis ikke hun skal have adresse der ??? så har hun jo ikke leje et værelse af mig til at bo der... kunne man så lave det som en bed and breakfast overnatning og på den måde slippe uden om problemerne ??? ville jeg få problemer med andre som står bag mange af de glædes piger der arbejder ???

Redigeret af jungaluhu

Del dette indlæg


Link til indlæg
jungaluhu skrev, for 3 minutter siden:

Takker for jeres svar :-) hvordan gør jeg så det hvis ikke hun skal have adresse der ??? så har hun jo ikke leje et værelse af mig til at bo der... kunne man så lave det som en bed and brekfast overnatning og på den måde slippe uden om problemerne ???

Jeg vil foreslå, at du lejer ud til noget, der ligner kostpris - den beregning jeg skitserer før. Hvis du gør det som B&B, kan der komme andre, der netop ønsker B&B. Fordelen ved kostpris er, at du formentlig slipper for at betale skat af indtægten, da den modsvarer udgiften, men der skal du nok lige bruge www.skat.dk.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jungaluhu skrev, for 48 minutter siden:

Hej.

Jeg har et hus. min veninde vil gerne leje det ene værelse af mig, men skal ikke have adresse der :-)

Hvordan gør jeg det bedst uden der opstår nogen problemer ?

Mvh. Thomas

Hvis man har kvaler så skal man nok lade være med at udleje, er mit råd. 

Der var engang en pige som skrev, at hun havde hørt at pigerne blev rådet til at drive forretning fra et PD sted. Senere kom loven så og bustede udlejeren fordi at han ikke havde udlejet som erhvervsmål. 

Om det passer 100% ved jeg af gode grunde ikke. 

Men skal du have noget økonomisk ud af at udleje, så skal det vel gøres sort?! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 10 minutter siden:

 

Men skal du have noget økonomisk ud af at udleje, så skal det vel gøres sort?! 

Jeg ved godt, at moms og skat ikke rigtig er slået an vest for Lillebælt, men jeg vil kraftigt fraråde spekulation i sort økonomi! Det vil også betyde, at pigen ikke kan trække udgiften fra, og det er da ikke i orden.

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 7 minutter siden:

Jeg ved godt, at moms og skat ikke rigtig er slået an vest for Lillebælt, men jeg vil kraftigt fraråde spekulation i sort økonomi! Det vil også betyde, at pigen ikke kan trække udgiften fra, og det er da ikke i orden.

Det lyder som om at det er en form for vennetjeneste han vil gøre. Så jeg tror da ikke at hun er moms registreret osv., eller hvad det nu hedder. For så kendte hun vel reglerne og kunne guide ham ;) 

Jeg skriver jo også at hvis han er nervøs anlagt, så er det nok bedst at holde sig fra den slags. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 23 minutter siden:

Jeg ved godt, at moms og skat ikke rigtig er slået an vest for Lillebælt, men jeg vil kraftigt fraråde spekulation i sort økonomi! Det vil også betyde, at pigen ikke kan trække udgiften fra, og det er da ikke i orden.

Vi er bare ikke så naive herovre på fastlandet ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 8 minutter siden:

Vi er bare ikke så naive herovre på fastlandet ;) 

Hvornår blev det naivt ikke at svindle?

Skal vi ikke lade tråden handle om det, den er tænkt til - du kan jo oprette en tråd i politik, hvis du føler behov for (endnu) en diskussion om skattesnyd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 2 timer siden:

 

Men skal du have noget økonomisk ud af at udleje, så skal det vel gøres sort?! 

Der er et bundfradrag på minimum 24.000 per år. Hvis han tager mere for at udleje et værelse (formodentlig kun en eller få dage per uge) så er det snarere rufferi-reglerne end skattereglerne, man skal bekymre sig om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 3 timer siden:

Hvornår blev det naivt ikke at svindle?

Skal vi ikke lade tråden handle om det, den er tænkt til - du kan jo oprette en tråd i politik, hvis du føler behov for (endnu) en diskussion om skattesnyd.

Nu var det jo dig der kom med antydninger af at svindel kun forekom vest for Lillebælt ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg lejede ud til piger engang, jeg tog 500 om dagen.

Det endte med et skattesmæk og en rufferi dom på et års betinget.

Så, få orden i tingene før du begynder på den slags :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
T.Hansen47 skrev, for 4 minutter siden:

Jeg lejede ud til piger engang, jeg tog 500 om dagen.

Det endte med et skattesmæk og en rufferi dom på et års betinget.

Så, få orden i tingene før du begynder på den slags :P

 

500 om dagen er 15000 om måneden - 180000 om året, det er da åger!

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 40 minutter siden:

500 om dagen er 15000 om måneden - 180000 om året, det er da åger!

Åger og åger ?..

Nu er vi jo i en speciel branche, hvor de GP´ere der lejer sig ind vel sjældent gør det hver dag hele året ud ?..  Derudover er markedsprisen vel der meget højere ?

Jeg tvivler da på at der er mange der vil leje ud til den her slags , da naboer og vel i sidste ende familie får det at vide.   Så jeg har da stor sympati får det er et højere beløb end det "normale" for en almindelig udlejer.

Og 500 kr det kan du altså dårligt leje billigt hotelværelse for.. 

