Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Kender i nogen som ikke gider arbejde?

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

Overskriften siger det meste….

Kender jeg nogen som ikke har lyst til at arbejde og gladeligt blev hjemme hvis de fik det samme i løn? tjek (mange iøvrigt)

kender jeg nogen som hader deres arbejde og slæber sig afsted hver dag? tjek

kender jeg nogen som efter bedste overbevisning kunne have arbejdet ( måske ikke fuldtid) som modtager førtidspension? tjek

Ja faktisk er der en del som ikke ligefrem er overlykkelige for at arbejde. Og enten gør deres bedste for at snige sig udenom eller ikke er voldsomt interesseret i at søge noget som der ikke er nok penge i. 

Omvendt er penge jo gud… så hvis der er nok penge i det er folk jo klar til at gøre meget :-) 

Med det i tankerne er det så fornuftig at de øverste overførselsindkomter ligger så tæt på de laveste lønindtægter? eller burde der være en større forskel mellem job og overførselsindkomst?

Personligt mener jeg laves lønnet job skal give som minimum 4000 kr mere udbetalt i forhold til den overførselsindkomst du ville kunne få inklusiv alle tillæg for at folk er motiveret til at tage et job som ikke nødvendigvis er drømmejobbet. Hvad tænker i?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er et emne man ikke må diskutere i Danmark ..men er helt enig og tænker det samme

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

4000 mere udbetalt - en pæn slat, som klart ville motivere rigtig mange til at søge job. Men nok desværre ikke en tanke, som kan gennemføres i virkeligheden. Der skal kunne findes et politisk flertal osv. osv.

Gider er et rammende ord i denne sammenhæng, men jeg har nu lyst til at tilføje 'uarbejdsdygtig', for der findes en restgruppe af en væsentlig størrelse, som ikke kan bestride et fuldtidsjob - det være sig af sociale, fysiske eller psykiske årsager. Og hvis mindstelønnen for et job boostes SÅ meget, så vil deres forsørgelsesgrundlag måske skulle sættes ned eller? For at skabe den passende motivationsfaktor, som efterlyses.

Den økonomiske ulighed i DK vil blive endnu større. Vi vil få (endnu) flere familier, som lever på sultegrænsen/eksistens minimum, og deres børn vil vokse op under knapt tåbelige vilkår, så vi taber 1000-vis fra den næste generation 'på gulvet'. 

Man kan sagtens argumentere for at det er en fremragende ide, men hvor skal pengene findes? Jeg kan sagtens se områder, hvor vi kunne tage dem, hvis vi som land opførte os rigtig egoistisk, men at få enderne til at nå sammen i dette økonomiske regnestykke IRL vil være svært.

Der er altid arbejde til dem, som vil arbejde, skal tages med et vist forbehold i dagens dk. Dejligt, hvis der var, men der findes jo masser af jobs, som en gennemsnitlig dansker ikke vil ha'. Er vi forkælede og for kræsne? Vi er i nogle sammenhænge selv skyld i, at 'andre' tager vores jobs.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man koger det helt ned til essensen går vi alle på arbejde for at tjene penge.

Virkeligheden er lidt mere nuanceret end den du skildrer.

Jeg har i min branche set en del som efter et langt arbejdsliv er slidt op, endda nogle af dem som dengang hjalp mig i gang.

De er ude af stand til at bestride et normalt job, og for gamle til at blive omskolet.

Disse mennesker føler at de kun får utak for deres mangeårige indsats på arbejdsmarkedet når man taler om at sænke overførselsindkomsterne.

Ja der er altid nogle som udnytter systemet, og det vil der altid være, men det er de forkerte man straffer når man så strammer reglerne.

Redigeret af lfl
fejl 40
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
GFE MILF skrev, for 3 timer siden:

4000 mere udbetalt - en pæn slat, som klart ville motivere rigtig mange til at søge job. Men nok desværre ikke en tanke, som kan gennemføres i virkeligheden. Der skal kunne findes et politisk flertal osv. osv.

