Hop til indhold
Jernsvinet

Om at se bjælken i eget øje

Recommended Posts

Gæst

sådanne er muslimer ikke......  men der er visse personer blandt muslimer og også grupperinger som tænker og gør noget som dette ! ! ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, for 6 minutter siden:

sådanne er muslimer ikke......  men der er visse personer blandt muslimer og også grupperinger som tænker og gør noget som dette ! ! ! 

Så disse personer og grupperinger, som dækker hundredvis af millioner mennesker,  er vel også muslimer?.

Og nej, jeg siger ikke at ALLE muslimer praktiserer stening for utroskab. Det tror jeg heller ikke Jernsvinet mente? Men jeg synes ikke man skal give udtryk for at det skulle være et fåtal, når det er landes officielle politik!. Tværtimod skal vore politikere uophørligt arbejde for, at få disse lande til at forbyde stening.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
KF skrev, for 1 minut siden:

Så disse personer og grupperinger, som dækker hundredvis af millioner mennesker,  er vel også muslimer?.

KF.

Jeg kunne godt tænke mig at se dit regnestykke som kommer frem til det tal....

KF skrev, for 3 minutter siden:

Og nej, jeg siger ikke at ALLE muslimer praktiserer stening for utroskab. Det tror jeg heller ikke Jernsvinet mente? 

KF.

Mååske ikke - men det var klart det som han skrev 

KF skrev, for 4 minutter siden:

Men jeg synes ikke man skal give udtryk for at det skulle være et fåtal, når det er landes officielle politik!. Tværtimod skal vore politikere uophørligt arbejde for, at få disse lande til at forbyde stening.

KF.

Jeg er MEGET enig med dig I at vore politikere, EU og ikke mindst FN bør tage tydeligt afstand til dette

Men at sige at det er generelt muslimsk politik, er helt fejlagtigt - må jeg henlede opmærksomheden på verdens største muslimske land Indunesien, og hvad med Malaysia ... og jeg kunne blive ved

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, for 14 minutter siden:

Der er lovhjemmel til at stene folk til døde, i bla. Saudi Arabien, Iran, Pakistan, og rystende mange flere lande.

legesyg skrev, for 18 minutter siden:

...Jeg er MEGET enig med dig I at vore politikere, EU og ikke mindst FN bør tage tydeligt afstand til dette...

Igen med dit evindelige ønske om tagen afstand, til dette og hint :D

Det flytter ingenting, at man stiller sig op og siger man tager afstand fra ditten og datten.. Jeg vil tillade mig den frihed, at gå ud fra ALLE vore politikere tager afstand fra stening. Det behøver de ikke stille sig op at sige. Det antages som en selvfølge.

De burde tværtimod arbejde for at få det ændret!. I stedet for at spilde vores tid med meningsløs tagen afstand ;-)

legesyg skrev, for 23 minutter siden:

Men at sige at det er generelt muslimsk politik, er helt fejlagtigt - må jeg henlede opmærksomheden på verdens største muslimske land Indunesien,

Ja hvad med Indonesien?. De har ikke lovhjemmel til stening? Jeg er ingen ekspert bestemt, men kan bare se at wiki er uenig heri ;-)

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
KF skrev, for 23 minutter siden:

Der er lovhjemmel til at stene folk til døde, i bla. Saudi Arabien, Iran, Pakistan, og rystende mange flere lande.

Det flytter ingenting, at man stiller sig op og siger man tager afstand fra ditten og datten.. Jeg vil tillade mig den frihed, at gå ud fra ALLE vore politikere tager afstand fra stening. Det behøver de ikke stille sig op at sige. Det antages som en selvfølge.

De burde tværtimod arbejde for at få det ændret!. I stedet for at spilde vores tid med meningsløs tagen afstand ;-)

Ja hvad med Indonesien?. De har ikke lovhjemmel til stening? Jeg er ingen ekspert bestemt, men kan bare se at wiki er uenig heri ;-)

KF.

