Hop til indhold
Bear

Regler for flygtninge debat

Recommended Posts

Ja, det er taknemmeligt og dejligt let at være god for andres penge. :(

Andreas Kam, den dyreste mand i Danmark vel nok nogensinde har fået tildelt Ridderkorset for at strø om sig med andres penge i (tosse)godhedens navn.

Ridderkorset, ja mindre kunne vel ikke gøre det.

Men hvad Fanden, her går det godt, fru kammerherreinde.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 33 minutter siden:

Ja, det er taknemmeligt og dejligt let at være god for andres penge. :(

Andreas Kam, den dyreste mand i Danmark vel nok nogensinde har fået tildelt Ridderkorset for at strø om sig med andres penge i (tosse)godhedens navn.

Ridderkorset, ja mindre kunne vel ikke gøre det.

Men hvad Fanden, her går det godt, fru kammerherreinde.

Nu er det vist ikke kun "andres penge", det er i høj grad også mine egne. Jeg tror at jeg lægger flere kroner i statskassen end du gør, hvis du endelig vil til at tælle kroner.

Det er en rodfæstet dansk værdi at vi solidarisk betaler til den fælles kasse, og så demokratisk bestemmer hvad pengene skal bruges til (via folketings-, regionalråds- og kommunal valg). Og vi skal jo forsvare de danske værdier, skal vi ikke? ;)

Redigeret af Bear
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er egentlig også bekymret over flygtningeproblematikken. Men jeg er rædselsslagen over hvad den kan misbruges til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Må havde drømt når jeg har hørt/læst racister, menneskehadere, uempatisk og så meget andet. Synes endda jeg er stødt ind i hvis man skriver om nogle af problemerne ved flygtninge at folk bliver MEGET fortørnede over hvis mindst 3/4 dele af indlægget ikke præciserer at det ikke er hver eneste flygtning. Har nok drømt.... For det kan jo ikke passe at nogle af selvsamme personer kalder højrefløjen for racister og nazister uden som minimum at bruge 3/4 del af indlægget på at præcisere det ikke er hver eneste på højrefløjen ;-)

I mine drømme bliver Peter Lauritsens ord primært bullshit. For der bliver i den grad lukket meget lort ud fra dem som er for flygtninge/flere flygtninge. Men det er jo åbenbart kun i mine drømme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 3 timer siden:

Må havde drømt når jeg har hørt/læst racister, menneskehadere, uempatisk og så meget andet. Synes endda jeg er stødt ind i hvis man skriver om nogle af problemerne ved flygtninge at folk bliver MEGET fortørnede over hvis mindst 3/4 dele af indlægget ikke præciserer at det ikke er hver eneste flygtning. Har nok drømt.... For det kan jo ikke passe at nogle af selvsamme personer kalder højrefløjen for racister og nazister uden som minimum at bruge 3/4 del af indlægget på at præcisere det ikke er hver eneste på højrefløjen ;-)

I mine drømme bliver Peter Lauritsens ord primært bullshit. For der bliver i den grad lukket meget lort ud fra dem som er for flygtninge/flere flygtninge. Men det er jo åbenbart kun i mine drømme

Nu tror jeg at Peter Lauritsen tænker på den mere "lødige" offentlige debat, ikke "nationen", EG, Urinposten og andre debatfora.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 6 timer siden:

Nu tror jeg at Peter Lauritsen tænker på den mere "lødige" offentlige debat, ikke "nationen", EG, Urinposten og andre debatfora.

Stopper du aldrig med dit kvalmende "smagsdommeri"?

Jeg kan se dig for mig sidde og stritte med lillefingeren, mens du drikker en the, hvis navn jeg hverken kan stave eller udtale, mens du med stiv overlæbe prøver at fortrænge, at det smager af h. til. :) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

Jeg kan se dig for mig sidde og stritte med lillefingeren, mens du drikker en the, hvis navn jeg hverken kan stave eller udtale, mens du med stiv overlæbe prøver at fortrænge, at det smager af h. til. :) 

Støder man på et indlæg, man ikke kan lide, så er det smagsdommeri... Anders Fogh Rasmussen har så sandelig ikke levet forgæves!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 27 minutter siden:

Støder man på et indlæg, man ikke kan lide, så er det smagsdommeri... Anders Fogh Rasmussen har så sandelig ikke levet forgæves!

Citat

Det er forstemmende at opleve, at mennesker, hvis forældre har bekæmpet fascismen, kan være så højrenationalistiske.

Kig dig i spejlet, Josef Stalin har så sandelig ikke levet forgæves.

Hvornår gik det galt for dig? Tabte din mor dig på stengulvet, eller klikkede det først senere?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Liderlig-fyr skrev, for 11 timer siden:

Der er vel ingen der er for flygtninge, tag  Syrien, hele byer jævnet med jorden, først af Assad og siden for at få IS, ud, børn der ikke har gået i skole i 5 -6 år.

Et sønderbombet sundhedsvæsen, https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-er-harme-over-drab-paa-den-sidste-boernelaege-i-aleppo .

Det er en humanitær katastrofe, og så skændes I spastikkere om penge!!!!!

Lige nu skal der hjælpes, når regionen er stabiliseret, og landene genopbygget tilstrækkeligt, så man kan bo under acceptable forhold, børn kan komme i skole og få lægehjælp.

Ja så kan man begynde at sende de sorte svin, hjem igen, flertallet af flygtninge, ville jo nok foretrække at bo i deres fædreland, hvis der var fred og sikkerhed, og ikke leve på "nas" i en velfærdsstat, fyldt med rystende  mange følelsesmæssigt afstumpede mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den Thursday, June 02, 2016 at 09:31:

Nu er det vist ikke kun "andres penge", det er i høj grad også mine egne. Jeg tror at jeg lægger flere kroner i statskassen end du gør, hvis du endelig vil til at tælle kroner.