.Den økonomiske ulighed i DK vil blive endnu større. Vi vil få (endnu) flere familier, som lever på sultegrænsen/eksistens minimum, og deres børn vil vokse op under knapt tåbelige vilkår, så vi taber 1000-vis fra den næste generation 'på gulvet'.

Det er faktisk lykkedes at give Pigen som er ansat til 111 kr/timen 4400 kr ekstra i forhold kontantshjælp pigen i samme situation (enlig med 3 børn) Linket er kopieret fra tråden liberale tanker på side 2... aner ikke hvorfor det ser sådan ud

Men med det nye kontanthjælpsloft har hun altså stadig 20100 kr udbetalt EFTER skat i måneden (før boligudgifter) og 12800 kr efter boligudgifter er betalt. Synes ikke det er fair at betegne som sultegrænsen/ eksistens minimum. Jeg kan gå med til det ikke er en herregård da det trods alt er 4 personer der skal have mad, bolig og tøj. Men det findes mange enlige kvinder med 3 børn rundt omkring i Europa der arbejder 40 timer i ugen og slet ikke har samme købekraft ( korrigeret for højere priser )som en kontantshjælps pige i danmark

Nu mangler vi bare de højeste overførselsindkomster også bliver justeret ned så der altid minimum er 4000 kr i hånden ved at arbejde :-)

117.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, det tror jeg faktisk ikke, ihvertfald ikke i min nærmeste bekendtskabskreds. Jeg kender nogen der higer som gale efter at få et arbejde, jeg kender nogen der prøver som gale at komme tilbage på arbejdsmarkedet efter en sygdomsperiode, men nogen der ikke gider at arbejde? Nej egentlig ikke.

Faktisk så definerer rigtig mange af dem jeg kender sig selv meget via deres arbejde, og arbejdet fylder rigtig meget i deres bevidsthed.

Redigeret af Bear
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har tit søgt jobs som man alligevel ikke har en chance for at få. Enten fordi man skal konkurrere med udlændinge som går til dumpingløn, eller fordi virksomheden vil have folk som kan få løntilskud. 

De to spørgsmål man oftest får stillet når man er over 40 er: Har du nogle skavanker/skader? Eller: hvor stort et løntilskud kan du få?

Desuden skal man  også lige tænke på at når du går på bistandshjælp kan du ikke eje din egen bolig, og du kan kun eje en bil hvis den er betalt og den giver mulighed for at du kan få et job.

Alt af værdi skal sælges og du skal leve af pengene derfra først OG din private pensionsopsparing skal hæves og bruges før man kan få bistandshjælp.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 29 minutter siden:

Nej, det tror jeg faktisk ikke, ihvertfald ikke i min nærmeste bekendtskabskreds. Jeg kender nogen der higer som gale efter at få et arbejde, jeg kender nogen der prøver som gale at komme tilbage på arbejdsmarkedet efter en sygdomsperiode, men nogen der ikke gider at arbejde? Nej egentlig ikke.

Faktisk så definerer rigtig mange af dem jeg kender sig selv meget via deres arbejde, og arbejdet fylder rigtig meget i deres bevidsthed.

Jeg tror en stor del af vores uenig omkring overførselsindkomster kan spores tilbage hertil ;)

Det virker på mig som om du lever afskærmet fra virkeligheden på bunden af samfundet. Det er jo klart at du ikke vil acceptere at der er mange som udnytter systemet eller mange som ikke gider forsørge sig selv, hvis du lever i en boble hvor du ikke ser de her mennesker - og så er det jo nemt bare at afvise alle "skræmme-eksemplerne" som enkeltstående tilfælde ;) 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 14 timer siden:

Overskriften siger det meste….

Kender jeg nogen som ikke har lyst til at arbejde og gladeligt blev hjemme hvis de fik det samme i løn? tjek (mange iøvrigt)

kender jeg nogen som hader deres arbejde og slæber sig afsted hver dag? tjek

kender jeg nogen som efter bedste overbevisning kunne have arbejdet ( måske ikke fuldtid) som modtager førtidspension? tjek

Ja faktisk er der en del som ikke ligefrem er overlykkelige for at arbejde. Og enten gør deres bedste for at snige sig udenom eller ikke er voldsomt interesseret i at søge noget som der ikke er nok penge i. 

