Hop til indhold
Gæst

Kolde bade

Recommended Posts

Den store liberale tænker Ronald Reagan har påstået, at folk som siger de tager et kold bad om morgnen lyver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg drikker et stort glas rødvin på fastende hjerte, hver dag. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 8 timer siden:

Jeg tager kolde bade. 

Hvad med jer? 

Jeg har termostatbruser og for bl.a. at spare på vandet starter jeg med koldt vand på de nedre regioner - når så temperaturen begynder at komme op, bevæger jeg bruseren længere opad.

Når jeg så er ved at være færdig med at bruse, skruer jeg længere og længere ned for temperaturen og slutter af med helt koldt vand på de nedre regioner, maven og underarmene - det er godt og sætter gang i potensen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jernsvinet skrev, for 3 timer siden:

Jeg har termostatbruser og for bl.a. at spare på vandet starter jeg med koldt vand på de nedre regioner - når så temperaturen begynder at komme op, bevæger jeg bruseren længere opad.

Når jeg så er ved at være færdig med at bruse, skruer jeg længere og længere ned for temperaturen og slutter af med helt koldt vand på de nedre regioner, maven og underarmene - det er godt og sætter gang i potensen :)

Jeg har også Damixa termostatbruser. Det er meget let at regulere temperaturen på vandet med den. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
warmgun skrev, Lige nu:

Øh hvordan det?

Du forsøgte at afspore min debat, men en irrelevant kommentar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 2 timer siden:

Du forsøgte at afspore min debat, men en irrelevant kommentar. 

Nu er kolde bade/afvaskninger et gammelt råd mod seksuel lystighed. Din tråd kunne meget vel opfattes som omfattende den rådgivning - derfor (med et glimt i øjet) mit svar, så lad nu være med at blive barnesur.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
warmgun skrev, Lige nu:

Nu er kolde bade/afvaskninger et gammelt råd mod seksuel lystighed. Din tråd kunne meget vel opfattes som omfattende den rådgivning - derfor (med et glimt i øjet) mit svar, så lad nu være med at blive barnesur.

Det var jeg ikke klar over. Hvordan skulle jeg vide det. Er det almen viden? :) 

Jeg tager kolde bade fordi jeg har læst, at det har følgende gavnlige effekter. 

Citat

 

Stress: Et studie fra Humboldt University i Tyskland viser, at et iskoldt bad gør dig mere modstandsdygtig over for stress. Det kolde vand går nemlig ind og regulerer kroppens niveau af syre.Immunsystem: Det kolde vand øger antallet af hvide blodceller, fordi de skal varme kroppen op. Under denne proces, går de hvide blodceller også ind og aktiverer immunsystemet, viser et studie fra Virginia Commonwealth University.
Blodcirkulation: Vores blodårer snører sig sammen, når de bliver udsat for koldt vand. Det gør, at blodet vil strømme igennem med højere tryk, hvilket er godt for cirkulationen.
Forbrænding: Det kolde vand reducerer antallet af fedtceller, fordi de skal genere varme og dermed får dig til at bruge energi. På den måde forbrænder du mere, viser et studie fra Turku Universitet i Finland.
Depression: Nervesystemet bliver - ifølge forksere på Virginia Commonwealth University - stimuleret af et koldt bad, fordi der bliver sendt flere elektriske impulser afsted gennem nervesystemet til hjernen, og det kan give en anti-depressiv effekt. 

Kilde: http://livsstil.tv2.dk/kropogsundhed/2015-01-14-derfor-skal-du-tage-et-iskoldt-bad-og-ikke-et-varmt

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Plejer næsten dagligt at hoppe i fjorden fra begyndelsen af april til sidst i november - Vandtemperaturen skal helst ikke være under 9-10 grader . . . 

Har ikke haft svære forkølelser de sidste 3-4 år . . . 

Besøgte tidligere en lyserød, der satte pris på saltsmagen - Jeg fik som regel bare besked om at skylle sandet af fødderne, før turen gik ind på boreplatformen . . . ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
an2n skrev, for 7 timer siden:

Plejer næsten dagligt at hoppe i fjorden fra begyndelsen af april til sidst i november - Vandtemperaturen skal helst ikke være under 9-10 grader . . . 

Har ikke haft svære forkølelser de sidste 3-4 år . . . 

Besøgte tidligere en lyserød, der satte pris på saltsmagen - Jeg fik som regel bare besked om at skylle sandet af fødderne, før turen gik ind på boreplatformen . . . ;)

Er det den eneste gavnlige virkning, du har oplevet? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

der er desværre ikke nogen vinterbadere i området, så jeg holder en lille pause, når vandtemperaturen er lav . . Vil ikke bade alene da . . . 

MEN de kolde bade frigiver en masse signalstoffer i hjernen, så jeg føler mit velbefindende generelt er i top . . . 

Undersøgelser viser, at ens immunforsvar og blodcirkulation styrkes, og muligvis også modvirker type 2 diabetes, da insulinniveauet sænkes . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Afhænger af tiden på året . . . ;)

Først og sidst på sæsonen er det ikke længe - MEN er helt under hver gang - Mindst et par gange eller tre . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
an2n skrev, for 8 minutter siden:

Afhænger af tiden på året . . . ;)

Først og sidst på sæsonen er det ikke længe - MEN er helt under hver gang - Mindst et par gange eller tre . . . . 

Er du medlem af en klub, eller hvordan er du kommet igang med det?

Hvis jeg må tillade mig at spørge. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som sagt er der ikke andre vinterbadere i området . . . 

Det startede, fordi jeg efter noget stress på jobbet, begyndte at køre til vandet for at falde ned - Så kunne jeg jo lige så godt springe i . . . ;) Det er så fortsat . . . 

Datteren ta'r med en gang i mellem- men ikke fast . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...