Men hele den her branche er hyklerisk netop fordi der politisk ikke er en sort-hvid lovgivning på området.. Det er tragisk at det skal være sådanne grå økonomier og folk skal nærmest skal gøres til alfonser hvis de lejer ud eller i det hele taget tjener på en GP..   Det burde være som feks i Tyskland hvor det ligesom i alle andre erhverv er lovligt at drive forretning indenfor det her område. Det havde medført bedre forhold for pigerne og en hvid økonomi hvor der blev betalt skat.  Nu skal folk jo ligefrem presses ud til at gøre noget ulovligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 55 minutter siden:

Åger og åger ?..

Nu er vi jo i en speciel branche,

Lige præcis den betragtning bringer dig i karambolage med rufferireglerne. Hvis du tager udgangspunkt i, at kvinden sælger sex, når du skal fastsætte lejen, så er du gledet ned ad skråplanet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
T.Hansen47 skrev, 1 time siden:

det var altså kun en til 2 dage om ugen.....

Det bliver stadig 180000 på årsbasis, når man omregner det til full time

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, 1 time siden:

Åger og åger ?..

Nu er vi jo i en speciel branche, hvor de GP´ere der lejer sig ind vel sjældent gør det hver dag hele året ud ?..  Derudover er markedsprisen vel der meget højere ?

Jeg tvivler da på at der er mange der vil leje ud til den her slags , da naboer og vel i sidste ende familie får det at vide.   Så jeg har da stor sympati får det er et højere beløb end det "normale" for en almindelig udlejer.

Og 500 kr det kan du altså dårligt leje billigt hotelværelse for.. 

Men hele den her branche er hyklerisk netop fordi der politisk ikke er en sort-hvid lovgivning på området.. Det er tragisk at det skal være sådanne grå økonomier og folk skal nærmest skal gøres til alfonser hvis de lejer ud eller i det hele taget tjener på en GP..   Det burde være som feks i Tyskland hvor det ligesom i alle andre erhverv er lovligt at drive forretning indenfor det her område. Det havde medført bedre forhold for pigerne og en hvid økonomi hvor der blev betalt skat.  Nu skal folk jo ligefrem presses ud til at gøre noget ulovligt.

Jeg ved fra en eks. GP, at selv  bordeller, der reklamerer med, at de driver en ren forretning og er momsregistrerede kan finde på kun at give kvittering på en del af pigens udgift. På den måde bliver hendes fradrag mindre, og der snydes i moms og skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 2 timer siden:

Det bliver stadig 180000 på årsbasis, når man omregner det til full time

ja, men pigerne punkede mig for at tage for LIDT. de er jo vandt til MEGET højere huslejer, især hvis de vil arbejde på klinikker.....Jeg er pigernes ven, men jeg er ikke idioten der gør tingene gratis, bare så billigt at de ikke synes de bliver udbyttet :)

Og de sagde virkelig det var for billigt.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 8 timer siden:

Jeg ved fra en eks. GP, at selv  bordeller, der reklamerer med, at de driver en ren forretning og er momsregistrerede kan finde på kun at give kvittering på en del af pigens udgift. På den måde bliver hendes fradrag mindre, og der snydes i moms og skat.

Selvfølgelig bliver der lavet sort arbejde og vil der nok altid specielt sådan et sted hvor ingen jo har en jordisk chance for at kontrollere hvor mange penge der reelt er i omsætning. En ting er at kunne kontrollere aftalebog, mobil men jo altid nogle kunder der ikke dukker op og en GP kan jo let overdrive det, ligesom hun ikke behøver opgive der hvor hun har fået mere for ekstra ydelser.  

Men alt andet lige havde det været bedre hvis der var klare regler og lovligt at drive den her form for virksomhed.  Som det er nu så tvinger man jo nærmest folk til at være kriminelle.. Medmindre man tror at alle piger kan / og vil,- være 100 procent selvstændige og ikke frivilligt må have valgfrihed til at lade andre stå for feks markedsføring, sted osv.  

Skal lige siges jeg ikke har nogen interesser der eller for den sags skyld stor viden om præcist hvordan det foregår de forskellige steder. Men husker i en anden tråd hvor nogle var forargede over de priser en GP ofte måtte betale for at leje sig ind på en klinik og som jeg kunne regne ud, så altså ingen grund til forargelse.. Hvis der er nogle villaejere eller andre der har lyst til at udleje til GP til en dagspris på 100 kr ,- fordi det så mere var naturligt en mdr leje,- så syntes jeg da de skulle gøre det :-D  

Men er der netop ikke.. Og meget få steder folk vil udleje til den her branche.  At så beløb er højere er naturligt efter min mening.  Jeg ville feks aldrig leje ud til sådan noget da det jo ikke bare er mig der skal leve med den sladder men hele min familie der ville blive påvirket af det.   

Så at priserne generelt er høje når det er udlejning indenfor den her branche er efter min mening naturligt da markedkræfterne der bare  spiller ind.. Hvis der var folk der ville udleje billigere, så havde GP´erne nok valgt de steder ;-) 

 

Det jeg savner er at der ikke var så meget hykleri indblandet her i lovgivningen. At der var rene linjer om man tillod eller ikke tillod den her branche i Danmark.. Klart og tydeligt.

Som det er nu så en masse undergrundsvirksomhed  med snuskede bagmænd af specielt udenlandske piger. Og dem der er reelle og faktisk vil drive en virksomhed hvid og med ordenlige forhold for pigerne,  bliver tvunget til at hele tiden bevæge sig i en gråzone og faktisk være kriminelle uanset hvad de gør.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...