Hop til indhold
Gungner

Det er de andres skyld.

Recommended Posts

http://christianshavnernet.dk/ny/category/christiania/

"Reaktionen kom hurtigt fra talskvinderne på Fristaden. Kun fri hash kan løse problemet. Det er de andres skyld, udtaler Kirsten Larsen fra Christianias pressegruppe. Vi er alle chokerede, men det er ikke vores, men politikernes skyld."

Christianitterne mener at al skyld er hos politikerne (og det organiserede samfund) de har fundet en omvendt måde at undgå kriminalitet , tillad det der er ulovligt. 

Hvis vi følger metoden kan vi afskaffe promillekørsel og pædofili, fjern promillegrænsen og den seksuelle lavalder, vupti! alle problemer er løst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 51 minutter siden:

Det er de andres skyld, udtaler Kirsten Larsen fra Christianias pressegruppe

Jeg tror at der er tale om citatfusk her. Jeg kan ikke finde noget sted hvor hun er direkte citeret for at sige dette.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/christianit-skuddrama-er-chokerende

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3059905

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, 1 time siden:

Hvis vi følger metoden kan vi afskaffe promillekørsel og pædofili, fjern promillegrænsen og den seksuelle lavalder, vupti! alle problemer er løst.

Tilsvarende argumenter blev garanteret brugt at dem der var imod en afskaffelse af alkoholforbuddet i USA.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 56 minutter siden:

Jeg tror at der er tale om citatfusk her. Jeg kan ikke finde noget sted hvor hun er direkte citeret for at sige dette.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/christianit-skuddrama-er-chokerende

http://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3059905

Jeg mener at jeg så hende udtale det på TV nyhederne, jeg er dog ikke helt sikker; men jeg læste eller hørte det i går.

Knud Foldschack, Christanias advokat var ude med samme meddelelse i TV2 nyhederne. Lidt specielt fra en jurist.

Han forsætter i dag, måske har han været på ophørsudsalg.

http://ekstrabladet.dk/112/christiania-advokat-kan-samfundet-bestaa-uden-pusher-street/6271083

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 48 minutter siden:

Tilsvarende argumenter blev garanteret brugt at dem der var imod en afskaffelse af alkoholforbuddet i USA.

Jeg mener at det er en god ide at frigive canabis i Danmark og sælge det under kontrollerede former; men så længe det er ulovligt og kontrolleres af kriminelle kan det ikke bruges som undskyldning for at give andre skylden for illegale aktiviteter.

Politikerne har et stort medansvar, man skulle have ryddet Christania fra begyndelsen. Nu er det sådan at når man stjæler noget og har held til at beholde det længe nok så ejer man  tyvegodset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, den 2/9/2016 at 17:39:

Jeg mener at jeg så hende udtale det på TV nyhederne, jeg er dog ikke helt sikker; men jeg læste eller hørte det i går.

Knud Foldschack, Christanias advokat var ude med samme meddelelse i TV2 nyhederne. Lidt specielt fra en jurist.

Han forsætter i dag, måske har han været på ophørsudsalg.

http://ekstrabladet.dk/112/christiania-advokat-kan-samfundet-bestaa-uden-pusher-street/6271083

Jeg tror at kildekritik er en vigitg ting her. Hvad angår Foldshacks kommentarer omkring Pusher street, så har han ganske afgjort en pointe omkring at lukning af Pusherstreet har fået hashhandlen til at blive spredt over hele byen.  Det mener jeg faktisk er en negativ udvikling.  Og iøvrigt en udvikling som vi er en del der forudså allerede dengang at Fogh regeringen gik efter Pusherstreet første gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 4 timer siden:

Jeg tror at kildekritik er en vigitg ting her. Hvad angår Foldshacks kommentarer omkring Pusher street, så har han ganske afgjort en pointe omkring at lukning af Pusherstreet har fået hashhandlen til at blive spredt over hele byen.  Det mener jeg faktisk er en negativ udvikling.  Og iøvrigt en udvikling som vi er en del der forudså allerede dengang at Fogh regeringen gik efter Pusherstreet første gang.

Det vil sige at når der sker noget ulovligt skal myndighederne tillade det, for ellers vil ulovlighederne bare ske et andet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 7 minutter siden:

Det vil sige at når der sker noget ulovligt skal myndighederne tillade det, for ellers vil ulovlighederne bare ske et andet sted.

Nej, men det skader ikke en gang imellem at vurdere om lovene er fulgt med tiden. 

Tilsvarende argumenter som dine argumenter er garanteret blevet brugt af dem der var imod frigivelsen af alkohol i USA. Og der er vist generel enighed om at alkoholforbuddet i USA skabte flere problemer end det løste. Bla. blev det springbrættet til den italienske mafia's indtog i USA. På samme måde har hash handlen og især de gentagne rydninger af pusherstreet siden tilbage i nullerne skabt flere problemer end det har løst.

Det har fået spredt hashhandlen ud i hele byen. Da jeg var ung og voksede op i forstæderne til Kbh, vidste alle at hvis man skulle have hash, skulle man en tur forbi Christinia og pusherstreet, nu får skolebørn det tilbudt på togstationer, det sælges fra kiosker, biler, på snart sagt hvert andet gadehjørne osv..

Var det ikke bedre den gang at det kun var et sted? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det nytter ikke at se i bakspejlet og give skylden til andre. Vejen frem efter min mening vil være at legalisere cannabis under kontrollerede former.

Næsten alle der vil have det kan få det, de der har mest behov har måske sværest ved at skaffe det, her tænker jeg på en kræftpatient jeg kender.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 1 minut siden:

Vejen frem efter min mening vil være at legalisere cannabis under kontrollerede former.

Næsten alle der vil have det kan få det, de der har mest behov har måske sværest ved at skaffe det, her tænker jeg på en kræftpatient jeg kender.

Så er vi jo enige. 

Men indtil det sker, så mener jeg atrr det var bedre da hashhandlen var isoleret til pusherstreet, af flere årsager. For det første blev det ikke spredt til hele byen, for det andet havde Christianitterne ret godt styr på at der ikke også blev solgt hårde stoffer og for det tredie, så skulle man selv opsøge hashhandlerne og risikerede ikke at få det tilbudt "tilfældigt " på gaden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

På pusherstreet var der altid et vagtværn klar med stenkast og fyrværkeri til at angribe politiet, det er der ikke hvis det bliver spredt ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis Pusher Street skal blive på Christiania, så bør de sociale myndigheder fjerne de fastboende børn i området. Pusher Street handler ikke om fri hash eller ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...