Hop til indhold
Rejsenetværk

Støt en hårdt såret betjent

Recommended Posts

Læs denne artikel:
 
Betjente starter indsamling til hårdt såret kollega: Sådan kan du hjælpe
Af Jesper Larsen - 05/09-16 20:50
Kollegaer har startet en indsamling til den betjent, der blev hårdt såret på Christiania, efter han blev skudt i hovedet af Mesa Hodzic.
http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/14309527 
 
Og
 
Indland  05.09.2016 kl. 20:15 
Indsamling til såret politimand overgår alle forventninger
Mens den hårdt sårede politimand fra skyderiet på Christiania i sidste uge stadig ligger i koma, er en stor indsamling til ham gået i gang.
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8978609/indsamling-til-saaret-politimand-overgaar-alle-forventninger/ 
 
Som I kan læse, der har insamlingen bredt sig fra den sårede betjents kolleger til fodboldklubber og borgere.
 
Jeg har selv doneret 250 kr i solidaritet med vort politi, og som en protest mod de handlinger nogle kriminelle i nogle kriminelle miljøer møder politiet med, når det til tider med livet som indsats på vegne af samfundet og borgerne, søger at håndhæve loven.
 
Jeg vil opfordre brugerne på Eroguide.dk, til at gøre som jeg og donere et beløb til den konto, der er offentliggjort i artiklen i Metroxpress.
 
Ok
 
Ja jeg ved godt, at hverken jeg selv eller vi alle kan donere hver gang en soldat, eller en politibetjent såres eller dræbes, og ja, jeg giver næppe i morgen, og i overmorgen igen, hvis det samme hænder og der startes nye indsamlinger.
 
Men nu har jeg gjort det denne gang, og bliver der behov igen, kan andre jo bidrage næste gang, hvis ikke de giver denne gang.
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du rammer en fantastisk pointe, vi kan ikke alle give hver gang der er en rigtig god indsamling - du og jeg har gjort det idag  - og nogen andre imorgen

Og vi skal hverken se op til dem som har bidraget eller ned på dem som ikke har bidraget

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad skal jeres donation bruges til?

Jeg går ikke ud fra, at embedsmands pensionerne er sparet væk. Så betjenten bliver forhåbentligt ikke afhængig af jeres almisser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
@Midtj
 
I artiklen i Jyllandsposten står der:
 
"Når man er blevet skudt i hovedet, rejser man sig ikke bare lige igen og passer sit arbejde i morgen. Så pengene fra indsamlingen skal sørge for, at han kan få den bedst mulige genoptræning. Og så skal pengene hjælpe kæreste og familie igennem den næste besværlige tid,« siger Michael Møller."
 
Jeg håber ikke at det er kommet dertil, at staten ikke sørger for den bedst mulige genoptræning af en hårdt såret betjent i tjenesten, der kan købes for penge.
 
Eller at en politi familie på nogen måde, i værste fald rammes økonomisk af en eventuel varig invaliditet.
 
Men hvis det er kommet dertil, får vi andre bidrage til at der kompenseres.
 
Og ja, jeg mener at hvis det endelig kommer dertil, at det er et spørgsmål om offentlig økonomi, og private forsikringer, så må der gerne gøres forskel på vilkårene for den hjælp der ydes til borgere i almindelighed, og ansatte i offentlig tjeneste, hvis pligt det er, i yderste fald at udføre deres tjeneste med livet som indsats.
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 4 timer siden:

Men hvis det er kommet dertil ........

Så var det måske en ide at vente, indtil det er positivt konstateret, at vi der nået "dertil".

Jeg deler Midtj's skepsis.

"Alle" laver efterhånden indsamlinger over nettet til alt og alle. Har min hund forstuvet en pote, ville det måske være en kærkommen lejlighed til at foretage en indsamling for at få ordnet poten – og samtidigt få suppleret lidt til husholdningen (eller et glædespigebesøg!).

Jeg er imidlertid ikke sikker på, at det er lovligt at foranstalte disse private indsamlinger, så jeg står over i denne omgang – og i den næste også.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dansk iværksætter samler penge ind til såret politibetjent: »Det er de mest rørende, små beskeder«
6. september 2016, 12:03
http://www.b.dk/nationalt/dansk-ivaerksaetter-samler-penge-ind-til-saaret-politibetjent-det-er-de-mest-roer 
 
Ja indsamlingen er lovlig!
 
