Hop til indhold
Claesen

Kort på aftrækkeren

Recommended Posts

Ja se titlen kunne tolkes som værende hurtigt til at skyde kanonen af, altså den mellem benene. 

Men det jeg egentligt vil ha en snak igang om, er det med at være, hurtig på aftrækkeren, i forhold til at dømme andre, skifte humør og eller temperament, eller være hurtig til at afslutte forhold og venskaber.

Jeg har den seneste tid, haft rigtig go tid til at tja analysere, mig selv og mine handle måder. Jeg er nemlig kanon hurtig på aftrækkeren, i forhold til at skifte temperament, jeg kan gå fra lalleglad til noget nær rasende, på et split sekund' og sommetider er det totalt ligegyldige ting som tricker mit temperament,  det kan være en pludselig opstået bilkø, et lys der rødt for længe eller en kollega eller arbejdsopgave der er træls. Dog kan jeg også gå fra meget negativ til totalt lalleglad på et split sekund, f.eks hvis der spilles en go sang i radioen. 

Men jeg er også hurtigt i forhold til at afbryde kontakten til f.eks venner og bekendte, hvis de træder lidt ved siden af, hvert fald i nogle tilfælde.  Andre gange gir jeg virkelig lang line,  ja folk kan næsten dolke mig i ryggen og alligevel få en chance mere, det meget forskelligt.  Men blir jeg først sur på en person,  så er jeg i stand til øjeblikkelig at droppe al kontakt og stort set glemme personen,  så kan man ind imellem godt sidde bagefter og tænke arh der var du måske lige hurtig nok, i havde jo et godt venskab og måske vidste han ikke hvad han gjorde eller mente hvad han sagde,  der er jeg så desværre også enormt stædig, nok den berømte mandlige stolthed i ved, for jeg tager ikke kontakten op igen så hellere sidde og tænke hmm måske lavede jeg en fejl der, end at ringe manden op og sige " skulle vi nu ikke lige slå hovederne sammen og snakke om sagerne " nej det meget bedre at vedligeholde den der stædighed ikk? 

Har i andre lignende problemer?  Jeg har før lavet et indlæg noget lignende, da jeg godt er klar over mit temperament og min evne til hurtigt at trykke på aftrækkeren. Men nu der jo kommet nye folk til og de gamle herinde er måske blevet klogere :-) det gør man jo med alderen,, så derfor andre der har lignende problemer?  Og hvad gør i evt ved dem?  Hvordan løser i dem? 

Jeg har selv prøvet, både en psykolog, en hypnotisør og at snakke med både læge og gode venner, de har alle sagt jeg ikke er tosset og det jo godt at vide, de har også alle sagt at det nok bliver bedre med alderen men tja, måske der sidder en klog mand eller kvinde herinde :-D

 

Venligst Claesen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Clausen. 

Jeg  har  det heldigvis  som dig. Men  derfor  kan  jeg  alligevel  give  dig  et godt råd: Når du forløber dig og  sviner en ven til. Så gør bagefter vold på din egen  stadighed og stik ham en helhjertet  undskyldning. Og snak med ham om dit problem. Hvis han er en ven, så vil han forsøge at  forstå.

Venlig  hilsen  Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Claesen. Tak for din ærlighed. Jeg har også da jeg var meget yngre i nogen situationer været lige så hurtig som dig.

Jeg hjælp mig selv ved at tænke på og gennemtænke, hvorfor jeg reagerede dumt ind i mellem.

Jeg gjorde mig klart, at det, vi mennesker reagerer på, enten er vores følelser eller vores forstand.

Hvis man kun eller næsten kun reagerer på følelser, er man noget i retning af det, du beskriver, ens liv kan gå i den ene eller den anden retning uafhængigt af hvad fornuften siger.På den anden side hvis man udelukkende handler på baggrund af sit intellekt eller sin forstand - hvis man gennemtænker alle situationer - altså er fornuftig, så vil man måske blive regner for en kold skid og lidt kedelig.

Det du har brug for er i større grad at reagere på baggrund af din forstand. Start med at tænke forskellige situationer igennem, Prøv også at tænke på, hvad der er fornuftigt at gøre i situationer, du kan forestille dig kunne ske. Brug din forstand...... Den vil sammen med det, at du bliver ældre langsomt ændre din måde at reagere på.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brutus skrev, den 16/8/2016 at 20:59:

Kære Clausen. 

Jeg  har  det heldigvis  som dig. Men  derfor  kan  jeg  alligevel  give  dig  et godt råd: Når du forløber dig og  sviner en ven til. Så gør bagefter vold på din egen  stadighed og stik ham en helhjertet  undskyldning. Og snak med ham om dit problem. Hvis han er en ven, så vil han forsøge at  forstå.

Venlig  hilsen  Brutus

Hej Brutus 

Du har fuldstændig ret, jeg burde losse mig selv i røven og få overvundet den hmm misforståede stolthed og stukket en undskyldning, er heller ikke i tvivl om at han vil acceptere den :-)

Sådan set burde jeg nok generelt få snakket ud med ham, for der jo altid fejl på begge sider 

Venligst Claesen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
deralte skrev, den 16/8/2016 at 22:09:

Hej Claesen. Tak for din ærlighed. Jeg har også da jeg var meget yngre i nogen situationer været lige så hurtig som dig.

Jeg hjælp mig selv ved at tænke på og gennemtænke, hvorfor jeg reagerede dumt ind i mellem.

Jeg gjorde mig klart, at det, vi mennesker reagerer på, enten er vores følelser eller vores forstand.

Hvis man kun eller næsten kun reagerer på følelser, er man noget i retning af det, du beskriver, ens liv kan gå i den ene eller den anden retning uafhængigt af hvad fornuften siger.På den anden side hvis man udelukkende handler på baggrund af sit intellekt eller sin forstand - hvis man gennemtænker alle situationer - altså er fornuftig, så vil man måske blive regner for en kold skid og lidt kedelig.

Det du har brug for er i større grad at reagere på baggrund af din forstand. Start med at tænke forskellige situationer igennem, Prøv også at tænke på, hvad der er fornuftigt at gøre i situationer, du kan forestille dig kunne ske. Brug din forstand...... Den vil sammen med det, at du bliver ældre langsomt ændre din måde at reagere på.

Held og lykke

Hej Alte 

Det faktisk ret godt stillet op, for du har ret jeg reagerer meget på ja ved sgu ikke om det følelser, men hvertfald noget der ligner :-)

Du har også ret i at hvis man kun reagerer på fornuften så bliver man kold og det er jeg nok på mange punkter, tror jeg langt hen af vejen reagerer ud fra begge mulighedder 

Med det sagt så tror jeg du har en pointe i at jeg skal lade fornuften tale før følelserne :-)

Venligst Claesen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi må passe på vores venner og give dem lang snor "sidder selv i saksen# der er ikke så mange der ude JP

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...