Hop til indhold
Gæst

NATOs største dilemma

Recommended Posts

Gæst

Tyrkiet, er nok NATOs dtørste dilemma, ja måske i hele NATOs historie

(Ja lige som I havde troet I kunne placere mig i en bås,så skifter jeg retning - jeg elsker nemlig det komplekse)

Hvad skal NATO stille op når presidenten for et medlemsland, rejser til Moskwa for øjensynligt at lægge strategi sammen med Puttin

Og derefter at starte en offensiv mod NATOs allierede i Syrien - og bomber NATO-trænede soldater, og formodentligt NATOleverede våben

Modsat, hvad sker der om 10 år mellem Grækenland og Tyrkiet, hvis ikke vi har Tyrkiet med i NATO

Er vi ved at sælge hele den arabiske verden til Russere og Kineser i et forsøg på at få alle til imorgen at leve op til veres standarder ??

Det er et dilemma som jeg ikke selv har svar på - men mon ikke at en del af mine skråsikre brødre på EG har et "kvalificeret" bud

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
legesyg skrev, for 46 minutter siden:

(Ja lige som I havde troet I kunne placere mig i en bås,så skifter jeg retning - jeg elsker nemlig det komplekse)

Hvad skal NATO stille op når presidenten for et medlemsland, rejser til Moskwa for øjensynligt at lægge strategi sammen med Puttin

Og derefter at starte en offensiv mod NATOs allierede i Syrien - og bomber NATO-trænede soldater, og formodentligt NATOleverede våben

Modsat, hvad sker der om 10 år mellem Grækenland og Tyrkiet, hvis ikke vi har Tyrkiet med i NATO

Er vi ved at sælge hele den arabiske verden til Russere og Kineser i et forsøg på at få alle til imorgen at leve op til veres standarder ??

Det er et dilemma som jeg ikke selv har svar på - men mon ikke at en del af mine skråsikre brødre på EG har et "kvalificeret" bud

Det er nu ikke hele den Arabiske verden, men en skræmmende stor del, det kombineret med at Amerikanerne, hellere vil lege i Stillehavet.

Nu kan man ikke længere regne med, " at min fjendes fjende, er min ven.

Med Putin og Erdoğan er der tale om at lige børn leger bedst. Man har lov at håbe at Tyrkerne kommer til at skyde et Russisk fly, ned igen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Beelzeb8b skrev, for 49 minutter siden:

Det er nu ikke hele den Arabiske verden, men en skræmmende stor del, det kombineret med at Amerikanerne, hellere vil lege i Stillehavet.

Nu kan man ikke længere regne med, " at min fjendes fjende, er min ven.

Med Putin og Erdoğan er der tale om at lige børn leger bedst. Man har lov at håbe at Tyrkerne kommer til at skyde et Russisk fly, ned igen. 

- - -  Man har lov at håbe at Tyrkerne kommer til at skyde et Russisk fly, ned igen.    --  ja lige præcis - eller andet der gør at Putte Putin føler sig røvrendt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Beelzeb8b

Tænk at så stor en Kultur Nation, er mest trygge med "en stærk mand ved roret". Store dele af den ældre befolkning men også nogle af de yngre, savner Stalin. Han var jo en stor leder.

Nu har de så en mini-Stalin for tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Beelzeb8b skrev, for 18 timer siden:

Tænk at så stor en Kultur Nation, er mest trygge med "en stærk mand ved roret". Store dele af den ældre befolkning men også nogle af de yngre, savner Stalin. Han var jo en stor leder.

Nu har de så en mini-Stalin for tiden.

Behovet for en "stærk mand ved roret" er desværre ikke kun et russisk fænomen, det er der faktisk er overraskende stort antal danskere der også ønsker. 

http://www.ugebreveta4.dk/hver-niende-dansker-flirter-med-diktaturtanker_14527.aspx

Næsten hver tiende dansker ønsker det, (næsten hver 5 DF vælger) og hver 6 LA og V vælger. Det er skræmmende i et så rodfæstet demokrati som vores.

legesyg skrev, for 22 timer siden:

Hvad angår Tyrkiet, så havde de den store værdi for NATO under den kolde krig, (hvor det iøvrigt også var et diktaturlignende system). Jeg tror faktisk ikke at NATO ville lide synderligt hvis Tyrkiet forlod NATO, men det vil da klart være en fordel hvis de ikke gjorde, men fik styr på deres demokrati igen. Det er der så desværre ikke rigtig noget der tyder på sker lige med det første. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bear skrev, for 4 minutter siden:

Behovet for en "stærk mand ved roret" er desværre ikke kun et russisk fænomen, det er der faktisk er overraskende stort antal danskere der også ønsker. 

http://www.ugebreveta4.dk/hver-niende-dansker-flirter-med-diktaturtanker_14527.aspx

Næsten hver tiende dansker ønsker det, (næsten hver 5 DF vælger) og hver 6 LA og V vælger. Det er skræmmende i et så rodfæstet demokrati som vores.

Hvad angår Tyrkiet, så havde de den store værdi for NATO under den kolde krig, (hvor det iøvrigt også var et diktaturlignende system). Jeg tror faktisk ikke at NATO ville lide synderligt hvis Tyrkiet forlod NATO, men det vil da klart være en fordel hvis de ikke gjorde, men fik styr på deres demokrati igen. Det er der så desværre ikke rigtig noget der tyder på sker lige med det første. 

Du udtaler dig så ikke om konflikten imellem Grækenland og Tyrkiet - det er måske ikke noget som du frygter ??

Hvis at det kommer til krigshandling der, så bliver det (så vidt jeg husker) første gang at et EU-land kommer i krig

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, for 18 minutter siden:

Du udtaler dig så ikke om konflikten imellem Grækenland og Tyrkiet - det er måske ikke noget som du frygter ??

Hvis at det kommer til krigshandling der, så bliver det (så vidt jeg husker) første gang at et EU-land kommer i krig

Nej, lige den frygter jeg egentlig ikke, Grækenland vil stadig være et NATO land, og et Tyrkiet udenfor NATO vil nok tænke sig om et par gange inden de angriber NATO. Jeg frygter mere Putins behov for "lebensraum" i de baltiske stater. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bear skrev, for 1 minut siden:

Nej, lige den frygter jeg egentlig ikke, Grækenland vil stadig være et NATO land, og et Tyrkiet udenfor NATO vil nok tænke sig om et par gange inden de angriber NATO. Jeg frygter mere Putins behov for "lebensraum" i de baltiske stater. 

ganske enig om synet på Putin....  det er næsten svært at se ham opføre sig "ordentligt", og han har desværre folkeforført det meste af den russiske befolkning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Bear skrev, for 8 timer siden:

Ja men der er ikke en lille  forskel på de lalle-glade neo-fascister, herhjemme, enkelte også i folketinget, og så en fra top tre af det 20. århundredes største massemordere.

Det bliver også spændende at se om Grækerne udleverer de Tyrkiske soldater / "terrorister" til Erdogan, 

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, den 28/8/2016 at 16:44:

Har NATO allierede i Syrien? 

Det kommer bag på mig, at NATO træner oprørsstyrker i Syrien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Midtj skrev, for 4 timer siden:

Har NATO allierede i Syrien? 

Det kommer bag på mig, at NATO træner oprørsstyrker i Syrien.

Jeg ved ikke præcis hvordan det koordineret - men der er Amerikanske soldater på jorden, som allierede støtter med bombninger og lign

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...