Hop til indhold
RarFyr

Antichrist af Lars von Trier

Recommended Posts

Lars von Triers Antichrist er én af den slags film, som filmanmelderne ikke kan få lov at analysere i fred for forskere, kommentatorer og andre debattører, fordi den sejler ind i et både filosofisk, teologisk og psykologisk uvejr, der tillige gør den til en kandidat til et kunstværk på tværs af genrer og medier. Det er der blandt andet skrevet om denne film.

Jeg kunne godt tænke mig, at få kommentarer herinde fra om filmen.

Det som jeg tænker mest tilbage på, da jeg oplevede denne LvT film, det er min egen reaktion efter filmen, jeg så den med en ven, som er lidt filmnørd og som jeg selv godt kan lide også at se nogle anderledes og kontroversielle film, men min / vores reaktion var, at vi overhoved ikke talte om filmen bag efter, selvom vi var en tur på cafe, vi nævnte den ikke med et ord. Der gik flere uger inden jeg nævnte filmen igen og det som jeg sagde det var, at jeg syntes det var en fantastisk film, men jeg vil ikke anbefale nogen andre til at se den og min ven og jeg har stadig aldrig talt om selve filmen Antichrist, vi har talt om, at vi ikke nævnte den med et ord efterfølgende og filmen er fra 2009 og jeg har stadig ikke talt med nogen om den, derfor nysgerrig på om der er nogen her i dette forum af jer, som har set den, hvad tænkte I efterfølgende eller hvad tænker i nu?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var en film jeg godt havde været foruden, og kan ikke se hvad han ville med filmen.
Bevares, det var ikke en dårlig film, men den gjorde ikke noget for mig og jeg kunne ikke bruge det at have set filmen til noget positivt.
Hvis han bare ville underholde folk mens de så den så gjorde han da det, men ikke en film jeg vil anbefale til andre.
Så heller se Waynes World eller American Pie 1-2-3-4-5-6.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b

Lars von Triers, er en stang-hamrende neurotisk, misbrugende, jøde wannabe, og måske derfor blandt  de allerstørste instruktører!

 https://da.wikipedia.org/wiki/Lars_von_Trier 

Ikke rigtigt mainstream underholdning, med sjove hashrygende teenagere, der har deres seksuelle debut med mors æbletærte, måske mere eftertænksomme?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har heller ikke fundet noget at bruge den til. Jeg er efterfølgende holdt op med at se hans film. Den eneste jeg synes var interessant er 'Europa', fra Tyskland umiddelbart efter krigen. Dog blev den for cliche-agtig til sidst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Brutus skrev, for 28 minutter siden:

Jeg har heller ikke fundet noget at bruge den til. Jeg er efterfølgende holdt op med at se hans film. Den eneste jeg synes var interessant er 'Europa', fra Tyskland umiddelbart efter krigen. Dog blev den for cliche-agtig til sidst.

Så har du en HELT forkert indstilling til Lars Von Trier's film. Det handler ikke om at finde "noget at bruge den til", men om at få dig til at reflektere over tilværelsen og livets store spørgsmål. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lars von Trier er da en instruktør, der har lavet film på en anden måde, sindsyg anden måde, skingerne skør anden måde, kunst eller magværk, alt efter hvem vi er. Kom til at tænke på Dogville, fyldt med mega store skuespil stjerne, Nicole Kidmann bl.a. og så er filmen optaget i en stor hal, med streger på gulvet der symboliserer vægge til huse, veje og så er der lige rejst en dør, så de kan komme ind i "husene", vildt. Da jeg så den, der kom jeg til at tænke eller rettere opdage jeg, at filmen var så fantastisk, at jeg ikke lagde mærke til, at det var streger på gulvet i en stor hal, næ det var dogville og igen her i Antichrist gør han bare noget også.

Tak for jeres kommentarer, til denne tråd, som er min første jeg har startet og som ikke lige er en tråd til det store publikum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 1 time siden:

Det handler ikke om at finde "noget at bruge den til", men om at få dig til at reflektere over tilværelsen og livets store spørgsmål. ;)

Netop det jeg mener. Hans mening med tilværelsen er så anderledes end min, at overlappet er for lille til at jeg kan bruge det. Behold ham, jeg finder noget andet at fylde mit liv med.

;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vanderbilt

'Riget' er nu stadigvæk den sejeste danske serie nogensinde, det må jeg give LvT.. :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vanderbilt skrev, for 2 timer siden:

'Riget' er nu stadigvæk den sejeste danske serie nogensinde, det må jeg give LvT.. :)  

Ja, der skete godt nok noget i den serie, ligesom i TWIN PEAKS, men det er jo en anden historie.:-D

God dag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Brutus skrev, den 28/6/2016 at 22:53:

Netop det jeg mener. Hans mening med tilværelsen er så anderledes end min, at overlappet er for lille til at jeg kan bruge det. Behold ham, jeg finder noget andet at fylde mit liv med.

;-)

Nej tak.

Jeg har set Dogville og Melancholia og det var nok for mig. Jeg har ikke behov for at blive deprimeret og skidt tilpas i flere dage, så jeg finder noget mere positivt at fylde mit liv ud med. ;)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...