Hop til indhold
3Forever

Janteloven

Recommended Posts

3Forever skrev, for 27 minutter siden:

Er janteloven stadig meget udbredt og hvordan får vi den afskaffet? 

Har du læst "En flygtning krydser sit spor"? Eller er det den populære liberale udgave du vil debattere?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 1 minut siden:

Har du læst "En flygtning krydser sit spor"? Eller er det den populære liberale udgave du vil debattere?

Nej det kunne være jeg skulle læse den. Hvad mener du med den liberale udgave? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 7 minutter siden:

Hæ hæ. Jeg ser ikke så meget jantelov i linket. Kun at min gode ven @Cage har eksperimenteret med at placere sin røv i klaskehøjde. Jeg tror cage har fod på situationen.

3Forever skrev, for 52 minutter siden:

Er janteloven stadig meget udbredt og hvordan får vi den afskaffet? 

Vil du debattere vores pli, når vi bevæger os anonym rundt på nettet, så er Aksel Sandemose nok ikke det mest indlysende eksempel.  

Jeg har været offline de sidste otte dage, og har ikke fulgt med i udviklingen af Cage sagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jantelovens grundlag ligger dybt i den menneskelige natur, og derfor vil grundlaget aldrig forsvinde. Det er absolut ikke noget, som danskere har patent på, den er nærmest universel, og som eksempler kan jeg nævne:
1) Hvis man "sætter sig på den høje hest" (min onkels udtryk) i Brasilien, ender man med at blive meget ensom.
2) Ved flerkoneri visse steder i Africa, er det den senest ankomne som får lortetjansen.
3) Det samme gælder for den sidst ankomne i sumobrydnings-skolerne i Japan, uanset hvor fantastiske de ellers måtte være
4) I bilfabrikkerne (også) i Japan, starter en nyansat direktørspire ved samlebåndet, uanset hvor mange eksamener og topkarakterer han i øvrigt har.

Så direkte svar på dit spørgsmål er nok "ja" og "det kan vi godt - vi skal bare udrydde alle mennesker" :)

CK

Redigeret af Captain Klutz

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...