Omvendt er penge jo gud… så hvis der er nok penge i det er folk jo klar til at gøre meget :-) 

Med det i tankerne er det så fornuftig at de øverste overførselsindkomter ligger så tæt på de laveste lønindtægter? eller burde der være en større forskel mellem job og overførselsindkomst?

Personligt mener jeg laves lønnet job skal give som minimum 4000 kr mere udbetalt i forhold til den overførselsindkomst du ville kunne få inklusiv alle tillæg for at folk er motiveret til at tage et job som ikke nødvendigvis er drømmejobbet. Hvad tænker i?

Mekanismerne skal man lige have styr på....

Mindsteløn og sociale overførsler hænger sammen!

Så med mindre, du ønsker en lønstigning....gør du sikkert ikke....så vil en sænkning af sociale ydelser føre til lavere lønninger (det er jo hele pointen for arbejdsgiverne og regeringen!...de kalder det 'øget arbejdsudbud')....den øgede konkurrence om jobbene vil give et nedadgående tryk på lønningerne....

Men det betyder jo så samtidig at det 'stadig ikke kan betale sig at arbejde'....eller med andre ord, at forskellen mellem understøttelse og løn igen er lille...

Og så vil folk som du igen råbe op om, at der burde være større forskel og større incitament...(uanset om der overhovedet er efterspørgsel efter den understøttedes arbejdskraft....det tænker I nemlig ikke over).

Redigeret af McQueen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 4 timer siden:

Det er faktisk lykkedes at give Pigen som er ansat til 111 kr/timen 4400 kr ekstra i forhold kontantshjælp pigen i samme situation (enlig med 3 børn) Linket er kopieret fra tråden liberale tanker på side 2... aner ikke hvorfor det ser sådan ud

Men med det nye kontanthjælpsloft har hun altså stadig 20100 kr udbetalt EFTER skat i måneden (før boligudgifter) og 12800 kr efter boligudgifter er betalt. Synes ikke det er fair at betegne som sultegrænsen/ eksistens minimum. Jeg kan gå med til det ikke er en herregård da det trods alt er 4 personer der skal have mad, bolig og tøj. Men det findes mange enlige kvinder med 3 børn rundt omkring i Europa der arbejder 40 timer i ugen og slet ikke har samme købekraft ( korrigeret for højere priser )som en kontantshjælps pige i danmark

Nu mangler vi bare de højeste overførselsindkomster også bliver justeret ned så der altid minimum er 4000 kr i hånden ved at arbejde :-)

117.jpg

Du vil gerne måle os og fattigdom med andre nationer?

Hvad skal vi bruge det til?

At folk i Namibia er fattige...eller i Kirgisistan?

Det er din 'trøst' og 'undskyldning' til de fattige i velfærds- og overflodssamfundet Danmark....

Men samtidig skal du have større rentefradrag??! Betalt af andre, der ikke har gældsat sig!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror en stor del af vores uenig omkring overførselsindkomster kan spores tilbage hertil ;)

Det virker på mig som om du lever afskærmet fra virkeligheden på bunden af samfundet. Det er jo klart at du ikke vil acceptere at der er mange som udnytter systemet eller mange som ikke gider forsørge sig selv, hvis du lever i en boble hvor du ikke ser de her mennesker - og så er det jo nemt bare at afvise alle "skræmme-eksemplerne" som enkeltstående tilfælde ;) 

Du er misundelig på dem på bunden af samfundet?

Ville du ansætte dem selv? Se DR's serie om helbredet på 'bunden'...