Får vi en 40 siders detaljeret fremlæggelse, hvor du opgør hvor mange kopper afgiftbelagt kaffe du drikker dagligt, og hvor mange afgiftbelagte softice du får på havnen med ungerne, eller hvor mange portioner afgiftbelagt risalmande du spiste juleaften. Eller hvor mange kr. du har lagt i PSO, Moms & Energiafgift, på de kilowatttimer du årligt forbruger på at udbrede budskabet på EG?.

Eller skal vi bare regne med at alt i alt 75-80% af din indtægt går til statskassen?.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, den ‎02‎-‎06‎-‎2016 at 11:31:

Det er en rodfæstet dansk værdi at vi solidarisk betaler til den fælles kasse, og så demokratisk bestemmer hvad pengene skal bruges til (via folketings-, regionalråds- og kommunal valg). Og vi skal jo forsvare de danske værdier, skal vi ikke? ;)

Så kan det jo undre at du har så travlt med at få så "mange som muligt" til landet, som abselut ikke deler de danske værdier ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, den 3. juni 2016 at 22:09:

Kig dig i spejlet, Josef Stalin har så sandelig ikke levet forgæves.

Hvornår gik det galt for dig? Tabte din mor dig på stengulvet, eller klikkede det først senere?

Uha! Nu bliver man personlig, så er argumenterne (igen) sluppet op!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 1 minut siden:

Det var dig, der startede den løben løbsk, så igen, kig i spejlet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 1 time siden:

Aha!. Det forklarer jo en hel del,  om baggrunden for dine evindelige personlige små-fornærmelser :idea:

KF. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 18 minutter siden:

Aha!. Det forklarer jo en hel del,  om baggrunden for dine evindelige personlige små-fornærmelser :idea:

KF. 

Nu blev du jo ikke ringet op!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Det var dig, der startede den løben løbsk, så igen, kig i spejlet.

Prøv for en enkelt gangs skyld at stoppe dig selv, tag en kop kaffe og læs så tråden igennem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 7 minutter siden:

Nu blev du jo ikke ringet op!

Undskyld!. Jeg var ikke klar over det var en privat-chat mellem Onslow og du.

Men vis mig lige, hvor han ringede dig op? B)

KF. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er venstrefløjen egentligt nogensinde kommet med et tilfredsstillende svar på punkt 3 + 5? Uffe gjorde i hvert fald ikke i Clement, han gemte sig jo nærmest under bordet..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tiger skrev, for 28 minutter siden:

Er venstrefløjen egentligt nogensinde kommet med et tilfredsstillende svar på punkt 3 + 5? Uffe gjorde i hvert fald ikke i Clement, han gemte sig jo nærmest under bordet..

Vi har sgu da ikke nogen Uffe på venstrefløjen. Har i nogen Mette Frederiksen ude på det populistiske højrefløj?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtj skrev, for 5 minutter siden:

Vi har sgu da ikke nogen Uffe på venstrefløjen. Har i nogen Mette Frederiksen ude på det populistiske højrefløj?

Tja hvis du vil have en rød regering, så bliver du nok nødt til at få Uffe til at nikke til regeringsgrundlaget ;) Og hvad angår flygtninge så ligger Uffe vist ret tæt op dit parti!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg erDYBT CHOKKERET over begge fløjes totale mangel på seriøsitet og saglighed.....

Er det sådanne i dagens Danmark at vi helt skal glemme agumenterne - og blot skyde efter de andre på det personlige plan

Jeg forstår virkelig godt hvis der hersker politiker-lede i Danmark, hvis at det er en gruppe som i denne debat at  vore politikere skal adressere sine indlæg til

SORRY.... men I gør bestemt ikke Demokratiet nogen tjeneste.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, den 3/6/2016 at 20:34:

Jeg drikker MEGET sjældent te, kun hvis jeg er syg. Men en god kop kaffe siger jeg da ikke nej til.

Mener du iøvrigt at det er "smagsdommeri" at karakterisere debatten påp "nationen", Urinposten mm. som underlødig? Har du nogensinde LÆST hvad der bliver skrevet indlæggene og især kommentarerne de steder?

Lad mig komme med et par eksempler:

"Send fuldskægsbørnene i den nærmeste svømmehal – så kan de skide i vandet dér. Og møde 13-årige danske piger."

"Hellere godt på røven, end ti muhamedanere på taget."

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, den 4/6/2016 at 19:09:

Får vi en 40 siders detaljeret fremlæggelse, hvor du opgør hvor mange kopper afgiftbelagt kaffe du drikker dagligt, og hvor mange afgiftbelagte softice du får på havnen med ungerne, eller hvor mange portioner afgiftbelagt risalmande du spiste juleaften. Eller hvor mange kr. du har lagt i PSO, Moms & Energiafgift, på de kilowatttimer du årligt forbruger på at udbrede budskabet på EG?.

Eller skal vi bare regne med at alt i alt 75-80% af din indtægt går til statskassen?.

KF.

Du må nok klare dig uden den detaljerede fremlæggelse, men nøjes med at tro mig på mit ord når jeg siger at jeg betaler temmelig meget i skat. Og iøvrigt aldrig får udført eller udfører sort arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, den 4/6/2016 at 20:14:

Så kan det jo undre at du har så travlt med at få så "mange som muligt" til landet, som abselut ikke deler de danske værdier ;) 

Hvor har jeg skrevet at jeg vil have "så mange så muligt" til landet? Eller er det blot endnu en af dine løgne som du "desværre" ikke "har tid til" at dokumentere? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu