Hop til indhold
Vikingekongen

Veksle danske kroner til euro

Recommended Posts

Hejsa 

nogen som kan fortælle hvordan man skifter DKK om til euro - vil ikke have for mange euroudtrlk på min konto - kan godt skjule det kontante udtræk men ikke euro - ja, ved det nok bliver en halvdårlig kurs , men har i prøvet alternativer .. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Master Bator
Vikingekongen skrev, for 45 minutter siden:

Hejsa 

nogen som kan fortælle hvordan man skifter DKK om til euro - vil ikke have for mange euroudtrlk på min konto - kan godt skjule det kontante udtræk men ikke euro - ja, ved det nok bliver en halvdårlig kurs , men har i prøvet alternativer .. 

Når du nu kommer sejlende ned ad E45 i dit vikingeskib, så ændrer du kurs ved afkørsel 76 (Padborg), og finder Møllegade 3.

Der ligger der en bank, som sikkert kan veksle dine danske vikingekroner om til den møntenhed de bruger omme i Tyskland.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vikingekongen skrev, for 49 minutter siden:

Hejsa 

nogen som kan fortælle hvordan man skifter DKK om til euro - vil ikke have for mange euroudtrlk på min konto - kan godt skjule det kontante udtræk men ikke euro - ja, ved det nok bliver en halvdårlig kurs , men har i prøvet alternativer .. 

Hej.....Hvor i landet bor du?  Du kan sikkert få assistance fra en bruger her på sitet.

Jeg bor i Aarhus og bor du på de kanter hjælper jeg gerne...til dagskursen :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vikingekongen skrev, 1 time siden:

Hejsa 

nogen som kan fortælle hvordan man skifter DKK om til euro - vil ikke have for mange euroudtrlk på min konto - kan godt skjule det kontante udtræk men ikke euro - ja, ved det nok bliver en halvdårlig kurs , men har i prøvet alternativer .. 

Kære Vikingekongen:)

- godt tænkt - og fornuftig adfærd !!!!!   -  jeg har det selv på samme måde - det raaaager ingen andre, når jeg har brug for at betale med Euro og anden udenlandsk valuta.

Du har følgende muligheder : FOREX bank  - Forexbank.dk.  Forex har filialer i Jylland - Fyn og selvfølgrlig på hoved-øen  Sjælland: Jeg bruger normalt enten Forex på Kbh´s       Hovedbanegård eller Forex i Waves i Hundige.

                                             : DANexchange      brug gogle  - som FOREX er de også at finde i hele landet, - bl.a.  Hovedbanegården hvor jeg også har vekslet til udenlandsk.

Begge steder kan du betale med kreditkort eller kontant; men pas nu på med ikke at vække mistanke med for stor kontant betaling !! (du ved sorte penge!!) - del det op i småbidder på nogle tusinde kr. og køb valuta ad flere gange, forskellige steder.

Der er ingen forskel på deres valutakurser, og der er en anden fordel begge, man kan veksle tilbage til dansk valuta hvis man brug for dette. Du skal bare gemme din kvittering og huske tidsfristen 

------------

Du kan også i forvejen via Western Union sende til dig selv i udlandet; dvs :  fra WU i Danmark sender til dig selv - Det samme fulde navn som i dit pas , i det land du besøger. I Thailand og Ukraine er det bankerne der er udbetalingsteder, andre lande kender jeg ikke. Undersøg hjemmefra hvor nærmeste udbetalingsted er på din destination. Du kan også bruge WU som et "reservedepot"  - når du er hjemme igen kan du udbetale dine egne penge her i Danmark

Og husk nu også lige på, hvor mange penge du veksler - sender - render rundt med i lommen, der er en smerte grænse på vistnok 10.000Euro du kan "føre ud af landet" uden at redegøre for årsagen hertil. - så pas på - "big brother watching you" :ph34r:.

Og hvad koster så alt dette ???  - der er selvfølgelig et kurstab - og det er der også ved returveksling til dkr.

Lad nu være med at være en ulidelig fedtsyl der kun kigger på - uhhh haa - kurstab - det koster altså noget at drive vekselkontor - og så kan du tilmed betale kontant og diskret 

Mange hilsner  og god rejse med håbet om at du får nogle gode slaw fisse  - for det er der skoen trykker ikke sandt:P ?!?!?!

Nyder livet

- og lige - ham med den bette Money exchange på Industrivej i Padborg - hold dig fra ham - det er ikke sikkert han har åben når du kommer forbi - her udover er det bedst at bestille Euro i forvejen  - -  - han er så bette så bette. Jeg har en gang benyttet ham - og det blev også sidste gang.

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Kruså tæt ved grænseovergangen ligger en på højre side som har lavere vekselgebyr, bedre kurs og du kan veksle for større beløb end den i padborg...

fortsætter du af samme vej over grænsen bliver det en motortrafikvej.. Og whhuuppsss inden du ser dig om er du landet på 7 eren igen på vej sydpå uden at have kørt alverden omvej

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

@liderlig-fyr Interessant med ham i krusaa.  Er det ved sexkiosken?   Jeg har samne udfordring med at få vekslet til euro. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frej af Asgaard skrev, for 19 minutter siden:

Hvis man veksler til over 1000 €, så skal vekslekontoret registrere pas/id eller lignende. Det er anti hvidvaskningsregler som kræver dette.

- nå , - ja så kan jeg lige pludselig forstå hvorfor Forex på Hovedbanegården sidste gang jeg vekslede fra dkr.. til knap 1900 Euro absolut ville se pas eller kørekort.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun

Nogen steder tager de et foto af pasbillede og så får man opgivet en nummer. Det kan man så oplyse i fremtiden hvorefter vekselkontoret kan verificere at der er overensstemmelse mellem person og billed-id, så slipper man for at skulle huske id, hvis man skal veksle.

Det fik jeg i hvert tilfælde gjort for nogle år siden, ved så ikke om systemet stadig bruges.

Tidligere havde (nogen) vekselbureauer et max for hvor meget, der kunne hæves på et dankort, nemlig det beløb bankerne garanterede, er der stadig en sådan begrænsning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, den 6. jun. 2016 at 19:23:

Kruså tæt ved grænseovergangen ligger en på højre side som har lavere vekselgebyr, bedre kurs og du kan veksle for større beløb end den i padborg...

fortsætter du af samme vej over grænsen bliver det en motortrafikvej.. Og whhuuppsss inden du ser dig om er du landet på 7 eren igen på vej sydpå uden at have kørt alverden omvej

Det er lige når du kommer ned af bakken, der er et firma der reklamerer med olieskift på samme adresse.

Første forretning efter vejen til Smedeby.

 

Redigeret af Gungner
Tegnsætning

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super nemt at finde - stort Hvidt hus over indgangen er der en markise - Exchange - 

vekselkursen var 7,86+ 30 kr i gebyr - fik vekslet 6000 DKK uden problemer , super sted og hyggelig ung mekaniker - det er med bon på

 

image.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...