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Næ ikke misundelig, var jeg det kunne jeg jo bare læne mig tilbage, spille syg og malke systemet ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, for 8 minutter siden:

Næ ikke misundelig, var jeg det kunne jeg jo bare læne mig tilbage, spille syg og malke systemet ;)

Altså du mener, at de spiller syge? Sammen med de rigtigt syge (eller spiller de også?)....i deres sociale boligbyggerier... med 'mælken'...(for fløde er det ved Gud ikke længere) fra de offentlige kasser.

Du har en forestilling om, at kommunerne bare udbetaler uden at checke....efterchecke...dobbeltchecke...dyneløfte...skrive rudekuverter....sende mails....løfte pegefingre...insistere på aktivitet....krav om ressourceforløb....bål og brand...og alle steder får man svineren....se bare her....EG....i TV2...BT....EB...selskaber...alle håner og mistænkeliggører de arbejdsløse...de er jo 'dovne'....og arbejdssky....

LIGE INDTIL en af de arbejdssomme selv ender i systemet...så kører blogs og debatten om det 'forfærdelige offentlige system' der 'jagter folk rundt'...og som 'klientligører alle'...

Bla bla bla...

Redigeret af McQueen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, for 10 minutter siden:

Og hvorfor er det, at du tror, at du er anderledes end dem?....altså hvorfor skulle de ønske at spille syge og 'malke'?

Du skriver jo direkte, at du foretrækker at arbejde selv....mon ikke de fleste mennesker gør det?....fordi arbejdet giver så meget mere end blot løn.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
McQueen skrev, for 56 minutter siden:

Du vil gerne måle os og fattigdom med andre nationer?

Hvad skal vi bruge det til?

At folk i Namibia er fattige...eller i Kirgisistan?

Det er din 'trøst' og 'undskyldning' til de fattige i velfærds- og overflodssamfundet Danmark....

Men samtidig skal du have større rentefradrag??! Betalt af andre, der ikke har gældsat sig!?

Namibia og kirgistan er nu blevet en del af Europa ifølge McQueen :-D Øst eller vest europa???

Så i din optik skal vi give en høj overførselsindkomst så vi er 100 % sikker på de ikke søger arbejde og dermed øger arbejdsudbuddet....

Næ skip som sagt rentefradraget og fjern de skatter der kun er myntet på ejerboliger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Montezi skrev, 1 time siden:

Det tvivler jeg på, at du kunne gøre. Der er ingen, der får lov at læne sig tilbage og spille syg. :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Montezi skrev, for 5 timer siden:

Jeg siger ikke at der ikke er mennesker der helst ville være fri for at arbejde. Men jeg tror også at hvis man giver mennesker tilbuddet om et meningsfyldt arbejde og noget at stå op til om morgenen, så vil de fleste takke ja, også selvom det måske ikke giver den store forskel i pengepungen fra dag 1. For alle der er i arbejde gælder det jo at man gradvist bliver mere attraktiv som arbejdskraft qua sin indvundne erfaring, og derfor vil have mulighed for at stige i løn, blive forfremmet, skifte til et bedre lønnet job osv..

Faktum er jo at der er mange tusinder i Danmark der går på arbejde hver eneste dag, selvom de kunne få næsten det samme hvis de var på kontanthjælp. Jeg har det faktisk også sådan at hvis der er nogen der virkelig ikke ønsker at arbejde, hvorfor så tvinge dem til at tage arbejdet fra en der rent faktisk ønsker sig et job? Når der så på et tidspunkt bliver mangel på arbejdskraft, så kan man for alvor skrue tommelskruerne på overfor dem der ikke vil arbejde og tvinge dem ud på arbejdsmarkedet til den tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Bear skrev, for 4 minutter siden:

Jeg siger ikke at der ikke er mennesker der helst ville være fri for at arbejde. Men jeg tror også at hvis man giver mennesker tilbuddet om et meningsfyldt arbejde og noget at stå op til om morgenen, så vil de fleste takke ja, også selvom det måske ikke giver den store forskel i pengepungen fra dag 1. For alle der er i arbejde gælder det jo at man gradvist bliver mere attraktiv som arbejdskraft qua sin indvundne erfaring, og derfor vil have mulighed for at stige i løn, blive forfremmet, skifte til et bedre lønnet job osv..