»Jeg tog fat i den kollega, som havde startet indsamlingen blandt politibetjentene, og sammen fik vi godkendt det som en offentlig indsamling,« siger Martin Thorborg, der gav sin egen MobilePay-konto til formålet.
 
Jeg har valgt at antage at det kontonr der er angivet i artiklen i Metroxpress er til en lovlig indsamling, og at det er ok når politiet selv formidler at indsamlingen har udviklet sig fra internt, til også at omfatte bidrag fra mange udenfor korpset.
 
Jeg ville næppe ejheller Borende X have støttet en indsamling til en tilfældig borger i situationen, men for mig har det været udslagsgivende at det nu er kommet så vidt, at 40 års forfejlet politik omkring Christania, har ført til at en betjent der blot har fulgt ordre, er blevet skudt i hovedet under udførelse af sin tjeneste i en fristad, der efter min mening aldrig burde have været lovliggjort, men tværtimod skulle have været jævnet med jorden for længe siden.
 
Først og sidst, der var, og der burde Christania have været forblevet statens ejendom.
 
Området blev, og det var ulovlig besat ejendom, som alle danskere ejer fra Skagen til Gedser, og som en fra begyndelsen ulovlig besættelse har forhindret os som samfund i at kapitalisere markedsværdien af, gennem frasalg, og eller bygningsudvikling.
 
Hvad mon vi er gået glip af 1 milliard eller flere milliarder, eller et muligt rekreativt område for hele Københavns befolkning, legitimt politisk besluttet og udviklet.
 
Hvordan havde holdningen været, hvis Tuborg i Nordhavnen, eller den nuværende Carlsberg By var blevet besat?
Ville man nogensinde have ladet et sådant overgreb på privat ejendom passere, og ville man årtier efter have gennemført en lov der normaliserer en kriminel handling, definerer mesteparten som de kriminelles ejendom, mod at de betaler en symbolsk erstatning.
 
Men fordi det er offentlig ejendom, og stærke kræfter har støttet et tyveri af offentlig ejendom, har vi idag denne såkaldte fristad - må dens dage nu være talte.
 
Fejlslagen integration, ghetto og narkopolitik tørres af på politiet, som på fængselsbetjente der opererer i en stadig mere rå hverdag.
 
Så ja, jeg mener at når det skete rammer medarbejdere i offentligt embede, under udførelse af deres embedspligt, så er det samtidig billedligt talt et angreb på hele det samfund, og vi som borgere, hvis opgave det er politiets opgave at beskytte.
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk
Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, 1 time siden:

Så ja, jeg mener at når det skete rammer medarbejdere i offentligt embede, under udførelse af deres embedspligt, så er det samtidig billedligt talt et angreb på hele det samfund, og vi som borgere, hvis opgave det er politiets opgave at beskytte.
 

Det gælder vel så også overfald på skolelærere og socialrådgivere. Men ellers formoder jeg da, at der, som ved større offentlige indsamlinger, vil blive offentliggjort et regnskab for den aktuelle indsamling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prisen på et styk Christiania
Fristadens fællesskab er gået med til at købe statens bygninger, men hvad skal stedet koste? Vi inviterede en ejendomsmægler ud i staden for at få en professionel vurdering. Men sagen tog en uventet drejning.
https://www.information.dk/indland/2011/05/prisen-paa-styk-christiania 
 
Beboerne på Christiania burde ikke have nogen større ret til området, end skatteyderne i Herning eller København, der er dem der er de retmæssige ejere af Christania!
 
Som enhver anden nedlagt kaserne eller anden statslig ejendom, tilkommer det en af nedennævnte offentlige virksomheder, at omsætte Christania til størst mulig økonomisk værdi for alle danskere.
 
Om Freja ejendomme A/S
Freja erhverver ejendomme fra staten og regionerne ud fra en målsætning om at videresælge med størst mulig avance.
http://www.freja.biz/ 
 
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Ejendomssalg 
Nedenfor finder du link til de ejendomme Forsvaret har til salg.
Forsvarets ejendomme udbydes i offentlig udbud jf. cirkulære nr. 7 af 25. januar 2010, der indgår som bilag 1 i udbudsmaterialet på de enkelte ejendomme.

http://forsvaret.dk/fes/ejendomssalg/Pages/default.aspx 
 
Luk Christania nu, få stedet ryddet, solgt og pengene tilført statskassen - jo før, des bedre.
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetvaerk Handler din donation om at hjælpe en person, som har været udsat for et drabsforsøg, mens vedkommende udførte sit arbejde? Eller er din donation et udtryk for dine holdninger angående Christiania?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Midtj

Min donation handler om at hjælpe en person, som har været udsat for et drabsforsøg, det er derfor tråden er oprettet under "Hyggesnak", og ikke under politik, og det var i grunden også bare meningen, at det var det som tråden skulle have handlet om.

Tråden har så udviklet sig til at jeg også har ladet min holdning til Christiania komme til udtryk, efterhånden som der blev stillet spørgsmål til fornuften i at give til indsamlingen eller ikke.

Jeg er så blot af den holdning at der er myndighedspersoner i offentligt embede, der som følge af karakteren af deres arbejde, og de pligter det fører med sig, under omstændigheder, og under udførelsen af deres offentlige hverv i områder, og indenfor miljøer, hvor ingen andre på samme vis er pligtig at løbe tilsvarende risici, der når der foranstaltes indsamlinger, ja så er det mennesker i disse embeder, som jeg for min part bidrager til, oftest før end jeg ville gøre det til andre med identiske behov.

Andre kan have andet syn herpå, de kan lade være at donere, gøre det til andre de føler for før jeg gør det - det står enhver frit.

Kun vil jeg bede alle se bort fra den parallel debat tråden har udviklet, og give et bidrag til betjenten, hvis de oprigtigt føler for at gøre det.

De næste der kan se ud til at, der kan være et behov for at borgerne viser deres opbakning udover bar skattebilletten, kunne være landets fængselsbetjente, de af dem der for tiden oplever at de ikke kun udfordres af deres arbejde på deres arbejdsplads, men også udenfor, når de går hjem, og burde kunne leve et fredeligt og risikofrit liv sammen med familien, men, som set på det seneste, ikke altid kan gøre det :angry:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nuvel, jeg skal ikke kloge den som ekspert på området, men i min bog går der en kende populistisk opmærksomhedssøgen i den vedrørende denne indsamling. Faktisk også omkring veterandagen. Jeg synes personligt det er en udmærket ide med en sådan dag og støtte til politiet, der jo har et farefuldt virke. Dog har jeg ingen forståelse for, at der ikke i samme grad bliver givet opmærksomhed og støtte(Her er det uvist om jeg har ret), til de der arbejder i f.eks. retspsykiatrien, bekæmper ebola i Afrika eller brande i Rødekro.


Jeg har det med at tænke motiver ind i mange ting. F.eks.. kunne der jo være nogle der bliver soldat fordi de får et våben i hænderne. Nogle få vel også i politiet.
 Sygeplejersker, læger osv. får lov til, også at redde liv, men med en nål, eller en livgivende samtale på et bosted for psykiatriske patienter. Vigtige farefulde beskæftigelser, en som alle. Hvorfor skelne i opbakningen og støtten? Ja, jeg er uforstående - Om nogen kan belyse og oplyse, så tak på forhånd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Nihil

Tak for et helt igennem sagligt og velargumenteret indlæg.

Jeg ved ikke om flest ikke giver fordi de ikke kan give til alle, og derfor ikke giver til nogen.

Eller om de der giver, de giver til nogle og ikke til andre, fordi de prioriterer til hvem de giver, fordi de ikke kan give til alle.

Personligt gør jeg som sidstnævnte, men af den grund, er jeg ikke samtidig af den mening at jeg ikke også gerne ville give til så mange andre, herunder nogle af de fortjenstfulde grupper som du nævner.

Derfor glæder det mig også, når der findes midler i budgettet til at supplere særligt udsatte medarbejdere i psykiatrien, med udvalgte særligt egnede vagter fra private vagtfirmaer til at give dem rygdækning på arbejdet, noget som der heldigvis endnu ikke har skullet findes private midler til.

Tidligere har jeg givet et mindre beløb, det er altid små beløb jeg giver, til Hospitals klovnene der giver indlagte kræftramte børn oplevelser i en svær tid på hospitalet.

Min pointe er bare, at fordi vi ikke kan hjælpe alle, så kan vi ofte hver især hjælpe lidt, og er vi mange der giver til det samme gode formål, det ene eller det andet, så kan hjælpen samlet få en betydning, der gør en faktisk forskel, og så er det som jeg ser det værd at give lidt eller meget, som man nu formår, og som man vil give selv.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...