Jeg er helt enig med dig i at der er rystende mange lande som har lovhjemmel til stening,og det må verdenssamfundet gøre noget ved

Tage afstend - og dermed mener jeg ikke bare i ord men også i handling som du efterlyser, men sanktioner skal hele tiden være grundigt overvejet, tænk hvis det lykkes os at smide flere af disse lande i armene på Russerne, det kunne meget værre (det er en svær balance)

Ja hvad er det lige at Wiki skriver omkring stening i Indonesien - parlamentet forsøgte at få en lov igennem, men den blev stoppet - Der er IKKE foretaget stening i Indonesien

Til indlægets start kunne jeg fristes til at sige.....  Muslimer synes at det er forkasteligt at stene for utroskab (det er vel lige så sandt som det modsatte, eller skal vi have en verdensomspændende meningsmåling først ??  :-D )

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 35 minutter siden:

KF.

Hvordan skal man arbejde på at ændre selvstændige landes lovgivning ??!

Hver gang politikere eller ngo'ere eller forskere ønsker samhandelsboycut så skriger dine venner i Salen og i DI og Dansk Erhverv og Landbrug&Fødevarer højt om omkostningerne i form af tabt indtjening, vækst og arbejdspladser!!

Penge fremfor alt, når der kommer til stykket.

Dansk virksomhed har lige vundet en ordre på overvågningsudstyr til SA, og så vidt jeg husker, var kongehuset spændt foran regering og erhvervsliv på et handelsfremstød tidligere i år!

Det er ren hykleri!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, for 6 timer siden:

Mååske ikke - men det var klart det som han skrev 

Jeg er MEGET enig med dig I at vore politikere, EU og ikke mindst FN bør tage tydeligt afstand til dette

Men at sige at det er generelt muslimsk politik, er helt fejlagtigt - må jeg henlede opmærksomheden på verdens største muslimske land Indunesien, og hvad med Malaysia ... og jeg kunne blive ved

Ja men hvem siger det er flertallet .men den lille bid af den usle  dyrkelse af den gren skal i Europa bekæmpes med alle midler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
pocketmoney skrev, for 6 minutter siden:

Ja men hvem siger det er flertallet .men den lille bid af den usle  dyrkelse af den gren skal i Europa bekæmpes med alle midler.

ganske enig, den skal bekæmpes med demokratiske midler - og på bases af almindelige retsprincipper, altså ikke noget med at alle som går til fredagsbøn nok er sådan 

Jeg er sikker på at de fleste herinde vil blive bedt sig fritaget fra at samfundet dømmer alle som går til GPer, som værende ens

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
pocketmoney skrev, for 10 minutter siden:

Ja men hvem siger det er flertallet

Når man udtaler "det kan muslimer åbenbart ikke" - så har man ikke bare sagt at det er et flertal, man har faktisk sprogligt udtrykt at det er ALLE - og i dette tilfælde er det ganske tæt på at være i strid med diskeminationsloven "racisme-lovgivningen"

Der er kun to ting som kan gøre den"måske" lovlig:

1. At den er lavet som en tredelt sætning, en overskrift, et link og en udtalelse, dermed en meningen lidt tvetydig og kan bortforklares

2. At man diskutere om det han skyder muslimer i skoene er tilstrækkeligt nedsættende og æreskrænkende - det er svært at sige

Han, og alle vi andre bør bruge vendinger som, nogle muslimer, visse muslimer, der er en tendens blandt muslimer

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, 1 time siden:

Når man udtaler "det kan muslimer åbenbart ikke" - så har man ikke bare sagt at det er et flertal, man har faktisk sprogligt udtrykt at det er ALLE - og i dette tilfælde er det ganske tæt på at være i strid med diskeminationsloven "racisme-lovgivningen"

Der er kun to ting som kan gøre den"måske" lovlig:

1. At den er lavet som en tredelt sætning, en overskrift, et link og en udtalelse, dermed en meningen lidt tvetydig og kan bortforklares

2. At man diskutere om det han skyder muslimer i skoene er tilstrækkeligt nedsættende og æreskrænkende - det er svært at sige

Han, og alle vi andre bør bruge vendinger som, nogle muslimer, visse muslimer, der er en tendens blandt muslimer

Er desværre ikke enig med dig i bekæmpelsen .mener hvis man har et hoved der får hænderne til at kaste sten på kvinder til de dør .skære hovedet af børn og andre skyde alm mennesker der er uvidende om konflikt.de skal ikke nødvendigvis behandles som normale mennesker for det er de ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
pocketmoney skrev, for 7 minutter siden:

Er desværre ikke enig med dig i bekæmpelsen .mener hvis man har et hoved der får hænderne til at kaste sten på kvinder til de dør .skære hovedet af børn og andre skyde alm mennesker der er uvidende om konflikt.de skal ikke nødvendigvis behandles som normale mennesker for det er de ikke

Og hvori består uenigheden så

Vi skal vel ikke udrydde alle mænd som har samme øjenfarve som Lundin ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, 1 time siden:

Og hvori består uenigheden så

Vi skal vel ikke udrydde alle mænd som har samme øjenfarve som Lundin ??

Øh nej ved det ærligt talt ikke .men hvis de flygter fra den slags er det fint .men hvis de bidrager eller bifalder må de blive hvor de er der hvor deres kultur har rummet og opvækst har lært dem at acceptere det livssyn .det skal ikke yngle her .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
pocketmoney skrev, for 2 minutter siden:

Øh nej ved det ærligt talt ikke .men hvis de flygter fra den slags er det fint .men hvis de bidrager eller bifalder må de blive hvor de er der hvor deres kultur har rummet og opvækst har lært dem at acceptere det livssyn .det skal ikke yngle her .

Jeg færdes flere gange om ugen i vore asylcentre - og jeg oplever faktisk at mange er flygtet fra den totalitære og fordomsfulde holdning i hjemlandene (jeg har aldrig direkte talt med dem om stening,, men meget andet)

Min fornemmelse er at det først går galt i europa, når flygtningene får den oplevelse / opfattelse at samfundet vender dem ryggen uden at kende dem endnu 

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, for 13 timer siden:

Hvorfor hører man så aldrig fra de muslimer, der "ikke er sådanne"?

De har da om nogen interesse i at tage afstand fra disse ting, hvis de har ønsket om at integrere sig fredeligt i et vestligt samfund. Hvorfor skriver de aldrig i dagspressen? Hvorfor råber de ikke op?

Tavshed er et tegn på accept og billigelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Borende X skrev, for 28 minutter siden:

De har da om nogen interesse i at tage afstand fra disse ting, hvis de har ønsket om at integrere sig fredeligt i et vestligt samfund. Hvorfor skriver de aldrig i dagspressen? Hvorfor råber de ikke op?

Fordi velintegrede muslimer som Öslem og .... jeg har lige glemt navnet på DR værten - dem glemmer i, for de er jo danskere

Som tidligere nævnt, så har jeg faktisk jævnlig gang i Asylcenter, og oplever bestemt at de tager afstand til de extremt religiøse

hmmmm..... hvad skal vi iøvrigt gøre ved vor egne extremt religiøse som er villig til at slå egne børn ihjæl - Når Jehovas Vidner nægter børnene at få blodtransfusion ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
legesyg skrev, for 1 minut siden:

Som tidligere nævnt, så har jeg faktisk jævnlig gang i Asylcenter, og oplever bestemt at de tager afstand til de extremt religiøse.

Ja, måske lavmælt på tomandshånd i asylcenteret.

Men hvad hjælper det udadtil? Hvorfor råber de så ikke op i dagspressen, hvor de kan høres? Jeg er sikker på, at Politiken hellere end gerne vil lægge spalteplads til.

Tier det påståede flertal, har de få vundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

som jeg har citeret et andet sted - så siger Morten Messerschmidt at det er ulideligt at skulle agumenterer for sin egen uskyld, og noget tilsvarende har DR værten også fremført - og jeg tror dem gerne 

Tænk hvis du skulle gå rundt og forsvare dig for om du behandler dine GPer ordentligt, ville det ikke være meget træls ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Morisot

Jeg beklager, hvis jeg nu kommer til at lyde arrogant, men ind imellem chokerer styrken i den logiske argumentation her på forummet mig virkeligt. Mener Jernsvinet helt alvorligt at man kan generalisere på en konkret begivenhed i Pakistan hvor to personer begår en forbrydelse (som den islamiske stat Pakistan iøvrigt straffer dem for)  alverdens muslimer?

Man kan sige der er to dimensioner i den diskussion Jernsvinet trods alt åbner op for. Er utroskab ulovligt og hvordan straffer man det. I de overvejende muslimske lande Indonesien og Malaysia (som nogen af jer har bragt ind i diskussionen) er utroskab ikke juridisk strafbart. De eneste asiatiske lande, hvor utroskab er juridisk strafbart er nu Taiwan og Filippinerne, se http://www.theweek.co.uk/62723/adultery-laws-where-is-cheating-still-illegal. Som et lille korriosum er utroskab stadig ulovligt i 21 stater i USA, selv om man ikke forsøger at implementere lovgivningen. Stening er selvfølgelig ikke tilladt i Indonesien og generelt bruges dødsstraf mindre end i eksempelvis USA.

I artiklen ovenfor nævnes der tre lande i Mellemøsten (Saudiarabien, Pakistan og Somalia) hvor utroskab er ulovlig og også har en betydelig straframme helt op til dødsstraf eventuelt ved stening. KF nævner også korrekt Iran.

Utroskab er rigtig nok ulovlig og kan i princippet straffes med dødsstraf. Iran gennemførte dog i 2013 en lovændring som i praksis dropper brugen af stening, selv om muligheden eksisterer i teorien, se http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2013/05/30/Iran-amends-law-on-stoning-for-adultery-.html. Den seneste henrettelse ved stening i Iran blev gennemført i 2009 og var i øvrigt en mand. 

I Pakistan kan utroskab i princippet straffes hårdt (dog ikke med stening) men loven implementeres sjældent, hvilket Jernsvinets historie jo også dybest set illustrerer. Dem der har forsøgt at stene kvinden bliver sigtet for drab. 

I Saudiarabien og Somalia har man dog klart et problem, hvor stening i nogle tilfælde bruges som straf for utroskab primært for kvinder. Det må alle fornuftige mennesker selvfølgelig tage afstand fra og de gør langt de fleste muslimer selvfølgelig også.

Og kære Borende X, dit argument om at muslimernes tavshed nødvendigvis må opfattes som en stiltiende kollektiv accept synes jeg bare er så hjælpeløs, at yderligere kommentarer er overflødige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 time siden:

Ja hvorfor skriver syriske asylansøgere fra den lokale teltlejr ikke kronikker i Politiken?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Morisot
Borende X skrev, for 1 time siden:

Og forresten Borende X, jeg mindes ikke at have set dig tage afstand fra brugen af korsfæstelse på dette forum? Indtil jeg modtager en underskrevet erklæring i to kopier, hvor du klart tager afstand fra brugen af denne primitive straffeform,  må jeg tage det som udtryk for din billigelse af korsfæstelse :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morisot skrev, for 1 minut siden:

Og forresten Borende X, jeg mindes ikke at have set dig tage afstand fra brugen af korsfæstelse på dette forum? Indtil jeg modtager en underskrevet erklæring i to kopier, hvor du klart tager afstand fra brugen af denne primitive straffeform,  må jeg tage det som udtryk for din billigelse af korsfæstelse :)

Du kunne jo til en begyndelse læse mine over 9.000 indlæg igennem. Her vil du nok finde noget i retning af det, du søger 8-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morisot skrev, for 2 minutter siden:

Ja og Borende X har heller ikke taget afstand fra kristne præsters misbrug af kordrenge ... He he

De er trosfæller!

Del dette indlæg

Link til indlæg
McQueen skrev, for 2 minutter siden:

Ja og Borende X har heller ikke taget afstand fra kristne præsters misbrug af kordrenge ... He he

De er trosfæller!

Til din oplysning har jeg intet med den kristne kirke at gøre og kan vel derfor heller ikke gøres til trosfælle. Hverken momentant eller permanent.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Morisot
Borende X skrev, for 8 minutter siden:

Du kunne jo til en begyndelse læse mine over 9.000 indlæg igennem. Her vil du nok finde noget i retning af det, du søger 8-)

Ok, det var så dig. Men det chokerer mig så stadig voldsomt, at resten af Eroguides medlemmer tilsyneladende støtter korsfæstelse;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...