Faktum er jo at der er mange tusinder i Danmark der går på arbejde hver eneste dag, selvom de kunne få næsten det samme hvis de var på kontanthjælp. Jeg har det faktisk også sådan at hvis der er nogen der virkelig ikke ønsker at arbejde, hvorfor så tvinge dem til at tage arbejdet fra en der rent faktisk ønsker sig et job? Når der så på et tidspunkt bliver mangel på arbejdskraft, så kan man for alvor skrue tommelskruerne på overfor dem der ikke vil arbejde og tvinge dem ud på arbejdsmarkedet til den tid.

Men ville det ikke have gavnet hvis dem som ikke havde lyst til at arbejde i højere grad havde taget de job som 100.000 østeuropæere har?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

ja kender dem alle, men jeg vil ikke straffe alle andre, og i et hvert godt system vil der være nogle som snyder, så man må straffe dem som snyder og ikke lave systemte som om at alle vil snyde... men det vil klæde samfundet, også straffe de som snyder på villa vejen hver dag, med sort arbejde, dem kender jeg også:-)

samt de som tager fra DK tjener mange penge, men da de blev syge var det hjem og få gratis behandling....

Selvfølgelige vil arbejdsgiver have mindre overførselsindkomster fordi så behøver de ikke sætte lønnen op, med alle østarbejder er det jo fordi at de har kunne arbejde mere for mindre, samt har man kunne sende dem hjem når de ikke kunne bruges mere, samt stille de ikke så mange krav, eller ønsker at få fri fordi barnet er syg, eller fordi de skal til skole hjem samtale eller måske skal hjælpe deres  forældre , ønsker vi sådan et samfund, hvor vi ikke giver plads til lavtlønnet kan have familie... fordi de skal arbejde til så lav en løn som muligt, og ikke kan få tingene til at løbe rundt...

prøvemanden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 40 minutter siden:

Men ville det ikke have gavnet hvis dem som ikke havde lyst til at arbejde i højere grad havde taget de job som 100.000 østeuropæere har?

De jobs som de 100.000 østeuropæere har har de pågældende arbejdsgivere valgt skal gå til østeuropæerne, de har ihvertfald valgt IKKE at gå til det lokale jobcenter for at få ansat en arbejdsløs dansker.

De jobs bærer i øvrigt ofte i høj grad præg af at være så lavt lønnede (typisk akkord) at man ikke kan leve af den løn man får, hvis man har sit forbrug i Danmark. De er ofte også så fysisk hårde at man ikke kan holde til dem i en længere årrække. De fungerer fint for en østeuropæer (f.eks. rumæner) der skal forsørge en familie i Rumænien hvor prisniveauet er meget lavere end i Danmark. Så de kan arbejde i jobbet i en 3-4 år, bo på et lille værelse mens de er i Danmark og sende det meste af lønnen hjem. Når de 3-4 år er gået har de fået sparet så meget op at de ikke behøver at arbejde i jobbet så længe at de bliver slidt ned, men kan tage tilbage til Rumænien og nyde overskuddet af deres indsats.

En dansk kontanthjælpsmodtager ville have brugt hver en krone, blot til at forsørge sig selv og sin familie i Danmark, uden mulighed for opsparing og ville stå efter 3-4 år mere eller mindre nedslidt og uden en krone i opsparing.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Ja heldigvis, men det er sgu da heller ikke dem jeg snakker om - tværtimod. Det er dem som er på mere eller mindre permanent forsørgelse fordi de ikke GIDER forsørge sig selv i et lavtlønsjob, når de kan få nok til at opretholde livet, ved bare at sidde på deres flade røv. Det værste er jo at de netop ødelægger det for dem som ufrivviligt er fanget i systemet og af den ene eller anden årsag aldrig kommer ud af systemet, selvom de måske godt ville. 

