3Forever 92 Skrevet 7. August, 2016 Er janteloven stadig meget udbredt og hvordan får vi den afskaffet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 7. August, 2016 3Forever skrev, for 27 minutter siden: Er janteloven stadig meget udbredt og hvordan får vi den afskaffet? Har du læst "En flygtning krydser sit spor"? Eller er det den populære liberale udgave du vil debattere? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
3Forever 92 Skrevet 7. August, 2016 Midtj skrev, for 1 minut siden: Har du læst "En flygtning krydser sit spor"? Eller er det den populære liberale udgave du vil debattere? Nej det kunne være jeg skulle læse den. Hvad mener du med den liberale udgave? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
3Forever 92 Skrevet 7. August, 2016 (edited) Et eksempel på, hvor janteloven stortrives : http://talk2us.dk/viewtopic.php?f=34&t=1009&sid=234abb2984157ca44689cff4e31add14 Redigeret 7. August, 2016 af 3Forever Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 7. August, 2016 3Forever skrev, for 7 minutter siden: Et eksempel på, hvor janteloven stortrives : http://talk2us.dk/viewtopic.php?f=34&t=1009&sid=234abb2984157ca44689cff4e31add14 Hæ hæ. Jeg ser ikke så meget jantelov i linket. Kun at min gode ven @Cage har eksperimenteret med at placere sin røv i klaskehøjde. Jeg tror cage har fod på situationen. 3Forever skrev, for 52 minutter siden: Er janteloven stadig meget udbredt og hvordan får vi den afskaffet? Vil du debattere vores pli, når vi bevæger os anonym rundt på nettet, så er Aksel Sandemose nok ikke det mest indlysende eksempel. Jeg har været offline de sidste otte dage, og har ikke fulgt med i udviklingen af Cage sagen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Captain Klutz 14 Skrevet 7. August, 2016 (edited) Jantelovens grundlag ligger dybt i den menneskelige natur, og derfor vil grundlaget aldrig forsvinde. Det er absolut ikke noget, som danskere har patent på, den er nærmest universel, og som eksempler kan jeg nævne: 1) Hvis man "sætter sig på den høje hest" (min onkels udtryk) i Brasilien, ender man med at blive meget ensom. 2) Ved flerkoneri visse steder i Africa, er det den senest ankomne som får lortetjansen. 3) Det samme gælder for den sidst ankomne i sumobrydnings-skolerne i Japan, uanset hvor fantastiske de ellers måtte være 4) I bilfabrikkerne (også) i Japan, starter en nyansat direktørspire ved samlebåndet, uanset hvor mange eksamener og topkarakterer han i øvrigt har. Så direkte svar på dit spørgsmål er nok "ja" og "det kan vi godt - vi skal bare udrydde alle mennesker" CK Redigeret 7. August, 2016 af Captain Klutz 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KnudSan 1855 Skrevet 17. August, 2016 Janteloven får eller har vel kun effekt og/eller magt, hvis vi tager os af / lader os påvirke af den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg