Hop til indhold
Bear

Venstre har mistet troen på frihed

Recommended Posts

Læserbrev

>>De samme politikere, der engang kæmpede for en nærmest absolut ytringsfrihed, når det gjaldt danske tegneres ret til at forhåne muslimernes profet, mener nu, at prædikanter, der prædiker had, slet ikke skal have ret til at komme ind i Danmark, og der skal indføres en eller anden screening og censur ved grænsen.<<

>>Juridisk set er regeringens forslag håbløst. I bedste fald bliver det lovforslag, der skal udmønte den politiske aftale, en omgang makværk, der ikke vil kunne anvendes i praksis. Med forslaget opnår man alene, at mennesker med ekstremistiske holdninger, som ønsker at komme til Danmark og prædike, vil holde mund, indtil de har passeret grænsen. Med regeringens forslag kan man forudse, at disse prædikanter og deres tilhængere i fremtiden vil arbejde mere i det skjulte og dermed vanskeliggøre efterretningstjenestens arbejde.

Dertil kommer, at forslaget i vor digitale tidsalder overhovedet ikke kan forhindre, at ekstremistiske forkynderes propaganda når til Danmark.<<

>>Det mest triste er dog, at aftalepartnerne med forslaget demonstrerer, at de ikke har megen tiltro til det danske demokratis og frihedens styrke. Ja, forslaget udtrykker de folkevalgtes mistillid til befolkningens sunde fornuft og demokratiske sindelag<<

Bemærk hvem der har skrevet indlægget!

http://politiken.dk/debat/ECE3204255/venstre-har-mistet-troen-paa-frihed/

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 1 time siden:

Læserbrev

>>De samme politikere, der engang kæmpede for en nærmest absolut ytringsfrihed, når det gjaldt danske tegneres ret til at forhåne muslimernes profet, mener nu, at prædikanter, der prædiker had, slet ikke skal have ret til at komme ind i Danmark, og der skal indføres en eller anden screening og censur ved grænsen.<<

>>Juridisk set er regeringens forslag håbløst. I bedste fald bliver det lovforslag, der skal udmønte den politiske aftale, en omgang makværk, der ikke vil kunne anvendes i praksis. Med forslaget opnår man alene, at mennesker med ekstremistiske holdninger, som ønsker at komme til Danmark og prædike, vil holde mund, indtil de har passeret grænsen. Med regeringens forslag kan man forudse, at disse prædikanter og deres tilhængere i fremtiden vil arbejde mere i det skjulte og dermed vanskeliggøre efterretningstjenestens arbejde.

Dertil kommer, at forslaget i vor digitale tidsalder overhovedet ikke kan forhindre, at ekstremistiske forkynderes propaganda når til Danmark.<<

------------------------------

>>Det mest positive er dog, at aftalepartnerne med forslaget demonstrerer, at de ikke har megen tiltro til det muslimske parallelsamfunds vilje og manglende styrke til, : at forstå og acceptere og praktisere det danske demokrati, frihed, ligeret f. M og K, ytringsfrihed, stemmeret .

Ja, forslaget udtrykker de folkevalgtes sunde fornuft og demokratiske vilje og sindelag til, at noget skal ske med disse hadprædikanter - om lovforslaget så gør sig selv brugeligt ud i det tiltænkte - kan kun tiden vise!!!!!!!!!!!!!!      - - -næppe særligt meget med det du så rigtigt skriver om alle smutvejene - meeen mon ikke  efterretningstjenesterne allerede er på forkant

Bemærk hvem der har skrevet indlægget!     -     ja - det er dig Bear, - dit eget indlæg 

http://politiken.dk/debat/ECE3204255/venstre-har-mistet-troen-paa-frihed/

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nyder livet skrev, for 3 timer siden:

Mange hilsner

Nyder livet

Det er sørgeligt, når man forfalder til at bedrive citatfusk ved at indsætter egne holdninger i andres tekster.

Birte Rønn Hornbechs indlæg viser tydeligt, at hun er tilbage som sikkerheden for frihedsværdierne. Hendes største fejltrin var at lade sig overtale til at blive minister og blive spundet ind i Anders Fogh Rasmussens spin.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er skræmmende når demokratiet begynder at begrænse demokratiske rettigheder for at "beskytte" demokratiet. Man kan kun undres over hvad det næste bliver. Der skal nok være nogen der mener man skal bruge yderliggående metoder for at begrænse de "yderligt tænkende", hvorefter glidebanen væk fra demokratiet er startet. 

Fy for den siger jeg bare...... Man havde forventet den slags fra en venstreorienteret regering, men fra en liberal ?? Well, det viser jo med al tydelighed at regeringen ikke er liberal, og at et flertal i folketinget er parat til at gå på kompromis med vores demokrati. Jeg håber inderligt at næste valg vil vise at befolkningen IKKE er parat til det. Jeg håber inderligt at befolkningen IKKE igen stemmer på tosser der er klar til at give køb på danske værdier.

Et par tossede mørkemænd, med forskruede holdninger burde ikke kunne sætte panik i demokratiets folkevalgte. Men det kan de åbenbart.

Vi har godt nok ikke været heldige med de tosser vi har bragt på tinge :(

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

#Bear.

Kunne du ikke bringe indlæg fra et mere lødigt medie?

Selv fiskene protesterer, når de skal pakkes ind i det smudsorgan!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, den 4. juni 2016 at 00:16:

#Bear.

Skriver manden, der mest citerer Urinposten og Den lorte Avis...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Pind burde i gabestok på torvet, i samtlige byer i dannevang. 

Jeg vil bekæmpe dine meninger, men jeg vil dø for din ret til at have dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
DETH skrev, for 3 minutter siden:

Jeg vil bekæmpe dine meninger, men jeg vil dø for din ret til at have dem.

Jeg har altid syntes, at det ville være lige voldsomt at dø for andres tåbelige ideer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtj skrev, for 9 minutter siden:

Jeg har altid syntes, at det ville være lige voldsomt at dø for andres tåbelige ideer.

Bestemt. Det er friheden til at have egne tåbelige ideer der er værd at dø for. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, den 4/6/2016 at 00:16:

#Bear.

Det er et læserbrev, skrevet af en tidligere Venstre minister, folketingsmedlem mm.

Men er det virkelig dit eneste argument i debatten om demokratiets forfald, at angribe den avis som læserbrevet er trykt i?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu