Hop til indhold
Guest Trinetease

Anderledes spørgsmål....

Recommended Posts

Guest Trinetease

Hejsa.

Mon der er en dyrlæge herinde?

Eller en som har en meget stor viden om hunde?

Skriv evt en PB hvis du ønsker at være anonym....

Mit spørgsmål handler om HD hos små hunde.

Kh Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Min søde gamle hund  har det i svær grad, jeg ved godt at man kan få lavet forskellige operationer som kan gøre dem smertefrie. Men jeg syntes at det er meget voldsomt at få en gammel hund opereret.

Jeg er også klar over at det er ekstremt smertefuldt og ikke forsvinder. Dyrlægen har givet ham ny kost og han må kun få det og intet andet. Mit spørgsmål er : kan det virkeligt afhjælpe det? Hvor 'hurtigt' vil det virke ?

Lige nu går han og halter helt vildt meget og vil helst ligge ned. Jeg fik smertestillende til ham, men det gav ham meget ondt i maven så det stoppede dyrlægen med at give ham. 

Kommer Hofte dysplasi i 'anfald' ? Han har gået langsomt osv i lang tid, men ikke virket syg og han har været glad og i balance. Jeg er chokeret over hvor hurtigt ( 2 døgn) at han er blevet så skidt af det. Dyrlægen ikke talt om aflivning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ked af det Trine, men jeg ville aflive ham.

Var selv ude i noget lign, blot med en kat, så er det man skal tænke  dyret og ikke ens følelse for det

Men jeg føler med dig!

Redigeret af Flaber

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 4 timer siden:

Min søde gamle hund  har det i svær grad, jeg ved godt at man kan få lavet forskellige operationer som kan gøre dem smertefrie. Men jeg syntes at det er meget voldsomt at få en gammel hund opereret.

Jeg er også klar over at det er ekstremt smertefuldt og ikke forsvinder. Dyrlægen har givet ham ny kost og han må kun få det og intet andet. Mit spørgsmål er : kan det virkeligt afhjælpe det? Hvor 'hurtigt' vil det virke ?

Lige nu går han og halter helt vildt meget og vil helst ligge ned. Jeg fik smertestillende til ham, men det gav ham meget ondt i maven så det stoppede dyrlægen med at give ham. 

Kommer Hofte dysplasi i 'anfald' ? Han har gået langsomt osv i lang tid, men ikke virket syg og han har været glad og i balance. Jeg er chokeret over hvor hurtigt ( 2 døgn) at han er blevet så skidt af det. Dyrlægen ikke talt om aflivning. 

Nej diæt hjælper ikke da HD kun bliver værre med tiden. Ja smerterne kan komme i bølger eller kronisk. 

En lindring i kort periode kan være svømning i et roligt tempo men hjælper ikke på langt sigt.

HD er meget forskellig fra hund til hund. Nogen lider ved en b hofte hvor andre klare et forholdsvis aktivt liv selv ved c enda d hofte. Det har meget at sige hvor fysisk stærk hunden er.

Vi mennesker er så priviligeret at vi kan give vores kære husdyr fred og det ville jeg vælge for hundens skyld.

Håber du finder en løsning for hunden og dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 10 timer siden:

Hader at være ved Dyrelægen, da vi måtte have vores schnauzer aflivet den anden dag.
Håber det bedste for din hund.

Ej det er bestemt ikke godt søde.

Hvis i mangler en ny DV men P/S ved jeg at der er nogen sunde hvalpe her i nord der snart er rejseklar hvis i skulle være klar til et nyt eventyr med en ny vapser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Trinetease

Der er kun aflivning der er det rigtigt.

Der er svært, men det eneste rigtige for hunden. Som andre også skriver så bliver det værre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 16 timer siden:

Dyrlægen ikke talt om aflivning.

Nej, så tjener han jo kun penge en gang.

Vi havde en hund, der kunne styrte afsted - og så 20 meter henne pludselig få ondt og klage sig, så det var en jammer.

Det skyldes jo altsammen indavl og avl, hvor de forkerte gener er blevet sat sammen.

Hvis det er en gammel hund, synes jeg du skulle lade den aflive først som sidst og ikke ødelægge mindet om den hund med, at den havde det skidt til sidst - hellere lade den sove roligt ind og sige det var det - så venter der nok en ny glad hund til dig et sted :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har tidligere haft en hund der havde HD. Han fik også anden kost og smertestillende piller. Det hjalp en kort tid (ca 3 måneder) men vi fik ham så aflivet.
Set i bagspejlet var det mere for vores skyld han fik piller og ikke hundens, da det ikke var værdigt for ham den sidste stykke tid.
Syntes ofte at HD er værre jo større hunden er.
Uha, at skulle tage stilling til om man skal skilled sig af med sin trofaste hun gemme mange år er ikke nemt. Men kan man tage beslutningen om at anskaffe sig en hun skal man også kunne tage beslutningen om det modsatte...
Håber det bedste for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...