Jeg forstår bare ikke at harmen ofte retter sig mod det arbejdende folk som har lidt ekstra til sig selv EFTER de har forsørget alle dem som ikke kan eller vil forsørge sig selv - og de bliver fremstillet som hjerteløse, uempatiske egoister som ikke under andre noget... 

Du skrev følgende i den anden tråd:

Men bortset fra det, så skal der gøres end betydfeligt større indsats for at få de kontanthjælpsmodtagere der kan arbejde, til at arbejde. Det skal ikke kunne lade sig gøre at "gemme sig" i kontanthjælpssystemet for at undgå at arbejde. Anvist arbejde SKAL tages og der skal være en markant økonomisk straf hvis man ikke gør det.

Er det ikke netop en del af problemet? At der skal gøres en indsats for at få dem i arbejde - ikke at DE selv skal gøre en indsats... Nej, samfundet/ systemet skal gøre en indsats. Men hvorfor skal samfundet egentlig det, hvis de fleste virkelig er motiveret for at arbejde og forsørge sig selv.. hvis de er det, så gør de da selv en stor indsats for at kopmme i job.. eller hvad?

Et andet udsagn der skurer i mine ører er om hvorvidt det kan betale sig at arbejde... Øh. hvad??? Hvis man har mulighed for at forsørge sig selv, så har man da pligt til det - ikke kun hvis man føler at det giver nok ekstra ift offentlig forsørgelse eller hvis man lige er heldig at finde et job man gider. 

Derudover så undrer jeg mig også over de gentagne udsagn om at der er blevet strammet meget op i systemet de senere år - jamen hvorfor i alverden er der blevet starmmet op? Hvis ikke der er nogen ( eller kun forsvindende få) som har udnyttet og misbrugt systemet, så er der vel ikke grund til at stramme op???

Taberne er dem som virkelig har brug for hjælp og ikke KAN forsørge sig selv - men skurkene er altså ikke den almindelige hårdt beskattede arbejder, men derimod dem som udnytter systemet og dermed er med til at ødelægge det for andre ;) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Bear skrev, 1 time siden:

De jobs som de 100.000 østeuropæere har har de pågældende arbejdsgivere valgt skal gå til østeuropæerne, de har ihvertfald valgt IKKE at gå til det lokale jobcenter for at få ansat en arbejdsløs dansker.

De jobs bærer i øvrigt ofte i høj grad præg af at være så lavt lønnede (typisk akkord) at man ikke kan leve af den løn man får, hvis man har sit forbrug i Danmark. De er ofte også så fysisk hårde at man ikke kan holde til dem i en længere årrække. De fungerer fint for en østeuropæer (f.eks. rumæner) der skal forsørge en familie i Rumænien hvor prisniveauet er meget lavere end i Danmark. Så de kan arbejde i jobbet i en 3-4 år, bo på et lille værelse mens de er i Danmark og sende det meste af lønnen hjem. Når de 3-4 år er gået har de fået sparet så meget op at de ikke behøver at arbejde i jobbet så længe at de bliver slidt ned, men kan tage tilbage til Rumænien og nyde overskuddet af deres indsats.

En dansk kontanthjælpsmodtager ville have brugt hver en krone, blot til at forsørge sig selv og sin familie i Danmark, uden mulighed for opsparing og ville stå efter 3-4 år mere eller mindre nedslidt og uden en krone i opsparing.

Nej 

Bear skrev, for 2 timer siden:

Ja så er det naturligvis bedre de går derhjemme

Del dette indlæg

Link til indlæg

.

Redigeret af KF
Repost

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu når i hygger jer med at sparke nedad igen, så Husk at hvis i ikke hade nogen der var dårligere stillet end jer selv, så ville i opdage at i selv er nogle tabere.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtj skrev, for 14 minutter siden:

Nu når i hygger jer med at sparke nedad igen, så Husk at hvis i ikke hade nogen der var dårligere stillet end jer selv, så ville i opdage at i selv er nogle tabere.

I øvrigt er verdens højeste skattetryk, et udtryk for statens sparken nedad på arbejderne.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu